Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Gjensidige Bank
2.3
36 verifiserte omtaler
Gjensidige Bank har opphørt
Gjensidige Bank har avsluttet sin virksomhet. Eksisterende kunder er blitt overført til Nordea Direct. Les omtaler om Nordea Direct.

Gjensidige Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Gjensidige Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
36 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
-
IKKE NOK OMTALER
Gjensidige Bank trenger minimum 10 omtaler.
33%
Middels
33% anbefaler Gjensidige Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 36 omtaler om Gjensidige Bank

FILTRER OMTALER
8
3
2
4
19
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gjensidige Bank
Gjensidige Bank har 36 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fullstendig tafatte og giddalause

Omtale av  Veslemøy

Jeg byttet nylig til Gjensidige, der har jeg også forsikringene mine og håpet jeg også kunne bruke Gjensidige som bank i lang tid fremover. Jeg byttet også mtp. boligkjøp ettersom Gjensidige kunne gi svært gode betingelser (Tekna-medlem). Så kommer øyeblikket jeg skal kjøpe bolig, og her blir man møtt med kundebehandlere som man skulle tro nettopp hadde våkna i sofaen. Helt fullstendig tafatte og uinteresserte, omtrent som å snakke med autosvar. Svært utydelige svar i forhold til hva Gjensidige dekker når kjøpet gjennomføres. Måtte ringe mange ganger før jeg fikk bekreftet at det å være behjelpelig i forhold til å dekke dokumentavgift for en førstegangskjøper ikke var snakk om. De er ikke villige til å strekke seg ett gram for kunden. Jeg anskaffer kausjonist, og oppgir informasjon til Gjensidige som ikke engang gidder å kontakte kausjonisten i forhold til bekreftelse og informasjon. Prosessen gikk så ufattelig sakte at leiligheten forsvant før Gjensidige rakk å komme seg opp av sofaen. De var så lite på at jeg klarer ikke å ta Gjensidige seriøst lengre. Jeg er så skuffet over det jeg trodde skulle bli min faste bank fremover. Jeg kontaktet så Sparebank1 som var på fra første stund, og var villige til å strekke seg for kunden (dekke omkostninger bla.annet) og virkelig satt seg inn i låneprosessen. Jeg tviholdt fortsatt på Gjensidige, ettersom jeg sterkt ønsket at de skulle være min bank, noe jeg også formidlet til de via tlf. Men der var det ingenting å hente, kundebehandlerne "dreit" rett og slett i om jeg byttet til ny bank. Det er mulig Gjensidige er uheldige i forhold til kundebehandlerne de har ansatt på Låneavdelingen sin, hvis så er tilfelle anbefaler jeg de å ta en skikkelig opprydning. Nåværende kundebehandlere trenger enten opplæring eller ny jobb. Jeg byttet til Sparebank1 i dag.

Nyttig (5)

Blant de dårligste på Boliglånsrente

Omtale av  Torbjørn S

Etter å flere ganger ha prøvd å presse de på Boliglånsrenten som var på hele 2,64%, så byttet jeg bank. De hadde ingen interesse av å gjøre noe, og det virket som et autosvar jeg fikk fra kunderådgiver. Byttet til annen bank og fikk både bolig og billån til 2 % rente I tillegg er nettbanken til Gjensidige fullstendig uoverstigelig og ustabil.

Nyttig (1)

Billån

Omtale av  R1

Brukte trygt kjøp gjennom gjensidige, ikke og anbefale. En uke senere ingen mere konkrete svar fra kundeservice/saksbehandler

Nyttig (1)

kundebehandlere som ikke skjønner systemet sitt

Omtale av  Jan H. B

Total mangel på kundebehandling, her er det flere som bør få opplæring. Amatører som ikke skjønner sitt eget system, klarer ikke å søke på låne nr osv!!! Blir fortalt at det tar ca dager å overføre penger etter innvilget lån til selger!

Nyttig (2)

Håpløs nettbank og elendig kundeservice

Omtale av  Blip

Brukergrensesnittet er for å si det enkelt; elendig: * Vanskelig å navigere * Ulogisk hvor ulik informasjon ligger * Klikker du feil blir du plutselig utlogget * Bærer sterkt preg av å være sammensatt av flere, gamle, ulike plattformer som er satt sammen for å danne en portal for alle tjenester (bank, forsikring, sparing, pensjon) * Mobil-app fungerte lenge ikke i Android. Den har faktisk blitt bedre... Kundebehandling: Banken krever "aktiv bruk" og "hovedbank" for å få tilgang til beste rente. Truer kundene med høyere rente hvis bruken ikke øker. Synes det er uhørt at banken krever _mer_ bruk uten å spesifisere hva dette betyr. Det de tjener penger på er vel renter og kortavgift + evt. Provisjon for Visa-handel. Kan ikke skjønne at efaktura etc. gir inntekt. Det finnes bare en positiv ting med banken: lav rente. Hvis den øker, flytter jeg lånet så fort det lar seg gjøre.

Nyttig (7)
Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Ikke spesielt fornøyd

Omtale av  Anonym

Har hele tiden problemer med å logge inn i mobilbank selv om det jeg skriver inn er riktig. Kan være vanskelig å få hjelp i kundeservice, og siden bankkort verken har bilde eller fødselsnummer, så må jeg bruke pass som legitimasjon når jeg trenger det utenom reise som er utrolig unødvendig.

Nyttig (2)

Trivelig og lettvindt

Omtale av  Lars

Er godt fornøyd med tjenestenede leverer. Gode vilkår/renter og fantastisk service! Kan absolutt anbefales:)

Nyttig (1)
Gjensidige Bank har 36 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gjensidige Bank mener

Gjensidige Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR