Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
445 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
445 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 445 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
304
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 445 verifiserte omtaler på Bytt.no

Når kunden betyr minst

Omtale av  John

Er man ikke premium kunde, så blir man behandlet deretter. Ønsker man å snakke med en kundekonsulent som "vanlig" kunde, så får man beskjed om at det er inntil 14 dagers ventetid før en person kontakter deg tilbake. Bare her er det noe som seriøst skurrer. For å være Premium kunde i Nordea må du ha over 1mill i lønn, eller 1,5mill som par. Over 1mill i plasserbar formue, eller medlem av NITO. Da får du bla. Gunstig rente, personlig og skreddersydd rådgivning, juridisk rådgivning og andre eksklusive kundefordeler. Er man premium-kunde, så får man alle fordeler som man skal kunne forvente som ett absolutt minimum av en bank skal gi alle sine kunder i 2023. Dette er så dårlig og respektløst at det er en stor skam.

Svar fra Nordea Bank
18.08.2023 11:48

Hei John😊 Det er svært leit å høre at du tror vi som bank ikke bryr oss om våre kunder. Det er helt riktig at som Premium - kunde får man noen fordeler hos oss, men vi behandler ikke dem noe annerledes enn andre kunder. Jeg vil forsikre deg om at for oss er alle kunder like mye verdt og får akkurat samme behandling av kundeservice - uavhengig av kundekonsept. Takk for din tilbakemelding. /Andrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Litt uproff

Omtale av  Gunnar

Lang ventetid på kundeservice over tid tyder på manglende evne til å justere kapasitet ifht behov. Følger ledelsen med?? Imidlertid ble jeg positivt overrasket over at jeg i ett tilfelle ble kontaktet uoppfordret etter et par dager med tilbud om å avtale tid for samtale. Veldig bra! Skuffet igjen i dag da jeg fikk varsel om fastrenteavtale som måtte fornyes. Ved automatisk fornyelse tilbyr banken 0,25% lavere rente enn det som tilbys på nettet. Hvorfor gir dere ikke relevante tilbud til eksisterende kunder? Mistenker at dere spekulerer i at kundene ikke er på tå hev.....

Svar fra Nordea Bank
12.08.2023 08:33

Hei Gunnar! Takk for at tar deg tid til å skrive en omtale til oss. Ventetiden på kundeservice har den siste perioden vært for lang og vi kan ikke annet enn beklage dette, ekstra ressurser er satt inn men det vil ta litt tid før vi ser den fulle effekten - vi jobber på spreng med å besvare alle som ønsker å snakke med oss, både på telefon og chat. Vedrørende fastrentekonto er det heldigvis en naturlig forklaring. Det har vært hyppige renteøkninger i løpet av våren og sommeren, dette har medført at brevet med med tilbud om automatisk fornyelse inneholdt feil rentebetingelser, gjeldende tilbud i skrivende stund er 4,75% på fastrentekonto. /Steffen

Dyrt dårlig service

Omtale av  Henrik N. F

Har haft Nordea lång tid nå, tycker deras avgifter er før dyra. Dårlig kunde service, man må bestille tid för ett personligt möte. Tillgång till automatisk bank Service stenger klokka tre. Uselt.

Svar fra Nordea Bank
14.08.2023 09:56

Hei Henrik😊 Så leit å høre at du er misfornøyd med oss og vår kundeservice. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser, så denne tilbakemeldingen tar vi naturligvis med oss videre. /Andrine

Ventetid for å snakke eller chatte med noen

Omtale av  Petter

Helt forferdelig hvor lang tid man må vente når man ikke får LOV til å gjøre ting digitalt. Sitter 55 minutter i kø for så å bli brutt. Forsøker chatt og like lang ventetid der. Hvis Nordea forsøker å bli en digital bank må de ikke henvise til manuelle prosesser hvor ventetid er så lang. Har vært kunde siden jeg var 16år, men nå blir det alt for mange ting de ligger bak konkurrentene at jeg desverre må bytte.

Svar fra Nordea Bank
07.08.2023 14:35

Hei Petter! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale om oss. Det er dessverre alt for lange køer hos oss, og du har rett i at du må snakke med oss for enkelte ting. Vi jobber så raskt vi kan for å besvare alle som tar kontakt med oss, men klarer ikke å unngå at køene blir altfor lange fortiden. Vi utvikler til stadig også nettbanken samt mobilbanken slik at de fleste tjenester skal kunne løses uten å måtte snakke med oss. /Ole

Ingen kundeservice

Omtale av  Magnus G. B

Det tar 2-4 timer å få tak i noen på kundeservice, som stort sett ikke kan hjelpe med noen ting. Savner gjensidige

Svar fra Nordea Bank
04.08.2023 08:49

Hei Magnus! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale. Vi har dessverre altfor lange køer fortiden, og jeg kan love deg at ingen her hos oss er fornøyde med at en må vente så lenge på å få kontakt med oss. Det er også trist å lese at du ikke har fått den hjelpen du behøver når du først har fått kontakt med oss heller. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. /Ole

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Tviholder på å anbefale spare plan som har gått minus i flere år. Vente på nissen anbefalinger.

Omtale av  Kevin

Kunderådgivere er kjekke mennesker, men prøver over flere år å overbevise at fond er beste spare alternativ, noe det kanskje er for dem som kan innkassere fast 1,6 % av sparebeløp som enda ikke har vist fremgang. Hver gang jeg ber om møte så viser de progresjonen i prosent angående sparingen. Beløpet er mindre enn hva jeg investerte, men underveis har verdien droppet så mye , og det den har klatret opp siden bunnen var nådd regnes tydeligvis som gevinst, selv om innestående er mindre enn investert.

Svar fra Nordea Bank
25.07.2023 14:42

Hei Kevin! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale! Det høres ikke ut som om møtene vi har hatt med deg vedrørende din sparing har vært i forhold til dine forventninger. Nå er det dessverre ikke mulig for meg å sjekke ut dine fond her, men jeg håper du vil kontakte Kundeservice slik at vi kan sette opp ett ordentlig møte hvor du vil få en gjennomgang som ikke bare er basert på prosenter. /Ole

Nordea godtar at 20000 hele min uføretrygd forsvinner!!!

Omtale av  Amina V

Jeg har opplevet at hele min måneds utbetaling uten forvarsel har forsvunnet fra kontoen min, Dette skjedde forrige måned. Nå tar Nordea ikke telefonen når jeg ringer og itilegg har de forandret passordet inn i mobil banken og sperret brikken min. Dette har forårsaket at jeg å min lille familig ikke har penger til mat eller noe annet. Er det virkelig sånn en bank skal behandle oss innbyggere i Norge? Nordea tjener millioner av kroner på å trade med mine og dine små penger, dette tjener de milliarder på, Vi ser aldri noe av overskuddet. I tilegg gjør de alt de kan for å forhindre oss i å bli selvstendige opplyste innbyggere. Ved å gjøre alt de kan for å forhindre oss i å bli økonomisk uavhengige, det er på tide at noen får øynene opp for at det går ann å tjene gode penger ved å arbeide med uavhengige løsninger, hvor en slipper bruke banker som finner på å låse bort livsoppholds penger i et forsøk på å regelrett drepe deg og meg??? Penger burde en lært om på skolen, ikke økonomi. Nordea er en farlig og ikke god bank, som harselerer rundt med livet ditt. De prøver til og med nekte meg bytte bank, Er det nå jeg skal sette meg ned å dø???

Svar fra Nordea Bank
25.07.2023 10:23

Hei Amina. Først og fremst så er det svært leit å høre at du tror vi som bank hadde latt penger forsvinne slik som dette ut fra kunders konto. Her høres det ut som en sikkerhetssak, med tanke på at din BankID er sperret. Vi har også et stort ønske om at kundene våre skal ha oversikt over sin økonomi, og dette kan man blant annet se ved vår løsning med å få bedre oversikt over hvordan og hvor man bruker pengene sine på innsikt-siden i Mobilbanken vår. Vi tilbyr også gode spareløsninger og sparerådgiving for at våre kunder skal bli selvstendige og opplyste i sin sparing og over sin egen økonomi. Det er derfor veldig leit å høre at du har et annet inntrykk av oss. Jeg håper du kan ta kontakt med kundeservice på telefon 232 06001 på nytt og vente til du kommer frem i køen, slik vi får sett nærmere på saken din og undersøke løsninger for deg. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser og sikkerheten for kundene våre, så vi ønsker å få muligheten til å rette på inntrykket ditt ved neste anledning. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse og at vi hører fra deg igjen😊 /Andrine

Nordea Bank har 445 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR