Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Avslag etter reise og syk på RIU Vistamar hotell på Gran Canaria, fordi vi ikke informerte tidlig nok om at jeg og flere i reisefølget var sengeliggende og ute av stand til å dra på turer ol. pga. mageverk og oppkast, var i samme dagene som TV reportasjen på TV2 som omhandlet dette. -Styr unna gjensidige
Hei Bård, Dette skjønner jeg godt at oppleves både frustrerende og urettferdig. Når det gjelder reiseforsikring og sykdom på reise, trenger vi å få beskjed så tidlig som mulig dersom du blir syk og ikke kan delta på planlagte aktiviteter eller må endre reisen. Grunnen er at vi skal kunne vurdere situasjonen mens den pågår og gi riktig hjelp og veiledning der og da. Manglende eller sen melding kan dessverre påvirke retten til erstatning, selv om hendelsen omtales i media. Samtidig er det viktig for oss at vurderingen i saken din er riktig. Hvis du opplever at sammenhengen med sykdomsutbruddet og TV 2 reportasjen ikke er godt nok tatt hensyn til, vil vi gjerne se på saken på nytt og forklare avslaget tydeligere. Du kan skrive til oss under Mine skadesaker, så går vi gjennom vurderingen sammen. https://www.gjensidige.no/kunde/privat/skade/skadesakene-dine Du kan også ringe oss på 915 03 100, så tar vi en prat og ser på hva som har skjedd. Hilsen Sara
Rask å ryddig behandling i tidligere saker, imøtekommende👍
Hei Asle, Takk for at du deler. Det er fint å høre at du har opplevd rask, ryddig og imøtekommende behandling i tidligere saker. Samtidig tar vi tittelen på omtalen din på alvor. Hvis noe denne gangen ikke svarte til forventningene dine, vil vi gjerne forstå hva som skuffet deg. Du kan gjerne skrive til oss under Mine skadesaker, eller ringe oss på 915 03 100, så ser vi på dette sammen. Hilsen Sara
Enkelt å melde inn saken på nettsidene. Behandling av saken tok under 5min. Pengene var på konto dagen etter!
Hei Bjørnar, Tusen takk for en skikkelig hyggelig tilbakemelding. Veldig kjekt å høre at du synes det var enkelt å melde inn saken, og at behandlingen gikk så raskt. Når både svar og utbetaling kommer fort, vet vi at vi har gjort jobben vår riktig. Ekstra stas at du anbefaler dyreforsikringen vår videre. Hilsen Sara
Alltid rask og god kundeoppfølging ved kontakt. Viktig er også del av utbytte.
Hei Hans, Tusen takk for tilbakemeldingen. Veldig hyggelig å høre at du opplever rask og god oppfølging når du er i kontakt med oss. Fint også at du trekker fram kundeutbyttet. Det er vår måte å gi litt tilbake til kundene som eier oss. Hilsen Sara
Jeg fikk nesten ingen erstatning fordi verdien ble beregnet ut fra varens pris på en ekstrem rabatt, 5000 i rabatt på en TV med veiledende pris kroner 8.999. Er dette riktig, at erstatningen skal beregnes ut fra maksimalt rabattert pris?
Hei Andreas, Takk for at du tar deg tid til å dele opplevelsen din. Jeg skjønner godt at dette føles frustrerende. Når vi beregner erstatning, tar vi utgangspunkt i hva det koster å kjøpe tilsvarende vare i dag. Det betyr at vi ser på faktisk markedspris, ikke veiledende pris. Hvis varen selges med store rabatter flere steder, kan det påvirke erstatningsbeløpet. Målet er at du skal kunne kjøpe en tilsvarende TV igjen, ikke nødvendigvis få igjen opprinnelig nypris. Når det er sagt, skal beregningen være riktig og rimelig. Hvis du opplever at grunnlaget er feil, eller at rabatten som er brukt ikke gir et reelt bilde av markedsprisen, vil vi veldig gjerne se nærmere på saken din. Du kan skrive til oss under Mine skadesaker, så kan vi gå gjennom vurderingen sammen og forklare tallene konkret. Logg inn på Mine skadesaker her: https://www.gjensidige.no/kunde/privat/skade/skadesakene-dine Du er også velkommen til å ringe oss på 915 03 100, så hjelper vi deg videre. Hilsen Sara
God behandling. Bra med utbytte. Seriøs behandling.
Hei George, Tusen takk for tilbakemeldingen. Veldig fint å høre at du er fornøyd med behandlingen og at du setter pris på utbytteordningen vår. At du opplever oss som seriøse, betyr mye for oss. Hilsen Sara
God og rask behandling. Godt og trygt forsikringsselskap som kan anbefales.
Hei Monrad, Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding. Veldig godt å høre at du opplevde både god og rask behandling, og at du føler deg trygg hos oss. At du anbefaler oss videre betyr mye. Hilsen Sara
Har hatt Gjensidige i mange år. Er en fornøyd kunde. Kanskje ikke de billigste, men alltid velvillig og imøtekommende.
Hei Terje, Tusen takk for at du deler. Veldig hyggelig å høre at du har hatt Gjensidige i mange år og at du er en fornøyd kunde. Vi setter stor pris på tilliten. Fint også at du trekker fram at vi er velvillige og imøtekommende. Det er viktig for oss, også når vi ikke alltid er de billigste. Hilsen Sara
Bra forsikringsselskap og man får raskt hjelp og svar om man lurer på noe
Hei Alice, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Veldig fint å høre at du opplever oss som et bra forsikringsselskap, og at du får rask hjelp og svar når du lurer på noe. Det er viktig for oss at det skal være enkelt å få tak i oss og lett å få svar. Hilsen Sara
Enkelt å få informasjon om hva og hvordan. Litt lang behandlingstid.
Hei Bjørg, Takk for at du deler erfaringen din. Veldig fint å høre at du synes det var enkelt å få informasjon om hva som skjer og hvordan. Samtidig er det leit å høre at behandlingstiden opplevdes som litt lang. Det tar vi med oss videre, for målet vårt er at det både skal være tydelig og gå raskt. Hilsen Sara
Har ikke erfaring med reiseforsikring, innbo og personforsikring
Hei Rolf, Tusen takk for at du deler erfaringen din. Veldig hyggelig å høre at du har hatt en god opplevelse med oss gjennom mange år. Det setter vi stor pris på. Hilsen Sara
Jeg er svært fornøyd med måten dere behandlet saken
Hei Erik, Tusen takk for at du deler. Veldig godt å høre at du er svært fornøyd med måten vi behandlet saken om den avlyste reisen til Danmark. Det betyr mye for oss at du opplevde prosessen som trygg og ryddig. Hilsen Sara
Raskt og riktig oppgjør. Fikk penger på konto allerede 2 dager etter meldt skade.
Hei Hans, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Veldig fint å høre at oppgjøret var raskt og riktig, og at pengene var på konto allerede etter to dager. Det er akkurat slik vi ønsker at det skal oppleves når du melder skade. Hilsen Sara
Helt utrolig raskt oppgjør. Fikk utbetaling med en gang.
Hei Kjell, Fantastisk å høre. Tusen takk for at du deler. Så godt å vite at oppgjøret gikk raskt, og at utbetalingen kom med en gang. Akkurat slik vi ønsker at det skal fungere når du trenger oss. Hilsen Sara
Hyggelige samtaler, informativt. God oppfølging. Mye rot med valg av sykehus og at dere ikke hadde registrert min ankomst.
Hei Grete, takk for at du deler erfaringen din. Det er veldig hyggelig å høre at du opplevde samtalene som hyggelige og informative, og at du fikk god oppfølging. Samtidig er det beklagelig å høre at det ble rot rundt valg av sykehus – og spesielt at ankomsten din ikke var registrert. Slikt skal ikke skje. Av hensyn til personvern kan vi ikke gå inn i detaljer her på Bytt.no, men vi vil gjerne se på dette og rydde opp. Ta kontakt med oss på 915 03 100, så hjelper vi deg videre. Vennlig hilsen Nina
Alltid god service, kjappe avgjørelser på skader. De ganger jeg har brukt reiseforsikring har avgjørelsen blitt tatt før jeg omtrent er ferdig å sende inn kravet på skademeldinga
Hei Roger, tusen takk for den flotte tilbakemeldingen! Det er veldig hyggelig å høre at du opplever god service og kjappe avgjørelser – og ekstra fint at reise forsikringsoppgjørene har gått så smidig for deg. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele erfaringen din. Vennlig hilsen Nina