Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd
Filtrer omtaler
13
4
4
13
190
Sorter omtaler etter
Viser av 224 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra bredbånd med gammalt ledning. Super service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde problem med linja. Veiutbygging (?) førte til hastighetsproblemer. Servicechat prøvde å hjelpe, men klarte det ikke. 2 dager senere monteur i huset som prøvde seg også. Viste jeg at det er et større problem med kabel ute som blir fikset dagen etterpå! Nå enda større fart enn før. Superrask og hyggelig service. Kan ikke fortelle noe negativt. Og som tysker leter eg etter noe som gir grunn til å klage.. ;) Håper bare at de har snart nok penger til å bytte gamle kobberledninger mot fiber... Men ellers.... Veldig bra service.

Øystein S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare rot, styr unna"

Sa opp mitt abonnemet i Desember 16, oppsigelsestid ut Desember og Januar. Fikk likevel regning for Februar, ringte kundeservice og de beklaget, regningen kunne jeg bare se bort fra, men fikk snart purring for at denne ikke var betalt, ringte igjen og fikk ny beklagelse, fikk så en efaktura på 0,00 kr som måtte godkjennes i nettbanken???

En gammel utdatert ruter jeg hadde hatt en del år måtte jeg returnere, og ca 1 mnd etter at de beviselig hadde mottatt den etter sporingsnummer, fikk jeg flere mail og meldinger om de ikke hadde mottatt ruteren. Har aldrig opplevd et mer rotete firma.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"

De greier ikke levere den hastigheten de lover.
Betaler mer for mindre.
Dårlig kundeservice.
De oppgir en pris i reklamen, men skjuler leie av ruter etc.
Her skal det byttes!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bare virker"

VDSL kunde, alltid topp hastighet. Aldri nedetid. Har ikke testet kundeservice på telefon, men forhandler er alltid enkelt å få tak i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Skjer ingen ting"

Finner ingen positive ting med det selskapet. Har vært uten nett i en uke og dem skriver 5 dager på å fikse feil. Nå må jeg i følge sms i går vente i 3 dager til.

Torkil A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig, styr unna!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å komme i kontakt med kundeservice. Sier de har sendt meg en faktura på mail. Kan ikke se den noen steder. Vil bare at man skal ringe det 5-sifrede nr. som koster en formue og hvor du aldri kommer fram.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Verste 'kundeservice' jeg noensinne har vært borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt ubrukelig kundeservice. Umulig å komme i kontakt med, når man endelig får snakket med noen, klarer de ikke ordne opp. Jeg har prøvd i 1 1/2 måned å få endret faktureringen til månedlig, noe som er alt for vanskelig tydeligvis. Så nå har de sperret mobilabonnementet mitt! Som er betalt! Styr langt unna dette selskapet. De er også mye dyrere enn andre.

Tor H. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dette er ikke et seriøst selskap!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ønsker ikke NextGenTel at kundene deres skal kunne komme i kontakt med dem?

Jeg ble kontaktet av NextGenTel etter å benyttet meg av Flytteportalen.no, da jeg skulle melde flytting tidligere i høst. (jeg hadde krysset av for at jeg ønsket tilbud fra leverandører av internett)
Da jeg ble kontaktet, spurte jeg om det ikke var mulig å få fiber på min nye adresse. Svaret var at det ikke var mulig. Jeg takket derfor ja til deres tilbud på raskeste ADSL.

Ikke mange dager etter snakket jeg med forrige huseier, og fikk da greie på at det var fult mulig å få internett med fiber på min adresse.
Riktignok ikke fra NextGenTel, men flere andre leverandører, bl.a. Altibox, kunne tilby dette. Jeg følte meg ført bak lyset, og ville forsøke å komme i kontakt med NextGenTel, for å få stoppet avtalen som var inngått, men det skulle vise seg nokså umulig.

På NextGenTel sin hjemmeside skal man kunne gå inn på MIN SIDE, for å kunne administrere abonnement osv. Det hjelper ikke mye, så lenge det brukernavnet jeg har fått tildelt ikke fungerer.
Kundenummer hadde jeg heller ikke fått tilsendt på dette tidspunktet, så min eneste mulighet for å komme i kontakt med NextGenTel var å forsøke å ringe. Alle som har forsøkt det, vet jo hvor godt det fungerer.
Vel, jeg hadde ikke tid til å sitte timesvis og vente i kø, så dette ga jeg ganske enkelt opp! Jeg valgte heller å fylle ut det angreskjemaet som jeg hadde fått, sammen med en bekreftelses-mail.
Dette skjemaet ble datert og signert 4 dager etter inngåelsen av avtalen, og ble sendt til oppgitt adresse i Bergen samme dag.
Jeg håpet at saken nå var ute av verden, men så var selvsagt ikke tilfelle. NextGenTel fortsatte med å sende meg informasjon, om at utstyret nå var sendt, og at jeg kunne regne med at montør vil være hos meg på en angitt dato. Montøren skulle ta kontakt med meg pr tlf. dagen føre for å avtale nærmere. (I alt som ble sendt ut var det passet nøye på at jeg ikke kunne få mulighet til å svare på noe, hverken med en e-post, eller et telefonnummer)
Jeg fikk etterhvert melding om at pakken var ankommet post i butikk der jeg bor. 3 sms varsel ble sendt om det. Men jeg valgte å ikke hente noe, siden forsendelsen automatisk ville returneres dersom jeg ikke hentet innen en viss dato.
Datoen for avtalte montering har nå kommet og gått, og jeg har ikke blitt kontaktet av noen montør.
Jeg regnet derfor med at saken nå var opp og avgjort, siden jeg hadde benyttet meg av angreretten min i god tid innenfor tidsfristen.
Stor er derfor overraskelsen i dag, når jeg plutselig får en faktura fra NextGenTel inn i e-posten min.. Fakturadato og betalingsdato er identisk, og den er satt til i går.. De fakturer meg her bl.a for; Linjeleie, ruterleie, og shipping..
NextGenTel prestere her altså å sende meg en faktura på tjenester og utstyr som jeg ikke har fått. Jeg har riktignok bedt om det i utgangspunktet, men under falske premisser, og har dessuten benyttet meg av angreretten innenfor tidsfristen.

Jeg forsøker på nytt å komme i kontakt med noen i NextGenTel, men igjen; De har gjort det så å si umulig å komme i kontakt på normale måter. Til og med Chatte-funksjonen krever en pålogging med et brukernavn og passord, noe som jeg ikke har!
Noe av den dårligste kundebehandling jeg har opplevd på lenge! Dvs: Jeg kommer jo ikke i kontakt med NextGenTel, så det kan jo knapt kalles kundebehandling.
Det siste i saken er at jeg nå har fått sendt de en mail, siden jeg fikk lokket fram en mail-adresse fra en som chattet på salgsavdelingen.
Etter 2 uker har jeg også fått et svar. Her hevder de at de ikke har mottatt mitt angreskjema, (beleilig nok) Og at jeg dermed må betale det de har fakturert meg, og eventuelt si opp abonnementet.
.. Jeg er nesten målløs....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte 10/5 bredbånd fra Nextgentel, det var kjempebra den første uken, de greide å levere 8 mbps. Etter det har det såvidt fungert. Helt nede på vanligvis 2 mbps. Routeren slår seg også av når den ønsker det selv.
Vi fikk 3 mnd gratis som kompensasjon så det er greit det, men det går ikke å se på en serie på viaplay engang. Så nå blir de sagt opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice en spøk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min gamle ruter gikk i stykker. Nextgentel sender så først en feil ruter, jeg bruker halve dagen på å komme i kontakt med dem før jeg får svaret. De sender så en ny, jeg får knapt nok internettilgang og kundeservice ringer ikke tilbake. 2,5 timer å vente på tlf :) Chat er håpløst også. Nå blir det bytting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundestøtte

Vi har en leilighet som jeg har tatt over etter min søster og vi skulle skrive over abonnementet. Enkel sak... Tenkte jeg.

Jeg ringer til supporttelefonen og ender i kø. Heldigvis hadde de "ring opp igjen" tjeneste, så jeg taster inn telefonnummer og venter så på å bli ringt opp. Etter tre timer, så tenker jeg at noe har gått galt og ringer opp igjen fra et annet nummer. Etter å ha vært i kø i en halvtime gir jeg igjen opp og taster inn det andre nummeret. Og får til svar at det allerede var registrert. Etter seks timer blir jeg ringt opp igjen. Vi prater og nå har de som kan omregistrere abonnement dratt hjem... Jaja. Kan dere opprette en sak på det og sende til den som er registrert og til meg? Det var vanskelig. Men han skulle skrive en lapp.

Etter ikke å ha hørt noe på en uke, så skriver jeg en e-post. Greit å ha noe det blir saksnummer av. Etter nok en uke, blir jeg ring opp. De må ha godkjenning av min søster... Ok, kan dere svare på e-posten jeg sendte der min søster er på cc? Eller ringe henne opp? Joda ja, det skal vi få til.

En uke til går. Inget hørt inget sett. Jeg prøver meg nå på chat. Jeg får raskt nok kontakt, men får fort vite at det er bare nye abonnement som håndteres her... Jammen... Jeg er for tiden ikke kunde men tenker utrolig nok å bli det... Ny kunde? Ikke det?

Etter den siste ble jeg lei. Ikke var de billigst heller, eneste fordel var at vi hadde router og dermed ikke trengte å styre med skift. Men kundeservicen deres har kostet meg nok tid (noe jeg verdsetter ganske så høyt).

Hasta la vista.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget misfornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Per dags dato er jeg på leilighetsjakt, og etter nesten to år som Nextgentel kunde, sjekker jeg hvem som leverer internett på de boligene jeg er interessert i. For om en strøken leilighet hadde gått hundretusenvis under takst, hadde jeg fortsatt ikke kjøpt leiligheten om det var Nextgentel som leverte internett der.

Nettet jeg har er så ubrukelig at når det går to-tre uker uten problemer, blir jeg mistenksom og tenker "nå må det skje noe snart". Modemet som leveres av Nextgentel har signal som rekker ut hele 5 meter med god kvalitet om du er heldig. NextGenTel har full tilgang til modemet, som betyr at de kan oppdatere og sørge for at du mister nett når det passer de, uten advarsel. Jeg har vært kunde såpass lenge at når nettet ikke oppfører seg (selv over lengre perioder), så bare godtar jeg marerittet... For kundeservice vil kun be meg om å restarte ruteren, prøve en annen maskin, eller sette ned farta ytterligere i håp om at det magisk skal fikses.

Eneste fordelen av å ha Nextgentel er at jeg gleder meg til å flytte selv når det blodpris på markedet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som om kundeservice er "ikke eksisterende" hos dette selskapet. Jeg hadde tidligere et speed touch modem og en linksys trådløsrouter som fungerte alldeles utmerket i flere år. Så blir jeg tilbudt IP-telefoni, slår til og får tilsendt modem/router, Inteno DG150B. Etter dette har jeg kontinuerlig avbrudd/ustabilt nett og enkelte ganger er det trådlø nettverket ute selv om enhetene registrerer tilgangspunktet. I og med at jeg har IP telefoni så mister jeg også telefonforbindelsen når nettet blir ustabilt/faller ut. Svaret fra NGT er "Vi kan ikke finne noe feil på linjen den", "Har du sjekket routeren når dette skjer? " og lignende tåpelige svar. Enkelte henvendelser er ikke en gang besvart. Hva som er galt kan ikke jeg med sikkerhet si, men det virker jo som om det er routeren som kommer fra NGT. Dette er forøvrig router nr 2. Da den første hadde en rekke feil. På den positive siden kan jeg si at hastigheten er grei nok når alt virker.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"NextGenTel er så dårlig at det grenser til svindel!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Får ca. en tredjedel av oppgitt hastighet (når det fungerer).
Internett er nede nede store deler av tiden.
Kundeservice/support påpeker at feilen ikke ligger i deres utstyr (modem) eller linje, men i vår datamaskin, dette tiltross for at samtlige enheter (pc, mobil og nettbrett) ikke mottar nett (de mottar trådløsesignaler og har av og til nett, men det er heller sporadisk, dessuten ustabilt). PC, mobil og nettbrett funger dog utmerket når man er på besøk hos andre eller bruker mobildata.
Kundeservice sier de skal se på saken, men det har de gjort i halvannet år, uten at det er tegn til bedring.
Jeg er en tålmodig mann, men dette har gått for langt, jeg bytter derfor selskap. Jeg ser andre også sliter med selskapet, og at jeg ikke er noe enkelt tilfelle, anbefaler derfor alle til å holde seg langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig"

De lovet 10mb/s men leverer Max 3,5mb/s. Er veldig veldig skuffet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utnytter folk som ikke behersker norsk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service, utnytter folk som ikke behersker norsk, veldig vanskelig å få tak i bedriften.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice og tilbud"

Dårlig informasjon og tilbud til hjem som ikke tidligere har hatt oppkobling med bredbånd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt og treigt."

Treigt nett, og forbindelsen forsvinner i 1-3 dager minst 1-2 ganger pr mnd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig kundeservice"

Amatører som ikke gjør jobben sin. Veldig dårlig kundeservice osv...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Raskt, billig og rimelig bra kundeservice"

Bytta fra Telenor til nextgentel. Internettet ble raskere og billigere

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Skandaløs kundeservice"

- Håpløs tilgjengelighet, chatten er en komedie
- Bare feil med fakturaer

ALDRI BLI KUNDE

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig ustabilt"

Ingen Internett forbindelse flere ganger hver dag og hele netter

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Verste kundeservice jeg har vært borti"

Bare feilfaktureringer og forferdelig kundeservice.

Raymond S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra kundeservice."

Enkelt å få kontakt og som regel hyggelig og hjelpsom service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig"

Dårlig kundeservice, svært ustabilt nett. Tar en time å komme gjennom til kundeservice.

Søk Bytt.no