Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 885 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 885 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 885 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 395
516
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Tregt nett og ikkje muligt sende mms til sverige

Omtale av  Erik

Kundeservice er oppdatert og raske. Nettet er til tider før seint og det går ikkje å sende eller motteke mms til Sverige.

Svar fra ice
15.08.2019 10:04

Hei Erik, Så godt å høre at du er fornøyd med vår kundeservice! Jeg ønsker å ta en nærmere titt på dine problemer tilknyttet mobildata. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og en kort beskrivelse av problemene du opplever. Til informasjon, er det dessverre ikke mulig å sende MMS til Sverige/utenlandske numre. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Veldig godt fornøyd

Omtale av  Jonas

Fungerer veldig godt og en veldig bra kundeservice.

Alt fungerer bra

Omtale av  Nic

God kundeservice, god dekning, rimelige priser. Oversiktlige fakturaer. Grei hjemmeside.

Dårlig dekning, og dårlig internett hele tida

Omtale av  Hala

Vi var på ferie i Danmark og der fikk ikke vi bruke data som vi har på mobil. Men på havn kom internett tilbake. Her i Norge også får vi dårlig dekning og internet.

Svar fra ice
15.08.2019 10:03

Hei Hala, Så leit å høre at du opplevde problemer med mobildata i Danmark, og dekning her hjemme i Norge. Dette ønsker jeg å undersøke nærmere. Send oss derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder og kort beskrivelse av problemene du opplever. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Stort sett bra, men har byttet til Sponz pga. en del små-tekniske feil

Omtale av  Jon

Jeg var kunde av Ice i to år, men byttet for noen måneder siden til Sponz. Stort sett var jeg fornøyd med Ice. – Det er en av de billigste operatørene på månedspris. – Prisene på ekstra datapakker og prisene i utlandet er greie. De er langt fra dyrest, men heller ikke billigst. – Dekningen er stort sett god (selv om Telenor og ren Telia er litt bedre). – Kundeservice svarer stort sett raskt og godt. – De var de første som begynte med brukervennlige tjenester som (1) å strupe hastigheten istedenfor å overfakturert kundene når datakvoten blir brukt opp og (2) data rollover – to tjenester jeg er evig takknemmlig for at de brakte til markedet i Norge – De har ofte avtale med de beste nettverkene i utlandet og setter de øverste i listen over prioriterte nettverk! Grunnen til likevel har byttet fra Ice, er at jeg ofte har opplevd en del små-feil som ikke er kritisk, men likevel ganske irriterende. F.eks. funker ofte ikke MMS på iPhone fordi de ikke har lagt inn MMS innstillingene på sim-kortet. Dette må man sette opp manuelt, men iPhone har en bug som gjør at MMS innstillinger som settes opp manuelt slettes når operativsystemet blir oppdatert. Om det er Ice eller Apple som bør klandres mest er jeg ikke sikker på, men resultatet er i hvert fall at MMS rett som det ikke fungerer når pappa av og til prøver å sende meg et bilde fra en tur han er på. En annen feil jeg har opplevd var at SMS-er av og til ikke kunne sendes. Det hente også av og til at en SMS jeg hadde mottatt for flere år siden av og til ble mottatt på nytt når jeg slå på telefonen. Disse feilene har gjort at jeg har byttet til Sponz som har avtale med Telenor. Siden det er Telenor som drifter nettverkene har de færre tekniske problemer. I tillegg er dekningen litt bedre. Prisene på datapakker er dog litt dyrere enn Ice, og hvis man ønsker datakontroll må aktiveres manuelt og datakontroll fungerer heller ikke i utlandet. Dermed er ikke Sponz veldig mye bedre enn Ice, men litt bedre for mitt bruk.

Svar fra ice
15.08.2019 10:02

Hei Jon, Det er veldig hyggelig at du - stort sett - var fornøyd med ice som mobiloperatør. Grunnet manglende avtale med Apple, så er det slik at MMS- og mobildata-innstillingene av og til må legges inn manuelt. Jeg forstår at det ikke er helt optimalt. Dette løses dog på en smidig og lett måte, ved å følge denne veiledningen: https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/iphone/?ref=3564 Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning, Jon. Da skal vi få vist deg hva vi virkelig er gode for! :-D Ha en riktig fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fantastisk!

Omtale av  Ole H. B

Jeg har bra dekning. Jeg liker det at de kombinerer deres egene antenner og Telia sine. Av og til har jeg kunnet koble meg på Telia sine antenner der hvor ice ikke har dekning. Det er fantastisk. Jeg har også snakket med kundeservicen dems, den er fantastisk. Det var ett problem og jeg fikk the fikset raskt samtidig som jeg fikk mer data den måneden. Ingenting å klage på!

Svar fra ice
15.08.2019 10:02

Hei Ole, Tusen for en slik positiv tilbakemelding fra deg! Vi jobber hver dag med å yte den beste service for våre kunder, så det er veldig gledelig å høre at vi lykkes med nettopp dette. :-D Jeg håper du forblir fornøyd kunde hos oss, i en lang tid fremover. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Forferdelig dekning

Omtale av  Ida

Dekningen har alltid vært dårlig med stadige avbrudd og problemer med at én i samtalen ikke hører hva den andre sier. Den siste tiden har det ikke vært mulig å ringe inn til meg i det hele tatt, og meldinger kommer i klynger dagen etter at de er sendt. Kundeservice er hyggelige, men får ikke gjort annet enn å sende nye SIM-kort.

Svar fra ice
15.08.2019 10:01

Hei Ida, Så leit å høre at du har opplevd problemer med dekningen vår. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal jeg få undersøkt saken din nærmere. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Styr unna

Omtale av  Michael

Jeg har testet Ice i to omganger det siste året. De har fornuftige priser og virker utad som de har bra dekning. Det har de ikke!! I Oslo sentrum så sliter de med dekningen. Surfing går veldig tregt og selv om de har hyggelig kundeservice, så tar det uffattelig lang tid å få svar.

Svar fra ice
15.08.2019 10:00

Hei Michael, Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen i Oslo. Selv har jeg aldri opplevd dårlig dekning her. :O Om du ønsker en ny gjennomgang av saken din, ønsker jeg at du sender oss en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og en kort beskrivelse av problemene du opplevde. Da skal jeg få undersøkt saken nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig dekning

Omtale av  Monica

Får ofte feilmeldinger. Får ikke komme inn på nettsider.

Fornøyd

Omtale av  Ronny M

Appen fungerer fint, å det er lett med bruk av data, rollover og overføring av data. Ser også saldo, hvis den er høyere finner jeg fort og enkelt ut hvorfor. Dekning er bra i Østfold, Sverige og Danmark.

Svar fra ice
07.08.2019 13:42

Hei Ronny M, Så godt å høre at du er en fornøyd kunde hos oss! Vi jobber hver dag med å kunne tilby de beste produktene og tjenestene til våre kunder, så det varmer mitt hjerte å høre at vi lykkes med nettopp dette. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig dekning

Omtale av  Ditleif

Dårlig dekning fra Romsdalen til Oslo!!! Det stoppet hele tiden, barna ble så sutrete!

Dårlig

Omtale av  Tea

Jeg har prøvd Ice i 2mnd nå og sms kommer tidligst 10 minutter etter at avsender har gitt melding om noe. Barnet ditt må opprette mailkonto og eller ha hypermoderne tlf. der du kan laste ned en APP. Gratis eller ikke det må være mulig å forvente at smser blir levert raskere. Styr unna folkens. Det er bra med gratis og det at div. er låst for at barnet ditt kan kjøpe div via nett på mobil. Men som overnevnt pluss at 4G dekningen ikke er treg og ustabil. Styr unna Folkens!

Svar fra ice
07.08.2019 13:42

Hei Tea, Dette hørtes ikke helt optimalt ut. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og en kort beskrivelse av problemene du/dere opplever, så skal vi få undersøkt saken nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Ok selskap

Omtale av  Joakim E

Etter min erfaring har Ice vært helt greie, men er ikke på toppen. Dekningen var god, men la fort merke til trøbbel ved bruk av mobildata. Sjekket opp mot 2 andre simkort over telenor og telia sitt nettverk, og der var det ingen problemer. Responsetid over mobildata varierte alt fra ~50ms til over 10000ms på visse punkter. Responstiden ble veldig høy veldig fort, og skjedde på interval på rundt 15 sek. Den dårlige tilkoblingen kunne gjøre det vanskelig å sjekke nettbank eller kjøpe bussbillett. Ble voldsomt irritert til tider. Foruten om dette kan jeg kun klage på at de satt et 500kr abonnement på meg uten at jeg viste det etter mitt "bli kjent" velkomstabonnement, i samme perioden jeg hadde fått nytt simkort fra en annen leverandør pga. misnøye med Ice. Med andre ord... 500kr for et abonnement som aldri har blitt rørt. Snakket med kundeservice, og det er i deres policy at det skal betales. Synes det er veldig teit og dumt. Prisene er også litt av høyere kaliber enn hos noen andre leverandører. Ellers har Ice vært høflig og grei. Er usikker på om jeg vil anbefale Ice over noen andre, men de er værtfall ikke de verste.

Svar fra ice
10.08.2019 13:27

Hei Joakim E, Så leit å høre at du har byttet mobiloperatør. :-( Det er slik at ved en oppsigelse, så faktureres kunden ut inneværende måned, i henhold til våre vilkår. Jeg forstår at det må være kjedelig, dersom du ble overført ut fra oss tidligere i måneden. Uten kjennskap til saken, blir det dog vanskelig å kommentere den. Send meg en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal jeg få sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia bytt.no

Føler meg lurt av et grådig selskap

Omtale av  Bernt

Vi har hatt bredbånd hos Ice og investerte i antenneforsterker med beskjed om at dette skulle fungere. Vi trodde først at vi ikke hadde funnet posisjonen ettersom det gikk så treigt. Nettet har ikke vært brukandes til noe. Ettersom det var et års binding kunne vi lite gjøre. Nå etter at bindingstiden er over viser det seg at problemet ligger hos Ice. De har ikke hatt noen å sende ut for å hjelpe når vi har bedt om dette for vi har slitt med å finne ut av dette. Vi har betalt flere tusen og har fått en måneds fritak som igjen utgjør oppsigelsestiden. Kompensasjonen er lik null. Veldig skuffet over behandlingen som kunde, da hjelper det lite at de er hyggelige

Svar fra ice
07.08.2019 08:26

Hei Bernt, Så leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vi tilbyr dessverre ikke hjemmehjelp for våre produkter. :-( Uten kjennskap til den gjeldende saken, blir det vanskelig for meg å kommentere den. Send oss derfor en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer, samt en kort beskrivelse av situasjonen, så skal jeg få sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Alt er bra unntatt at jeg ikke får tilsendt automatiske innstillinger på mms og Internett

Omtale av  Arne

Alt er bra unntatt at jeg ikke får tilsendt automatiske innstillinger på mms og Internett. Og SIM kortet har kun plass til 10 tlfnr. Priser, kundeservice og opplevd kvalitet og dekning er meget bra.

Svar fra ice
07.08.2019 08:24

Hei Arne, Så bra å høre at du er fornøyd med oss! Opplever du fortsatt problemer med MMS- og mobildata-innstillingene? :-) Dersom svaret på dette er ja, så vil jeg veldig gjerne at du sender oss en e-post til [email protected], med fullt navn, telefonnummer og informasjon om hvilken type telefon du har, slik at vi får sett nærmere på dette. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ubrukelig

Omtale av  John K. S

Helt ubrukelig! Anbefaler alle å holde seg unna ice! Umulig å få noe fornuftig svar, sier det skal være slik. Håpløst og komme igjennom på tlf. Anbefaler folk å dele denne linken hit så flere blir advart! Holdere bort fra ICE!

Svar fra ice
07.08.2019 08:24

Hei John K. S, Det er beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Uten kjennskap til saken, blir det dessverre vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal vi få tatt en ny gjennomgang av saken din. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR