Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Utrolig dårlig kundeservice og behjelpelighet ved feil

Omtale av  Christine

Homenet hadde varslet sanering av linjen vi hadde, men så sendt ut ny mail om at de ikke sanerte den allikevel. Så sanerte de allikevel hele linjen på et mye tidligere tidspunkt enn først varslet, og dette skjedde på en lørdag ettermiddag. Inget nett i en hel helg med 3 barn er ikke veldig ok.. Nå er det mandag med både hjemmekontor og hjemmeskole - og ingen nettforbindelse. Det er alt for dårlig!!

Svar fra HomeNet
08.12.2020 09:33

Hei Christine, Meget leit å se at linjen din ble sanert i forbindelse med avviklingen av kobberlinjene til Telenor. Jeg ikke kjent med saken din, men beklager dersom du har fått motstridende informasjon fra oss. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 99 01 00, chat via vår hjemmeside eller på mail til [email protected] om du skulle ha noen spørsmål rundt saneringen. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (0)

Veldig fornøyd

Omtale av  Grete

Hatt Homenet i 4 år og aldri opplevd noen problemer. Stabilt og bra nett. Har vært i kontakt med kundeservice to ganger i løpet av disse årene, og er veldig fornøyd også med det.

Svar fra HomeNet
08.12.2020 09:32

Hei Grete, Utrolig hyggelig å se at tjenesten har vært stabil og god. Vi håper å få levere hos deg de neste 4 årene også, og ser frem til å opprettholde den gode opplevelsen. Ikke nøl med å kontakt oss om det skulle være noe! Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (0)

Dårlig internettleverandør

Omtale av  Lars

Har aldri opplevd maken til mer ustabilt nett. Ringer de ukentlig og ingenting skjer. Betaler for 100mbps, men ligger som regel på 5-14mbps...

Svar fra HomeNet
08.12.2020 08:56

Hei Lars, Leit å høre at du opplever problemer med linjen din. Når det kommer til hastighetsmålinger anbefaler vi å ta en titt på denne linken https://www.homenet.no/hastighetstest/. Her finner man masse nyttig informasjon som er grei å vite før man foretar en måling. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (3)

Elendig responstid på feil med fibernett

Omtale av  Jar

Fiber nede 2 ganger på samme uke. Uten internett og TV fra mandag kl 12.00 til onsdag 14.00. Så fra fredag kl 18 over helgen. Kundeservice opererer med 3-5 virkedager responstid (tid det tar før de sjekker tilbake til deg) så feil på bredbånd en fredag kveld tar fort mer enn en uke å fikse. Hvis tekniker må inn i leilighet tar det antagelig enda lenger tid. Har på toppen av det nå sittet mer en 20 min i telefonkø for å komme gjennom til kundeservice. Levert hastighet er også langt unna hva man kan forvente-de kommer med alle mulige forklaring på lav levert hastighet. Styr unna HomeNet hvis du har andre alternativer!

Svar fra HomeNet
08.12.2020 08:56

Hei Jar, Takk for ærlig tilbakemelding. Vanlig behandlingstid på innmeldt sak er 1-3 virkedager. Dersom det må sendes ut en montør kan dette ta noe lengre tid. Vi forstår at det er frustrerende å være uten internett, men kan forsikre deg om at saken din vil bli løst så fort som mulig. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (2)

Helt for jævlig dårlig nett !!

Omtale av  Åge

Møkka firma, frekke ansatte !! Tar 2 uker før montør kommer og skal fikser nettet. Hjelper lite at de kommer for det faller ut etter noen dager !! Kundeservice har bare kunnskap om og slå av og på nettet!! Slutt og kommenter innlegg her inne og bruk heller tiden der dere burde bruke den !!! J*** kjeltringer!!

Svar fra HomeNet
08.12.2020 08:54

Hei Åge, Dette hørtes jo ikke bra ut... Det er leit dersom du har en slik oppfatning av vår kundeservice. Vi takker for ærlig tilbakemelding og tar selvfølgelig med oss dette videre. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Minner om piratvirksomhet

Omtale av  Ole

1. De lover ting de ikke kan holde, tvinger gjennom kontraktsskriving, og når det til slutt blir klart at de ikke kan levere nett, krever de likevel at du overholder abonnementet du har undertegnet, evt et gebyr på 18000(!)... Dette gjelder installasjon av fiber. 2. Når de graver fiber, gjør de dette i HAGEN til beboerne, altså på privat grunn, UTEN å høre med grunneier om dette først. Dette er da ikke fiber som går til huset, men hovedkabel i gaten. LIGG LANGT UNNA

Svar fra HomeNet
03.12.2020 11:22

Hei, Vi prøver så godt vi kan å overholde de datoer vi går ut med når det kommer til leveranse av nett, og vi skal heller ikke tvinge igjennom noe kontraktskriving. Man står helt fritt til å tegne avtale med oss som vi leverer nett i ditt ommrådet eller om vi planlegger å bygge ut til ditt ommrådet. Om det er slik at vi ikke kan levere til deg så er man da ikke bundet av noe avtale på fiberutgygging. Gebyret du snakker om kan være gebyret man kan få om man tegner avtale og gå ut av den avtalen etter angrefristen har gått ut i ommrådet som er i salgs og/eller utbyggingsfasen. Men dette ligger 9000 kr. Vi graver normalt ikke på privat tomt, dette gjøres normalt av kundene våre som en del av egeninnsatsen, normalt graver vi til din tomtegrense også graver man selv videre inn. Men om det er noe som er uklart eller noe som har blitt gjort feil er det bare å ta kontakt med oss slik at vi kan få sett på saken. Vennlig hilsen Roar | Home_Net

Nyttig (2)

Forferdelig tid på feilretting

Omtale av  Lars

Har nå vært uten nett i 6 dager. Feil ble meldt inn til HomeNet på søndag, og på nytt på mandag. Ga da også beskjed om at det så ut til å være modemet som vår gåent. Men HomeNet brukte uansett to dager i sin egen teknisk avdeling, før de tirsdag ettermiddag sendte sak til montør, som skulle kontakte meg. Har nå ventet tre dager, uten å høre noe fra montør, og er i ferd med å gå inn i en ny helg uten internett. Siste unnskyldning til HomeNet går på Covid-19-situasjonen, og økt bruk av hjemmekontor. Kan ha forståelse for at dette påvirker pågangen etter teknisk kundestøtte, men ser ingen logikk i at det skal føre til flere fysiske reparasjoner/feilrettinger. Ser fram til at Telenor leverer fiber i området.

Svar fra HomeNet
03.12.2020 11:21

Hei, Dette høres ikke helt unormalt ut, men jeg er enig at det begynner å bli noen dager. Anbefaler at du tar kontakt med oss slik at vi kan sjekke status på saken din. Det er normalt 1-2 virkedager ventetid på vår teknisk 2.linje og det samme gjelder normalt når den sendes videre til montørselskapet. Men det er bare å ta kontakt så kan vi få sjekket statusen. Vennlig hilsen Roar | Home_Net

Nyttig (2)

Styr unna!

Omtale av  Simen

Forferdelig kundeservice. Frekke kundebehandlere. Bindingstid når du skriver avtale, bindingstid om du flytter avtalen over på noen andre. Vi fikk 12 nye måneder med bindingstid etter at vi flyttet abonnementet fra kjæresten min over på meg. Ingen andre leverandører med respekt for segselv gjør slikt. Styr unna! De er kun ute etter å ta pengene dine. I tillegg hadde vi store problemer med ustabilt bredbånd. Vi ble veldig fornøyde etter at vi byttet.

Svar fra HomeNet
02.12.2020 13:44

4663 Hei Simen, Meget leit å se at du har fått slik et negativt inntrykk av oss. Vi brenner for kundeservice og ønsker alltid å hjelpe våre kunder. Håper vi får muligheten til å imponere i fremtiden, og håper du tar kontakt dersom du skulle ha noen spørsmål rundt avtalen du har hatt med oss. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (2)

Bra nett men kanskje litt høy ping

Omtale av  John

Har vært veldig fornøyd med fiber de siste 2 årene, Har bare hatt problemer med nettet en gang og da var det bare en kjapp telefonsamtale til kundeservice og de fikset problemet (feil på deres side). Men som tittelen sier så er kanskje ping tiden litt høyere en jeg var vant med. gikk fra ADSL linje fra Telenor med 2ms ping tid 25/5 hastighet til 27ms ping tid 1000/1000 hastighet. Så merker det litt når jeg spiller multiplayer online spill. Men eller jeg strålende fornøyd med Homenet sit Fibernet.

Svar fra HomeNet
23.11.2020 08:27

Hei John, Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og tar naturligvis med oss dette internet, slik at vi kan bli bedre. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net

Nyttig (1)

Styr unna.

Omtale av  Oppfør D

Har nå vært uten bredbånd i 4 dager. Får beskjed fra kundebehandler at de sender en servicemelding til områdeansvarlig. Disse vil bruke ytterligere inntil to dager før de behandler saken og finne en reperatør! Frekk kundeservice , svært lite hjelp å få. Har byttet til nytt nettleverandør. Bruker så mye tid som jeg kunne brukt på alt mulig annet, har ikke tid til jobben min når jeg må snakke med dem så si en gang i mnd.

Svar fra HomeNet
22.11.2020 09:37

1337 Hei, På grunn av covid-19 er vi dessverre i mindre grad bemannet enn normalt. De nasjonale karantene-reglene må også følges av våre ansatte, noe som gjør at vi ikke får rykket ut like raskt som før. Behandlingstid rundt feilretting tar derfor lengre tid. Det er derimot ikke slik at våre medarbeidere skal oppføre seg frekt i kontakt med kunde. Dette tar vi derfor med oss videre internt, slik at vi unngår dette i fremtiden. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

NY KUNDE

Omtale av  Arild G

Det er store forbedringer og humøret stiger i lag med tilfredshet

Svar fra HomeNet
10.11.2020 09:22

Hei Arild, Meget givende å se slik en positiv tilbakemelding. Vi ønsker alltid å forbedre oss, og setter stor pris på tilbakemeldingen. Takk for at du tok deg tid til å skrive innlegget. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)

Svært treg oppfølging av feilutbedring.

Omtale av  Anders

Har nå vært uten bredbånd i to dager. Får beskjed fra kundebehandler at de sender en servicemelding til områdeansvarlig. Disse vil bruke ytterligere inntil to dager før de behandler saken og finne en reperatør! Bor i by.

Svar fra HomeNet
08.11.2020 09:28

Hei Anders, Vanlig behandlingstid på innmeldt sak er 2-4 virkedager. Dersom det må sendes ut en montør kan dette ta noe lengre tid. Vi forstår at det er frustrerende å være uten internett, men kan forsikre deg om at saken din vil bli løst så fort som mulig. Vennlig hilsen Ingvild| HomeNet

Nyttig (0)

Leverer mye lavere hastighet enn avtalt.

Omtale av  Øystein

Leverer altfor lavt hastighet enn det som er avtalt i abonnementet. Vanskelig å få kontakt. Svarer sjelden på mail henvendelse. Har ikke lykkes enda med å få kontakt med abonnementsavdelingen. En gang ble jeg sett over til en saksbehandler som ikke var på jobb, så det ble mye musikk den dagen.

Svar fra HomeNet
04.11.2020 08:44

Hei! Dette var kjedelig å lese, da vi veldig ønsker å levere et bra produkt til deg. Vi håper at du gjerne prøver å ta kontakt med kundesenteret vårt igjen for å se om det er en måte vi kan fikse problemene du opplever. Tilgjenglig på tlf samtlige hverdager 08-21 / 38990100 Det samme gjelder vår abonnementsavdeling. Vennlig hilsen Roar | Homenet

Nyttig (1)

Tullefiber

Omtale av  Skullegåttforsignal

Leverer ikke opp til forventningene. Denne fiberen underpresterer og er dårligere for gaming enn coaxial-kablet Internett fra Telenor.

Svar fra HomeNet
03.11.2020 08:52

Hei, Leit å høre at du opplever dette. Ønsker gjerne at du kontakter oss på tlf. 38 99 01 00, slik at én av våre teknikere kan utføre et fullstendig feilsøk av din internettlinje. Vennlig hilsen Fredrik | HomeNet

Nyttig (2)

Elendig kvalitet og ustabilt nett

Omtale av  Magnus

Forfedelig ustabilt nett, og når det først "fungerer" - så varer det minimalt... Kundeservice er forøvrig også veldig labert - de ringer når de ser at nettet er koblet ut (dette fordi vi må re-sette ruter flere ganger om dagen), men ellers er de vanskelig å kommunisere med. Setter opp prisen på et ellers dårlig, dårlig linje uten å forøvrig forklare hvorfor. Betaler for 50 mb/s linje, ligger jevnt på 14 mb/s. Når vi ringer for å fikset dette, gir de ingen forklaring på hvorfor.

Svar fra HomeNet
26.10.2020 10:05

Hei Magnus, Jeg er ikke kjent med linjen din da jeg ikke har kundeinformasjon å finne deg med i våre systemer. Kobberlinjene er utsatt for flere feilkilder enn fiberteknologien og kan dermed være mer utsatt for problematikk. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe og oppfordrer deg til å kontakte vår teknisk avdeling for å ta en grundig sjekk av linjen og hastigheten som måles til ditt utstyr. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

STYR UNNA

Omtale av  Nathalie

Helt forferdelig fra start. Flyttet 2017 inn i en liten leilighet på 25kvm i Oslo og ble tilbudt av en selger per. telefon fra Homenet et godt tilbud. Takket ja til dette uten å vite hva som ville være i vente. Fra start: -Må installere linje i bygg og leilighet for dyr penge. De som skal installere kan komme mellom 08-16 mellom mandag og fredag. Ingen mulighet for avtale av tid. Ringer frustrert inn etter pålegg for bomtur da jeg ikke var hjemme første gang og utrykker hvor vanskelig det er forholde seg til. Spør damen på kundeservice om hvordan hun selv ville reagert på noe slik da jeg regnet med at hun også jobbet vanlig hverdag og ikke var hjemme. Damen bare lo av meg og da jeg sprakk i stemmen over frustrasjon lurte hun på om jeg var på vei til å grine. Jeg slang på røret. Ønsket ikke nett fra Homenet lenger etter dette. Tenk at en kundeservice skal få en i tårer og det skal sies at dette var frustrasjon over måten å bli møtt og bøter for hver bomtur jeg ikke fikk gjort noe med. Forsøkte si opp avtale men jeg var allerede bundet så ville tapt enda mer penger uansett. Da jeg ringte inn i forhold til ustabilt nett hadde jeg blitt møtt av kun varsel om ekstra kostnad da de med en gang antar jeg selv har ødelagt den leide ruteren. Nå som jeg endelig flytter og ønsket si opp avtale hadde jeg klagd på forslag fra selger den gang da jeg betalte for nett for en større familie i en større leilighet. Eget ansvar å sjekke opp dette, men syntes jo det er lite tillitvekkende at ikke leverandør kan komme et ærlig svar når man ringer og spør om den beste pakken for en person på en liten 1-roms. I tillegg skulle jeg til min store overraskelse ikke få slippe unna her heller. Når jeg ringer og ønsker si opp spør jeg også mannen på kundeservice om hva som må betales for å si opp. I og med at jeg ringte før månedslutt var det kun påfølgende måned som skulle betales, svarer mannen. Jeg ringte inn for å dobbeltsjekke dette og fikk et klart svar. Likevel har jeg nå fått regning for en resterende bindingstid som jeg ikke forstår jeg har takket ja til ved å endre nett til en mindre pakke tidligere i år. Ingen informasjon gitt annet enn sikkert en liten skrift jeg ikke finner noe som helst sted. Sa også på telefonen ved oppsigelse at jeg ville ringe og dobbeltsjekke nettopp dette for hvis ikke ville jeg jo bare tatt med nettet videre. Igjen får jeg bekreftet KUN PÅFØLGENDE MÅNED. Det er vært så mye tull med denne leverandøren at jeg ikke har ord. Det eneste virkelig positive med Homenet er at de har leid inn hyggelige folk til å installere nettet hos folk. Jeg husker jeg i 2017 fortalte om min opplevelse med Homenet og at om jeg kunne valgt ville jeg avsluttet det, men jeg var allerede låst og hadde allerede betalt for dette og nok bøter. Da ble jeg også meddelt at de kun var innleid men at han selv hadde fått høre dette gjentatte ganger av kunder han besøkte for Homenet.

Svar fra HomeNet
17.10.2020 09:04

Hei Nathalie Utrolig leit å se at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss. Jeg er ikke kjent med saken din da jeg ikke har nok kundeinformasjon å finne deg med hos oss, men dette er selvfølgelig ikke inntrykket vi ønsker at våre kunder skal få av oss. Vi ønsker å være best på kundeservice og våre kundebehandlere gjør sitt ytterste for å rådgi våre kunder ved alle type henvendelser. Vi har full forståelse for at ikke alle kan være hjemme under arbeidstid, dermed kan nytt oppdrag avtales dersom tidspunkt ikke skulle passe. Meget hyggelig å høre at underleverandør som ble benyttet til oppkobling av linjen var hyggelig, og at du hadde en positiv opplevelse ved installasjon. Vi håper vi får muligheten til å forbedre inntrykket du har av oss i fremtiden, slik at vi kan leve opp til forventninger som settes. Ønsker deg en riktig god helg. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (4)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR