ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det er billig, men fungerer ikke. Får ikke dekning til 4G med engang jeg er ute av byen.
Hei Sofie, Så leit å høre at du har opplevd problemer med dekningen. ice har de siste årene investert stort i et nytt norsk mobilnett. Mobilnettet som vi har valgt å kalle ice+ dekker nå 89% av alle mobilkunder i Norge, og er kåret til Nordens beste på mobildata. Utenfor våre egne dekningsområder, leier vi dekning hos Telia. Uten kjennskap til saken din, blir det vanskelig å kommentere den. Send oss gjerne en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer, slik at vi får sett nærmere på dette. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Ble tvunget over til Ice etter Komplett (som jeg var veldig fornøyd med), men Ice skuffet veldig. Dårlig dekning uansett hvor jeg er, og umulig å snakke i telefon fordi de på andre siden ikke hører meg. De få gangene jeg har full dekning så er fremdeles hastigheten på mobildata elendig. Anbefales ikke.
Hei Aleksander, Så leit å høre at du har hatt problemer med dekningen. Jeg vil gjerne undersøke denne saken nærmere, så send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer. Jeg håper å høre fra deg. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Har aldri før hatt så mye problemer med å kunne laste inn og ned ting til telefonen! Får svært ofte bare 3G, som rett og slett er det samme som å ikke ha Internett! Ubrukelig, spør du meg!
Hei Klara, Dette hørtes ikke helt bra ut. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så skal jeg få sett nærmere på saken din. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Elendig abonoment. Svindel, ikke fungerende mobilnettverk, sier løsninger som ikke fungerer, må gjøre mye manuelt som man ikke blir informert om tidligere og lang ventetid på kundeservice. Ikke velg ice!
Hei, Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi har verken noen ønske, eller intensjon, om å lure noen, så det er beklagelig at du føler det slik. Send oss en e-post til bytt.no med fullt navn og telefonnummer, samt en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal vi få undersøkt dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Utrolig tregt mobilnett. Har stadig målinger på hastighet og det er som oftest under 10 Mbps. Har hatt flere ned mot 0. Har vært i kontakt med teknisk. Har hatt noen få målinger rundt 20 Mbps som teknisk mente var normalt. Jeg opplever under surfing en utrolig treghet som jeg aldri har opplevd med hverken Telia eller Telenor. Opplevde der Ice ikke har dekning at Telenor overtar. Da har jeg superbra net. Sitter også med helt ny tlf. Jeg er overhode ikke fornøyd med Ice og skal vekk så fort det lar seg gjøre.
Hei Ulf, Så leit å høre at du opplever tregt mobilnett hos oss. Uten kjennskap til saken, blir det dessverre vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer og en kort beskrivelse av problemene du opplever, så skal vi få undersøkt dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Det er generelt dårlig dekning på 4G. Var på ferie forskjellige steder i America i 3 uker og hadde ikke dekning på telefonen etter at jeg forlot Norge. Kundeservice var så godt som ubrukelig og hadde ikke mulighet til å hjelpe. Så i bunn og grunn betalte jeg for en måned med mobil abonoment uten å få brukt det.
Hei Julie, Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen, og da du var i utlandet. Uten kjennskap til saken, blir det vanskelig å kommentere den. Send oss derfor en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, samt en kort beskrivelse av situasjonen/problemene du opplever, så skal vi få undersøkt dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Problemfri bruk, bedre dekning enn Telenor (som min partner har på jobben) ICE får trekk for at de fjerner sitt 500MB mobilabonnement. og derfor tvinger meg til å betale 20% mer over natten. Fra 99 til 119 uten at jeg får noe igjen for det. I Sverige får man 4-6 GB for 99 SEK måneden, så her er det ingen grunn til å øke prisen! For meg som normalt har tilgang til WiFi der jeg er (unntatt når jeg kjører, men da kan man jo ikke surfe uansett) så er 500MB mer enn nok. Skrur på datasparing på mobilen, og har aldri gått over 500MB. Dessuten er det fremdeles mulig å bruke data etter at 500MB er brukt opp. Da får man svært redusert båndbredde, men bør være nok til apper som krever litt datatilgang slik som Ruter/Vy (x-NSB), enkel epost etc.
Hei Bjørn, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med dekningen vår, men imidlertid leit å høre at du er misfornøyd med avgjørelsen vår om å avvikle 500MB. Denne beslutningen er blitt tatt på bakgrunn av at de aller færreste av våre kunder, har dette abonnementet. Når man sammenligner priser, så bør man samtidig også sammenligne lønnsnivå, slik at man tar hensyn til kjøpekraften. Det er store forskjeller på kostnadsbilde for å investere i egen infrastruktur i Norge, Sverige og Danmark. Danmark og Sverige har over flere år presset prisene så langt ned at de fleste aktørene sliter med inntjeningen og evnen til å investere i markedet. Disse faktorene fører altså til at det er prisforskjeller på tvers av landegrensene, når det kommer til mobiltelefoni. Jeg håper likevel du forblir kunde hos oss, så skal vi vise deg hva vi virkelig er gode for! :-) Ha en fin dag videre. Mvh. Julia ice.no
Bestilte 2 abonnement til 99kr pluss 1 abo til 499kr. Ønsket å balansere data behovet til disse 3 vha data rollover. Med et pennestrøk var disse abonnementene fjernet og erstattet med et påslag på 60kr/mnd. Mao: En skriftlig avtale mellom to parter er kun gyldig for den ene parten. Fy skam.
Hei Jan K, Så leit å høre at du føler deg lurt. Vi i ice har verken noen ønske, eller intensjon, om å lure våre kunder. Uten kjennskap til den gjeldende saken, blir det dessverre vanskelig å kommentere den. Send meg derfor en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og fullt navn, så skal jeg få sett nærmere på dette. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Dårlig dekning. I kart kan se at dekning er meget godt. Men på dagen jeg kan ikke ringe og mobildata fungerer ikke uten dekning.
Hei M, Så leit å høre at du har opplevd problemer med dekningen. Til informasjon, er dekningskartet vårt kun er et teoretisk kart. Hastigheten avhenger av dekningsforhold, frekvenstype, signalstyrke, avstand til sender, tid på døgnet og hvor mange som er koblet til basestasjonen. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn, og telefonnummer, så skal vi få undersøkt saken din nærmere. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Bytta tilbake til ice fra en annen operatør nå nylig. Huska plutselig hvorfor jeg bytta fra ice i utgangspunktet. Elendig dekning og treeeeg 4g. Når man ikke får åpna nettbanken når man står på butikken..... Morna ice!
Hei Mette, Så leit å høre at du opplever problemer med dekningen. :-( Slik skal det naturligvis ikke være. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så får vi undersøkt problemene du opplever nærmere. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Jeg var egentlig fornøyd kunde hos Komplett, men de ble kjøpt av Ice, så jeg ble "ufrivillig" kunde. Prisen er lav, og hjemme merket jeg ikke den store forskjellen. Så reiste jeg på ferie... Jeg liker at mobilselskapet sender melding om at det er registrert at jeg har beveget meg over en landegrense, og hva prisen er for å bruke telefonen. Jeg fikk melding da vi landet i Ungarn, men ikke da vi krysset grensene til Romania, Bulgaria og Moldova. I Moldova viste det seg at jeg manglet dekning fullstendig, både for telefoni og data! Kjempeskummelt i en tid da vi baserer oss på at telefonen virker! Heldigvis hadde mannen dekning i sitt abonnement. Jeg hadde kjøpt en ekstra datapakke før jeg dro. Det hadde jeg gjort ca en uke før fakturaperioden utløp, og da perioden var utløpt forsvant den ekstra datapakken... Jeg fant ikke informasjon noe sted om at pakken fulgte inneværende fakturaperiode, i min logikk skulle den vare en mnd fra kjøp... Det blir bytte av abonnement, for jeg planlegger flere reiser utenfor EU/ EØS, og da kan jeg ikke stole på dekning hos Ice.
Hei Gunhild, Så leit å høre at du opplevde problemer da du var i utlandet. Jeg er helt enig med deg i at man naturligvis regner med at slikt skal fungere i 2019, så jeg har full forståelse for at dette må ha vært svært frustrerende. Dersom du mangler tjeneste i utlandet, kan det mest sannsynlig løses ved en korrigering inne på innstillingene. Ikke optimalt, men det går som oftest smidig og raskt. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn, telefonnummer og informasjon om hvilken type telefon du har, så skal jeg sende deg veiledning på hvordan du kan gjøre dette, dersom problemet skulle dukke opp neste gang du krysser landegrenser. Angående din ekstra datapakke, så skal du i utgangspunktet kunne rulle over denne kvoten til neste kalendermåned. Det er imidlertid slik at det er en øvrig grense på Data Rollover. Har du for eksempel et abonnement på 1GB, kan du maksimum rulle over 1GB til neste måned. Har du 2GB; kan du maksimum rulle over 2GB. Jeg antar at det er det som har skjedd her, så jeg beklager for at denne informasjonen ikke har kommet frem til deg tidligere. For mer informasjon om Data Rollover, kan du se her: https://www.ice.no/ice-magasinet/data-rollover/ Jeg håper dette var til hjelp! Mvh. Julia ice.no
Ice har elendig dekning der vi har hytte, på Kirkøy, Hvaler kommune i Østfold. Ice sier de har teoretisk god dekning i området. Vi er en familie på 4 som gikk over til ice nylig og vi hadde telenor tidligere. Vi har alderig hatt mer problemer med å gjennomføre telefonsamtaler og tilgang på 4g som nå. Det er liten hjelp i å sette telefonen på automatisk valg av nettverks operatør da ice kun gir tilgang til de operatører i området med dårligst dekning og hastighet. Jeg har ytret et ønske om at Ice kan sette opp repetere for å øke dekning men de foreslår kun løsninger som kunden må betale selv og som vi vet ikke fungerer da noen naboer har forsøkt disse anbefalte løsningene. Jeg er bundet frem til april 2020 men vi ser oss nødt til å bytte snarest mulig. Kundeservice ønsker å hjelpe og forstå men forsøker bare å gi et godt inntrykk av ice....
Hei Karl T. J, Så leit å høre at du opplever dårlig dekning på Hvaler. :-( Uten kjennskap til den gjeldende saken, blir det vanskelig å kommentere. Send oss derfor en e-post til [email protected] med telefonnummer og fullt navn, så skal vi få tatt en nærmere titt på saken. Jeg håper på å høre fra deg! Ha en fin dag videre. Mvh. Julia ice.no
Mms til utlandet fungerer ikke. De anbefales selv å bytte leverandør om det trengs..
Ja, dette var i utgangspunktet billig. Men hva hjelper det da det ikke funker? Arrogante kundebehandlere som ikke klarer å forstå problemene. Der hjelper ikke å tilby en mnd gratis da det ikke funker. Nei, dette er kjeltringstreker. Absolutt det verste jeg har vært med på!
Hei Thomas, Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det naturligvis ikke være. :-( Ønsker du at jeg skal ta en ny gjennomgang på saken din, så send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder, og en kort beskrivelse av problemene du opplever/situasjonen. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
Ikke vet jeg hva som har skjedd, men fra i går ser det ut til at både Mobildata og Delt internet fungerer som det skal. Krysser fingre for at det forsetter slik.
Hei Trond, Så godt å høre at det løste seg for deg! Dersom problemet skulle dukke opp på nytt, så er det bare å ta kontakt med oss på [email protected], eller vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg fortløpende. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no
God dekning, god service, syns kanskje det kunne vært noe billigere.