Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert torsdag 25. juni
ice
3.1
4 289 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Ingen trend

ice har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
4 289 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#10
Dårlig
ice er rangert
#10 av 13 mobiloperatører
49%
Middels
49% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 4 289 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 531
548
361
448
1 401
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fri data om sommerhaivåret

Omtale av  Reidar N

Av og på med fri data Bruker over 100gb 3-4 mnd i året

Svar fra ice
29.09.2023 15:44

Hei, Reidar Så herlig å høre at du har funnet en løsning som er perfekt for deg. Hos oss er det stor fleksibilitet, og du kan ha akkurat det abonnementet som passer deg best. :D Mvh. Anne ice.no

Tror det muligens er den dårligste kundeservicen jeg har opplevd.

Omtale av  Knut

4G hos ICE funket ikke i Ukraina. Jeg snakket med serviceavdelingen og brukte en god time uten hell på feilsøking. Saken ble sendt over til teknisk avdeling hvor jeg fikk svar tre dager senere om at de kunne ikke feilsøke med operatør i landet(KyivStar) pga situasjonen. Det var ingen problem for meg å få tak i KyivStar, og de sa det var null problem å feilsøke. De skjønte på ingen måte problemet. Så hadde jeg blitt belastet for to samtaler til Nederland på samme dag til to ulike norsk nummer. Begge personen befant seg i Norge på tidspunktet. Svaret fra kundebehandler var: "Jeg er nok uenig, det står her at du har ringt til de 2 , da er det Noe som ikke stemmer. Jeg sjekket med en overordnet og det ser bra ut på vår side. Vi skal ikke diskutere om hvem som har rett her, jeg fjerner det beløpet, men om det kommer opp igjen så står du for å betale det. Men jeg fjerner det nå 😊" Og etter at jeg fortalte at svaret hans var uakseptabelt så var dette responsen: "Da tar vi det om det skjer igjen😊 Jeg forstår at du opplever det uakseptabelt, men jeg har løst det for nå, og om dette skulle skje igjen så tar vi en titt på det, da kan vi åpne saker og ta det du ønsker å bevise for. Annet enn det så ønsker jeg deg en strålende dag videre, om det ikke er mer" Hva tror de er mest sannsynelig. At de har noe feil i systemet sitt, som de har på 4G, eller at jeg har ringt to ulike norske personer som begge tilfeldigvis er i Nederland på samme dag. Blir svett. Minus to kunder på ICE.

Svar fra ice
26.09.2023 14:28

Hei, Knut! Utrolig trist å lese om situasjonen din! Som alle vet, er situasjonen i Ukraina ikke bra, noe som skaper problemer på mange fronter. Et av problemene er at kunder dessverre kan oppleve manglende dekning. Dette er beklageligvis ikke noe vi kan gjøre noe med 😕 Dette med samtalene til Nederland høres jo veldig rart ut. Her er det fint om du kontakter vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00 eller chat på ice.no, slik at vi kan prøve å finne en årsak til dette problemet. Mvh. Kristine ice.no

Anbefaler å prøve

Omtale av  Bård

Har benyttet mange ulike operatører opp igjennom, og valgte Ice pga pris og datafrihet. Var skeptisk pga omtaler her. Nå har jeg hatt Ice i flere år, og er samlet sett veldig fornøyd og glad for at jeg ga det et forsøk. Reiser en del (østlandet), også uti naturen. Opplever dekning som rimelig god, men ikke best. Har ikke hatt problemer med samtalekvalitet. Aldri hatt behov for å kontakte kundeservice. Aldri opplevd mas eller henvendelser. Har også abonnement for barna. Også dette er billig. Appen er oversiktlig og grei, og det er lett å bestille/endre abonnementene ved behov for hele familien. Mitt råd til alle som er opptatt av å ikke betale mer enn man må: prøv Ice og se hvordan det funker!

Svar fra ice
26.09.2023 14:33

Hei, Bård! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding! 💛 Det er ett veldig godt tips du kommer med her. Noe som ikke passer for andre, kan passe utmerket for deg. Man må bare teste og finne ut av det selv! 😃👍 Mvh. Kristine ice.no

Bra, men ikke helt på topp

Omtale av  Jørg S

Hyggelige, flinke folk, en møter hos ICE. Men desverre strekker tekniske muligheter ikke helt opp, som ender med veldig blandet samtalekvalitet på mitt litt ulendt liggende hjemmested og enkelte plasser, ut i felten. Jeg er avhengig av 100 prosent samband og vil har den best mulige kvaliteten. Om en, to år kanskje er ice net der også. Menn ikke her og ikke idag.

Svar fra ice
25.09.2023 10:08

Hei, Jørg Tusen takk for hygglig tilbakemeldning :) Leit att det ikke fungerer helt optimalt for deg, men vi jobber stadig med utviklingen av vårt nettverk. Mvh. Marianne ice.no

God kundeservice, men nettet faller ut

Omtale av  Godsdog

Hadde behov for internettilgang som alternativ løsning til mobilt bredbånd på ferieleiligheten i en fjellbygd med masse hytter hvor ICE sin sender er kun 200 meter unna i fri sikt. I en ICE butikk fikk jeg anbefalt vanlig mobilabo 8GB med Data Frihet som tillegg. Har sådan sjekket dekning og behov for fart og bestlte via kundeservice. Hyggelig fyr som har gitt rabatt de første månedene. Simkortet kom raskt og alt fungerte bra i ICE+ nett i en uke. Så ble det bråstopp og ICE+ ble borte. Sjekket på andre telefoner med abo på Telenor sitt nett, også der var kun Telia og Telenor tilgjengelig. Kundeservice har sjekket og har ikke funnet driftstans der hvor jeg var og har prøvd å hjelpe med å sende ut nye APN-innstillinger. Ikke mulig å komme inn på ICE+. Fikk ekstra data for å kunne bruke Telia sitt nett, men med 10 GB/døgn forbruk er det veldig lite. Tok telefonen med simkort til Oslo område og der virket det som det skulle. Tok kontakt med kundeservice igjen og fikk høre at det har vært full driftstans i over en uke i fjellbygda og at de "ikke alltid har tilgang til oppdaterte driftsmeldinger". Har så blitt lovet at jeg måtte ikke betale for Data Frihet siden de har en fornøydgaranti. Har fryst abonnement og etter en måned bestemt meg å si opp siden vi har funnet en annen løsning i ferieleiligheten. Så tok det nok en måned etter oppsigelsen for å få pengene tilbake. Pros: Hyggelig og løsningsorientert kundeservice på telefon nesten uten venting, godt produkt Data Frihet som gir 1 TB data til 348 kr med redusert fart (10 MBit/s). Appen er brukervennlig og viser godt om en er tilkoblet ICE+ nettet. Cons: At nettet faller ut i over en uke på et feriested med kapasitet til 15.000 mennesker er for dårlig. At kundeservicen ikke vet om det og kunden ikke varsles, kan ikke unnskyldes. Har aldri hatt et like langt avbrudd med andre operatører et sted. Det virker om ICE er på rett vei, men nettet må bli mer stabilt. Tilbakebetaling av det som ble lovet iht. garantier kunne vært raskere og frysing av abonnement virker litt strategisk opplagt for å pynte på statistikker. Lærdom: Du får det du betaler for...

Svar fra ice
25.09.2023 10:22

Hei, Takk for din tilbakemeldning :) Beklager ulempen dette har medført deg. Vi jobber stadig med utviklingen av vårt nettverk. Mvh. Marianne ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Åpner fryste mobilnummer uten varsel

Omtale av  Rune

Frøs 1 av 3/4 tlf nr hos dem grunnet utenlandsstudier. De åpnet det uten å varsle oss. Kostet oss 2 mnd betaling pluss nytt frysegebyr uten at simmen har vært noe i bruk. Skuffende siden de frem til nå har levert god kundeservice. Skifter trolig leverandør for alle nå.

Svar fra ice
22.09.2023 15:53

Hei, Rune Dette var leit å høre. Når det registreres frys for et abonnement, gjenåpnes dette automatisk etter 6 måneder. Dette skal du som kunde bli informert om, og vi beklager hvis det har skjedd en glipp her. Jeg får dessverre ikke sjekket saken din her da det krever mer informasjon enn hva vi ønsker at du legger ut her på offentlig vegg, men ta gjerne kontakt med vår kundesupport på telefon 21 00 00 00 eller via vår kundechat på ice.no. Vi kan da se hva vi kan gjøre. Mvh. Anne ice.no

Topp selskap

Omtale av  Ce

Er svært fornøyd med Ice. Fikk bedre dekning hjemme i Oslo med ice enn med tidligere leverandør. Sleit med dårlig samtalekvalitet.

Svar fra ice
21.09.2023 12:34

Hei. Tusen takk for hyggelig tilbakemeldning :) Mvh. Marianne ice.no

Elendig dekning

Omtale av  Omar

Ice er billig, men det gode slutter der. Elendig dekning i Bergen, spesielt om du ikke er ute.

Svar fra ice
21.09.2023 08:39

Hei, Omar Det er beklagligt att du har elendig dekning. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] så kan vi se hvordan dekningen ser ut i ditt område. Mvh. Marianne ice.no

For dårlig dekning

Omtale av  Bomsa

Forferdelig dårlig dekning på enkelte steder, fks. på toget. Jeg pendler fra kongsberg til Oslo og mobilnettet detter ut HELE tiden, til tider forsvinner det helt. Forferdelig hvis man skal jobbe på toget (sammenligner med sambo som har Telenor. Her er det god til middels dekning på hele strekningen)..

Svar fra ice
21.09.2023 08:13

Hei! Det er beklagligt att du har disse problemer med dekningen. Ta gjerne kontakt med [email protected] så kan vi se nærmere på saken din. Mvh. Marianne ice.no

For det meste grei, men styr unna mobilbytte.

Omtale av  Anon

Har hatt Ice i snart 10 år. Har for det meste hatt det greit som ice kunde, men det er også ting jeg ikke er fornøyd med. Pros: - For det meste veldig greie folk i kundeservice. - Et av de mest rimelige alternativene, ihvertfall fra store selskaper. - Har ikke hatt problemer med dekning selv, men har hørt andre ha det. Cons: - Prioriterer nye kunder over å ta vare på faste kunder. Har du et mobilbytte abonnement med tid for å skifte til ny telefon på, og det nettopp er kommet en ny iPhone, må du bare smøre deg med tolmodighet, da de kun lar nye kunder bestille den på nye mobilbytte abonnement. De som har abonnement fra før må vente til alle andre har fått bestilt, som for 2 år siden tok en måned da jeg var i den situasjonen. Har siden den gang sluttet med mobilbytte (men er fortsatt vanlig kunde), og tenkte bare å sjekke hvordan det var nå som det er en ny iPhone, og det er fortsatt som det var, kun nye kunder får bestille på mobilbytte. Jeg snakket med dem om det for 2 år siden og sa det var et utrolig dårlig system, og at jeg synes faste kunder burde få minst like bra behandling som potensielle nye kunder, og de sa de skulle ta det med videre. Det ble visst ikke noe mer utav det. Ønsker dere i det hele tatt å selge mobiler? - Når man spør om noe ang sitt eget abonnement vet de gjerne ikke svaret selv. En gang da jeg hadde mobilbytte lurte jeg på hvor mye som var igjen å betale av mobilen (det står vanligvis i appen, men i dette tilfellet gjorde det ikke det), de svarte at i systemet dems står det at mobilen allerede er nedbetalt, noe som ikke var rett. Da jeg poengterte de sa de at jeg heller bør kontakte modino, som distributerer mobilene de selger. Jeg gjorde det, og modino svarte at de ikke kunne hjelpe meg og at jeg skulle kontakte ice. Noe lignende skjedde enda en gang senere, og hadde akkurat samme opplevelse, blir sendt fram og tilbake som en yo-yo og får ikke svar på det jeg lurer på. - En gang jeg skulle bestille ny mobil via mobilbytte for ikke så altfor lenge siden var systemet deres plutselig nede så det var ikke mulig å oppgradere mobilen. Dette varte i mange uker, måneder tilogmed tror jeg. Jeg ga til slutt opp og bestilte ny mobil fra en annen butikk, da jeg hadde hatt såpass mye problemer med mobilbytte at jeg ikke orket det lenger. Så jeg vil si at ice er en helt grei operatør for normale mobilabonnement, men styr unna mobilbytte.

Svar fra ice
21.09.2023 08:36

Hei! Det er koslig å se att du etter alle dine problem enda syns att vi er en grei operatør :) Men det er jo leit att du har hatt så mange motganger med oss. Mobilbytte avtalen skal være lik for nye som gamle kunder. Om du ønsker att vi ser nærmere på dette ta gjerne kontakt med oss på [email protected] Mvh. Marianne ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Bra pris, dårlig dekning i Nord skandinavia

Omtale av  Nils R. U

Hadde one call før og der var dekningen upåklagelig her i Nord-Norge/Finland/Sverige, prisen var litt høy i One Call og derfor byttet jeg til Ice som hadde ett godt tilbud. Meget skuffet over dekning men god pris.

Svar fra ice
21.09.2023 08:18

Hei, Nils! Det er beklagligt att du er missfornøyd med dekningen hos Ice. Ta gjerne kontakt med [email protected] så kan vi se nærmere på saken din. Mvh. Marianne ice.no

Om Ice

Omtale av  Dawid

Bra for prisen men dårlig hastighet, betler stort sett for GB og ikke hatighet i mb/s.

Svar fra ice
15.09.2023 10:04

Hei, Dawid Det er supert å høre at du er fornøyd med månedsavgiften på mobilabonnementet ditt! Opplever du unormalt lav datahastighet, send oss gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og mobilnummer, så skal vi se om vi kan øke hastigheten. Jeg ønsker deg en flott dag! Mvh Jonas ice.no

Man får det man betaler for

Omtale av  Ingvild

Jeg har hatt ice nå i en del år. Mobilabonnementet er relativt billig, da de gir rabattert pris for dem under 29 år. Jeg er fornøyd med data rollover som samler seg opp måned etter måned! Dersom jeg har ønsket med data en måned, har dette vært enkelt å fikse. Kunderservice ringer meg aldri for å "selge meg" noe mer. Eneste minus er mobildekningen som er noe redusert til tider. Opplever flere ganger når jeg har ingen/lite dekning, så har dem andre som jeg er med dekning...

Svar fra ice
12.09.2023 09:43

Hei, Invild Takk for tilbakemeldingen! Det er godt å høre at du for det meste er fornøyd! Vi jobber med å sikre 5G-nett i verdensklasse til alle landets kriker og kroker, og vi håper du snart opplever bedre dekning der du ferdes. 😊 Ha en flott dag! Mvh Jonas ice.no

Svindlet og grov frekt kundebehandlet

Omtale av  Mette F

De sier ikke opp abonnementet til tross for at det er feil og ikke ønsket.regningsdatoene var doblet flere steder. Og som førstengangskunde, skulle mobilen li ledig rimelig men måtte Ut med full pris. Måtte også betale meg ut for å få sagt opp. Ba om skriftlig oversikt.ble nektet. Helt bak mål.

Svar fra ice
06.09.2023 17:14

Hei, Mette Dette høres ikke bra ut. Send oss gjerne en e-post til [email protected], så skal vi se nærmere på saken din. Vi trenger da fullt navn, telefonnummer og fødselsdato for å kunne finne frem til ditt kundeforhold. Mvh. Anne ice.no

4G-ruter fungerer ikke lenger

Omtale av  Eric

ICE har gjort tekniske endringer i sitt nett som gjør at 4G-ruter ikke fungerer lenger. Den samme ruteren fungerer fint med simkort fra Telenor. Når jeg kontakter ice kundeservice, som vanligvis er god, får jeg bare innholdsløse svar. Enden på visa ble å si opp abbo hos ICE og gå for dønn stabilt Telenor i stedet.

Svar fra ice
04.09.2023 11:55

Hei Eric! Så utrolig kjedelig å høre at du har hatt problemer med ruteren din 😕 Den skulle selvsagt fortsatt fungert med ditt SIM-kort hos ice. Veldig synd å se at du valgte å si opp ditt abonnement hos oss, og da er det dessverre ikke så mye vi får gjort for å hjulpet deg videre med feilsøking. Vi håper du er villig til å gi oss en ny sjanse i fremtiden! 🙏 Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ikke så bra når det gjelder stabilitet

Omtale av  Peder

Har et abonnement som er gunstig på den måten at jeg kan aktivere data frihet om jeg trenger mye mobildata. Det som ikke er så bra er ustabilitet. Opplever til stadighet samtalebrudd selv om signalstyrken i utgangspunktet er bra. Har et data sim-kort som sitter i en 4g router. Har samme problemet her. Opplever stadige dropouts selv om signalstyrken er bra. En ting til: Det går forferdelig tregt med 5g utbyggingen til Ice.

Svar fra ice
01.09.2023 11:36

Hei Peder! Så leit å høre at du har problemer med dekningen vår. Jeg vil anbefale deg å kontakte vårt kundesenter så vi kan få undersøkt dette for deg. Ønsker deg en fin dag! Mvh Stine Ice.no

Har tilegnet profilen
ice deltar på Bytt.no

ice har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
ice besvarer omtaler

ice har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
ice ønsker tilbakemeldinger

ice benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Har ingen utmerkelser
ice har ingen utmerkelser

Det er foreløpig ikke registrert noen utmerkelser på ice

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR