Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 880 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 880 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 880 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 393
515
323
399
1 250
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig dekning!!!!!

Omtale av  Vegar

Veldig dårlig dekning i Bergensområdet. Ellers så er det konkurransedyktig på pris.

Svar fra ice
27.04.2022 08:42

Hei, Vegar Dette hørtes veldig rart ut! Vi skal ha veldig god dekning der, så her vil jeg gjerne at du sender oss en e-post til [email protected]. Skriv telefonummeret ditt, navnet ditt og en liten oppsummering av hva saken gjelder så skal vi finne ut av dette! Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

Forferdelig tregt mobilnett….

Omtale av  Martin

Jeg byttet fra happybytes til ice da ice kom med tilbudet på 30 gb for 299 kr men bytter etter all sannsynlighet tilbake til happybytes da de har et vanvittig mye raskere nett. Jeg har tatt speedtest hos speedtest.bet og den varierer fra 2 til 13 mbps, er jeg ekstremt heldig er den oppe i 25. happybytes hadde aldri under 120 mbps..!! Det står hos ice.no at man bør forvente mellom 60 til 350 mbps med 4g, når og hvor er det når ikke en gang midt i Fredrikstad sentrum har mer enn 25?? Ble kunde 28 februar og har tatt jevnlige tester så burde hatt god tid til å få sett noe høyere hastighet, da er det ikke kun en dårlig dag det er ræva men konstant. Litt ut i skauen får jeg ikke engang inn vg eller andre aviser som tar lite data, hvis det ikke er noe galt med mitt SIM-kort eller noe annet galt kan jeg ikke fatte og begripe at ice har kunder.. Har også testet på samme sted og på samme tid med andre med happybytes hvor resultatet som beskrevet er totalt natt og dag

Svar fra ice
19.04.2022 11:39

Hei, Martin Dette hørtes ikke helt bra ut... Kan du sende oss en e-post på [email protected] med navn, nummer, en liten forklaring og hvilken type telefon du bruker? Da skal vi selvfølgelig få undersøkt dette nærmere for deg! Ser frem til å høre fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fin dag og god påske! Mvh Charlotte ice.no

Ice+ detter ut, må legges inn manuelt igjen.

Omtale av  Jan

Kopi av e-post til ice: Jeg har vært kunde hos dere en stund nå. Med data frihet. Jeg er stort sett fornøyd, og hadde fortsatt å vært det hvis ice+ hadde vært til å stole på. Telefonen (prøvd flere typer) detter ut av ice+ (selvsagt uten varsel! Dere burde ihvertfallhatt en varselfunksjon på det!) Og går ikke tilbake før jeg gjør det manuelt. Selv omstart hjelper ikke. Og plutselig er data pakka i abonnementet borte! Dette skjer flere ganger daglig. Jeg har forsøkt alt kundeservice har foreslått, til og med byttet sim kort. Jeg har begynt å se på alternativer, men her i potetlandet får du ikke laste ned mer enn 100GB på full hastighet... så detter det til mindre enn dere har på data frihet. Derfor vil jeg at dette skal virke. Jeg klarer meg med 10Mb (har vel i snitt 7, men...), selv om jeg skulle ønske det var raskere! En liten digresjon: Jeg skjønnet ikke hvorfor telefoni og data i Norge skal være dårligere og he*****s mye dyrere enn i Thailand. Fri data i Thailand koster for 20Mb hastighet ca 70-80 kroner pr mnd. Og når jeg måler hastighet, er den faktisk høyere enn oppgitt hastighet. Ender vel opp med å flytte dit, men skulle ønske det var noe som virka her også inntil det skjer.

Svar fra ice
19.04.2022 11:39

Hei, Jan Jeg finner e-posten hos oss og ser at det har vært videre dialog der. Om du ønsker å tilføye noe, kan du svare tilbake på e-posten som er sendt til deg. Ønsker deg en fin dag og god påske :-) Mvh Charlotte ice.no

Skyhøyt bruddgebyr og dårlig dekning

Omtale av  Hufsamor

Vi har hatt abonnement hos ice et par år. Mannen min jobber med service rundt omkring, og sliter med dårlig dekning mange steder. Vi har til slutt gått tilbake til Telenor. Og får tildelt et bruddgebyr fra ice på kr 6.000 pr abonnement, eks mva. Det er skyhøyt, dobbelt av hva andre operer med! De skjuler det litt, ved å kalle halvparten utkjøp og den andre halvparten bruddgebyr, men i realiteten sitter vi igjen med en ufattelig sum. Vi har forsøkt et par andre mobil selskaper opp gjennom tiden men har aldri opplevd tilsvarende (Det er vår egen feil kan man si, siden vi ikke nektet for den lange bindingstiden ice hadde da vi gikk over til dem.) Telenor hadde normalt bruddgebyr på 3000,- pr abonnement da vi gikk til ice fra Telenor for et par år siden

Svar fra ice
08.04.2022 11:17

Hei! Så synd at dekningen var såpass dårlig at dere så dere nødt til å bytte til Telenor. Bruddgebyret hørtes usedvanlig høyt ut! Er det bedriftsabonnement dere hadde hos oss? Send meg gjerne en e-post med hele navet ditt og nummeret det gjelder så kan vi få undersøkt at det stemmer. Ønsker deg en fin dag! Mvh Tina ice.no

Tilbakeholder informasjon ved telefonsalg

Omtale av  Håkon

Om du vurderer å bytte til Ice, så er det noe jeg på det sterkeste vil fraråde deg fra å gjøre. Fikk et "hyggelig" brev ifra Ice i dag, med en regning på nærmere 700kr. Det viste seg at jeg hadde brutt et "årsabonnement". Noe som de hadde skrevet med liten skrift i en e-post jeg hadde fått. Dette ble aldri nevnt da de solgte meg abonnementet over telefon. Jeg nevnte ettertrykkelig i telefonsamtalen at SIM-kortet skulle sendes til boadressen som var registrert i folkeregisteret. Hva gjør Ice? Jo, de sender SIM-kort til adressen jeg bodde for 8 måneder siden. Flott tenker jeg! Nei, for Ice har ikke noen planer om å sende meg ett nytt SIM-kort og utsette oppstart av abonnement. Dette må jeg rett og slett fikse selv! Ice sender meg til Narvesen, for her har de en avtale påstår de. Men etter et par besøk, så viser det seg at Narvesen ikke har noen avtale. Deretter blir jeg sendt til Elkøp. Her må jeg punge ut 200kr for et SIM-kort, noe som jeg krever at Ice skal betale. Joda, det måtte de bare akseptere. Var slettes ikke fornøyd, og da jeg fikk ny jobb for en måned siden ble jeg automatisk overført til arbeidsgivers abb. Denne overføringen fikk Ice vann i munnen av. For nå skal det ikke gås stille i gangene angående bruddgebyret. Nei! Pengene skal de ha! Jeg har aldri vært borte i et mer useriøst selskap! Måten de går fram på er så langt ute i gråsonene for hva som er etisk riktig, at jeg blir helt dårlig! Jeg skal på det sterkeste fraråde mine bekjente om å undertegne noen avtale hos denne mobiloperatøren.

Svar fra ice
08.04.2022 11:17

Hei, Håkon Dette var leit å høre! En "Årsavtale" er som navnet tilsier, en avtale på ett år. Ved å tre ut av avtalen før det har gått 12 måneder vil være et brudd på avtalen, som igjen resulterer i et bruddgebyr. Jeg ønsker å se nærmere på dette, så det er fint om du kunne sendt en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og nummeret det gjelder. Ønsker deg en fin dag! Mvh Tina ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

ICE abonnement lurer deg da du ikke får kjøpt nyttige datapakker.

Omtale av  Jørn

Hvis du er vant til andre mobilselskap hvor du kan kjøpe store datapakker til en grei pris, så vil du bli meget skuffet over ICE. Du inngår abonnement på årsavtale. Det som gjør at ICE lurer deg, er at de ikke gir deg anledning til å kjøpe fornuftige datapakker i tillegg når du behøver mer data. Du får maks kjøpt 1 GB til 79,- eller 3 GB til 179. Dette er jo altfor små datapakker. Derfor blir du sittende med et abonnement i ett år som jeg forventer at du vil være misfornøyd med, det var vi. Jeg vil advare på det sterkeste å bytte til ICE.

Svar fra ice
06.04.2022 14:49

Hei, Jørn Synd å høre at du føler det slik! Jeg vil anbefale deg å heller oppgradere abonnementet ditt til en 50-lapp mer i måneden. Det er en rimeligere løsning i lengden hvis du til stadighet råker opp for GB. Det forutsetter at du fortsetter med "Årsavtale" som du har inngått tidligere. Selv om du er bundet opp til denne i ett år, kan du oppgradere eller nedgradere etter ønske en gang i måneden. Ha en fin dag! Mvh Tina ice.no

Fryktelig!

Omtale av  Maria

Er sjokkert over Ice sin kundebehandling. Jeg bestilte en telefon på fredag som ble registrert på min gamle adresse, og tok minutter etter bestilling kontakt med Ice på chat som lovet å endre leveringsadressen. Dette spurte jeg om gjentatte ganger: "er det 100% sikkert at den blir levert til nåværende adresse?" ja, svarte de. Skjermbilder er tatt av hele samtalen. Når jeg ringer på mandag for å forsikre meg om at telefonen vil bli levert til nåværende adresse får jeg beskjed om at den blir levert til den gamle adressen. Til tross for å ha gjentatt korrekt adresse til flere ansatte og fått dette bekreftet flere ganger klarer de fortsatt ikke å holde det de lover og garanterer kundene sine. Jeg har nå brukt flere timer i telefon og på nett for å løse opp i deres problemer, og får i motsetning til de ikke betalt for tiden som er sløst vekk. Det er hårreisende og ikke minst totalt uakseptabelt at et selskap kan holde på slik.

Svar fra ice
06.04.2022 14:49

Hei, Maria Dette høres alt annet enn bra ut! Jeg må først å fremst beklage så mye for dette og ulempen dette har medført deg. Får du hentet den eller blir det for lang avstand til din nåværende adresse? Jeg tar gjerne en titt på dette for deg om du ønsker, og fint om du da sender en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og ditt mobilnummer. Ønsker deg en fin dag! Mvh Tina ice.no

Pålitelig, hyggelig og billig

Omtale av  Andreas

Har over en lengre periode hatt Ice Ung (10GB) til 249,-. Vært strålende fornøyd med både dekning, hastighet og lengde data, uavhengig av om jeg har befunnet meg i Oslo, på bygda eller i London. Kom nylig over en kampanje hvor de kjørte 30GB til 299,-, og ville da endre til dette. Til tross for at jeg egentlig ikke rakk å benytte meg av tilbudet innen tidsfristen de selv hadde satt som var 31.03.22, så lot de meg likevel den 01.04.22 få benytte meg av tilbudet (På bakgrunn av at deres kundeservice hadde stengt på kvelden den 31.03, og jeg var avhengig av å komme i kontakt med disse for å få til endring av abonnement). Oppsummering: Overall bare hatt gode erfaringer med Ice fra før, men den ble nå bare styrket etter fantastisk kundeservice (fikk til og med humor servert på kjøpet av kundebehandler). Avslutningsvis vil jeg også belyse hvor praktisk og enkel app’en deres er. Utrolig oversiktlig, hvor du har full kontroll på alt innenfor abonnementet ditt + mer. Anbefales på det sterkeste.

Svar fra ice
05.04.2022 14:41

Hei, Andreas For noen fantastiske tilbakemeldinger! Det gleder oss enormt å høre hvor tilfreds du er med å benytte deg av oss 😍 Ønsker deg en fin dag 😎 Mvh Tina ice.no

Elendig dekning

Omtale av  Ieo

Byttet til Ice men det var en stor skuffelse. De mangler wifi tale til IPhone. Dekning er heller ikke noe å skryte av, samtaler brytes/faller ut ofte, noe kundeservice også fikk erfare da de måtte ringe meg opp igjen under feilsøking. Bra kundeservice.

Svar fra ice
31.03.2022 09:44

Hei, Leo Dette var leit å høre. Det er synd at vi ikke klarte å få til en tilfredsstillende løsning for deg, og vi håper du har funnet deg til rette hos din nye operatør. Mvh. Anne ice.no

Billig og bra til barn og unde

Omtale av  Mrg

Har abonnement til to tenåringer. God pris for gode abonnement og veldig fornøyd med at det er så enkelt å fikse ting via websidene eller chat med kundeservice. Det bare virker!

Svar fra ice
31.03.2022 09:43

Hei, Mrg Så hyggelig tilbakemelding; det setter vi stor pris på! Mvh Anne ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

veldig bra!

Omtale av  Payam

Jeg bruker ICE i nesten 6 måneder. nylig har blitt byttet til årsavtale. hadde ikke noe forferdelig ennå. Til nå kan jeg nevne disse fordelene: God dekning i Norge og Europa, brukervennlig app, god support, mye for pengene 👌🏻

Svar fra ice
28.03.2022 15:47

Hei, Payam Åh, for en koselig tilbakemelding!🥰 Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

Vær smart, hold deg unna Ice

Omtale av  Anne R. M

Byttet til ice bedrift. Etter dette, har vår hverdag blitt mye vanskeligere i forhold til vår kundeservice, da det ikke finnes løsning på se hvem som ringer... Da er det mye plunder med å finne tilbake til og ringe tilbake på ubesvarte anrop. I tillegg detter Hovednr ut fra ringe- loopen i hytt og pine. Hoved argument for vårt bytte var data frihet som skulle medføre at vi kunne Strømme fritt opp til 1000Gb i vårt område for der hadde ice egen dekning, så hjemmekontor og sånt ville bli en lek... Nå viser det seg at det er bare tull... Det er siste mnd trukket 1 GB av de 1000 GB så det betyr at det slett ikke er dekning via ice slik som lovet...Rein svindel med andre ord..... De siste samtaler m ice har vært preget av stor arroganse fra deres side, frekke og avvisende kommentarer og ingen ønske om å møte kunde for å løse problem... Har begynt nedtelling til bindingstid er over.... Allerede før første mnd er over...føler meg kraftig lurt, da jeg sitter med et produkt som er vesentlig dårligere enn det jeg hadde.... Og slett ikke billigere, da det de lovet, ikke holder stikk... Hadde jeg behandlet mine kunder slik hadde jeg ikke hatt en eneste kunde igjen...

Svar fra ice
28.03.2022 15:47

Hei, Anne R. M Dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt, og beklager for opplevelsen du har med oss. Jeg ønsker veldig gjerne å se nærmere på dette. Kan du sende oss en e-post med navnet ditt, bedriften abonnementene står på, mobilnummer og en liten forklaring på hva saken gjelder til [email protected]? Da er det lettere å kunne undersøke hvordan vi kan finne en best mulig løsning. Håper å høre fra deg. Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

total scam company

Omtale av  Bahram R

i have 2 seperate agreement with ice at this moment. one of them i agreed to pay 99 kr extra to have ice+, with possibility of up to 1000 GB use of internet. as i pay this agreement for my daughter as present, she has had much problem to have access the net, as she gets sms to offer her extra covarage if she buys a extra package . the message is that she has used up all her available internet and she needs to buy new package. so far they cheated us for over 5500 kr in total. i have decided to take my case further against this company.dont fall for their scam.

Svar fra ice
28.03.2022 15:47

Hi, Bahram R Im very sorry that you have experienced this! Can you send us an email with the number, name and a little summary about the case to [email protected] so we can look further into this? I would really like to find out why this happens and to find a solution. Hope to hear from you! Best regard Charlotte ice.no

ICE - totally dishonest and extremely untrustworthy

Omtale av  Rm

Jeg har hadde ICE i 2-3 år og har alltid problemer med dem. jeg hadde den billigste abonament på 169 men de klarte å sende meg faktura mellom 300 og 450 kr hvert eneste mnd. Og en gang de sent meg en faktura som var over 790 kr, da jeg ringt dem jeg fant ut at det var pga jeg har brukt data overføring en dag. Men den dagen var jeg på ferie og klokkeslett var kl.06:15 men jeg stod ikke opp kl.06:15 da jeg hadde ferie for å bruke data. Jeg bruker aldri data på min mobil ellers.

Svar fra ice
28.03.2022 15:47

Hei, Rm Så trist å lese at du følte du hadde problemer med oss hele tiden. Vårt billigste abonnement uten binding koster 149,-, og da er både Tale, SMS, MMS og 1 GB inkludert. Også er det egne priser fra Norge til EU/EØS, alle andre land, skip og fly, spesialnumre og bruk utenfor EU/EØS. Jeg ser gjerne nærmere på fakturaene du fikk for å finne ut hvorfor de alltid var litt høyere. Da trenger jeg at du sender meg navnet ditt, telefonnummeret ditt og en liten forklaring på saken til [email protected]. Ønsker deg en fin dag. Mvh Charlotte ice.no

Ubrukelig og arrogante løgnhalser!

Omtale av  Geir A. B

Selger lover beste produktet, ingenting er noe problem. Problemer allerede ved portering, dårlig dekning og mobiltbrebånd var mer nede enn oppe!

Svar fra ice
28.03.2022 15:47

Hei, Geir A. B Dette var utrolig leit å lese! Vi ønsker selvfølgelig at alt skal fungere fra første sekund, så beklager at du ikke opplevde det. Send oss gjerne navnet ditt, telefonnummeret du ble ringt på og gjerne en forklaring på opplevelsen til [email protected] slik at vi kan ta dette internt. Ønsker deg en fin dag. Mvh Charlotte ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

god service og pris

Omtale av  Kjell

eg har 1 gb som koster kr 149,- pr mnd som da selvfølgelig gjelder som kort i tillegg til tvilling som går på mobil telefon (klokke mobil) og bruker eg mindre so er det rollover som dei fleste mobil operatører har og bruker eg meir data enn eg har koster det ikkje noko ekstra men nettet blir tregere da det går i 3g istedenfor 4g, og det er gratis å ringa kundeservice. meget bra abonnement.

Svar fra ice
22.03.2022 08:04

Hei, Kjell Utrolig hyggelig å se at du er fornøyd med oss og de tjenestene vi tilbyr!😊 Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR