Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 889 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Ingen trend

ice har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 889 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 889 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 396
516
323
400
1 254
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig dekning og dårlig kundeservice

Omtale av  Kjersti B

Har tidligere hatt Telenor abonnement og dette har fungert godt både hjemme og på hytta. Ble fristet til å skifte til ICE nett pga. pris. Angret bittert! Dårlig dekning både hjemme (Oslo) og på hytta. Har stort sett blitt henvist ut i hagen for å kunne snakke med andre på telefon. Har løpt rundt i hagen for at mottaker av samtalen har kunnet høre hva jeg sier. Det har vært en kald vinter! Da jeg etter mye frem og tilbake på tlf. og mail, fikk jeg beskjed om at jeg dessverre lå i en blindsone (teknisk avdeling), og dette er i storbyen Oslo!! Også på hytta hadde jeg store problemer. Prøvde da å få til en avtale der jeg kun betalte telefonen og ikke abonnementet jeg hadde bundet meg til i år, men det var ikke mulig. Måtte pent betale hele summen, selv om jeg måtte ut av huset for å få kontakt på tlf. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg må få kontakt med legevakt raskt, og da har jeg ikke mulighet til å løpe rundt ute for å få kontakt! Har nå byttet til Telenor igjen. Kommer aldri til å velge ICE.net igjen.

Svar fra ice
07.08.2017 11:58

Hei, Kjersti B Dette høres ikke bra ut. Denne saken vil jeg veldig gjerne at vi ser nærmere på. Send meg en e-post til "[email protected]" så snart som mulig, så vil du høre fra oss. Oppgi følgende i e-posten: - Fullt navn - Telefonnummer - Kort oppsummering saken du klager på (du må gjerne copy paste) - Hva du kaller deg på bytt.no Håper å høre fra deg! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Rimelige men ustabilt

Omtale av  Øystein

Prisene er gode, men mobildata-tjenesten er svært ustabil og som regel treg. Ofte er hastigheten så lav at det tar et halvt minutt å gjøre et enkelt google-søk. Jeg kommer dessverre til å bytte leverandør så snart bindingstiden er over.

Svar fra ice
07.08.2017 11:58

Hei, Øystein Veldig dumt å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss. Jeg ønsker svært gjerne å se nærmere på saken og gjøre deg fornøyd igjen. Fint om du kan sende en e-post til "[email protected]" hvor du oppgir hvem du er, hvilket telefonnummer du har, hvor/når du opplevde disse problemene og hva du kaller deg her på bytt.no. Håper på å høre fra deg! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Dårlig dekning i Norge, ingen dekning i utlandet

Omtale av  Hanne S

Jeg har hatt ice.net i omtrent et halvt år nå, og har aldri hatt verre dekning. Jeg var nylig i Japan i 2 uker, og hadde ingen dekning der, og det til tross for at de nylig satte opp abbonementet mitt 100kr i måneden slik at det kunne fungere i utlandet. Skal bytte så fort bindingstiden min går ut.

Svar fra ice
21.07.2017 12:04

Hei, Hanne S Veldig dumt å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss i Japan. Slik skal det selvsagt ikke være når du er på reisefot. Jeg ønsker svært gjerne å se nærmere på saken og gjøre deg fornøyd igjen. Fint om du kan sende en e-post til "[email protected]" hvor du oppgir hvem du er, hvilket telefonnummer du har, hvor/når du opplevde disse problemene og hva du kaller deg her på bytt.no. Håper å høre fra deg. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Virker ikke i Sverige 😡😡😡

Omtale av  Jan W. S. I

Reklamen holder ikke mål, må kjøpe lokal tilgang til wifi på campingplasser.

Tilfredsstillende

Omtale av  Ferej M

Gode og kjape svar på facebook. Man finner svar til ting man lurer på.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Bedrebest

Omtale av  Frode

Fabelaktig produkt, holder prisene de oppgir, rimelig og helt rå på datafart i forhold til konkurrentene jeg hadde tidligere. Meget fornøyd kunde.

Svar fra ice
21.07.2017 11:35

Hei, Frode Tusen takk for en kjempe hyggelig omtale, Frode! Det er godt å høre at du er fornøyd. Dersom du skulle trenge hjelp i fremtiden er det som alltid bare til å ta kontakt på Facebook eller på telefon 08200. Ønsker deg en strålende sommer videre! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Fikk svar på det jeg spørte om

Omtale av  Stian T

Bra service, opplever litt dårlig dekning. Føler prisen er litt høy.

Oppsigelsestid med portering

Omtale av  Ivar

Sier du opp abonnementet ditt i god tid før måneden er omme, blir porteringstiden avgjørende om hvorvidt du må betale en hel ny måned. Som for oss gled porteringstiden inn med 2 dager i neste måned og en hel ny måned måtte betales. Det hevder ice.net de er i sin fulle rett til å gjøre. God kundeservice ikke sant?

Svar fra ice
21.07.2017 11:34

Hei, Ivar Jeg ønsker gjerne å se nærmere på saken din. Det er veldig dumt dersom du føler at kundeservicen du mottok av oss, ikke var til nytte for å løse problemene du nevner. Dersom du sender en e-post til "[email protected]" slik at vi kan se hva vi kunne gjort annerledes i saken din. Ber deg oppgi følgende informasjon: - Telefonnummer - Mobiltype - Fullt navn Håper virkelig at du tar kontakt, slik at vi kan lære av denne saken. Ser at du har byttet selskap, men vit at du alltid er velkommen tilbake til oss på et senere tidspunkt. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Elendig dekning, angrer meg på at jeg valgte Ice.net

Omtale av  Mari

Dårlig dekning på internett, ubrukelig! Har ringt Ice flere ganger, men det hjalp svært lite!

Dekning og tjeneste i USA

Omtale av  Håkon

Jeg og 2 andre i familien min har ikke noen tjeneste i USA. Det har virket helt fint i EU og EØS. Mobilen prøver å søke etter en mobiltjeneste hele tiden, men finner ingen. Abonnementet det er snakk om er Mobil 2GB.

Svar fra ice
21.07.2017 11:34

Hei, Håkon Når du er i USA må du endre på innstillingene på SIM-kortet ditt. Gjør følgende: Gå inn på Innstillinger - Telefon - SIM programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Roamingnett Viktig at du aktiverer "Roamingnett" når du er i utlandet. Når du kommer tilbake til Norge, må du endre tilbake til "Hjemmenett" for å få tilbake dekningen i Norge. Da kan det være mulig dere befinner dere i ett område som er uten dekning. Men har dere forflyttet dere til ett nytt land må dere legge inn innstillingen på nytt. Så forsikre deg om at dere endrer til Roamingnettet igjen. Står dere koblet på roamingnettet nå, kan du skru telefonen helt av og på igjen. Vi jobber hele tiden for å forbedre våre tjenester og vi VET at denne metoden er slitsom. Vi takker for din tilbakemelding og tar med oss dette videre. Om du ønsker at vi tar en ekstra gjennomgang av saken din så kan du sende oss en e-post til "[email protected]" Mvh Carl-Fredrik ice.net

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Gode priser og god service

Omtale av  Kjersti

Er stort sett veldig fornøyd med icenet. Prisene er veldig gode, og dekninga er god. Servicen kunne vært lettere tilgjengelig. En chat integrert i nettsiden, og i app gjør kommunikasjon veldig enkelt, og ikke minst mer tilgjengelig.

Svar fra ice
21.07.2017 11:33

Hei, Kjersti Tusen takk for en hyggelig omtale. Vi jobber hele tiden med å bli bedre derfor er din tilbakemelding viktig for oss. Dersom du skulle trenge hjelp i fremtiden er det som alltid bare til å ta kontakt på Facebook eller på telefon 08200. Ønsker deg og din en riktig fin sommer! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Utrolig god kundeservice

Omtale av  Carine

Kundeservicen hos Ice er eksemplasisk. Får alltid svar/hjelp til det jeg lurer på.

Tips til bedre kommunikasjon

Omtale av  Anita R. N

* Chat med kundeservice er bra, da jeg må være tilgjengelig på telefon i arbeidstid. Får også informasjonen skriftlig. * Kundekonsulenter kan bli flinkere til å bekrefte informasjonen som legges inn i systemet deres. Påse at det er riktig bruker, eier, telefonnummer, porteringsdato etc. IKKE TA NOE SOM EN SELVFØLGE! Aller helst skulle jeg lagt informasjon inn i systemet deres selv slik at jeg visste det ble riktig. * Sjekket skjemaet på nett, det var utfyllende, men manglet mulighet for selv å kunne sette porteringdato. OneCall krever at måneden betales i sin helhet. Derfor ønskes porteringsdato siste dag i måneden. Slike vilkår bør det tilrettelegges mer for. * Bekreftelse på e-post med utfyllende informasjon. Bestilte en portering til bedrift. Kontraktsdokumentet som kom på e-post der er et godt eksempel på hvordan det også bør være på bedrift. Denne e-posten bør komme FØR man bekrefter portering slik at man kan sjekke at informasjonen er riktig og i henhold til avtale med kundekonsulent, før man bekrefter noe som helst. Fikk en e-post, men der stod det blant annet ikke hvilket telefonnummer det gjaldt. Vi fikk oppklart det, og det viste seg at tidligere kundekonsulent hadde lagt inn feil telefonnummer. Heldigvis var dette nummeret overført til min jobb, og portering ble stoppet pga. jobben var eier. Hadde det ikke vært for dette hadde vi ikke merket noe til feilen før gammelt sim-kort hadde sluttet å virke. DET hadde vært krise. Basert på feil i porteringen på mitt tlfnr. til jobbens operatør, OG den ene feil-bestillingen her, gjør at jeg stoler mindre på kundekonsulenter, noe som igjen gjør at jeg stiller ekstremt høye krav til konsulentens kommunikasjonsevner. Nå krysser jeg alt jeg har for at det tredje telefonnummeret jeg administrerer blir portert til dere uten problemer. Ha en fortreffelig dag videre.

Svar fra ice
21.07.2017 11:32

Hei, Anita Tusen takk for din tilbakemelding. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss, og din tilbakemelding er viktig for oss. Om du ønsker så kan vi ta å dobbelsjekke om alt er i orden med porteringen din. Send oss en e-post til "[email protected]" med telefonnummeret det gjelder så undersøker vi videre. Ønsker deg og dine en riktig god sommer! Mvh Carl-Fredrik ice.net

God hjelp

Omtale av  Magnus

Har ikke hatt ice så lenge men godt fornøyd med hjelpen fra kundeservicen.

Enkelt, rimelig

Omtale av  Ove

Billig, god dekning, bra service. Enkel og oversiktlig app.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dekning USA

Omtale av  Egil

Er meget misfornøyd med Ice sin dekning her i USA. Var her på jobb i 14 dager, fleste av dagene uten dekning. Tok kontakt, fikk vite at det var noen spesielle innstillinger vi måtte gjøre. Burde fått bedre info om innstillinger og kostnader for USA og Europa ellers.

Svar fra ice
17.07.2017 12:31

Hei, Egil Veldig dumt å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss i USA. Slik skal det selvsagt ikke være når du er på reisefot. Jeg ønsker svært gjerne å se nærmere på saken og gjøre deg fornøyd igjen. Fint om du kan sende en e-post til "[email protected]" hvor du oppgir hvem du er, hvilket telefonnummer du har, hvor/når du opplevde disse problemene og hva du kaller deg her på bytt.no. Håper å høre fra deg. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR