Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ny kunde och får ikke kontakt med Nordea mobilbanken, dom ikke svar på over 2,5 timer

Omtale av  Anders

Ny kunde, trenger ny passord og Nordea mobilbank ikke svar på over 2,5 timer. jeg er Svensk kunde også i nordea, der svar dom, der fungerer mobilbank. men ikke Norge. Ringt 23206001 to ganger nå firstegang i 1,5 timer og andra gang i 2,5 timmer ikke noe svar?

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21

Hei Anders, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å lese at du har forsøkt å kontakte oss uten å få svar. Om det er nytt personlig passord til BankID du trenger, så kan dette bestilles ved å bruke valget "Glemt passord" under innloggingen. Har vi ditt mobilnummer og e-postadresse registrert vil du få tilsendt et nytt automatisk. Vi har i det siste hatt unormal stor pågang inn til oss, som da har medført noe ventetid. Du skal vite at vi jobber på spreng for å besvare alle som ønsker å snakke med oss. Dersom du har aktiver innlogging med fingeravtrykk i Mobilbanken, så kan du der starte en chat med oss da vi normalt har en del kortere ventetid på chat enn telefon. /Morten

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Toni

Nordea har en svært dårlig kundeservice. Hverken på telefon eller på chat er de noe spesielt flinke på å svare. Kompliserte og ikke brukevennlige løsninger. Styr unna så fort som mulig.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21

Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding, Toni! Det er ikke kjekt å lese at du ikke har fått den hjelpen du fortjener når du har vært i kontakt med oss. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper at du gir oss muligheten til å rette på inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten

Ventet i en time på kundeservice

Omtale av  Thea

I går kontaktet jeg Nordea sin chat boks, og fikk beskjed om å ringe kundeservice for å fikse problemet mitt. Så ringte derfor kundeservice i dag, og fikk beskjed om 13 minutters ventetid. Etter å ha ringt i over en time uten svar ga jeg opp. Fikk heller ikke tilbud om å bli ringt opp, som jeg har opplevd at de fleste har i dag. Noe av den dårligste kundeservicen jeg har vært med på, og tror dessverre Nordea har undervurdert viktigheten av god kundeservice. Tror neppe jeg er den første kunden de mister på grunnlag av dette.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21

Hei Thea, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Jeg må bare beklage at du ikke fikk den hjelpen du trengte når du var i kontakt med oss på chat, samt at den estimerte ventetiden ikke var helt korrekt. I enkelte tilfeller kan en oppleve å få oppgitt en estimert ventetid som er mye lavere enn hva som faktisk blir reell, i andre tilfeller kan det være motsatt. Det er uansett for dårlig av oss at vi ikke yter den servicen til deg som du fortjener. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper du gir oss muligheten til å bedre inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten

Plattformer

Omtale av  Vk

Nettbank kræsjer når du skal prøve å åpne konto. Mobilbank mangler mange funksjoner. Begge ligger langt bak i design og utforming. Gammeldags.

Svar fra Nordea Bank
04.11.2019 14:38

Hei. Beklager at du har problemer ved opprettelse av konto. Om du kontakter oss på telefon 232 06001 eller sikker chat, så vil vi selvsagt hjelpe deg med det. Når det gjelder mobilbanken så kan jeg gledelig meddele at en ny app er like rundt hjørnet. Den er planlagt lansert i løpet av 2019, og jeg håper du blir fornøyd med den :) /Silje

Elendig kundeservice

Omtale av  Tg

Etter at Nordea inngikk samarbeid med oppfinans har kundeservicen gått fra terningkast 4 til terningkast 1. Jeg har prøvd å søke lån, men får ikke svar av oppfinans. Når jeg tok kontakt med Nordea og fortvilet fortalte om det her så sa de bare at det ikke er dems problem da oppfinans har egen kundeservice. Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som bare skyver alle problemer unna? Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som selv ikke kan hjelpe meg med det økonomiske? Etter 30 år som kunde tar jeg hatten min og går. Makan til elendig kundeservice!

Svar fra Nordea Bank
01.11.2019 10:05

Hei Tg! Vi vil alltid forsøkte å bistå våre kunder så godt vi kan, uansett hva henvendelsen skulle gjelde. Når det gjelder forbrukslån så har vi lenge levert disse gjennom Nordea Finans, men har nå begynt å levere disse gjennom OppFinans og da er det de som vil kunne bistå deg med en eventuell søknad. Men du kan gjerne sende oss en melding via nettbanken vår via "Digital Postkasse", så vil vi kunne få en rådgiver til å se nærmere på hva som er hendt og om det er noe vi kan få bistått med. /Andreas

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Var god kundeservice FØR

Omtale av  Thor A

Har vært kunde i Nordea, før Christiania Bank i 30 år. Tidligere var det ingen problem å snakke med vår egen veileder, dette tilbudet satte vi utrolig pris på. Dette var eneste grunn til at vi er i Nordea. Det siste året har ting forandret seg, vi får ikke kontakt med kunderådgiveren vi har snakket med siden vi tok boliglånet. Alt skal bli effektivisert så eneste vi nå snakker med er tilfeldige veiledere på telefon. Nettbanken er også fryktelig å se på i forhold til andre banker, denne trenger en god oppussing! Jeg burde også være Nordea Premium kunde, men ettersom jeg jobber på provisjon får jeg ikke dette kundeforholdet, selv med en årslønn på 1,2.

Svar fra Nordea Bank
24.10.2019 10:03

Hei Thor! Vi ønsker at du som kunde skal være fornøyd med rådgivningen som du får med oss, og har rådgivere med spesialisert kompetanse slik du alltid skal få best mulig rådgivning ut fra ditt ærend og/eller livssituasjon. Har du hatt en rådgiver som du hadde god kjemi med så skal du selvsagt få snakket med den. Ta gjerne kontakt med oss via nettbanken under "Digital Postkasse" eller via http://www.nordea.no/premium så skal vi få en rådgiver til å ta kontakt med deg. Når det gjelder Nettbanken/Mobilbanken så vil vi komme med ny Mobilbank App iløpet av høsten/vinteren og ny nettbank skal komme på begynnelsen av 2020. /Andreas

Absolutt ingen kundeservice. Ingen personlig kunderådgivning

Omtale av  Peter M

Den siste Bank for Bedriftskunder! Absolutt ingen Kundekontakt! Det absolutt siste.

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR