Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
446 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Nordea Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
446 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
17%
Dårlig
17% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 446 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
51
304
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig på det meste

Omtale av  Kat

Uoversiktlig nettbank, elendig kundeservice, kun chat og robot som er tilgjengelig. Ikke muligheter for å sende mail, så du må sitte i kø på chatten ekstremt lenge til tider. Høy rente i forhold til andre banker, har fått høyere rente enn det nye kunder tilbys to ganger på under ett år. Bytter bank!!

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09:31

Hei Kat. Det er trist å høre at du ikke er fornøyd med oss som bank. Vi jobber daglig med at kundene våre skal være fornøyde hos oss og jobber med å gi de beste løsningene og tjenestene som passer for hver enkelt kunde. Vi hadde en periode tidligere i år hvor det var enorm pågang inn til kundeservice, både på chat og telefon, og dette er selvfølgelig ikke optimalt. I denne perioden ble det satt i gang utallige tiltak for å redusere køen og nå er denne betraktelig redusert. Du skal nå komme raskt i kontakt med oss både på telefon og chat. Vi har også en løsning for å sende e-post via vår hjemmeside, men der kan vi kun hjelpe med generelle spørsmål. Dersom du trenger hjelp til noe som går direkte på kundeforhold, kan du gjerne benytte digital postkasse i nettbanken. Når det kommer til rente på boliglån, så jobber vi får å være konkurransedyktig i markedet. Hver lånesak blir også vurdert individuelt utfra en rekke kriterier. Dersom du er misfornøyd med renten din, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss slik at vi får en rådgiver til å se på dette for deg. /Fredrik

Byråkrati

Omtale av  Rolf E

Nordea er sentralisert, langt vekk fra lokale kunder. Tjener du bra, har god sikkerhet og lånebehov langt under kravene fra Finansdepartementet, finn en bedre bank.

Svar fra Nordea Bank
10.09.2019 09:28

Hei Rolf. Det er veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Det stemmer at vi har lagt ned filialer de seneste årene, men vi har også en del løsninger som gjør at du ikke trenger å møte oss i en av våre filialer. Du kan blant annet få et nettmøte med rådgiveren din. Det blir en videosamtale gjennom nettbanken din, slik at du kan være med på møtet selv om du er hjemme eller på jobb. Vi har også tatt flere tiltak for at kundeservice skal være lett tilgjengelig for deg, og du kan når som helst ringe eller chatte med dem. Vi setter uansett stor pris på tilbakemeldinger og forslag til hva vi kan gjøre bedre. /Fredrik

En helt ny kundeopplevelse i 2019.

Omtale av  The-Capitalist

Veldig hjelpsom kundeservice. I tilegg bra priser, spesielt for aksjehandel.

Bra bank

Omtale av  Skg

Bra bank, men savner som før gebyrfrie uttak i nordea sine egne minibanker.

Login med bankID. Servicen er for dårlig!!!

Omtale av  Ingrid J

Ingen av stjernene kvalifiserer for noe som helst positiv tilbakemelding. Servicen er for dårlig!!! Dere må opprette kundeservice telefon i Norge!!! Jeg har flere ganger vært i kontakt med banken, og repr. som ikke kunne hjelpe skulle undersøke problemet og ringe meg opp igjen. Det har aldri skjedd.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Uhøflig, ueffektiv og diskriminerte

Omtale av  Sommer

Jeg prøvd å hjelpe mora mi å kontakt med banken på grunn av hun kunne ikke snakke norsk eller engelsk. Vi kunne bare ringe til banken fordi både kontor på Majorstum og Akersgata er stengte, og de eneste kontor i Storgata 10 åpen veldig kort tid (10-15). De svar i telefone at jeg har ikke rett til å hjelpe mora mi, og jeg kan bare ta henne til Storgata 10. Samtidig sa de at de er ikke interessert å hjelpe folk som kunne ikke snakke norsk eller engelsk fordi de er bare 20% befolkning av Norge. Jeg ble veldig overraskt de sier dette, egentlig jeg har totalt pakker hos Nordea i 10+ år. Nå bestemte meg sier opp alle avtaler med Nordea! Veldig negativ opplevelse.

Svarer ikke på telefon

Omtale av  Anonym

Forsøkte å ringe for å få svar på et par enkle spørsmål, ble sittende i 3 kvarter uten å få kontakt. Det var en bekreftelse på det andre har skrevet her.

Vannsklig å komme i kontakt med rådgivere.

Omtale av  Jan S

Vurderer å bytte bank. Kommer ikke i gjennom med meldinger. De svarer ikke.

Dårligere og dårligere

Omtale av  Ole

Alle tjenester skal gjøres selv i nettbanken. Personlig service er borte. Dårlig brukergrensesnitt i nettbanken. Vanskelig å få satt inn penger/tatt ut penger. Ikke engang mulig å få tømt sparegrisen til barna.

Utrolig mye rot og dårlig kundeservice

Omtale av  Elin

Måtte bruke 17 dager med utallige chat-kontakter, forsøk på telefon (men bare å glemme når en sitter på jobb og estimert ventetid er 47 minutter) på en så enkel sak som å opprette brukskonto for barn. You name it: feil avtale til signering sendt ut, måtte selv fylle ut ny søknad igjen, påny kom feil avtale i digikassen - når korrekt avtale endelig ble opprettet ble det hevdet at en av oss foresatte ikke signert trass i at det klart og tydelig fremkom i egen nettbank at nettopp det blitt gjort. Total fravær av høflighet hos de som jobber på chat, og fremstår ikke som de kan jobben. Telefondama var hyggeligere når jeg til slutt fikk tak i henne men aldri noen egentlig beklagelse eller forklaring på hva som gått galt - bare "dere kan kanskje heller møte opp i banken personlig og ordne det". Vurderer nesten å sende faktura til Nordea for tapt arbeidsfortjeneste; har brukt mange timer på dette. Fikk idag beskjed om konto lå klar til opprettelse og bankkort skulle sendes ut til vår håpefulle - men jeg tror det ikke før jeg ser det. Valgte Nordea siden jeg har en liten brukskonto der og barnefar er totalkunde og dermed tenkte det ville gå kjapt. det gjorde det ikke.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Boliglån

Omtale av  May

Syns Nordea skulle vert mye bedre på å finne løsninger med klienten, når klienten har havnet i en vond situasjon, syns dem ikke rekker frem...

Utilgjengelig, byråkratisk og dårlig service

Omtale av  Stig

For en ubrukelig bank, oppgir Nordea minibank der det ikke er minibank, krever at du er logget inn for å få snakke med kundeservice, fullstendig fravær av serviceinnstilling. Unngå Nordea Bank om du kan.

Ikke fikk svar i flere dager på rad!

Omtale av  Makke

Jeg prøvde å komme i kontakt med nordea kundeservice i flere dager på rad men desverre fikk jeg aldri svar. Deretter kontaktet jeg dem på privatchat og forklart hva problemet mitt var derfra fikk jeg svar at jeg måtte ringe på tlf for å få det ordnet. Ikke fornøyd med kundeservicen i det hele tatt! Dette er veldig uprofesjonelt.

God erfaring med boliglån kundekonsulent

Omtale av  Djordje

God erfaring med lånkonsulent og med banken generelt :)

Har fått kjempeservice hele veien, men så "eier" jo banken huset og hytta og bilen og...

Omtale av  Helge

Jeg har benyttet Nordea noen år nå, og valgte å bli totalkunde og har nå også kjøpt forsikring gjennom dem. Nylig bråbestemte vi oss for å legge inn bud på en hytte. Jeg var avhengig av rask hjelp, og jeg gir terningkast 5+ til Nordea for rask behandling. Jeg ringte via mobilappen (innlogget) og fikk svar på underkant av 2 min. Ble satt i kontakt med en lånerådgiver og deretter gikk alt smooth. Har gjennom siste 3 årene hatt mye kontakt med Nordea og jeg kan ikke klage på noe. Kommentarene under er helt ukjent for meg.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ventetid!!!

Omtale av  Sondreex

Det er ventetid hele tiden, og jeg venter helt til den estimerte ventetiden og får fortsatt ikke svar. Ringt flere dager på rad, ender alltid opp med null respons. Tragisk

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR