Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 880 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 880 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 880 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 393
515
323
399
1 250
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bruddbebyr på 7.300 kr etter å ha vært mobilkunde i 5,5 år

Omtale av  Stig

Jeg prøvde å bytte abonnement for et par år siden. Da var jeg en eller to mnd. unna avtaleperioden på 3 år, men fikk helt sjokk over at bruddgebyret var så mye som 7.000 kr. Dermed sa jeg at da får jeg bare bli hos dere litt til, for å spare de 7.000. Siden jeg nå igjen har fått bruddgebyr på over 7.000 kr, startet visst bindingstiden på nytt da jeg prøvde å bytte sist. Utrolig

Svar fra ice
13.06.2022 20:30

Hei, Stig Dette hørtes litt rart ut. Vi vil gjerne se nærmere på dette. Send oss en e-post til [email protected] med ditt navn, telefonnummer og en kort oppsummering av saken. Med vennlig hilsan Marianne Ice.no

Hva betyr feil 0?

Omtale av  Siv

Får ikke sendt sms i utlandet. Dritabonnement. Har skjedd før, da jeg hadde ice. Skal hjem og bytte abonnement

Svar fra ice
03.06.2022 15:13

Hei, Siv! Så dumt at du opplever problemer i utlandet! 😔 Om du sender oss en epost til [email protected] skal vi hjelpe deg med å feilsøke problemet og finne en løsning for deg. Du kan også kontakte vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00 for øyeblikkelig hjelp! 😊 Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Hold deg langt unna dette selskapet

Omtale av  Ingunn

Ice er bare interessert i å få deg som kunde, når du først har bitt på kroken blir man plutselig ikke interessant noe mer. Reklamasjonsavdelingen er arrogant og ikke behjelpelig i det hele tatt. Hold deg langt unna.

Svar fra ice
25.05.2022 09:17

Hei, Ingunn Beklager for at du føler det slik.Vi ønsker selvfølgelig fornøyde kunder.. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med navn, nummer og en oppsummering av hva som har skjedd om du ønsker at vi ser nærmere på dette. Ønsker deg uansett en fin dag. Mvh Charlotte ice.no

Dårlig dekning og ingen Wifi tale på Iphone

Omtale av  Linda Ø

Flyttet til nytt sted for 3 mnd siden. Og hver gang det er litt overskyet og dårlig vær, blir dekningen på telefonen elendig! De første gangene jeg var i kontakt med Ice, fikk jeg beskjed om at det var en mast som hadde falt ut. Og den skulle bli reparert innen en ukes tid. De sa dette som sagt gang på gang. Kontaktet kundeservice igjen i går, for kvelden før var det helt umulig å ringe ut. Da var beskjeden plutselig en annen. Han på kundeservice sa da at det var ikke noe rart det var dårlige forhold hos meg ved slike forhold i følge dekningskartet. Jeg fortalte da hva de hadde informert meg om de andre gangene jeg hadde ringt inn. Dette fant kundeservice da ingen informasjon om nå. Jeg lurte da på hvorfor de hadde informert om det tidligere. Men det hadde han ikke noe svar på. Så fikk rett og slett beskjed om at det må jeg bare leve med, for det var ingen plan for å utbedre noe som helst i mitt område. Jeg bor på bygda. Men det er mange husstander her. Tidligere så har det vært helt perfekte mottaker forhold her. Så synes det da er dårlig at Ice plutselig bare lar være å utbedre en feil de i utganspunktet hadde tenkt å noe med! De tilbyr heller ikke wifi tale for iPhone, så kan ikke bruke det heller! Så jeg komme til å bytte operatør nå! For selv om Ice er billige på pris, så hjelper ikke det når jeg ikke har signaler hver gang det er overskyet! Min gamle mormor på snart 86 år bor nærme meg. Og hun byttet til Ice da fasttelefonen hennes ble lagt ned. Er ganske kritisk for en gammel dame å ikke kunne ha kontakt med omverdenen! Så blir masse styr nå med å få byttet for henne og! Hun bruker brevgiro, så blir flere regninger hun må betale med det før avtalegiroen går i orden. Dette er dårlig av dere, Ice! Dere må jo reparere utstyret deres når det ikke virker! Hjelper ikke at dere er billigst på markedet, når det ikke fungerer!

Svar fra ice
24.05.2022 08:40

Hei, Linda Ø Jeg må først og fremst beklage for at du har fått ulik informasjon når du har vært i kontakt med oss. Slik skal det selvfølgelig ikke være. I og med at du skriver at det har fungert bra før, høres det veldig rart ut at det ikke fungerer nå lenger og jeg ønsker gjerne å få sjekket opp i dette. Kan du sende meg en e-post på [email protected] med navn, nummer og en liten oppsummering av saken? Vi har dessverre ikke landet en avtale med Apple angående WiFi-tale, så beklager at det ikke fungerer på iPhone enda. Om hun har fått opprettet avtalegiro i nettbanken, så bør det være i orden i løpet av noen uker. Håper på å høre fra deg! Ønsker deg en fin dag. Mvh Charlotte ice.no

useriøs opperatør

Omtale av  Bjarne

hei. var så dum å bli lurt av en selger hos ice høsten 2021, jeg byttet over til ice med totalt 6 telefoner, det var såkalt fri 4g , det hørtes jo fint ut , men hjelper lite når det er dårlig dekning veldig mange plasser . selgeren fra ice fortalte meg at de sender på telenor sitt nett , det kan umulig stemme, når jeg var sammen med folk som hadde telenor , de hadde god dekning , jeg klarte ikke å ringe.. hva gjorde jeg da ? jo jeg byttet tilbake til telia. tenkte det blir jo ikke noe problem , telia dekker jo bruddgebyr på 3000,- pr tlf. men ice har faktisk bruddgebyr på 6000,- pr tlf , det står sikkert med liten skrift en godt gjemt plass , men ikke noe jeg ble fortalt når jeg ble lurt inn til ice . syntes det er helt utrolig at et såkalt seriøst telefonselskap kan få lov å holde på med dette .. om ikke det er nok ble jeg i forige uke oppringt fra en selger hos ice , tilbudet var som følger : de skulle dekke alle kostnader vedr bruddgebyr om jeg byttet tilbake, og nå var alt vedr dårlig dekning historie... helt utrolig

Svar fra ice
20.05.2022 08:37

Hei, Bjarne Så dumt å høre at du har hatt mye problemer med dekningen din! Det virker som det har vært litt missforståelser rundt dekningen. Vi bruker ikke Telenor sitt nett, men vi bruker Telia's nett i områdene hvor vi selv ikke har dekning. Ang. bruddgebyret ditt gjelder nok dette ett Bedrift abonnement. Abonnementsavtalen som blir inngått skal bli fysisk godkjent av deg som kunde før den trer i kraft. Uansett veldig kjedelig om du ikke mener å ha blitt fortalt om dette av selgeren i forkant, og er veldig lei oss for den dårlige opplevelsen din. Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ice nett

Omtale av  Kai A. V

Eg vert kunde hos ice nett lenge så mye som har blitt bedre og forbedring i alle årane eg har vert kunde hos ice nett, ice + detter ut inni mellom ja eller den gjor det på min gammle iPhone så på min nye iPhone har det ikkje gjort det enda, stor fornøyd så langt, litt dårlig dekning noen steder i Molde så det ville vert supert om det er mulig og få det fiksa så ditta skjer når eg streama på twitch da legger eg litt inni mellom så oppe med Molde vatne og der og i norbyen er det dårlig dekning, elles er det super bra kundeservice og lav pris i forholde til hva man får da får pengane, dere som har komt med dårlig omtala her burde skamme dere så fordi dere har ikkje peiling på hva dere prata om, eg vert kunde i mange år til totalt , ice nett er det eg har hatt lengst, har bytta til andre selskaper men bytta fort til ice nett igjen, så synest eg dere burde få dere 5G i Molde snart, eg bruka mye mobil data i månen og har ice +, så må dere få fikss slik at vi får brukt mobilen i utlande så sendt melding og ringe ,fortsett og bere forbedre dere 😊

Svar fra ice
19.05.2022 14:56

Hei, Kai Så utrolig hyggelig lesning! Dette er slik vi ønsker at kundeforholdene hos oss skal være 😊 Fantastisk at du deler din erfaring med oss! Her kan du sjekke jevnlig for når 5G kommer til Molde -> https://www.ice.no/dekning/5g/ Abonnementet skal fungere i utlandet, slik som i Norge. Kan det ha vært manglende innstillinger som var grunnen til at du har hatt begrenset tilgang til mobilbruken? Send meg gjerne en e-post til [email protected] så kan vi se på det sammen 😊Husk å ta med hele navnet ditt og mobilnummeret det gjelder. Ønsker deg en fin dag! Mvh Tina ice.no

Dårlig ice

Omtale av  Link G

Det har bra kundeservice men dårlig hastighet men de kan endre seg med 5g og når man er i utlandet så kan man ikke ringe eller sende melding

Svar fra ice
18.05.2022 16:26

Hei Det er godt å høre at du er fornøyd med servicen du har fått hos oss, men det at du ikke får telefonen til å fungere i utlandet, må vi finne ut av. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og fødselsdato samt telefonnummeret ditt, så skal vi se nærmere på saken. Mvh. Anne ice.no

Aldri angret så mye

Omtale av  J

Vi har vært lojale kunder hos Ice i flere år. Allikevel har vi en informert om dekningsfeil en rekke ganger, noe som hver gang har skyldtes skyldes feil i nettverket deres. De har forøvrig ikke informert om feilen på eget initiativ, eller meldt ifra om dette på deres egne nettsider. Til tross for at de har avdekket at feilen ligger hos de, så ønsker de selvfølgelig ikke å gjøre opp for seg heller. Først når man sier opp samtlige abonnementer hos de begynner de å ta kundene på alvor. Da ønsket de selvfølgelig å lokke deg tilbake men noe du man hadde krav på fra begynnelsen, uten å anerkjenne feilen. Dette blir rett og slett for dumt, og vi angrer inderlig for å ha noen gang blitt kunde hos de. Styr unna!

Svar fra ice
13.05.2022 10:23

Hei Dette var leit å høre. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med litt mer informasjon så skal vi se nærmere på saken. Mvh Anne ice.no

Terrible Service, Terrible coverage, Terrible router, Ripoff Price

Omtale av  Dave

So where do we start with this quagmire of terrible service. Well let's start with my customer service experience. I have been with ICE for over 3 years now, Sadly it's my only option. When I ordered at first, the lied about the speeds i would get and then backtracked with this famous "Upto" or "Estimated", what this means in practise is ICE can lie through their teeth about speeds I can get, but still not get sued. Sadly a very dishonest practise. After dealing with customer services many times, it's pretty clear, they are bored people with little training, reading instructions off a screen. I got told 4 different things for the same problem, none of them were the actual problem. This when the tower went down and they refused to acknowledge that it was problem for over a week. they told me, it was my router, then it was my bad signal, then it was my computer then it was the network cable. I explained to them many times this was not problem and they refused to listen, finally after a week they agreed to send an engineer out, who took 4 days to turn up and further 2 days fix the tower. So over 2 weeks without internet. I got no apology or compensation. This cost me business and a lot extra time. I could give 3-4 more examples of my experience here but really i think the point is made. Just a note to ICE, I know you will reply to me here and ask me to email you, but NO i will not, this should be discussed in public forum, not behind closed doors where you can claim one thing and do another but undoubtedly you will claim this is not case but again from experience, ice likes to hide all its problems behind walls, so potential customers can't see the games they play and just how bad there customer service is. This sadly is something that happens a lot at least in my opinion with ICE. The price is rip off, while there competitors are offering, unlimited data and faster speeds. ICE still thinks 300gb a month is enough for over 1000kr a month, or 100 GBP or 103 USD. Yes they charge me over 1000 nok a month, for 300 gbs data. It's a utter rip off, they could easily offer unlimited, but they don't as they can rip off their customers more by forcing metered connection, then charging stupid amounts for extra data. The router they gave is terrible, I replaced it after a week with my own kit, because it could not even keep a stable connection for more than an hour without dropping and reconnecting. soon as changed the router, I had a great signal and no drops, but ICE claims its my signal that is problem, Just for context here, I am Network Engineer who works with cell towers and radio equipment on daily basis. So when I say they router is not good, can assure you it's not. Its cheap Chinese grey label that they got there logo put on and added some custom firmware. its cheap, and poorly configured, but yet they will charge you a lot of something they maybed payed 10kr at best.... So in conclusion, as much as ICE has its problems, when they signal is working and router is not falling over and such. its fine, but remember, that the price of being with ice.net is that you will spend a lot time wondering when it will go wrong again. Like for me in middle of speaking to my father in hospital, or in middle of important business call. They are finally making new tower near me and I will have access to other company's and honestly that is my review here, If you have chance, don't go near this company as they are dishonest, ripp off and poor hardware and signal, with limited data. you should go only go for ice if you have no alternative.

Svar fra ice
11.05.2022 15:31

Hey, Dave Incredibly sorry that you have had so many problems with your router. Feel free to send us an email to [email protected] with your full name and telephone number, so that we can find a solution with you. Regards. Kristine ice.no

Gode erfaringer med ICE

Omtale av  Kay

Ønsker å dele min erfaring så langt med ICE, kunde siden 1 april i år. Ble litt skremt av alle negative kommentarene som var her, men så langt kjenner jeg meg ikke igjen og har kun positive erfaringer å dele. Ble kunde: Bestilte abonnement da jeg kjøpte ny mobil hos POWER og allerede dagen etter var jeg flyttet over til ICE. Så gikk smertefritt og svært raskt :) Dekning: Bor i Innland fylke og ble overrasket over gode dekningen ICE har, både innendørs og ute. Ofte hatt bedre dekning fra ICE enn da jeg hadde et abonnement som brukte Telenor nett eller Telia. Kundeservice: Vært kontakt både på Mail og telefon med noen spørsmål jeg hadde og fikk raskt svar og kundeservice fremsto både hyggelig og behjelpelig. Faktura: Ikke så mye å si om, har abonnement sum i måneden og fakturaen inneholder kun denne :) Ingen overfakturering eller overraskelse på faktura. Tross for mye negativitet her, anbefaler denne kunden ICE og angrer ikke på å blitt kunde hos dem. Mvh Kay

Svar fra ice
06.05.2022 14:52

Hei, Kay! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-) Det du beskriver er akkurat slik et kundeforhold skal være. Det er ikke uten grunn at vi igjen har vunnet Kundeserviceprisen, så jeg setter stor pris på at du deler din erfaring med oss! Jeg ønsker deg en fin dag! Mvh Stine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Wifi tale

Omtale av  Stig

En grunn til å bytte til Ice var å få både telefon og bredbånd av samme leverandør. Finner ut etterhvert at wifi tale,som er eneste mulighet for telefon på hytta,ikke støttes for IPhone. Trodde det var en selvfølge,ikke vært nevnt ved byttet(selvsagt),dvs det blir tilbake til Telenor for der funka det.Drit og dra.

Svar fra ice
03.05.2022 09:01

Hei, Stig Wifi-tale er en tjeneste vi har for våre privatkunder, men det er kun enkelte telefoner som støtter tjenesten. Jeg beklager ulempene dette kan ha medført for deg! Jeg håper vi sees i fremtiden, så fort alle våre telefoner støtter tjenesten :-) Mvh Stine ice.no

Passer fint

Omtale av  Valerie

Har fungert ganske bra for meg, og med Ung får jeg mye data for pengene. Også fint at man kan gi bort data til andre Ice kunder, uten å måtte være i en familie eller delt abonnement.

Svar fra ice
27.04.2022 14:32

Hei, Valerie Åh, så hyggelig å se at det fungerer bra for deg!😍 Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

Bytte til annen leverandør med fortsatt bruk av ICE Smartrouter og utvendig antenne

Omtale av  Amund T

Etter flere år med svært dårlig dekning og hastighet på ICE koblingen har jeg sjekket litt nærmere hvor basestasjonene ligger. Finnsenderen.no er er bra program. Det viser seg at ICE stasjonene ligger på dobbelt avstand i forhold til f.eks. Telenor. Riktignok virker ICE sitt 450 nett på den avstanden, men med hastighet 1-2 mbit/s. Jeg prøver å teste ICE utstyret med et annet SIM kort og endrede APN settinger, uten hell. Det er vanskelig å få noen gode svar på hva problemet er - kanskje en PROXY-setting som ICE gjemmer bort? Takknemlig for tips!

Svar fra ice
27.04.2022 08:42

Hei, Amund Så utrolig kjedelig at vår sender ikke er tilstrekkelig der du bor! 😔 Vi har dessverre ingen support på bruk av vårt utstyr med andre operatører sine SIM-kort enn våre egne, så dette er vanskelig å gi deg noe godt svar på. Eneste forslag jeg har, er å dobbeltsjekke at du har skrudd av PIN-kode på kortet, slik at denne ikke sperrer for bruk. Ta kontakt med operatøren for SIM-kortet ditt og hør om det er noe de kan hjelpe deg med. Mvh. Kristine ice.no

Elendig!

Omtale av  Anne L

Datamengde forsvinner altfor fort! Har abonnement på 8gb, men har på 2 uker måttet kjøpe 7 ekstra. Aner ikke hvorfor!

Svar fra ice
27.04.2022 08:42

Hei, Anne Så kjedelig at datamengden forsvinner så fort! Det kommer helt ann på hva man bruker nettet til, ut ifra hvor fort og hvor mye som blir brukt. Dersom du f.eks streamer filmer og serier, kan dette ha ett mye høyere forbruk enn vanlig surfing på VG og Facebook for eksempel. Jeg anbefaler deg å sjekke at alle apper som ikke er i bruk lukkes ordentlig, slik at ingenting kjører i bakgrunnen når du ikke bruker telefonen. Du kan også sjekke i innstillingene på telefonen din hva du bruker så mye data på. Dersom det viser seg at du har ett høyere forbruk enn hva du forventet, vil jeg også anbefale deg å heller justere opp datamengden på selve abonnementet ditt fremfor å bestille ekstra datapakker, da disse enkelt-pakkene koster mye mer enn å oppgradere abonnementet. Vi har også en tilleggstjeneste som heter Data Frihet, hvor du får 1000GB ekstra data i ice+ til kr. 99,- per mnd. Send oss gjerne en henvendelse til [email protected] dersom du ønsker informasjon om priser og hvilke muligheter du har. Mvh. Kristine ice.no

Dårlig dekning!!!!!

Omtale av  Vegar

Veldig dårlig dekning i Bergensområdet. Ellers så er det konkurransedyktig på pris.

Svar fra ice
27.04.2022 08:42

Hei, Vegar Dette hørtes veldig rart ut! Vi skal ha veldig god dekning der, så her vil jeg gjerne at du sender oss en e-post til [email protected]. Skriv telefonummeret ditt, navnet ditt og en liten oppsummering av hva saken gjelder så skal vi finne ut av dette! Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Forferdelig tregt mobilnett….

Omtale av  Martin

Jeg byttet fra happybytes til ice da ice kom med tilbudet på 30 gb for 299 kr men bytter etter all sannsynlighet tilbake til happybytes da de har et vanvittig mye raskere nett. Jeg har tatt speedtest hos speedtest.bet og den varierer fra 2 til 13 mbps, er jeg ekstremt heldig er den oppe i 25. happybytes hadde aldri under 120 mbps..!! Det står hos ice.no at man bør forvente mellom 60 til 350 mbps med 4g, når og hvor er det når ikke en gang midt i Fredrikstad sentrum har mer enn 25?? Ble kunde 28 februar og har tatt jevnlige tester så burde hatt god tid til å få sett noe høyere hastighet, da er det ikke kun en dårlig dag det er ræva men konstant. Litt ut i skauen får jeg ikke engang inn vg eller andre aviser som tar lite data, hvis det ikke er noe galt med mitt SIM-kort eller noe annet galt kan jeg ikke fatte og begripe at ice har kunder.. Har også testet på samme sted og på samme tid med andre med happybytes hvor resultatet som beskrevet er totalt natt og dag

Svar fra ice
19.04.2022 11:39

Hei, Martin Dette hørtes ikke helt bra ut... Kan du sende oss en e-post på [email protected] med navn, nummer, en liten forklaring og hvilken type telefon du bruker? Da skal vi selvfølgelig få undersøkt dette nærmere for deg! Ser frem til å høre fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fin dag og god påske! Mvh Charlotte ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR