Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 879 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 879 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 879 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 392
515
323
399
1 250
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 879 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forferdelig!

Omtale av  Misfornøyd

Var i Frankrike nå, med nytt ice net abnm 3 GB. Fri EU. Alt virker greit i Norge, fin oversiktlig APP, men på ferien fikk jeg INGEN DEKNING i 5 dager!! Jeg fikk kun brukt mobilen med WIFI når det var tilgjengelig. Jeg har hatt OneCall tidligere, har fungert ypperlig i utlandet med samme mobil. Prøvde å sette operatør manuelt, uten hell. Har nå bestillt Komplett Mobil abnm. Får se om jeg får dekning i utlandet med dette.. Ice tipset meg om noe jeg kunne endre på i instillinger under, SIM-Kort programmer, Roaming, Manuelt... Osv, uten at det hjalp et fnugg! ICE NET, dette er for dårlig!

Svar fra ice
22.05.2017 12:17

Hei, Misfornøyd! Veldig dumt å høre at du ikke hadde dekning da du var i Frankrike. Forrige helg hadde vår roamingpartner en feil i Frankrike som ga en veldig dårlig tjeneste. Dersom du var i Frankrike forrige helg, var det høyst sannsynlig dette som rammet deg. Det beklager vi selvsagt på det sterkeste. Ellers er det verdt å nevne at vi for øyeblikket ikke en bilateral avtale med Frankrike, men vi håper å ha det på plass før fellesferien. En bilateral avtale gjør slik at du automatisk vil få innstillinger for MMS og data. De stedene vi ikke har slike avtaler, må man sette opp innstillingene manuelt, f.eks. ved å følge instruksene her: https://ice.no/mms Det ser ut som at du har byttet selskap, men send meg likevel en e-post til "[email protected]" med en oppsummering av saken din, så skal jeg se nærmere på hva som skjedde. Slik kan vi bli bedre, og vi kan forsøke å gjøre deg fornøyd slik at du kommer tilbake til oss en annen gang. Mvh Gisle ice.net

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uberegnelig

Omtale av  Skuffet

Mitt nummer blir brukt for å sende mms pga teknisk feil. Meget urovekkende, meget dårlig oppfølging av kundeservice. Innstillingene til mms blir stadig borte og må konfigureres på nytt. Mange har sendt både sms og mms til meg uten at jeg har fått dem. Dårlig dekning. Bytter selskap. Nok er nok.

Svar fra ice
18.05.2017 09:52

Hei, Skuffet! Jeg ønsker gjerne å se nærmere på saken din. Det er veldig dumt dersom du føler at kundeservicen du mottok av oss, ikke var til nytte for å løse problemene du nevner. Ønsker spesielt å se nærmere på den tekniske feilen du nevner og hvordan nummeret ditt ble brukt for utsendelse av MMS. Dersom du sender en e-post til "[email protected]" slik at vi kan se hva vi kunne gjort annerledes i saken din. Ber deg oppgi følgende informasjon: - Telefonnummer - Mobiltype - Fullt navn - Når du var i kontakt med kundeservice - Beskrivelse av problemene du har opplevd Håper virkelig at du tar kontakt, slik at vi kan lære av denne saken. Ser at du har byttet selskap, men vit at du alltid er velkommen tilbake til oss på et senere tidspunkt. Mvh Gisle ice.net

Bytt til ICE

Omtale av  Gitte

Fikk mail fra ICE som tilbyr fast pris med fri tale, sms, mms og man velger hvor mye data man vil ha. Fri tale gælder i EU og EØS. Her troede jeg at når der står fri tale i EØS hvilket Norge hører under så kunne man ringe frit til Danmark fra Norge til den faste pris. Dette kan jeg ved One Call. Men pas på. Den fri tale gjelder ikke fra Norge til Danmark eller andre lande i EU eller EØS. Jeg synes ikke dette fremgår tydelig i teksten hos ICE, men man ser dette når den første faktura kommer. Så for meg betyder det en ekstra udgift på ca. kr. 150 at være kunde i 14 dage hos ICE kontra One Call. Så jeg skifter så fort som mulig.

Svar fra ice
16.05.2017 09:57

Takk for omtalen, Gitte! Synd at du ikke er fornøyd med oss. Vi noterer oss ønsket om at vi kan bli enda tydeligere på at man ikke kan ringe gratis fra Norge til f.eks. Danmark. Årsaken til at man ikke kan ringe gratis fra Norge til EU/EØS, er at direktivet som trer i kraft 15. juni faktisk ikke regulerer Norge - selv om vi er medlem av EØS. Selvsagt er det frusterende når fakturaen blir høyere enn forventet, men det finnes heldigvis måter å unngå at du blir overrasket. Du kan for eksempel bestille "EU-pakke200", som inkluderer 200 ringeminutter og 200 SMS for 86,- per mnd ved bruk (12,50/mnd uten bruk). Dersom du vil bestille dette, send enten en e-post til "[email protected]" eller kontakt oss på telefon 08200 (kundene våre ringer oss selvsagt helt gratis). Du kan også kontakte oss via Facebook. Håper dette var forklarende. Mvh Gisle ice.net

Billig, men dårlig

Omtale av  Daniel S

Hver gang jeg tar på mobilen må jeg inn å søke etter mobilnettverk for at jeg skal kunne ringe. Og mobildataen virker ikkje? Ringte inn og sa at det ikkje virket, de sa at alt så bra ut, og at de kom til å sende meg ett nytt sim kort. Dette hjalp ingen ting, og jeg er ganske missfornøyd med dette.

Svar fra ice
16.05.2017 09:56

Hei, Daniel S! Her er det åpenbart noe som ikke funker som det skal. Veldig dumt at du ikke føler at du fikk hjelpen du trengte da du kontaktet oss. Jeg vil veldig gjerne følge opp denne saken, slik at vi får deg på nett igjen. For å gjøre det, ber jeg deg om å sende en e-post til "[email protected]" med referanse til dette innlegget. Ta med følgende informasjon i e-posten: - Telefonnummer - Fullt navn - Når du var i kontakt med kundeservice - Hvor og når du opplever dekningsproblemene - Annen relevant informasjon Håper å høre fra deg, slik at vi kan rette på det dårlige inntrykket du har fått av oss. Vi vil gjøre vårt ytterste for å gjøre deg fornøyd igjen. Mvh Gisle ice.net

Svært misfornøyd

Omtale av  Anar

Jeg har byttet fra telenor på grunn av at det er billig å betale 100kr per måned. Jeg betalte 200kr per mnd da brukte jeg telenor. Det hadde mye dekningsproblemer i starten. Av og til aktiverer "delivery reports" med sms. Da koster dobbelt så mye med sms når sender sms til utlandet. Jeg klarte ikke deaktivere "delivery reports" da var jeg i utlandet. Også jeg fikk inkasso i postkassen. Regningene kommer med epost, mens inkasso kommer ikke via epost. Jeg fikk brevene ganske seint og jeg fikk den andre inkasso før jeg betale den første. Jeg betalte hovedstol før inkasso kommer i posten. Inkassosalær blir veldig dyrere enn telefonregningen.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Sender feil regninger hele tiden

Omtale av  Sara

Det dårlige med de er at de purrer og gir inkasso varsel før de sender den orginale regningen og kundeservice er ubrukelig!

Svar fra ice
26.06.2017 12:45

Hei, Sara Det er veldig dumt dersom dette har skjedd. Uten kjennskap til saken din blir det vanskelig å kommentere den. Jeg ønsker svært gjerne å nøste opp i denne saken. For å gjøre det, må du sende meg en e-post til "[email protected]" med følgende informasjon: - Fullt navn - Telefonnummer - Hva du kaller du deg på bytt.no Vi skal gjøre vårt beste for å gi deg en bedre opplevelse og gjøre deg fornøyd igjen. Håper å høre fra deg. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Respons på messenger/facebook

Omtale av  Matilde

Ice er nokså trege på svare på messenger når det er behov for hjelp, f.eks på en søndag når man ikke kan ringe inn. Jeg vil nok anbefale en annen operatør her. Jeg sendte en privat mld i går kveld og har fortsatt ikke fått svar på messenger. De hevder å ha kjapp respons, men der må jeg nesten si meg helt uenig.

Svar fra ice
26.06.2017 12:45

Hei, Matilde Synd å høre at du hadde en del negative erfaringer med oss som fører til at du vurderer å byttet selskap. Dessverre så kan det se ut som vi hadde en del pågang når du prøvde å kontakte oss. Om du vil at vi ser nærmere på saken din, kan du gjerne sende en e-post til "[email protected]". Det kan være til nytte for oss, slik at vi kan forbedre oss. Mvh Carl-Fredrik ice.net

ice har 3 879 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR