Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Tg

Etter at Nordea inngikk samarbeid med oppfinans har kundeservicen gått fra terningkast 4 til terningkast 1. Jeg har prøvd å søke lån, men får ikke svar av oppfinans. Når jeg tok kontakt med Nordea og fortvilet fortalte om det her så sa de bare at det ikke er dems problem da oppfinans har egen kundeservice. Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som bare skyver alle problemer unna? Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som selv ikke kan hjelpe meg med det økonomiske? Etter 30 år som kunde tar jeg hatten min og går. Makan til elendig kundeservice!

Svar fra Nordea Bank
01.11.2019 10:05

Hei Tg! Vi vil alltid forsøkte å bistå våre kunder så godt vi kan, uansett hva henvendelsen skulle gjelde. Når det gjelder forbrukslån så har vi lenge levert disse gjennom Nordea Finans, men har nå begynt å levere disse gjennom OppFinans og da er det de som vil kunne bistå deg med en eventuell søknad. Men du kan gjerne sende oss en melding via nettbanken vår via "Digital Postkasse", så vil vi kunne få en rådgiver til å se nærmere på hva som er hendt og om det er noe vi kan få bistått med. /Andreas

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Var god kundeservice FØR

Omtale av  Thor A

Har vært kunde i Nordea, før Christiania Bank i 30 år. Tidligere var det ingen problem å snakke med vår egen veileder, dette tilbudet satte vi utrolig pris på. Dette var eneste grunn til at vi er i Nordea. Det siste året har ting forandret seg, vi får ikke kontakt med kunderådgiveren vi har snakket med siden vi tok boliglånet. Alt skal bli effektivisert så eneste vi nå snakker med er tilfeldige veiledere på telefon. Nettbanken er også fryktelig å se på i forhold til andre banker, denne trenger en god oppussing! Jeg burde også være Nordea Premium kunde, men ettersom jeg jobber på provisjon får jeg ikke dette kundeforholdet, selv med en årslønn på 1,2.

Svar fra Nordea Bank
24.10.2019 10:03

Hei Thor! Vi ønsker at du som kunde skal være fornøyd med rådgivningen som du får med oss, og har rådgivere med spesialisert kompetanse slik du alltid skal få best mulig rådgivning ut fra ditt ærend og/eller livssituasjon. Har du hatt en rådgiver som du hadde god kjemi med så skal du selvsagt få snakket med den. Ta gjerne kontakt med oss via nettbanken under "Digital Postkasse" eller via http://www.nordea.no/premium så skal vi få en rådgiver til å ta kontakt med deg. Når det gjelder Nettbanken/Mobilbanken så vil vi komme med ny Mobilbank App iløpet av høsten/vinteren og ny nettbank skal komme på begynnelsen av 2020. /Andreas

Absolutt ingen kundeservice. Ingen personlig kunderådgivning

Omtale av  Peter M

Den siste Bank for Bedriftskunder! Absolutt ingen Kundekontakt! Det absolutt siste.

Dårligste kundebehandling vi noensinne har møtt

Omtale av  Birte

Vi har hatt en veldig uheldig og skuffende opplevelse med Nordea og deres kundebehandling, manglende kundebehandling kan man heller si. Vi inngikk tidligere i år en avtale med fastrente. Før vi inngikk denne avtale spurte vi eksplisitt om lånet ville fungere som tidligere med å betale inn ekstra om man ønsket, fikk svar om at: "Ja, det vil fungere som før." Dette viser det seg i ettertid at absolutt ikke stemmer, for det første var det ekstremt vanskelig å få betale inn ekstra. Når vi ringte kundeservice sa de at det ikke var mulig å betale inn ekstra på fastrentelån. I ettertid har de gått tilbake på dette og sagt at vi kan betale inn ekstra og at systemet støtter det, for å slippe unna feilinformasjon. Det som kommer i tillegg, og som heller ikke ble gitt noen informasjon om er at pengene du setter inn vil ikke ha samme verdi grunnet en beregning de gjør på sin side for tapt inntekt. Når vi har kontaktet dem om at grunnlaget som vi inngikk avtalen på ikke stemmer, har de ikke vært villige til å inngå noe som helst kompromiss eller prøve å komme frem til en felles enighet. Dersom vi skal ut av denne avtalen, som er inngått med feil informasjon gitt fra deres kundebehandlere, må vi betale 70000kr. Dette må være noe av det dårligste jeg noensinne har møtt på innenfor kundebehandling og vil anbefale andre som tenker på å ta boliglån om å styre unna Nordea og finne en annen bank som vet hva kundebehandling betyr.

Svar fra Nordea Bank
17.10.2019 09:07

Hei Birte! Nå kan vi ikke sette oss ordentlig inn i saken via din tilbakemelding her, men ut i fra det du skriver så må vi her bare beklage, jeg er veldig lei for at du har fått feil informasjon fra oss! Dette er selvsagt ikke noe vi vil at våre kunder skal oppleve, spesielt med tanke på at du har fått ulik informasjon fra oss når du har vært i kontakt oss ved ulike anledninger. Dette tar vi selvkritikk på! Vi burde også ha gjort dere oppmerksom på at ekstra innbetaling på lånet vil medføre at det beregnes over/underkurs på beløpet som betales inn ekstra, før dere inngikk avtalen. Det er altså mulig å betale inn ekstra på et fastrentelån, men det er ikke noe vi anbefaler ettersom det er en fast løpetid på slike lån og dersom man betaler inn ekstra vil det utløse over/underkurs. Det samme vil gjelde dersom man avslutter/flytter lånet til en annen bank før løpetiden på fastrenten er over. Selve avtalen om fastrente kan vi nok ikke annullere, men vi ønsker gjerne å se litt nærmere på saken din og blir veldig takknemlig om du har mulighet til å sende oss tilbakemeldingen din via nettbanken ved å gå til Digital postkasse og trykke på Ny beskjed. Jeg håper at du vil gi oss en sjanse til å rette opp inntrykket! /Hanne

Dårlig på oppfølging, rotete og uoversiktlig

Omtale av  Birgitte

Nettbanken i seg selv er ekstremt kronglete og uoversiktlig. Ble lovet hjelp gjentatte ganger i forbindelse med bankbyttet, dette uteble fullstendig. Vurdere å bytte bank igjen ved første anledning.

Svar fra Nordea Bank
15.10.2019 16:07

Hei Birgitte, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er trist å lese at du ble lovet hjelp i forbindelse med bankbyttet, men at vi ikke innfridde denne lovnaden. Det må jeg bare beklage! Det jobbes med å utvikle både en ny mobil- og nettbank, som kommer til å være mer brukervennlig og oversiktlig. Når de blir lansert så håper jeg at dette bedrer inntrykket av de digitale løsningene. /Morten

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Gode betingelser, god service, dårlig på nett og mobil

Omtale av  Oven

Kunde i 3 tre år, og man må følge opp betingelser jevnlig (årlig) som med andre banker. Kjempegod og rask håndtering da jeg startet kundeforholdet, og ved en refinansiering/reforhandling nå nylig. Konkurransedyktige betingelser. Når det gjelder brukervennlighet og tjenester på digitale flater, ligger de langt bak konkurrentene Både de små lokale og de store landsdekkende. Nettbank er skikkelig "90-talls", og mobilbank er mangelfull i funksjon. Skjerpings her, så blir det flere stjerner.

Svar fra Nordea Bank
15.10.2019 10:29

Hei Oven! Takk for din konstruktive tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med rask håndtering og refinansiering. Vedrørende våre digitale tjenester jobber vi med å utvikle og forbedre både nettbank og mobilbank. Når de blir klare håper jeg nettbank er mer tidsriktig og mobilbank kommer med de funksjonene du ønsker. /John

Grei bank når det gjelder mitt bruk

Omtale av  Kai

Har fått greie svar på mitt bruk og for mine behov.

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR