Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 889 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Ingen trend

ice har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 889 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 889 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 396
516
323
400
1 254
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

god på kundebehandling

Omtale av  Nils

Jeg føler at ice bryr seg om meg som kunde, god på informasjon

Mine erfaringer

Omtale av  Trond

Ikke bestandig tilfredstillende dekning, og problemer med mms. Rollover og fakturaoppstilling er bra.

Svar fra ice
01.07.2019 12:10

Hei Trond, Så leit å høre at dekningen ikke alltid er optimal, og at du opplever problemer med MMS. Uten ytterligere kjennskap, blir det vanskelig å kommentere saken her. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få sett nærmere på saken. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Bra opp til nå

Omtale av  Km

Gode dekninger, OK pris opp til nå. Har mottatt informasjon om at billigste alternativ nå fjernes, og erstattes av ny, litt dyrere løsning. Vurderer derfor å skifte leverandør selv om jeg er svært fornøyd.

Svar fra ice
01.07.2019 12:09

Hei KM, Så leit å høre at du er misfornøyd med at vi fjerner 500MB-abonnementet. :-( Til informasjon, så vil du få dobbel så mye data for kun 30,- mer i måneden. Høres ikke det bra ut? :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Elendig dekning

Omtale av  Ab

Har ikke dekning i utlandet. Aldri kunnet bruke nett utenlands. Aldri vært tilknyttet 4G, selv i Norge.

Svar fra ice
01.07.2019 12:09

Hei Ab, Så leit å høre at du har opplevd manglende tjeneste, i utlandet. Slik skal det ikke være. Vi har 4G-avtale med en rekke utenlandske operatører. Dersom det står LTE på telefonen din, er dette det samme som 4G. Uten ytterligere kjennskap til saken, blir det dessverre vanskelig å kommentere den her. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer, så skal vi få undersøkt det nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Begrenset loggføring på samtaler inn på kun en mnd.!

Omtale av  Henning R

Jeg kan ikke se samtaler som er kommet inn til meg, som er over en mnd.gammel. Det er ekstremt dårlig. Jeg snakket med kundeservice i dag, da jeg trengte å finne ett nummer fra en som ringte meg 9-10 mai og det har ikke de ikke mulighet til? samtaler som er satt opp for 1,5 mnd siden og de har ikke logg? hva om jeg ønsket spesifiserte faktura, for mai hvordan løser de det? Så lenge man kan se en mnd, kan man fint se 3 mnd. det handler om hvordan grensen settes i forhold til visning. Dette er for dårlig ICE. Jeg har telenor på jobbtelefon og der er det ikke den begrensningen.

Svar fra ice
01.07.2019 12:07

Hei Henning R, Det er slik at vi kan sende spesifisert faktura tre måneder tilbake i tid. Disse spesifiserte fakturaene inkluderer kun utgående trafikk/samtaler, og ikke innkommende. Informasjonen du får på de spesifiserte fakturaene, kan du også få inne på Min Side. Det får du opp ved å klikke deg inn på "Forbruk" - velg periode - "Tale" - huk av "Vis inkludert forbruk". Da vil du få opp en liste med telefonnumrene du ringte, den valgte perioden. Vi har dessverre ikke registrert informasjon om innkommende samtaler. Jeg beklager. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Svak dekning

Omtale av  Frank

Måtte gå over til Ice da Komplett Mobil la ned. Dekingen kunne vært bedre. På hytta er det ikke deking i det hele tatt og har opplevd flere plasser der det kun er EGDE som fungerer. Men der jeg bor fungerer den godt.

Svar fra ice
01.07.2019 11:23

Hei Frank, Så leit å høre at dekningen ikke er optimal på hytta di. :-( Du kan se om vi tilbyr dekning, på ditt område, gjennom vårt dekningskart: https://www.ice.no/dekning Dette er imidlertid kun et teoretisk kart. Hastigheten vil altså kunne påvirkes av eksterne forhold, som dekningsforhold, frekvenstype, signalstyrke, avstand til sender, tid på døgnet og hvor mange som er koblet til basestasjonen. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dekning

Omtale av  Mateusz

Dekning, dekning og dekning. Forferdelig. 4g (LTE) kan ikke brukes samtidig med telefonsamtaler. Mister plutselig dekning selv om det står full dekning. Er i en jobb hvor jeg trenger total dekning hele tiden. Anbefaller derfor ikke

Svar fra ice
01.07.2019 11:23

Hei Mateusz, Så leit å høre at du opplever dårlig dekning hos oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være. Dersom det er slik at du har byttet selskap, så blir det dessverre vanskelig å feilsøke saken videre. :-( Jeg håper du ønsker å gi oss en ny sjanse, ved en senere anledning. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Hvor er sveiva til Internett boksen ?

Omtale av  Ingar

Har så tregt Internett hastighet så jeg lurer på hvor er sveiva til routeren så den kan gå fortere ? Har vært inne på surfometer å målt hastigheten både dag og nattestid . 0,7 - 2.1 Mbps . Det er den hastigheten jeg får her jeg bor .

Svar fra ice
01.07.2019 11:22

Hei Ingar, Dette hørtes ikke helt bra ut. Send oss en e-post til [email protected], så skal vi få feilsøkt problemet videre. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

God service

Omtale av  Henning

Alltid hyggelig når jeg ringer kundeservice, Jeg vil alltid være kunde hos ice.

Supert!

Omtale av  Ragnhild

1GB holder i massevis til mitt bruk, kjøper ekstra data kun 1-2gg i året. Lett å sjekke forbruk på mine sider, og får rimelig raskt svar hvis jeg en sjelden gang må kontakte kundeservice. God valuta for pengene!

Svar fra ice
27.06.2019 12:53

Hei Ragnhild, Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd kunde hos oss, og håper du forblir det i en lang tid fremover. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

meget begrenset til utlandet, kanskje bare brukbart i Norge

Omtale av  Dagmar

Fikk ingen opplysninger om manglende mulighet å sende mms til utlandet til tross for utenlandpakke, bare mulig til ÉN operatør i Danmark...absolutt tyllete!! Avsluttet abonnementet etter noe få dager

Svar fra ice
27.06.2019 12:52

Hei Dagmar, Per i dag, støtter vi dessverre ikke MMS til utenlandske numre. Det stemmer at det kun er et unntak, og det er til danske nummer som bruker en operatør som heter TDC Danmark. Vår Utlandspakke inkluderer kun SMS og tale til utvalgte land. Vi jobber stadig med å få på plass avtaler for å kunne sende MMS til utenlandske nummer, men vi vet ikke når flere avtaler vi være på plass. Jeg krysser fingrene for at det vil skje i nærmeste framtid! Ha en fin dag videre. Mvh. Julia ice.no

Er skeptisk over tilbakeført fra Komplett

Omtale av  Per

Ble flyttet over fra Komplett til Ice. Skulle aktivere bankid på mobil, men det gikk ikke. Er feil på noen teleoperatører. Så leser jeg på tilbakemeldingene at mange er misfornøyd med dekning og en har problemer med Ice i i USA. Vel det var helt like mine erfaringer fra før med ICE og årsaken jeg gikk til Komplett. En time etter at jeg ble koblet på så begynnte første problem med bankid på telefon. Så det spørs jo hvor lenge jeg blir her dersom det jeg leser av andre tilbakemeldinger også oppleves av meg.Prøvde å ringe kundeservice der tok ingen telefonen. Brukte chatten, der visste de ikke hvor lang tid det tar å årdne dette med bankid på tlf. Altså litt surt at problem starter med en gang ICE blir aktivert. Hadde håpet at ting var bedre, men det ser ikke slik ut når jeg leser andres erfaringer.

Svar fra ice
27.06.2019 12:52

Hei Per, Så leit å høre at du opplevde problemer med blant annet BankID på Mobil, da du ble overført til oss. Det er slik at BankID-tjenesten må aktiveres på nytt, når du skifter mobiloperatør. Dersom du fortsatt opplever problemer med dette, må jeg be deg om å ta kontakt med banken din, slik at de får hjulpet deg videre her. Ditt ice-abonnement skal fungere i USA. Her er det dog egne priser, ved bruk av abonnementet. Prisene for bruk av abonnementet i USA, kan du se her: https://www.ice.no/mobilabonnement/priser/utlandspriser/ Velg så "USA" som destinasjon. Dersom du skulle oppleve manglende tjeneste i USA, så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan! Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Tregt..

Omtale av  Lone N

Ble «tvangsflyttet» fra komplett til ice! Har full dekning på mobilen stort sett hele tiden! Men hjælpes så tregt det går, tror jeg må bytte til noe annet...

Svar fra ice
27.06.2019 12:51

Hei, Lone N, Så leit å høre at du opplever problemer med hastigheten. Uten ytterligere kjennskap til saken, så blir det vanskelig å feilsøke videre her. Send oss derfor en e-post til [email protected], slik at vi får undersøkt dette nærmere. Husk å inkludere fullt navn, og telefonnummeret det gjelder, i e-posten. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Dårlig dekning og telefonsamtaler som bare faller ut

Omtale av  Jan T. H

Ekstremt dårlig dekning der vi bor og kundeservice spør om de samme tingene gang på gang. Vi ble tvangsoverført fra Komplett Mobil med Telenordekning og det har vært helt forferdelig etter overgangen. Vi angrer veldig på at vi ga dem en sjanse. Styr unna!

Svar fra ice
21.06.2019 11:59

Hei Jan T. H, Dette var veldig leit å lese. :-( Vi ønsker veldig gjerne å se nærmere på saken, men det blir vanskelig å kommentere den, uten ytterligere kjennskap. Send oss derfor en e-post til [email protected], slik at vi får feilsøkt videre. Husk å inkludere fullt navn, og telefonnummer, i e-posten. Jeg ser frem til å høre fra deg. Ha en fin dag! Mvh. Julia ice.no

Dekning

Omtale av  Hh

For dårleg dekning her, både ice og Telia. Rot med simkort-levering og.

Svar fra ice
21.06.2019 11:59

Hei Hh, Så leit å høre at du opplever dårlig dekning med oss, i tillegg til rot med levering av SIM-kortet. Da jeg ikke har kjennskap til denne saken, blir det vanskelig å feilsøke videre her. Send oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer, så skal vi undersøkt dette nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Vanskelig å dele internett

Omtale av  Anders

Alltid problem med å dele internett. Hadde aldri problemer med dette da jeg hadde Telenor/komplett.

Svar fra ice
21.06.2019 11:59

Hei Anders, Dette skyldes som regel en feil på innstillingene, så det skal jeg selvfølgelig få hjulpet deg med. Kunne du gått gjennom veiledningen under, for å se om det kan løse problemet? :) https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/ Husk å ta en omstart på telefonen, etter du har lagt inn innstillingene. Dersom problemet fortsatt vedvarer, ønsker jeg at du skal sende oss en e-post til [email protected], med fullt navn og telefonnummer. Da skal vi få undersøkt det nærmere. Ha en fin dag videre! Mvh. Julia ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR