Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 689 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 689 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 689 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
128
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Enkelt

Omtale av  Knut H

Lett å komme kontakt, sende mld fikk svar ganske fort og fikk fort kontakt med tlf llett bruksanvisning for meg som er oppi i årene har bare gode erfaring med

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.09.2023 07:32

Hei, Knut H Takk for din omtale! Så flott at du har hatt en god opplevelse med oppstarten av ditt abonnement hos oss, vi vil jo at dette skal være enkelt for kundene våre. Vi håper du fortsatt er like fornøyd med tjenesten. Ønsker deg en riktig god dag Mvh Jenny

Jeg er blitt lurt!

Omtale av  Anders L

Etter 9 dager har jeg ikke Internet og TV! Jeg kaster bort dager uten å få kontakt og hjelp. Har hatt Telenor uten problemer i årevis. NextGentel kan bare nås via nettet som ikke fungerer. Advarer alle IKKE INNGÅ AVTALE MED DETTE SELSKAPET!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.09.2023 13:55

Hei, Anders L Vi beklager for at du har hatt en problematisk oppstart i ditt kundeforhold hos oss. Håper at vi får mulighet til å endre ditt inntrykk av oss som leverandør og at du blir mer fornøyd som kunde i tiden som kommer! Jeg håper at du har fått internett og TV til å fungere til nå, men hvis du fortsatt opplever problemer tilknyttet dette så ønsker vi at du tar kontakt med oss for dette. Du kan ringe vår kundeservice eller sende oss en melding via MinSide og en dyktig kollega med teknisk kompetanse hjelper deg så godt som vi kan. Ønsker deg en god dag 😊 Mvh Jenny

Dere driver m å kuppe kunder å leverer ikke

Omtale av  Sissel

Jeg ble lovet en pris som var mindre en Telenor. Jeg ble lovet å ikke måtte bytte noe av det elektriske. Jeg fikk sendt en boks med kun 2 utak den kunne jeg ikke bruke jeg har vært uten internett siden. Ringer for å bytte tilbake til Telenor, får beskjed at fristen er gått ut. Jeg sier at dere har ikke levert hva dere lovet selger var super koselig de jeg ville ha hjelp av var super frekke og sier at jeg ikke har kjøpt en vare, men en tjeneste og da har de lov til å kreve meg for tjenesten har fått regning på tilsammen 6000. Men ingen nett.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.09.2023 13:50

Hei, Sissel Så kjipt at du har hatt en problematisk oppstart som kunde hos oss. Dette inntrykket ønsker vi å gjøre vårt beste for å rette opp i! NextGenTel leverer fiber over samme fiberlinje som Telenor, og vi har valgfrihet til at du som kunde kan bruke utstyr som du har fra før eller bestille nytt fra oss. Jeg håper at internett hjemme hos deg er oppe og går i skjønneste orden til nå. Hvis dette ikke er tilfelle så anbefaler jeg at du kontakter oss og en dyktig medarbeider vil hjelpe deg med å løse problemet med utstyret. Ønsker deg en riktig fin dag 😊 Mvh Jenny

Veldig fornøyd

Omtale av  Sondre U

Ingenting å klage på alt fungerer utmerket. Hadde Telenor før føler nextgentel/RiksTV er mer ryddig å brukervennlig

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.09.2023 07:29

Hei, Sonde U Godt å høre at alt fungerer som det skal og at du er så fornøyd. Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd. Ønsker deg en strålende dag 🌞 Mvh Jenny

Håpløs leveranse

Omtale av  Yngvar

Selgere lover ett helt annet produkt enn det som blir levert. Mye bedre å få levert tv på fiber uten å måtte bruke app for tilkobling

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.09.2023 13:38

Hei, Yngvar Takk for din tilbakemelding! Kjipt å høre at du ikke har fått en god opplevelse med oppstart av kundeforholdet ditt hos oss. Vi ønsker gjerne å vite hva som har vært utfordringen. Hvis du har mulighet så setter vi pris på om du sender oss en melding om dette via MinSide (chat eller sak), så vil vi gjøre vårt beste for å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått. Ønsker deg en fin dag 😊 Mvh Jenny

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Anbefales!

Omtale av  Marita

Enkel oppkobling. Skulle gjerne sett at ruteren var smalere slik at man kan henge den på veggen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.09.2023 07:24

Hei, Marita Fint å høre at oppkoblingen var enkel - akkurat som den skal være! Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

Hold dere borte.

Omtale av  Petter

Uærlig selger som lover noe helt annet enn det du får. Hold dere langt unna.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.09.2023 08:10

Hei, Petter Så kjipt å høre at du har hatt denne opplevelsen i starten av kundeforholdet med oss! Hvis det er noe som ikke fungerer som det skal eller du er blitt forespeilet annet enn hva vi leverer til deg så håper jeg du kan ta kontakt med oss via MinSide, å forklare hvor problemet ligger, så prøver vi å rette opp i dette så godt vi kan. Ønsker deg en riktig fin dag 😊 Mvh Jenny

manglende hastighet

Omtale av  Sverre

stabilt og greit så langt men oppnår ikke full hastighet .

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.09.2023 07:58

Hei, Sverre Så fint å høre at tjenesten har fungert stabilt - det er jo sånn det skal være. Hvis det er sånn at du fortsatt ikke oppnår den hastigheten du skal, vil vi gjerne at du kontakter oss via MinSide. En dyktig medarbeider på kundeservice vil hjelpe videre for å finne å rette opp i feilen. Takk for at du valgte bredbånd fra NextGenTel! 😊 Mvh Jenny

Dere leverer elendig nett

Omtale av  Espen

Veldig mye kluss med nettet. Elendig wifi. Umulig å komme gjennom til kundeservice

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.09.2023 07:53

Hei, Espen Takk for din tilbakemelding! Vi skjønner at det er provoserende når wifi ikke fungerer som den skal. Hvis du fortsatt opplever samme problemet på bredbåndet hjemme så kan jeg anbefale å se gjennom tipsene på våre hjelpesider via nextgentel.no. Vi vet at til tider så kan det være lang ventetid i telefonkø, dette er noe vi kontinuerlig jobber med å forbedre. Vår kundeservice kan også hjelpe deg via Chat eller sak, du kan kontakte oss på MinSide (app eller innlogget på nett). Takk for at du valgte bredbånd fra NextGenTel! 😊 Mvh Jenny

Dårlig wifi dekning

Omtale av  Tgydesen P

Etter å ha byttet fra Telenor til dere har nettet blitt mye mer ustabilt, jeg kommer nok til å bytte tilbake til telenor om det ikke bedrer seg

Svar fra NextGenTel Bredbånd
07.09.2023 08:36

Hei, Vi leverer gjennom samme fibernett som Telenor og signalet hos deg skal ikke være mer ustabilt så sant hastighet på abonnementet og utstyret som brukes er som det skal. Hvis du fortsatt opplever problemer med wifi dekningen så kan jeg anbefale å se på de guidene vi har om wifi på våre hjelpesider, ellers så hjelper vi deg gjerne og jeg kan anbefale å skrive oss en melding via MinSide eller på chat så ser en dyktig medarbeider på saken. Jeg håper du blir fornøyd med tjenesten fra oss fremover! Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig

Omtale av  Merete K

Forferdelig kundebehandling, ventet i 45 minutter på å komme gjennom på tellefon

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 12:18

Hei Merete K, Ventetiden for å komme gjennom til oss per telefon er noe vi kontinuerlig jobber med å forbedre. Vi vet at i perioder så har ventetiden på telefon vært for lang. Vårt mål er at kunder skal komme fort gjennom til oss når de kontakter oss på telefon, chat eller kunne finne den informasjonen man er på jakt etter på våre hjelpesider via nextgentel.no. Vi håper at du vil bli mer fornøyd som kunde hos oss fremover! Kom gjerne med tilbakemelding om det er noe vi kan hjelpe med for å gjøre din opplevelse som kunde bedre 😊 Mvh Jenny

Fungerer som forventet i et sommerhus

Omtale av  Roar

Skiftet fra Telenor til Nextgentel, da de ga en bedre pris, noe som var viktig da huset kun er brukt som ferie hus. Litt problemer med router fra Telenor men det fikset jeg selv, eller er jeg fornøyd. Kunne kanskje fulgt med noen tips om hva man kunne gjøre hvis Router slo seg vrang ved oppstart. Ikke bare, kjøp ny hos oss.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 12:11

Hei, Roar Flott at du er fornøyd og takk for din tilbakemelding. Dine tips som kunde betyr mye og vi er stolt av å kunne tilby valgfrihet til våre kundene om bruke egen ruter - så rådet ditt med tips til de som bruker egen ruter tar vi med oss videre! Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

Enkelt og greit

Omtale av  Terje

Enkelt å bytte til nextgentel. Det kan av og til ta litt lang tid å komme gjennom og få løst saker hos kundeservice.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 12:02

Tusen takk for din kommentar, Terje! Det skal være enkelt å bytte til NextGenTel og vi ønsker å være tilgjengelig for våre kunder. Enten du trenger å finne svar på det du måtte lure på via våre hjelpesider eller om du vil komme i kontakt med vår kundeservice, vil vi at du skal være fornøyd som kunde 😊 Ønsker deg en riktig god uke Mvh Jenny

Leverer ikke i tråd med lovnadene om dekning

Omtale av  Gordon

Selger lovet at signalene fra bredbåndet ville gå gjennom mur og gi gode signaler i hele huset. Det er ikke realiteten. Det er betydelig dårligere tilgang enn forespeilet

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:57

Hei, Gordon Takk for din tilbakemelding. Å forespeile nye kunder noe annet enn hva vi kan levere er det siste vi vil! Hvis du fortsatt er misfornøyd med signalet hjemme så anbefaler jeg å se gjennom wifi-tipsene på våre hjelpesider på nextgentel.no eller å ta kontakt med opp på MinSide (app eller innlogget på nett), så vil en våre dyktige kollegaer med teknisk kompetanse hjelpe deg så godt som vi kan. Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

forferdelig kundeservice. Lang ventetid for absolutt alt.

Omtale av  Tien T. N

Etter å ha vært kunde hos NextGenTel i en periode, finner jeg det nødvendig å uttrykke min skuffelse over selskapets kundeservice og håndtering av tekniske problemer. Jeg vil gjerne gi et overblikk over mine erfaringer for å gi potensielle kunder et mer informert valg. Kundeservice: Jeg har flere ganger opplevd at svar fra NextGenTel's kundeservice har vært tregt, ineffektivt og utilfredsstillende. Når jeg har forsøkt å kontakte dem med spørsmål eller problemer, har ventetiden på telefonen vært lang, og svarene jeg har mottatt har ofte vært unøyaktige eller uklare. Det virker som om kundeservicepersonalet ikke alltid har den nødvendige kompetansen til å adressere de problemene jeg har støtt på. WiFi-problemer: Min største skuffelse har vært håndteringen av internettproblemer, spesielt med WiFi. Jeg har flere ganger opplevd at nettverket har vært ustabilt, noe som har ført til frustrerende avbrudd i arbeid og fritid. Etter å ha kontaktet selskapet for å få hjelp med disse problemene, har løsningen ofte vært treg og utilstrekkelig. Det har føltes som om problemene ikke blir tatt på alvor, og prosessen med å få dem løst har vært alt annet enn smidig.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:49

Heisann Tien T. N, Takk for din kommentar! Konstruktiv kritikk er noe vi tar på alvor og som vi tar med oss videre i veien på å forbedre oss. Det er noen uker siden du skrev denne kommentaren til oss, så jeg håper du kan ha fått hjelp og at internettproblemene du har opplevd er blitt bedre. Har problemene enda ikke bedret seg så vil vi i NextGenTel gjøre det beste vi kan for å få orden på dette 💪 Vi har hjelpesider med gode beskrivelser på hva man kan gjøre hjemme for å forbedre og optimalisere wifi hjemme. Ta gjerne kontakt med oss via MinSide (på app eller innlogget på nett) hvis du ønsker hjelp av vår kundeservice. Ønsker deg en fin dag Mvh Jenny

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

kundeservice eksisterer ikke.

Omtale av  Kåre S

har vært kunde i over en uke er ikke oppe å går enda !! Tv har vært nede for det meste av tiden. Internett er nå oppe å går etter 1 uke. Fikk beskjed av selger at fotballkanalene var no problem. Får ikke inn tv2sport 1 og 2 engang. Flaut.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.09.2023 11:37

Hei, Kåre S Hos er det meningen at det skal være lett å bli kunde. Her høres det ut som at oppstarten av abonnementet ikke har gått knirkefritt! Hvis ting ikke har ordnet seg og du fortsatt har problemer på TV eller på internett så ta gjerne kontakt med oss via MinSide (app eller på nett) og en dyktig medarbeider vil hjelpe deg med dette. Håper vi kan gi deg en bedre opplevelse som kunde hos oss videre 😊 Mvh Jenny

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR