Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
145
av 147 innen
bank
16%
anbefaler
Nordea Bank

"Dårlig"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Davide for 22.12.2020 18:38

Nordea Bank har totalt 214 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig"

Grei kundeservice via chat for enkle spørsmål, men trenger man å snakke med en rådgiver eller saksbehandler så er det noe helt annet, lite hjelp å få der, hvis de ringer tilbake. Dyr boliglån og kravstor bank, selvom vi har vært kunder mange år. Har refinansiert boliglånet i en annen bank og er veldig fornøyd nå. Nettbanken funker bra, alt annet er gjennomsnittlig.

Svar fra Nordea Bank
05.01.2021 01:41
Hei Davide, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding! Det er leit å lese at du har hatt dårlig erfaring når du har vært i kontakt med våre rådgivere og opplever oss som kravstore. Vi ønsker å være en totalbank for våre kunder og som er der i de ulike livssituasjonene for å komme med gode råd og løsninger. Av og til vil våre retningslinjer og rutiner kunne sette enn stopper for at en aktuelle drøm eller søknad om boliglån ikke går som ønsket. Vi har som mål å være konkurransedyktige på pris over tid, som vil si at vi i perioder kan ligge både over og under prismessig på enkelte produkter mot andre banker. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden og du er hjertelig velkommen tilbake til oss! /Morten
Bytt.no
"Dårlig" skrev Davide om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Davide og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har mailet en hel del frem og tilbake ang boligkjøp, og fått raskt og godt svar. De har også vært behjelpelige om andre tjenester.

Svar fra Nordea Bank
05.01.2021 01:38
Hei, Terje. Utrolig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss, og at prosessen rundt boligkjøp gikk så fint! Satser på at veien videre, både med oss og din nye bolig, blir minst like bra😊 Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. /Silje
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er NITO medlem, har lån på to ganger inntekt men fikk avslag på kredittkort med en ramme på kr. 10 000. Jeg skulle ha dette for en sikkerhet hvis hovedkortet sviktet. Jeg skal bytte bank etter og ha vært hos Nordea i ca. 2,5 år.

Svar fra Nordea Bank
17.12.2020 14:08
Hei Tommy. Leit å høre at du nå velger å bytte bank på grunn av avslaget. Jeg kan dessverre ikke undersøke din sak direkte, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til i alle typer søknader om forbruksfinansiering. Du vil også få en forklaring på evt avslag på slike søknader. Skulle avslaget på noen måte være uklart for deg må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan ta en titt på saken. Du treffer oss på telefon 232 06001 eller du kan starte en chat med oss gjennom nettbanken. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tar seg godt betalt for hver minste tjeneste"

Dårlig kundeservice. Søker om avdragsfrihet i 3 måneder. Dette tar de 500 kroner for. Ikke mye, men en prinsipp sak. Grunnet corna har man ikke hatt jobb på 10 måneder. Det er ofte en grunn til at man søker om dette og da å utnytte med å ta 500 kroner for å gi godkjenning på dette er bare kvalmt!

Svar fra Nordea Bank
17.12.2020 12:42
Hei Espen. Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du oppfatter det på denne måten men jeg skal forsøke å forklare. Ved endringer på eksisterende lån genererer dette endringsgebyr. Dette gjelder endringer som for eksempel: Endring av nedbetalingsplan eller søknad om avdragsfrihet. I starten av Corona utbruddet i Norge ble lånerenten senket hos samtlige banker i mars og unntak for endringsgebyr ble innført en periode. Det er dog ikke lenger unntak for dette gebyret så det vil dermed påløpe ved søknad om avdragsfrihet. Dette står også opplyst når du sender inn søknad om avdragsfrihet. Se info på skjema om avdragsfrihet på: www.nordea.no/skjema /Cathrine
Missfornøyd P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra første møte med banken, men dessverre følger dette ikke videre når man har blitt kunde"

Fikk en kjempe rådgiver når jeg flyttet fra min tidligere bank og til Nordea igjennom den nye NITO avtalen i 2018. Ble Premiumkunde og fikk egen personlig rådgiver alt virket meget bra. Helt til jeg nå skulle søke om å låne opp til 85% av boligens verdi, pga at vi måtte bruke dette på vedlikehold av vår eiendom. Etter mye frem å tilbake og 1 mnd med behandlingstid fikk jeg at de dessverre ikke kunne gi oss dette lånet. Dette selv om vi har inntekt som kan betjene ett lån på flere millioner over det vi søkte om og er innenfor med sikkerhet i egen bolig. Har nå søkt i to andre banker og fått ett ja, tydeligvis er en familie i 30årene med over gjennomsnittet inntekt ikke ønsket som kunder hos Nordea. Vurderer å flytte våre person og livsforsikringer også.

Svar fra Nordea Bank
15.12.2020 16:01
Hei Missfornøyd P. For det første er det ikke noe hyggelig å høre at du har opplevd så lang behandlingstid fra oss! Vi prøver å holde frister som vi gir til kunder, men av og til kan det skje at det kommer inn flere saker enn forventet eller at saken trenger nøyere gjennomgang, som resulterer i at behandlingstiden kan bli noe lengre. Normalt vil det ikke ta 1 mnd å få svar på lånesøknad, så det må jeg virkelig beklage. Jeg får dessverre ikke sjekket din konkrete sak, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til og hver søknad blir behandlet individuelt. Det er flere ting som spiller inn når en søknad blir behandlet og rentesats blir satt, som blant annet betjeningsevne, andre lån, familie- og jobbsituasjon o.l. Så på generelt grunnlag vi jeg tro at de tingene sammen gjorde at vi dessverre ikke kunne innvilget lånet som ble søkt om. /Mariann
Nordea Bank har totalt 214 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR