Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
142
av 148 innen
bank
17%
anbefaler
Nordea Bank

"Har fått boliglån raskt og enkelt. Takk."

Omtale om Nordea Bank skrevet av Julia R for 13.03.2021 12:08

Nordea Bank har totalt 242 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har fått boliglån raskt og enkelt. Takk."
2 syns denne omtalen er nyttig

For et år siden har jeg prøvd å få lån i flere forskjellige banker (blant annet i en bank der jeg var kunde i 10 år og som kunne lett se hvordan jeg sparte gjennom årene). Men nei, selv som sykepleier kunne jeg ikke få et sånn med bare 13% egenkapital. Takket en kollega kontaktet jeg Nordea og fikk lån på noen få timer. Svært fornøyd med kommunikasjon hele veien.Tusen takk.

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 09:56
Hei Julia! Så hyggelig å høre at du er godt fornøyd med oss og at du opplevde låneprosessen og kommunikasjonen underveis som veldig god, det er slik vi ønsker at det skal være 😊 Takk for fin tilbakemelding! /Hanne
Bytt.no
"Har fått boliglån raskt og enkelt. Takk." skrev Julia R om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Julia R og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Bjørg A. B
Kundetilfredshet
"Avslutte konto"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt depositumkonto hos Nordea. Denne ble tydeligvis ikke slettet da utleier betalte ut depositumet til meg. Logget meg derfor inn i nettbanken og oppdaget da at Nordea har opprettet en annen bankkonto på meg også. Uten mitt samtykke... Hvordan i alle dager kan dette skje?

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 09:56
Hei! Depositumskontoer hos oss blir ikke avsluttet automatisk, leietaker må ta kontakt med oss og gi oss beskjed om at kontoen skal avsluttes, med informasjon om hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Normalt sender vi melding til leietaker via nettbanken så snart utleier har fristilt kontoen, og etterspør da hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Vi beklager selvsagt dersom dette ikke ble gjort i ditt tilfelle, da har det nok skjedd en glipp fra vår side. Vi oppretter ikke kontoer uten samtykke fra kunden, nye kontoer må alltid signeres for, enten fysisk eller med BankID. Vanligvis opprettes det en vanlig konto i forbindelse med at man registrerer seg på www.nordea.no/blikunde, så jeg vil tro at dette også var tilfellet her. Ta kontakt med vår kundeservice på telefon, via sikker chat eller via melding i nettbanken din så hjelper vi deg selvsagt med å få avsluttet begge kontoene om du ønsker det 😊 /Hanne
Torill L. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"AD KUNDE.SERVICE"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ALLTID opplevet meget god service fra Nordeas Kunde.behandlere. Bare slitsomt å godta disse coocisene for å komme inn via mobil. Intet å klage over

Svar fra Nordea Bank
11.03.2021 09:50
Hei Torill, Tusen takk for en særdeles hyggelig tilbakemelding! Vi jobber hver dag for å gi våre kunder en service av ypperste kvalitet, det gleder meg stort at du opplever oss på denne måten :-) /Steffen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Møkkabank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Nordea i noen år ifb med deres avtale med NITO, som gjorde at jeg ble såkalt «Premium» kunde, men nå gidder jeg ikke mer og flytter til Storebrand Bank. Makan til treg, byråkratisk møkkabank skal du lete lenge etter! De er så store at de bryr seg ikke noe om de mister kunder. De såkalte «rådgiverne» gir råd basert på hvor mye banken kan tjene og ikke på hva du som kunde kan spare. Noe som forsåvidt er ok, men de kan i det minste prøve å skjule det ovenfor kundene... Har du f.eks. billån så må du selv kontakte Nordea Finans da «de er en annen avdeling» så ingenting derfra er å finne i nettbanken og det virker som om samarbeidet internt er ikke-eksisterende. Du må argumentere i lange baner for å få det som du vil så nå er det nok!

Svar fra Nordea Bank
05.03.2021 17:48
Hei Eirik. Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er svært leit å høre at du opplever oss slik og spesielt i forbindelse med vårt Premium-konsept. Premium er for deg som både er opptatt av gode betingelser og som ønsker en bank med ekspertise og tjenester innenfor et bredt spekter av områder. Som Premium-kunde skal du få økonomisk og juridisk rådgivning tilpasset din unike livssituasjon. Du får tilgang til din egen rådgiver som vil være din primære kontakt i Nordea, og vil hjelpe deg med lån, sparing, forsikring og pensjon. Rådgiveren vil også sørge for at du får bistand fra den ekspertisen du måtte behøve. Når det gjelder Billån administreres disse av Nordea Finans så informasjon om disse lånene er dessverre ikke tilgjengelige I den private nettbanken hos oss I Nordea Bank. Det jobbes med å utarbeide en egen digital plattform hvor en kan logge inn for å hente informasjon om disse lånene, dog er ikke denne helt på plass per i dag. Det er synd vi ikke har kunnet innfri dine forventninger og at du nå velger å bytte bank. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden og du er hjertelig velkommen tilbake til oss! /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Når nettsiden ikke er å finne fram på"

Det er umulig å finne innlogging til digital postkasse og få sjekket lånesaldo på billånet uten å være dagligbankkunde. Og får jo ikke logget inn når man bare er lånekunde... Det er dårlig service og nettside og mobilside det...

Svar fra Nordea Bank
26.02.2021 15:41
Hei Kristin, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Da Nordea Finans administrer billånene, er ikke informasjon om disse tilgjengelig i den private Nettbanken hos oss i Nordea Bank. Det skal jobbes med en digital plattform hvor en kan logge inn, dog er ikke denne helt på plass per i dag. For mer informasjon, vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 23206020 - kontaktinformasjonen er tilgjengelig via deres hjemmesider: http://nordeafinans.no /Steffen
Nordea Bank har totalt 242 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR