Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Altibox Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
73
av 88 innen
bredbåndsleverandør
27%
anbefaler
Altibox Bredbånd

"Dette selskapet utnytter monopolstillingen sin i området jeg bor i"

Omtale om Altibox Bredbånd skrevet av Vidar for 12.08.2021 13:46

Altibox Bredbånd har totalt 187 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dette selskapet utnytter monopolstillingen sin i området jeg bor i"
5 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 100-100 de leverer 50-50 (har målt m kabel i ruter) Hadde 30-30 som var mer en nok for meg. Men denne pakken leverer de ikke lenger,? De tror vist jeg kan lese avisen mye fortere om jeg betaler dobbel pris Når de har monopol på en tjeneste trenger de ikke spørre kunden om hvilket behov de har de har full kontroll og gjør akkurat som de vil med priser og hastigheter

Bytt.no
"Dette selskapet utnytter monopolstillingen sin i området jeg bor i" skrev Vidar om Altibox Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Altibox Bredbånd?
Gjør som Vidar og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Altibox Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fakturarot!"

I fjor høst ble jeg abonnent hos Eidsiva Bredbånd, de sa ingenting om at jeg bandt meg for 1år. WiFi har fungert noenlunde bra, og ingen problemer med å betale faktura. Så slo de seg sammen (?) med Altibox i Mai/Juni iår, og da begynte de å rote med fakturaene. Jeg har betalt både for Juni og Juli, men det "kan de ikke se"! De har fått en kopi av kvittering fra min bank, men da fant de på en unnskyldning om at det kanskje er banken som har gjort noe galt? 🤔 Det er det ikke, da jeg betalte andre fakturaer samtidig, og der er alt i orden. Alt rotet starta da de slo seg sammen med altibox, så kanskje det er der "skoen trykker", men det har jeg ikke fått noe svar på ennå, da den eneste behandleren er på ferie. Jeg håper på en god løsning mht dette, og at Eidsiva Bredbånd / altibox kan begynne å ta deres kunder på alvor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Funker fint for meg"

Jeg har et litt over snittet komplisert oppsett med eksterne routere/svitsjer og masse kabler i alle retninger av huset og garasjen, og noen Wifi aksesspunkt. Jeg håper at denne anmeldingen kan være av interesse for folk med liknende oppsett. Jeg ser at det stort sett er negative anmeldelser, og synes dette blir litt misvisende etter egne erfaringer. Etter noen innkjøringsproblemer i begynnelsen der jeg brukte Altiboxsentralen til alt dette (minnet i boksen gikk fullt noen ganger og krevde restart, muligens har en firmwareoppdatering fikset problemet nå), så satte jeg boksen i bridge mode, og lot en dedikert router ta seg av DHCP og ruting, med ekstra svitsjer for å få nok porter til alt trådet utstyr. Et av problemene jeg slet med opprinnelig var min egen nybegynnerfeil dessuten (en Wifi-router som ikke var satt som aksesspunkt men som router), og dette klarte kundeservice å finne ut og opplyse meg om over telefon, så jeg må si meg fornøyd med kunnskapen hos dem. Siden jeg gikk over til bridge mode har det i hvert fall fungert (i et par år nå) like stabilt som vannet i springen eller strømmen i veggen. Hastigheten er som den jeg betaler for, både opp og ned. Ja, forbindelsen koster en god del. Jeg hadde nok kunnet ha spart et par hundre kroner i måneden på å bytte til 5G eller "trådløst lokalnett" som tilbys her - men jeg vil helst ikke ta risikoen på at noen av disse kan gi dårligere stabilitet enn oppsettet jeg har nå. Hadde jeg hatt valget i dag, så hadde jeg nok gått for samme løsning igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kvalitet på bredbånd og sentral"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde problem når jeg flyttet inn i leiligheten, så da kom tekniker og byttet ut hjemmesentralen og det gikk bra i nesten 1,5år. Men plutselig begynner nettet å falle ut og Wi-Fi signalene blir dårligere. Har snakket med Viken flere ganger og de sier jeg må kjøpe egen Wi-Fi ruter. Men hvorfor må jeg det når de har en hjemmesentral som har det innebygd. Nå erstattet jeg sentralen daglig og opplever spesielt at 2,4 GHz nettet faller ut. Føler de er mer opptatt av mersalg enn å levere det produktet jeg allerede betaler for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Super fornøy"
1 syns denne omtalen er nyttig

Raskt og stabilt nettverk. Veldig bra tv opplegg også. Enkelt å velge hvilke kanaler eller pakker man vil ha aktivert. Lett å integrere amazone prime, hbo osv. Kan se på tv hvor som helst via tv, pc, nettbrett eller tlf.

Altibox Bredbånd har totalt 187 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR