Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr lang unna

Omtale av  Tidligere L

Helt elendig kundeservice på alle plan. Har gått fra å være en god bank til en totalt ubrukelig bank både privat og næring de siste åra. Sats på en mindre bank som faktisk bryr seg om kundens behov, og fortsatt klarer å utøve godt gammeldags bankhåndverk.

Svar fra Nordea Bank
26.04.2021 15:52

Hei! Dette var ikke hyggelig lesning, og vi er lei oss for at du har endt opp med dette inntrykket av oss. Det er litt vanskelig å vite hvor du opplever at skoen trykker, men vi vet at det er en del områder som vi har forbedringspotensiale på, og som vi allerede jobber intenst med å forbedre. Blant annet vet vi at vi har hatt alt for lang ventetid inn til vår kundeservice for mange av våre kunder, men endelig har vi nå fått resultater av de grepene vi har gjort og hadde i første kvartal fått ventetiden ned i 1 minutt i snitt. I tillegg til at fremover skal være tilgjengelig for kundene våre via chat og telefon, forsøker vi også å tilrettelegge så godt vi kan for at kundene våre enkelt kan få løst sine ærender selv via mobilbank/nettbanken og www.nordea.no/kundeservice. Vi kommer veldig snart med ny og forbedret nettbank privat! Og mobilbanken vår blir stadig oppdatert med nye forbedringer og appen får nå veldig gode tilbakemeldinger fra kundene våre. Vi kommer fremover til å satse knallhardt på å levere både på tilgjengelighet og på gode kundeopplevelser for våre kunder, og har som ambisjon om å bli banken med de mest fornøyde kundene. Vi har fortsatt en vei å gå, men jeg lover deg at vi definitivt har kundens behov i fokus fremover! Jeg håper derfor at du er villig til å gi oss en sjanse til. /Hanne

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundeservice! :-(

Omtale av  Misfornøyd

Svigermor har i alle år hatt konto i Nordea. Hun ble syk, og vi måtte betale regningene hennes fra hennes konto. Dette var tilnærmet umulig, viste det seg - vi sendte inn korrekt fullmakt, måtte opprette egen konto i banken, og hadde ørten telefoner med banken, men nei - ingen visste noe, eller kunne forklare hvorfor fullmakten tok evigheter å godkjenne. Dessverre døde svigermor, min mann er oppnevnt som bobestyrer. Kontoen hennes ble sperret, der reagerte banken forholdsvis raskt. Skifteattest er sendt inn, men blir kontoen åpnet? Nei - og ingen kan forklare hvorfor!!! Elendig!

Svar fra Nordea Bank
22.04.2021 17:40

Hei! Det er svært kjedelig å høre om opplevelsen dere har hatt hos oss. Sånn skal det absolutt ikke være, og det å disponere og betale regninger for noen andre, skal i utgangspunktet være en enkel sak. Det er vanskelig for meg å si hva som har skjedd i deres tilfelle, men jeg vil uansett beklage erfaringen dere har hatt hos oss. Jeg håper dere er villige til å kontakte oss igjen, så vil vi selvfølgelig undersøke saken nærmere og til slutt få løst dette. /Silje

Banken med merkelige løsninger

Omtale av  Markus A. R

Er privatbank kunde og bedriftskunde. Gikk over til Nordea for noen år siden og opplever grei service, men siden jeg driver med utleie er det et mareritt å bruke Nordea ifbm depositumskontoer. At de som eneste bank jeg har brukt har en praksis om at leietaker må være den som tar kontakt med banken for å opprette depositumskontoen er helt sprøtt, leietaker må også ta initiativ til å få de fjernet etter opphørt leieforhold. Som utleier er det noe jeg absolutt ønsker å gjøre selv, og det medfører alltid ekstraarbeid og mas/kommunikasjon for å få noe som er en enkel sak i andre banker utført gjennom Nordea Synd egentlig siden jeg er rimelig godt fornøyd med banken for øvrig, men siden jeg driver med utleie så er det noe som gjør at jeg kommer til å bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
16.04.2021 11:03

Hei Markus. Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Årsaken til at det er leietaker som skal kontakte oss vedr opprettelse av kontoen er fordi det er leietaker som skal stå som eier av kontoen. For at vi skal få opprettet en konto med leietaker som eier av konto, må det være leietaker som tar kontakt med banken. Når det gjelder avslutning av kontoen så er det utleier som må ta kontakt for fristillelse. Når kontoen er frigitt, må leietaker selv ta kontakt for å få overført pengene til sin private konto da enten i Nordea eller I annen bank. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en fin helg.

Kundeservice og omtanke

Omtale av  Leif R. B

Å komme til Nordea Direct fra DnB var en stor forbedring. Alltid hyggelige mennesker på kundeservice. Opplevde til og med å bli oppringt med økonomiske råd rundt ett problem jeg hadde. Et par småting i mobilappen kan bli bedre, men alt i alt tror jeg fremtiden med Nordea Direct blir bekymringsfritt og hyggeligt :)

Svar fra Nordea Bank
28.03.2021 16:38

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, Leif! 😊 Det er kjekt å lese at du har fått hjelpen du trengte og råd på veien. Vi setter stor pris på å høre dette og det er akkurat slik vi ønsker å fremstå. Mobilbanken oppdateres fortløpende med nye funksjoner og tjenester, så mulig de småtingene vil bli bedret på et senere tidspunkt. /Morten

Bank for de som liker det vanskelig

Omtale av  Tor

Jeg har i en årrekke vært private banking kunde, både privat og med mine selskaper, i Nordea men har nå sett meg lei en bank som ligger langt bak de fleste andre. Nettbanken er så manuel og gammel at sjekkhefte og brevgiro er en oppgradering, hver gang de siste årene jeg har tatt opp dette er det samme regla med at de snart kommer med ny nettbank, nå har jeg ventet på denne i 5 år og ingenting har endret seg. Og jeg kan garantere at de kommer med samme svadaet som svar her at den "snart" kommer. Helt enkle og grunnlegende funksjoner mangler i nettbanken, er du så uheldig å f.eks skulle betale en betaling på et større beløp så er dette nesten umulig å få gjennom uten å ta kontakt med en kundebehandler. Rart at de 3 - 4 andre bankene jeg benytter ikke har en slik funksjon, de har vel skjønt at det bare er til bry for kundene kanskje. Skal du gjøre noe så enkelt som å avslutte en konto må du også enten ta kontakt med en kundebehandler, eller benytte et skjema på nettsiden, som du først fyller ut, så tar det en liten uke før du igjen bekrefte at du ønsker det, så tar det nye dager før kontoen er avsluttet... 9 dager tok det å avslutte en konto.... Om du er som meg og er avhengig av at ting går smertefritt og uten at du hele tiden må ta kontakt med kundeservice så styr langt unna Nordea. Hilsen ex-Private Banking kunde

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 10:00

Hei Tor Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Leit å høre at vi ikke har kunnet innfri dine forventninger og at du nå velger å bytte bank. Det har tatt lang tid å utvikle ny og bedre nettbank i Nordea og jeg har full forståelse for at tålmodigheten din har tatt slutt etter å ha ventet i 5 år på denne. Det er imidlertid synd å høre at du forlater oss nå helt på tampen til lansering av den nye nettbanken, for ja den kommer nå om få uker! (helt sant) Den nye nettbanken får et langt bedre design og en rekke oppgraderte tjenester som vi pr i dag mangler i den gamle utgaven. Funksjonen du nevner om betalinger av større beløp (gjerne uten KID nummer) er av sikkerhet til deg som kunde. Dette kan løses uten at du trenger å kontakte kundeservice, det du trenger for selv å løse ut betalingen er din BankID brikke. Når det er sagt så ser vi på alternative løsninger for slike betalinger for at disse skal kunne gå lettere for kundene våre. Når det gjelder avslutning av konto så er ikke dette en prosess som skal ta 9 dager. Jeg vet dessverre ikke hva som kan ha oppstått i ditt tilfelle men her har det nok skjedd en feil underveis og det er meget beklagelig, slik skal det ikke være. Jeg tar selvsagt med alle dine tilbakemeldinger videre og takker deg for dine innspill. Jeg håper du blir fornøyd med din nye bankforbindelse og håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden dersom bankbytte igjen skulle bli aktuelt. Ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Har fått boliglån raskt og enkelt. Takk.

Omtale av  Julia R

For et år siden har jeg prøvd å få lån i flere forskjellige banker (blant annet i en bank der jeg var kunde i 10 år og som kunne lett se hvordan jeg sparte gjennom årene). Men nei, selv som sykepleier kunne jeg ikke få et sånn med bare 13% egenkapital. Takket en kollega kontaktet jeg Nordea og fikk lån på noen få timer. Svært fornøyd med kommunikasjon hele veien.Tusen takk.

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 09:56

Hei Julia! Så hyggelig å høre at du er godt fornøyd med oss og at du opplevde låneprosessen og kommunikasjonen underveis som veldig god, det er slik vi ønsker at det skal være 😊 Takk for fin tilbakemelding! /Hanne

Avslutte konto

Omtale av  Bjørg A. B

Har hatt depositumkonto hos Nordea. Denne ble tydeligvis ikke slettet da utleier betalte ut depositumet til meg. Logget meg derfor inn i nettbanken og oppdaget da at Nordea har opprettet en annen bankkonto på meg også. Uten mitt samtykke... Hvordan i alle dager kan dette skje?

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 09:56

Hei! Depositumskontoer hos oss blir ikke avsluttet automatisk, leietaker må ta kontakt med oss og gi oss beskjed om at kontoen skal avsluttes, med informasjon om hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Normalt sender vi melding til leietaker via nettbanken så snart utleier har fristilt kontoen, og etterspør da hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Vi beklager selvsagt dersom dette ikke ble gjort i ditt tilfelle, da har det nok skjedd en glipp fra vår side. Vi oppretter ikke kontoer uten samtykke fra kunden, nye kontoer må alltid signeres for, enten fysisk eller med BankID. Vanligvis opprettes det en vanlig konto i forbindelse med at man registrerer seg på www.nordea.no/blikunde, så jeg vil tro at dette også var tilfellet her. Ta kontakt med vår kundeservice på telefon, via sikker chat eller via melding i nettbanken din så hjelper vi deg selvsagt med å få avsluttet begge kontoene om du ønsker det 😊 /Hanne

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR