Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
158
72
44
69
637
Sorter omtaler etter
Viser av 980 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett og vanskelig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er tregt, devices faller ut av nettet jevnt og trutt. Nettet til naboens ruter fungerer bedre i vårt eget hus. Ingen kompensasjon eller reduksjon i pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fullstendig udugelig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Motbydelig firma, dårlig service, ingenting fungerer som antatt. Ustabilt nett. Nedetid blir ikke kompensert for, ekstremt dyrt.

Sveinung
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Amatører"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tar aldri tlf på kundeservice.dårlig med tilbakemeldinger om driftsstans.det virker som klagebehandling er nedgradert til en person,men viss du ønsker å kjøpe nye tjenester tar de tlf med en gang.ps til sammenligning tar Telenor tlf etter en ring....her har NextGenTel mye å lære

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig tjeneste, support og dyrt."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde tele2 frem til nextgentel overtok. Hadde ikke eneste dag med problemer inntil overtagelsen. Etter det var det nedetid ukentilg, noe det fremdeles er. Prisene øker og øker og de krever til og med LEIE for de ræva modemene sine som koster 14kr stk fra Aliexpress. Support er helt fraværende. Dessverre eneste som leverer unntatt telenor i området så det er pest eller kolera.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig informasjon"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte nextgentle internett og ønsket tv også, (de samarbeider med rikstv fant jeg ut) de hadde ikke utstyr og jeg skulle vente i 2 mnd.Jeg har sagt opp bestillingen min og alt var greit. Fikk en faktura på over 1000kr fra rikstv 1 mnd senere, bindingstid på 12 mnd, nextgentle ga ikke beskjed om at jeg skulle ringe dem også. Man får ikke gjort noe med det, helt vannvittig.

Patric J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Det sämsta skit som finns"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bara glöm att använda dom här, kan lika gärna skicka röksignaler, det går fortare... värdelös service, dyrt, segt. Allt, precis allt är värdelöst!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"dårlig og uoversiktlig returordning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp abonnementet mitt i februar da jeg skulle flytte ut. Sa opp over kundechat fra nextgentel appen. Ble senere ringt av en dame fra nextgentel som lurte på om noen andre skulle overta abonnementet i leiligheten. Fikk aldri informasjon/påminnelse om at ruteren måtte leveres tilbake. Står sikkert i terms of service avtalen men helt ærlig hvem leser den. Hadde vært hyggelig om man ble mint på slike ting fordi nå virker det som dette er en måte å lure folk til å betale et gebyr på nærmere 1000kr fordi man ikke vet at man skal levere tilbake utstyr. 1/5 businessmodell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De kuttet nettet med 50%."
4 syns denne omtalen er nyttig

''Grunnet vedlikehold på din linje vil det ikke lenger være mulig og levere bredbånd 60'' De satt det da til Bredbånd 30 uten og si noe om pris. Jeg kontakte de og fikk bekreftet at prisen var gått fra ''800kr'' til ''700kr''. Skulle nesten tro det ikke var lov. Hadde jeg bare hatt andre valg!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"INGEN RETUR, SELV NÅR DETTE BLIR NEVNT MUNTLIG VED OPPSIGELSE"
1 syns denne omtalen er nyttig

👎🏻 Dette var dårlig! Nettet er dårlig! Servicen er dårlig! Det er med god grunn at vi sa opp kundeforholdet hos NextGenTel...Priset alt for høyt. Samtidig ble det informert på telefon at ruter vil bli refundert ved returnering! IKKE FAEN.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Endelig funker nettet som det skal"

dere i NGT må virkelig begynne å teste ruterne deres grundig nok før dere sender dem ut til kundene. Den første ruteren jeg fikk funka ikke engang, den andre hadde dobbelt så treg hastighet enn det jeg hadde bestilt. Men den tredje funka som den skulle:) Så må se å skjerpe dere litt her

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Like bra som Telenor."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bredbåndet fungerer fint til mitt bruk. Når det gjelder TV så er det for få kanaler og ikke alltid tekstet. Det må bli lettere å bytte eller få flere kanaler.

Kristoffer M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kundeservice unngår deg"
7 syns denne omtalen er nyttig

Rask og enkel bestilling, men hva hjelper det når kundeservice ikke svarer deg? Jeg har 3 ganger skrevet til dem via deres egen webløsning om at jeg ønsker å benytte meg av angreretten. Dette var i Januar, og nå har Nextgentel sendt saken til Kredinor. La deg ikke lure, Nextgentel har vært på markedet i mange år, men de gjør det de kan får å skvise hver en krone ut av deg. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Nextgentel svindel"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hver gang jeg avbestiller abonnementet får jeg en SMS at nytt abonnement er opprettet. Uansett hvor mange ganger jeg avbestiller blir nytt abonnement opprettet! Jeg blir nødt til a få saken avgjort i forliksrådet. Neste gang jeg mottar faktura oppretter jeg en forliksklage i forliksrådet. Ikke inngå NOEN avtaler med dette firmaet!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Internett ramler ut i tide og utide. Farten er håpløst dårlig. Hver eneste natt har jeg 2k++ ms. I dag har nettet vært nede hele dagen.

Sveinerik K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Greit å ha Men nu sier æ opp på grunn av manglende bruk og mere kostnad en normalt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel har fungert på Hytta hele perioden min Men nu sier æ opp på grunn av forlite Bruk av det mobile bredbåndet og mere kostnad en nødvendig Akkurat som en pakke melk er kjøpt å betalt men ble ikke brukt opp så det ble bortkasta penger .

Rolf D. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig tjeneste, kundeservice fra 1943, og dyrt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 2 kundeforhold hos NGT, først bredbånd, så fiber. Nå har de monopol på fiber i gata mi. Det er så og si umulig å få tak i, tvinger deg til å leie en udugelig router. Forrige gang jeg forsøkte å få tak i dem tok det 14 dager for å få noe respons bortsett ifra salg, der får du svar på minuttet. Men de på salg kan ikke hjelpe deg med router som ikke fungerer. Er på tredje routeren nå som fortsatt ikke leverer det jeg betaler for. Synd at det er lov å ha monopol på fiber i norge. Når 5g kommer er det mobilt bredbånd som blir installert her og da kan NGT få komme å grave opp den udugelige morsekabelen som er på eiendommen min.

Anne S. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"tull og fanteri"
4 syns denne omtalen er nyttig

bestilte fiberbredbånd fra nextgentel og tenkte det var verdt å prøve siden jeg skulle flytte i ny leilighet. jeg bestilte på nettsiden den beste og billigste og når vi først fikk satt opp ruteren så ble det problemer og vi prøvde å ringe inn og måtte vente i 2TIMER før de svarte. derette fortalte vi hva problemene var og vi gjorde tester. deretter sa de at det skulle funke men det gjorde det ikke det ble verre med at vi mistet nettet helt og fikk meldt inn saken. Problemet her at dette skjedde ikke bare 1 gang men faen meg 3 ganger. og den ene gangen sa de at de skulle sende en montør til å komme å se på fiberledningen utenfor huset og jeg spurte dem om den mannen skulle inn i leiligheten og de sa nei... men så når jeg lå og sov tidlig på morgningen begynte det å ringe på døra og jeg skjønte ingenting men så var det han montøren som skulle ser på fiberledningen utenfor huset men så sa han at han skulle inn i leiligheten og da fikk vi noen uker senere en regning på over 3000kr fordi han skulle inn i leiligheten og jobbe og vi hadde ikke fått noe forvasel om det. deretter sa jeg i fra strengt om at detter går ikke an å være så uprofesjonelt selskap. og fikk en kredittnota. men alt i alt ikke et bra selskap og iternettet suger ræva.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundefientlig - laveste servicegrad i markedet"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke fått koplet opp nettet som avtalt. Det er ingen respons, og tiden går. 7-8 telefonsamtaler har ikke hjulpet. Fortsatt sitter vi uten nett, og har brukt flere timer på venting på service/leveranseavdelingen å svare. Ringer du derimot en selger, svarer de straks. Ser ut som om selskapet trenger hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Får ikke hva du betaler for/ elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vel jeg betaler for 100/100 linje, men under forrige hastighets test ble den målt til ca 13,8/19,3. Nettet er også ustabilt har opprettet mange saker denne mnd, men få liten eller ingen tilbakemeldinger. Dette er ikke bra i det hele tatt og veldig irriterende, føler jeg har kjøpt litt katta i sekken, men nå er det sagt opp heldigvis, kommer nok aldri til å bruke dem igjen. Hilsen frustrert kunde,.

Torill S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service, setter opp prisen på ett allerede dårlig produkt, økt pris med 200 kr .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt mangelfull kundehåndtering"
6 syns denne omtalen er nyttig

Våknet 1.3.2021 uten internett. Viste seg at NextGenTel har slått av tjenesten fordi Telenor ikke lenger skal vedlikeholde kobbernettet/telefonnettet her vi bor. Ser av kundeloggen på "min side" at de forsøkte å ringe 5.2.2021 (tre uker siden) og har lagt inn melding i loggen uten videre oppfølging. Ikke brev/ikke SMS/ikke melding på telefonsvareren. Ekstremt dårlig kundehåndtering at selskapet ikke gjør mer for å varle kunden og at de mener de ensidig kan avslutte kundeforholdet uten varsel. Har du muligheten velg en annen leverandør som er opptatt av kundehåndtering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Trege til å besvare, feil faktureringer"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. Bruker nesten 14 dager på å besvare mail, besvarer ikke mine spørsmål. Drøyer oppsigelsetid grunnet treg besvarelse. Dobbelfakturerer uten samtykke. TV dekoderen er bare å styre unna, fungerer ikke etter sin hensikt. Useriøst selskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ble lurt til 12 måneder med både tv og internett (fiber)"
5 syns denne omtalen er nyttig

Internett fungerer ok, men trådløs router har dålig rekkevidde. Tv-løsningen er håpløs, og låser seg flere ganger i løpet av dagen. Jeg har kontaktet kundeservice, og etter lang venting var beskjeden å resette router og tv-boks. Dette fungerer, men det er frustrerende å gjøre det daglig. Det er lite penger å spare på å bytte til dette selskapet og med dårlig kundeservice og utstyr er det bare å hode seg langt unna denne gjengen :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett i over tre dager midt i Oslo. Nextgentel bryr seg ikke"
6 syns denne omtalen er nyttig

Tre dager uten nett. Jeg bor midt i Oslo se trum. Det er umulig å komme i kontakt med kundeservice. Det er corona, vi er mange i bygget som har hjemmekontor. Uakseptabelt. Velg et annet selskap om du kan.

Ein S. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hei. brukte appen til adresse endring. Skjedde ingenting, Ringte inn og meldte om flytting. fikk beskjed om opp til 2 uker venting. Spurte om dette hadde med angreretten og gjøre. Det var det ikke. (Løgn nr1) gikk inn å såg på behandlingen etter 1 uke. Der stod det '' WELCOME'' Ringte inn igjen å spurte hva skjer. må ha opp nettet så fort som mulig og fikk beskjed at saken var i behandlig og blei igjen informert om at saken var merket som hasting og at det ble AKTIVERT så snart det var mulig og at dette skyltes ingenting med Angrerett å gjøre. Eg sa at VISS det var det vil eg heve angreretten slik at de kunne sende ut bestilling til EL-TEL som må mota bestilling fra nexgentel før de kan sette opp arbeidere. Eg kunne slappe av det hadde ingenting med det å gjøre og det skulle ikke ta så lang tid for en motør å Aktivere fiberen som alerede er i veggen. Eg måtte og gi beskjed at eg ikke trengte ny ruter, og nytt alt da eg HAR alt. OPS sa han og sa at det må ha vært ein feil for de hadde alerede sendt ut ny ruter og alt til meg. selv om eg hadde alt og informerte om dette i første samtale med de. Eg kunne se vekk ifra dette og de skulle prøve å skynne seg med å bestille montør til meg. I saken på min side står det at det tar opp til 2 uker før eg får beskjed om det er resterende informaskjon ang saken og at etter minimum 2 uker skal eg få den videre til neste ledd. Som naturligvis ikke er '' Welcome'' og til den delen som det står '' Prossesing'' Ringte in kl 17 den 19-02-2021 for å høre ka som skjer med bestillingen min da der har ikkje blitt gjort noenting. Da var telefonen stengt og telefonen skulle stenge kl 18. Fikk dermed ingen kontakt med de. Ringte opp idag den 20 og fikk beskjed at grunnen til at ingenting hadde skjedd er på grunnlag av angreretten som tok 2 uker. Eg sa tydelig ifra at dette fikk eg dobbelt klarert at ikke var grunnen men ifølge denne personen var det grunne. Eg informerte om at eg ikke en gang har fått angrerettskjema så angreretten har nokk desverre enda ikke gått ut. Nei det kunne hun bekrefte at ikke hadde blitt sendt ut men ho skulle høre med noen innen, Dersverre var ingen relevante arbeidere på jobb idag. (Lørdag), og ingen på vakt telefon heller. Fikk mail at leveringstid på å AKTIVERE fiberkabelen tok 4-8 uker selv om på telefon sa ho 2-8 uker. PÅ nettsiden deres står det 4-8 uker PÅ LEVERING AV Brebånd til hus som ikke har fiber lagt INN. aldrig i mitt liv har eg hatt med noen så useriøse og ubrukelige i mitt liv. En gjeng med tiltakslause folk, som jobber i eit selskap som har ingen ambisjoner om forbedring. Når man ringer de tar de opptak av samtalene for å forbedre seg selv eller til praksis seinere. eineste de gjør på opptakene er å lyge. love og gjemme fakta under '' MASSE PÅGANG'' i dagens samfunn der folk er avhengig av internett for å drive hjemmekontor med webkamera. Har bruker flere foldige tusen i Datapakker hos talkmore. Eg valgte nexgentel for de tilbydde billigere alternativ en telenor. Men når man skal være uten internett i flere mnd fordi de skal vente til angreretten går ut og vente på at en montør skal bruke 5 min i en stolpe ? da blir det ikke mye sparing når du må kjøpe flere 100talls gigabytes av telefonopperatøren din. De tilbyr ingenting i kompensasjon eller ekstratjenester. etter flere mnd med forsinket Instalasjon av fiber i tidligere hus eg bodde i trodde eg at de hadde bedre focus på tilfrestille kundene sine. men det er totalt på bunn av det som kan tilbys. Man skulle nesten tro de holder base i eit Uland så mye tull. for å toppe heile greiene er det jo 15 min ventetid på CHAT med kanskje 2-3 stk i køen.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR