Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
110
av 111 innen
bank
17%
anbefaler
Nordea Bank

"Ny kunde"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Jan for 25.05.2020 20.00

Nordea Bank har totalt 192 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ny kunde"

Prøvd å bli ny kunde i Nordea. Klarer ikke å få logget inn i nettbanken grunnet tekniske problemer hos dem. Prøvd en hel dag. Jeg er visst ikke den første har jeg forstått. Alt for dårlig av en av norges største banker. Vært i kontakt med kundestøtte som sier at jeg bare må være tålmodig:)

Bytt.no
"Ny kunde" skrev Jan om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Jan og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tidsbruk av en annen verden!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Uansett henvendelse til Nordea resulterer det i tidsbruk av en dimensjon jeg mener er langt utover vanlige menneskers muligheter. Chattefunksjonen har så lang ventetid at man gjerne må regne min. 1/2 - 2 timer på å komme igjennom. Sist jeg forsøkte telefonnummeret var det 3,5 timers ventetid. For å komme fysisk i banken her vi bor må man avtale tid på telefon, som altså har 3,5 timers ventetid. Vi har hele året forsøkt å åpne konto for vår 14 år gamle sønn i forbindelse med hans konfirmasjon. Det har ennå ikke lykkes og jeg estimerer at vi har brukt omtrent to hele arbeidsdager på dette. Så langt. Sønnen vår har i denne prosessen opparbeidet sunn skepsis til bank og «tjenester» disse tilbyr. Informasjonen vi har mottatt fra banken underveis har vært uklar og villedende. Den elendige kundeservicen jeg tror de fleste opplever fra Nordea og andre store banker står i grell kontrast til ruvende bedriftsbygg av den eksklusive sorten og aggressive reklamekampanjer. Som vanlig lønnsmottaker med gjennomsnittlig inntekt kjenner jeg svært få likesinnede som lenger har positivt forhold til bank. Jeg lurer på om bankene overhodet har noen opplevelse av dette, at det brede kundesegmentet - vel, ikke stoler på banken, blir kvalm av banken, gruer seg til å kontakte banken, blir sint av banken. Måten vi har organisert samfunnet vårt på tvinger enhver til uansett å være bankkunde, men det er likevel uforståelig at bedrifter ønsker å fremstå for kunden slik bankene nå gjør. Underlig og betenkelig.

Svar fra Nordea Bank
19.05.2020 08.54
Hei Nina,
Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er ikke hyggelig å lese at du har hatt store problemer med å komme i kontakt med oss. Vi har i enkelte perioder ekstremt stor pågang som har medført i lange ventetider på både chat og telefon. Ventetiden de siste ukene har dog ikke vært så lange i noen av kanalene, selv om de i perioder har vært lengre enn ønskelig.

Det skal være en relativt grei prosess å få opprettet konto og kundeforhold på en mindreårig. Dersom begge foresatte er registrert som kunder i Nordea ordner en hele prosessen via nordea.no/Blikundebarn . Vi henter fødselsattest og opplysninger direkte fra folkeregisteret, og når kundeforholdet er etablert sendes dokumentene til dere foresatte for signering med BankID. Det er sterkt beklagelig dersom dere gjennom denne prosessen har fått uklar og villende informasjon fra oss, slik at kontoåpningen har dratt ut i tid. Jeg håper at vi i fremtiden får muligheten til å rette på inntrykket du og din sønn har av oss. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå for våre kunder. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende bank"

Strålende bank med gode kundebehandlere så er på plass når det trengs 🤩 Fremhever spesielt avdelingen i Tønsberg, da det oftest er dem en er i kontakt med

Svar fra Nordea Bank
19.05.2020 08.54
Tusen takk for en hyggelig anmeldelse, Einar O! 😍 Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å gi oss en slik tilbakemelding. Jeg skal også viderebringe meldingen til de flinke medarbeiderne vi har på kontoret i Tønsberg! /Morten
Øivind M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hvorfor ødelegge noe som funka for kunden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som kunde og låntager i Gjensidige bank var det ALDRI noe problem. Bytta til dem pga god service og et et godt lånetilbud. Men nå som det har blitt Nordea er det nærmest umulig å få refinansiering eller hjelp på annet... Vurderer sterkt å bytte bank, første og beste med refinansierings tilbud blir foretrukket...

Svar fra Nordea Bank
15.05.2020 11.14
Hei Øivind!
Leit å høre at du ikke er fornøyd med Nordea Direct etter overgangen fra Gjensidige, vi ønsker selvsagt at både kunder gjennom Nordea Bank og Nordea Direct skal være fornøyde og føle at de får den hjelpen de trenger. Per dags dato er Nordea Bank og Nordea Direct to ulike banker, med ulike tilbud og tjenester - men det er de samme folkene som sitter på kundeservice og internt i Nordea Direct som i tidligere Gjensidige bank. Ta gjerne kontakt med Nordea Direct via chat på hjemmesiden deres eller via telefon, slik de få sett nærmere på hva de kan gjøre for deg /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Avslag på lån"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne bank er ikke lenger seriøs. Dårlig service, jeg valgte denne bank pga jeg er organisert og da har noen fordeler. Bedre når det var gjensidige. Jeg fikk innvilget refinansiering til et lån jeg har, fikk tilbud om lånet og signerte gjeldsbrev, dagen etter trakk dere lån tilbake uten noen konkret begrunnelse, dette er ikke juridisk lovlig når dere ikke har alvorlige forhold på dette. Har sendt klage men er vel samme som svarer når jeg plutselig fikk avslag. Blir mye ubehageligheter rundt dette da jeg hadde lovet og betale denne bank jeg skyldte penger. Useriøs bank som driver på uten at tilsyn griper inn

Nordea Bank har totalt 192 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR