Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 690 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 690 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 690 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
129
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utmerket

Omtale av  Ivar S

Meget godt fornøyd med alt hva gjelder mitt nye kundeforhold med NextGenTel

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:30

Hei Ivar S, Helt topp at du er fornøyd - takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

Ny bruker

Omtale av  Tor

Det gikk fint å komme gjennom på tlf til dere, men deres samarbeidspartner RiksTV er det verste jeg har hvert ute for, ringte i 1 time og 40 min 2 dager på rad og ingen svarer

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:28

Hei Tor, Tusen takk for at du valgte fiber og TV fra oss og RiksTV! Kjedelig å høre at du måtte vente så lenge i kø, håper at du fikk god hjelp da du først kom i kontakt. Håper alt fungerer som det skal nå og at du er strålende fornøyd med tjenesten både på bredbånd og TV. Ønsker deg en riktig god uke 😄 Mvh Jenny

Misfornøyd med fakturering

Omtale av  Ivar H

Da jeg takket ja til å gå fra Telenor til NextGenTel snakket jeg med en hyggelig selger. I følge han måtte jeg vente en stund til byttet skulle skje. Dette medførte at fakturaer kom da jeg var på ferie. Siden jeg bare hadde mobil, og ikke PC tilgjengelig, ble det litt mer problematisk å få betalt den ene fakturaen som det også kom purring på. Jeg fikk betalt en, men på mobilen fikk jeg ikke opp en rubrikk for KID-nummer. Jeg satte dette inn i rubrikken for "melding" i stedet. Jeg prøvde å ringe, men kom inn i en evig lang kø og gav opp. Til slutt gikk jeg inn og fikk sendt både en chat og opprettet en "SAK", der det stod at jeg skulle få svar. Har ennå ikke fått svar. Jeg vet at de fleste firmaer prøver å "skremme vekk" kundene fra å bruke telefon ved å henvise de til evig lange køer (det holdt på å klikke for meg). Det er derfor ennå mer provoserende å ikke få respons på verken "chat" eller "SAK". I sum har jeg blitt så pass irritert at jeg kommer nok til å gå tilbake til Telenor så snart dette lar seg gjøre.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:21

Hei Ivar H, Vi skjønner godt at det er provoserende å ikke komme i kontakt med oss når du først prøver både på telefon, chat og sak! I perioder kan det være mange som ringer inn samtidig og det har dessverre hopet seg opp med kø på telefon. Vi ønsker absolutt ikke å skremme vekk kunder med lange køer og jobber kontinuerlig for å forbedre oss på og holde ventetiden nede. Jeg håper du har fått hjelp til å nøste opp i denne saken og hvis ikke så hjelper vi gjerne. Hvis du ønsker å snakke med oss per telefon så kan du velge å bli navigert til fakturaservice ved spørsmål om faktura. Håper du får en god opplevelse i hjelp fremover ved eventuelle spørsmål om abonnement fra oss. Ønsker deg en flott uke 😊 Mvh Jenny

Ikke like godt som de lover..

Omtale av  Kristoffer

Blir lovet like god dekning om ikke bedre enn det jeg hadde hos Telenor med samme linje. Blir informert av dørselgeren om at de har en wifi 6 ruter som skal være himla bra. Til nå så opplever jeg lagging og ekstrem lang nedlastningstid av spill, samt veldig ustabil nett da jeg gamer. Ruter står på samme sted og det samme gjør konsoll som spilles på. Angreretten gjeller også fra bestilling, og ikke fra du mottar nettet. Det vil si at siden nextgentel oppererer med bindingstid, så har du egentlig ikke mulighet til å si opp. Er veldig misfornøyd

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:09

Hei Kristoffer, Takk for din kommentar! Dette er jo ikke sånn vi ønsker å fremstå. Vi leverer jo nett gjennom samme linje som Telenor, og skal tilby våre kunder fiberabonnement som er tilpasset det hastighetsbehovet man har hjemme ⚡ Hvis du fortsatt opplever problemene med lagging og ustabilitet så ønsker vi gjerne at du tar kontakt med vår kundeservice så vi får tatt en gjennomgang på om du har en hastighet som er tilpasset ditt bruk, eller om det kan være noe som er galt med linjen eller utstyr. Ta gjerne kontakt via MinSide (på app eller nett) og en dyktig medarbeider hjelper deg videre! Mvh Jenny

Dårlig kundeservice

Omtale av  Jan R

Nettet detter ut hver halvtime. Har ringt for og få hjelp mange ganger men nytteløst, får beskjed om at de skal sende saken videre men får ikke noen tilbakemelding fra dem. Brukt chatten de har men der står det at de har avsluttet chatten uten at de har svart på det jeg lurer på. Ikke noe positivt og si om Nextgentel dessverre.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:02

Hei Jan, Jeg håper du har fått løst problemet til nå, med ustabilitet på nettet hjemme hos deg! Hvis ikke ønsker vi selvsagt å hjelpe til, ta gjerne kontakt med oss på MinSide via app eller på nett og vi en dyktig medarbeider hjelper så til så fort som mulig. Håper du blir mer fornøyd når vi får nøstet opp i problemet! Ønsker deg en flott uke 😊 Mvh Jenny

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fra Telenor til NextGenTel

Omtale av  Helge R. B

Gikk over fra Telenor til NextGenTel pga ustabilt nett. Vi er 6 personer i husstanden og nettet hang seg ofte opp. Måtte også utvide med meshnett for å få ok signal. Frem til nå med NextGenTel har vi hatt 0problem og kun en ruter. Men må nok ha en til mesh for å få ok signal på andre siden. Meget fornøyd med NextGenTel.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 10:58

Hei Helge, Så flott at dere fikk en bedre tjeneste etter dere blei kunder hos oss. Å bygge på med ekstra mesh boks er ofte nødvendig om signalet skal rekke over større areal. Håper tjenesten fra oss fortsatt fungerer like bra og at dere er fornøyd! Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

God hastighet og meget bra Wifi

Omtale av  Nils P

Fungerer som det skal og stabil hastighet, Sammen med RiksTv har jeg et komplett tilbud.

Fiber virker fint.

Omtale av  Stian

Fiber virker som det skal ikke noe hakking eller noe. Men wifi ruteren deres er ikke bra. Dorlig wifi signal. Detter ut og inn hele tiden. Så ruteren ble levert tilbake og bruker egent wifi utstyr alt virker som det skal nå. Litt tull at når du klager på ruteren og skal der etter betale 129kr for frakt tilbake til dere. For en ruteren som dere leverer til kundene som ikke virker som den skal.

Elendig kundeservice.

Omtale av  Britt

Prøver og installere trådløst bredbånd. Umulig og få svar på problem som dukket opp. Tydelig at dere bare er interessert i og selge, ikke og hjelpe kunder. Angrer på at vi valgte NextGelTel.

Vanskelige når du sier opp abonnementet

Omtale av  Knut

De har levert greit gjennom flere år uten mange driftstans, men som mye annet i Norge stadig økt i pris Når jeg nå sa opp for å lete etter andre muligheter kommer det frem - i mail fra dem - at jeg skal straffes div gebyr fordi jeg skal ha "bundet meg" enda ett år frem i tid (akkurat 1år fra jeg sa opp ????). I tillegg til at jeg må betale oppsigelsesmåned + 1 måned ekstra i abonnement. Venter i skrivende stund fremdeles på å få en kopi av den avtalen jeg skal ha godtatt. Dette må jo være den beste måten å sørge for at kunder ALDRI kommer tilbake. Kanskje på tide at noen som ikke bare er kortsiktige økonomer tar litt kontroll i selskapet?

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Veldig ustabilt nett, får definitivt ikke det jeg betaler for.

Omtale av  John

Betaler for Fiber 300/300, men 60% av tiden får jeg ikke mer enn 4 mbps. Resten av tiden kan jeg ha 30-290 megabit / sekund.

Dårligere dekningsrekkevidde

Omtale av  Catharina E. L

Jeg bytter fra Telenor og opplever dårligere dekningsrekkevidde nå. Jeg har for eksempel nesten ikke dekning på soverommet, og det hadde jeg før jeg byttet. Routeren står på samme sted som tidligere.

Bedre tidligere.

Omtale av  Helge

Hadde fiber fra Telenor tidligere. Jeg synes bok at routeren fra Telenor fungerte hedre enn den jeg har nå fra Heimgard. Har forsøkt å komme i kontakt med NextGentel på telefon, men det er vanskelig. Sitter ikke å venter i telefonen når du får beskjed om at du er nr. 52 i køen. ☹️

Fungerer bra så langt

Omtale av  Jan

Det var lett å komme igang, få bredbåndet opprativt

Dette er det mest uprofesjonelle eg har våre borti!

Omtale av  Kjell R. H

Gjekk over 3 mnd. Før eg fekk montør. Fekk installasjonsdato, ingen montør kom. Måtte ringe halve verden for å få tak i montør. Nextgentel opplevde eg som forferdeleg lite samarveidsvillig, og fraskreiv seg alt mogleg ansvar for alt. Som å snakka med barnehageungar. Verste kundehåndtering eg nokon gang har opplevd! Kjem til å fråråda alle eg kjenner frå å bruka dette inkompetente selskapet!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke fornøyd med at vi måtte bytte ruter.

Omtale av  Johnny

Det fungerer greit. Vi måtte imidlertid bytte ruter, noe vi ikke var forespeilet av selger. Dette koster oss 39 kroner pr mnd. Vi har også mistet Matkanaløen, noe vi ikke vet hva skyldes, da vi ikke har gjort endreinger på Riks-TV.

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR