Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Styr unna- lureri"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Bassam Q for 29.05.2020 13:29

NextGenTel Bredbånd har totalt 911 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Bassam Q
Kundetilfredshet
"Styr unna- lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har bestilt bredbånd, ombestemt meg 2 dager etter bestilling, det kostet meg 2500 kr for avbestilling, de kalles det (bruddgebyr). Så en telefon samtale kostet meg 2500 kroner, de har ikke gjort noe dritt.

Bytt.no
"Styr unna- lureri" skrev Bassam Q om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Bassam Q og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

STYR UNNA PÅ DET STERKESTE. Her driver de med lureri og prøver å få deg til å betale noe som ikke gir noe mening.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler for hastigheten på 10 Mbps så mye som andre betaler for 100 Mbps. Jeg forstår at jeg bor langt fra sentrum og ikke kan få god fart, men lager så en spesiell pris for meg. Hver par måneder øker de prisen på tjenester. Tidligere var det mulig å se på nettsiden hvordan de tilbød en hastighet på 100 Mbps for 400 kroner, nå har de fjernet den fordi folk klager over at de betaler det samme beløpet, men det er ingen slik hastighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kunne vært bedre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor et sted hvor kun ADSL var tilgjengelig som kabelforbindelse. Byttet til Nextgentel fra Telenor i oktober 2019 da Nextgentel reklamerte med at de kunne levere 20 Mbps på min adresse. Rett etter nyttår begynte linjen å bli meget ustabil, hvorpå jeg har klagd til Nextgentels kundeservice. Det skal sies at teknisk kundeservice har vært serviceminded, og har forsøkt etter beste evne å løse problemer online, eventuelt etablert en teknisk utbedringssak. I de siste ukene har linjen blitt enda mer ustabil ved at den har falt ut flere ganger i døgnet. Jeg har forsøkt å resette modem, hvorpå internett har vært oppe noen timer. Jeg har invitert til konstruktive løsninger hvor jeg har utfordret Nextgentel til å levere et produkt tilsvarende Telenors mobilt hjemmenett i påvente av at Nextgentel skal kunne levere fiber på min adresse, uten å få noen positiv respons. Jeg ønsker nå å komme meg ut av avtalen så fort som mulig.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.07.2020 22:07
Hei Arne, Godt å høre at du opplevde kundeservice som serviceinnstilt - det er en kvalitet vi etterstreber. Vi kommer snart til å lansere fast mobilt bredbånd til de kundene som ikke kan få fiber - og med et slikt abonnement vil du få høyere hastighet enn vi i dag tilbyr gjennom våre ADSL-abonnement. Vi vil sende informasjon om dette så snart det er klart og jeg håper du gir oss en sjanse på ny teknologi så snart det er klart. Hilsen Samuel i NextGenTel
Morten E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ingen returlapp for returnering av utstyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vert lojal kunde i over 10 år. Synes det er dårlig av nextgentel at du må betale for returnering av utstyr når man har lagt igjen såpass mye penger over flere år. Det alene gjør det enkelt for meg å ekskludere nextgentel ved eventuelt fremtidig bytte av leverandør.

NextGenTel Bredbånd har totalt 911 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR