Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telenor Bredbånd
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
15
7
6
31
219
Sorter omtaler etter
Viser av 278 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover"
3 syns denne omtalen er nyttig

De leverer ikke hastigheten de lover. Har ringt kundeservice utallige ganger, men ikke noe skjer. Noen av kundebehandlerne er dessuten arrogante og yter dårlig service. Ved en anledning ble telefonen lagt på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Hold dere unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flere ganger jeg har vært uten nett i flere dager om gangen. Hver gang har det vært noe feil fra deres side. Fikk en telefon i dag om at de nå kaster oss ut, hvor jeg spurte "Har ikke jeg allerede sagt opp da?". Sekund senere så legger han på. Frekkeste jeg har vært borti

Jon K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Wake-on-Lan"

Telenor har kundeservice som eget forretningsområde som krever pluss på bunnlinjen. Stiller du et spørsmål, får du som svar at dette er utenfor deres kompetanseområde, med henvisning til Telenoreksperten til 30 kr/min. Jeg kjøpe en 4 TB disk og har satte opp en FTP server på min hjemme-PC med backup mot Jottacloud. Dette funker bra, men ettersom jeg ønsker at PC skal kunne gå i dvale ved lenger fravær fra heimen har jeg forsøkt å sette opp Wake-on-Lan. Dette funker innfor husets fire vegger, men jeg får det ikke til over Internett.

Martin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alle tiders Internett/TV leverandør"

Jeg Benytter nett via kabel TV og det har en fantastisk oppetid. TV her virker som det skal. Og når det en sjelden gang går galt får jeg en datapakke eller to til mobilen. Opplever problemer enkelt fikset. Ett minus eller to: - Dyrt PR måned. De får jo også betalt via fellesutgifter, og en vakker sum av meg. - Veldig dyrt med nyere dekoder. Som fast kunde kunne de gitt en god pris på en ny dekoder i ny og ne. - Ufleksibelt. Man må ta det en får i veggen. Ikke andre som leverer Internett via TV enn dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Virker av og til, gamle kobber linjer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Slutt på vedlikehold fra 01.05.2019, skal få lov og avslutte abbonemanget uten kostnader, ingen alternative tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utan Internett flere timmer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen internett førbindelse. Faller ut flere gånger i uka i flere timmer. Virker ca 5-10min efter man starter om modem o router då man har gjort de strømløs i 5min. Prøvat nå mer en 10 gånger samma sak var gång att det virker mellan 5-10min innan man er utan internett igen...ger opp..bor i ski på finstad hageby som fikk ny canal digital box samt ny router installert før en uke sen men har fortfarande samme gamla modem thomson fra 2010. Efter det så bynne detta problemet att man nå er utan nett flere timmer. 3 dager bare denna uka...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De kaster oss ut fra nettet fordi de ikke vil ta kostnad ved vedlikehold fremover"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bor i et relativt nytt boligfelt der vi førte opp vårt hus i 2011. Telenor tilbydde oss bredbånd og vi sa ja og gravde grøfter fra gaten og inn til huset og fikk etablert bredbånd. Så i 2019 - altså 8 år etterpå får vi et brev fra dem der det står at de ikke lenger vil vedlikeholde linjen ved eventuelle feil - hva slags selskap er dette? Skal de bare kaste oss ut? Vi tvinges nå til - igjen å grave opp igjen hagen og brostein for å få etablert bredbånd på nytt - og det på et hus i et nytt boligfelt som ble etablert for 8 år siden!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bunnløst dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårligste kundeservice jeg noensinne har opplevd. Mangel på kommunikasjon mellom aktører, dårlig kunnskap om den aktuelle problemstilling og lite tegn til ydmykhet og ikke minst pågangsmot for å løse problemet. Det er et under at et selskap med denne innstillingen overlever - noe som sier mer om kanskje Telenor sitt beskyttet/statlig opphav enn noe annet.

Frustrert K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke vær dum og velg Telenor"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det værste jeg har vært med på. Fryktelig dårlig kundeservice som lyver deg rett opp i trynet. Jeg fikk modem i posten, og koblet det opp uten at noe skjedde. Jeg ringte å snakket med dem, og har nå ventet i over 24 timer uten at noe skjer. Jeg har sikkert snakket med alle ansatte i avdelingen for modem. Løgnhalsene legger enten på, eller så sier de at ting fikser seg etter et par timer, noe det ikke gjør. De må nå sende en teknikker for å fikse dette greiene, noe som skjer via et eksternt firma, og vil ta opptil 5 dager!!! Så da sitter jeg her, uten internett, og kastet bort helgen på dette. Telenor kan dra til hel%#tte og lenger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra leverandør"

*Jevn og stabil linje *God kvalitet på modem *Svarer kjapt på henvendelser Eneste minus er høy pris, men er verdt å betale for det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Noe høye priser. Veldig stabilt nett. Lett tilgjengelig kundeservice. Gode rabatter til borettslag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor er dårlig på service!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telenor lever opp til navnet sitt, høy pris og ELENDIG service. Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Pris økning 19 dager etter at tjenesten er tatt i bruk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telenor øker mnd avgift på abonnement 19 dager etter at tjenesten ble tatt i bruk. Tok kontakt med kundeservice i dag uten å få noen forståelse for klagen samt at kundebehandler ikke har kjennskap til avtalevilkårene til Telenor. Når bredbånd ble tatt i bruk koblet Telenor ned fasttelefoni og jeg var uten i noen dager. VÆR obs når hvis dere tenker på å inngå avtale med Telenor

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere borte!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hakker jevnlig. Selgerne lyver om fastpris. Elendig kundeservice. Husk å ta kontakt med forbrukerrådet hver gang du blir snytt av Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og Dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har snart en linje som er 40 år gammel, og det kan merkes. Nettet har blitt mer og mer ustabil etter årene. Ofte får vi 0,1mbs inn og 0,001mbs ut, som er ubrukelig tregt. Vi har ringt så ofte til kundeservice at de snart kjenner oss der oppe. Vi har sagt ifra flere ganger at linja begynner å bli dårlig, nå må dere gjøre noe her. Men tror du de gidder å bruke penger på oss og det lille nabolaget vårt? Nei da, det gjør dom ikke! De har til og med sagt, at de ikke klarer å finne på flere løsninger. Og at hvis det fortsetter sånn, er muligheten tilstede at linja blir stengt av! Beklager Telenor, men vi betaler full pris for internettet, samt aksepterer vi hver eneste pris økninger hver måned. Fordi andre får fiber. Skam dere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor yter ekstremt dårlig kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Deres behandling, spesielt av eldre kunder uten teknisk forståelse er helt forkastelig. De som jobber der virker ikke som de har tekniskkunnskap i det hele tatt, å henviser til "Telenor Eksperten" som er svin dyrt. OBS: De fraskriver seg ansvar for den "Trådløse" delen av Modem/Ruteren de leverer. Anbefaler alle å holde seg langt unna slike useriøse firmaer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt og håpløs responstid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Langt unna hastighet lovet. Ping håpløs. Syntes det har blitt verre etter byttet til Telenor fra Canal digital, selv om det ikke burde være noe forskjell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Faktureringsmetode etter overtagelse av Canal Digital"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter nytt eierskap Canal Digital-Telenor godtok jeg et tilbud om kostnadsfritt økt hastighet av mitt bredbånd. Ba om å avslutte dette etter ca 3 timer med resultat kr. 18,- men ikke nok med det. De sa de måtte behandle meg som en "ny" kunde og derfor fakturere med forskudd på brebånd 3 mnd.??? Hva er dette for noe tull? jeg har hatt forhold til Canal Digital en årrekke uten vansker... Ble også informert ov ved omlegging fra Canal Digital til Telenor IKKE ville bli NOEN endringer i mitt kundeforhold

Buczkowski
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig hastighet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor på Sandsli i en borettslag og vi har bredbånd, Canal Digital har nå bitt på Telenor før jeg brukt 50 MB/ps og det var helt nok for oss. Nå måtte jeg bitte hastighet på 100 MB og det er fortsatt dårlig! 1GB fil lastet i 30 minutter ned, Forferdelig! Før ventet jeg 10 minutter. De svindler folk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke veldig impornert"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har nettopp flyttet og gått fra Get til Telenor. Kan så langt ikke si at jeg er imponert over det de leverer: - De krever forhåndsbetaling, hos Get gjør de ikke dette - Blir henvist til premiumnummer når jeg spør enkle spørsmål som kundeservice bør svare på - Får til tider 50 mbit linje når jeg betaler for 500 mbit

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Klarer ikke fikse feil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var kjempe fornøyd med fiber fra Telenor i mange år, men denne uke opplevde jeg negativ service fra dem siden. Klarer ikke å fikse internet i snart 5 dager og har ikke forklaring hvorfor de ikke kan fikse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og lite løsningsorienterte. Klare ikke holde det de lover."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har blitt bare feil informert, de sier en ting til meg og gjør noe annet uten og informere meg. Eks, sa de at jeg skulle få nytt moden på garanti, som de skulle sende i posten. Etter 1 uke ringer jeg og etterlyser modemet. Da er den ikke sendt og jeg må betale 1300kr for ny. Det viser seg at min boks fungerer, så nå har jeg 2, og 14 dager uten nett. Det viser seg at det er en kabel borti gata det er noe galt med. De har lovet at mitt abonnement skal fortsette og gå på min adresse fordi det er en overtagelse. Dette har de heller ikke klart og holde. Det tar de 14 dager og få nettet opp igjen. Så atter en gang er jeg uten nett. Mistet tillit til de og skulle gjerne brukt noen andre leverandører. Anbefaler ikke Telenor til noen andre.

Skuffa M. 3
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig linje. Ingen hjelp uten betaling."
4 syns denne omtalen er nyttig

Tegna abonnement hos Telenor. Nettet ble vesentlig verre enn det var før. Ingenting er galt i.flg. kunde''service'', men ved å ringe et nummer til 26kroner per minutt kan de muligens hjelpe.. Er helt normalt at du ikke har trådløst nett to meter fra ruteren. I tillegg kan de fortelle at kjøpsloven gjelder ikke dem... Er det mulig å påstå fra et så stort selskap??

Morten K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Feilretting fraværende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bredbånd 5. Faller ut i timesvis. Utallige klager. Feilretting består kun i og kjøre en nettsjekk. "Nettet ditt er i orden" bla bla. Telenor setter bort feilretting til Eltel. Hva de gjør for betalingen fra Telenor kan man saktens lure på..Aldri hørt noe fra dem. Ingen spørsmål, ingen assistanse..

Lina-Marln
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og oppfølging!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke å levere farten du betaler for. Hvis du trenger nytt modem klarer de heller ikke å sende dette til normal tid. Risikerer og vente i en mnd +/- før det dukker opp. I mellom tiden ringer vi flere ganger for å høre hvor den blir av. Og hver gang skylder de på teknisk feil, og at de skal sende med en gang. Skjerpings Telenor!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR