Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Stor fornøyd

Omtale av  Eva K. L. M

Har prøvd to andre banker ikke fått den servicen som jeg gjorde i Nordea, har hvert kunde i mange år, prøvde to andre banker, var misfornøyd og kom tilbake i Nordea. Veldig positivt for meg.

Svar fra Nordea Bank
20.02.2020 10:39

Hei Eva! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er veldig godt å høre at du er fornøyd og hjertelig velkommen tilbake til oss! /Hanne

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Super kundeservice med veldig gode betingelser

Omtale av  Espen N

Nordea oppleves særdeles raske og ryddige med høyt fokus på å gi kundene de beste vilkår. Anbefales!

Svar fra Nordea Bank
04.02.2020 09:05

Hei Espen. Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på! /Monica

Sene trekk etter handel

Omtale av  Eirik S

Alt mann har handlet blir kun trukket de siste dagene i måneden. Og datoer på handel blir da feil. Umulig å følge budsjett når banken ikke klarer å trekke til rett tid.

Svar fra Nordea Bank
04.02.2020 09:05

Hei Eirik. Når du handler skal kontoen din belastes umiddelbart. Noen kjøp vil skje offline, og da vil ikke transaksjonen registreres på kontoen din før terminalen kobles på nett igjen. Jeg skjønner at det kan være forvirrende, og at det er frustrerende når transaksjoner ikke registreres umiddelbart. /Fredrik

Dårlig kundservice

Omtale av  Kim

Jeg prøvde i 3 ukers tid få kontakt med rådgivern min for å diskutere mulighetene for en justering av boliglånerenten min. I dag fikk jeg endlig tak i han (etter andre forsøket). Jeg fortalte da at jeg prøvde å tak i han i flere uker. Han spør då hvorfor jeg ikke bare tar kontakt med nettbanken. Jeg forteller han da at det er viktig for meg å ha en fast kunderådgiver, slik at jeg kan ta direktekontakte (ved behov). Jeg blir da avbrudd og får spørsmålet "hva er det du vil egentlig"? Jeg er veldig skuffet over å bli mottatt på den måten (særlig etter å ha slitt med å få kontakt over en lengre tid). Jeg ser meg som en god kunde og forventer meg en god tone når jeg vel ringer. At jeg dessuten blir henvist til nettbanken gjør meg irritert. Er målet at at Nordea kun skal jobbe digitalt på fremover? Jeg har nå bestemt meg for å flytte boliglånet mitt, jeg kan ikke acceptere slikt behandling.

Svar fra Nordea Bank
29.01.2020 13:17

Hei Kim. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen etter du har vært i kontakt med oss. Det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å fremstå, og må bare beklage på det sterkeste! Når det kommer til rentejusteringer på lån er det slik at vi i utgangspunktet hever rentene på både utlån og innskudd for alle kunder. Det gjør vi da det reflekterer utvikling i markedspriser i den gitte perioden. Vi har i tillegg til dette individuell tilpasning på utlånsrenter for kunder, når kundene kontakter oss. Nå får jeg ikke undersøkt hva som ble gjort i din sak her, men vi ønsker selvfølgelig å foreta en vurdering av din rente dersom det fremdeles er aktuelt for deg. /Julie

Elendig kundeservice

Omtale av  Pål

Og få tak i de er nesten umulig har prøvd og avslutte en konto i flere år som de sier at ikke finnes, men jeg får årsoppgave vært år? Forklarer det men de sier bare at den ikke finnes HALLO det står 180.44 kroner der og jeg får det samme utskriften vært år med en høyere saldo? Drivere dere en lekebank, og chatte på nett der får man aldri svar. Og når kundeservice endelig svarer så sitter personen og ler og prater med andre på banken også når jeg får kontakt så er de frekke... Bytt jobb sier jeg for dere kan ikke jobben deres.

Svar fra Nordea Bank
24.01.2020 09:50

Hei Pål! Vi får dessverre ikke gått inn på ditt kundeforhold her, men om du får en årsoppgave med oss der det fremgår en saldo så stemmer det at du har en konto med oss. Hvorfor vi ikke har sett dette når du har vært i kontakt med oss har jeg ikke noe godt svar på, men dette skal vi selvsagt få sett på for deg. Om du har BankID så send oss gjerne en melding via 'Digital Postkasse' enten etter du er innlogget i nettbanken (om du fortsatt har med oss), eller via vår hjemmeside ved at du velger "Logg Inn" - "Digital Postkasse" (litt til venstre i menyen som kommer opp). /Andreas

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Dårlig organisert bytte

Omtale av  Damian

Nordea tok over billånet etter gjensidige, hadde autogiro som funket hos gjensidige mens nå får eg tilsendt faktura og purringer til en adresse som jeg har byttet for 2 år siden. Gjensidige hadde ingen problemer med og sende brev til den nye adressen men det har Nordea.

Svar fra Nordea Bank
20.01.2020 10:26

Hei Damian. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen av oss. Vi ønsker selvfølgelig å sende fakturaen til den adressen du oppholder deg på. Billånene våre ligger hos vårt datterselskap Nordea Finans. Jeg håper du har anledning til å kontakte dem direkte på telefonnummer 232 06020 slik at de kan oppdatere adressen din. De holder åpent mandag - fredag 08:00-16:00. /Fredrik

Fornøyd kunde

Omtale av  Olsen

Har lest en del av kritikken under, men har selv aldri hatt de samme problemene. Alltid behjelpelige og trivelige kundebehandlere. Nytt utvidet boliglån ble gitt uten problemer og de endret til og med nettbanken til det bedre etter at jeg som ny kunde (for lenge siden) ønsket ting annerledes. Er ikke ansatt i Nordea nei om noen lurer. Skal dog sjekke min flytende rente og om Nordea er konkurransedyktig fremdeles.

Svar fra Nordea Bank
17.01.2020 10:08

Hei Olsen. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! :). Godt å høre du er fornøyd når du har vært i kontakt med oss. Dersom du skulle ønske en gjennomgang på renten din kan du gjerne kontakte oss enten på telefon eller via chat I nettbanken, så hjelper vi deg selvsagt med å sette opp et telefonmøte. Ønsker deg en riktig god helg :) /Cathrine

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR