Komplett Mobil omtaler og erfaringer

78 verifiserte omtaler
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Middels
11
av 23 innen
mobilselskap
36%
anbefaler
Komplett Mobil
Filtrer omtaler
19
6
4
10
39
Sorter omtaler etter
Viser av 78 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Komplett Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Perfekt"

Flyttet to av mine abonnementer fra Hello til KomplettMobil, portering og alt gikk som det skal. Siden jeg har ikke hatt behov for kundeservice så kan jeg si at den er bra den og.

Svar fra Komplett Mobil
25.09.2017 16.32
Hei, Gent!
Så flott å høre at du er fornøyd med oss!
Snart kommer appen også, så da håper vi du blir enda mer fornøyd!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig erfaring, føler meg lurt!"

Dårlig erfaring. Opplevde kundeservicen som elendig. Føler meg lurt! Mottak faktura de ikke kunne dokumentere. Bestridet kravet. De svarte med å sende det til inkasso.

Svar fra Komplett Mobil
19.09.2017 13.23
Hei, Sara!
Det er beklagelig at du føler det slik.
Dersom du har sendt en klar bestridelse av et krav, så skal det selvfølgelig ikke sendes videre til inkasso. Vi ønsker gjerne å se på saken din vedrørende dette. Send oss derfor gjerne en epost til risros@komplettmobil.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forskuddsbetaling uten tilbakebetaling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bytter du vekk fra mobilabonnementet må du betale for hele mnd. Kjipt når du bytter abonnement i august og får porteringsdato 4. September og må betale 550kr for største abonnement ut mnd...

Les alt med liten skrift eller bare velg et fair mobilabonnement!

Svar fra Komplett Mobil
19.09.2017 13.31
Hei, Tore!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd.
Hos oss har vi ikke betingelser med liten skrift! Men derimot er dette med at man må betale for allerede fakturert månedsavgift, både skrevet I hver eneste faktura og I betingelser.
Vi vil uansett høre om din opplevelse, og anbefaler at du sender en mail til risros@komplettmobil.no
Ben O. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Rotete og dårlig kundeservice ellers ok så langt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice suger, denne er så godt som fraværende, min side er en direkte reklameside for nettbutikken og du blir sendt dit når du stiller spørsmål på hjelpesiden.
Fikk simkort, men pin og puk fungerte ikke, sjekket nr på sim kort opp mot oppgitt nr på min side, disse var forskjellige, la inn det nye kort nr på min side men fremdeles noe problemer med å aktivere fra huawei tlf, satt kortet inn i iphone 6s, registrering gikk iorden, flyttet kortet til huawei, noe rart skjer etter at jeg slår pin kode og skal slå kode til telefon (dette er muligens noe som alltid har vært, men jeg har ikke merket det) Håper for guds skyld at det ikke blir problemer med faktura som mange har hatt her, det er veldig klart at dette er ett nytt mobil selskap som har mye å lære å rette opp i før de blir best i test blant forbrukerne, men prismessig er de overlegne
Hilsen en så langt greit fornøyd 30gb kunde.

Svar fra Komplett Mobil
19.09.2017 13.31
Hei, Ben O.H
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd med oss.
Vi kjenner oss ikke helt igjen I hva du mener med hjelpeside, I og med at vi ikke har noen slik man kan stille spørsmål i.
Vi vil gjerne høre om hva som evt er feil dersom du opplever dette.
Og kommer selvfølgelig til å følge opp dette.
Send da mailen din til risros@komplettmobil.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Klarte Ikke sende sim-kort på 3 uker"

Aldri vært borti dårligere kundeservice. Bestilte abonnement hos komplett den 3 august. Fredag 11 august porterte de abonnementet mitt fra OneCall, men jeg hadde ikke fått noe sim-kort. Så ble uten mobildekning, hadde jo ikke mobil så sendte de flere Mail, brukte flere dager på å svare hver gang og en Mail svarte de ikke på i det hele tatt. Måtte få kjæresten til å ringe de og de var ikke noe til hjelp. 3 ganger ringte han de, andre gangen sa de at det da skulle blitt sendt på onsdag. Torsdag, fredag og lørdag kom og gikk, fremdeles ikke noe sim-kort. Så han måtte ringe de igjen på lørdag, og da insisterte vi på at de sendte det med ekspress. Fikk ENDELIG SIM-kortet mandag 21 august, og byttet til de 3 august, og de stengte OneCall abonnementet mitt og byttet over til komplett den 11. Aldri opplevd så dårlig kundeservice. Ikke engang en beklagelse! Og det at de ikke bare sendte det med ekspress med en eneste gang og at vi måtte insistere på det etter at det var gått over en uke sier vel nok. En ungdom ved kundeservice som sa at jo, ja, jeg kunne vel kanskje få første måneden gratis når vi krevde minst det. Og første måneden i deres øyne er da 1-31 og innen jeg fikk SIM-kortet var det jo bare 1 uke igjen av første måneden....

Svar fra Komplett Mobil
19.09.2017 14.01
Hei, Andrea!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd med oss.
Denne saken kjenner vår kundeservice til, og det er lagt inn 2 mnd gratis pga det som her skjedde. Saken er at det står at sim kortet blir sendt til folkeregistrert adresse. Noe som da ikke var din korrekte postadresse I ditt tilfelle. Derfor ble det heller ikke sendt ut sim med ekspress I første omgang.
Når da sim kort nummer 2 heller ikke kom frem. Så sendte vi det som du beskriver med ekspress.
Vi beklager selvfølgelig at sim kort nummer 2 ikke kom frem. Og vi anbefaler å ta kontakt på risros@komplettmobil.no dersom det skulle være noe mer.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ren tyveri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bytter du fra et abonnement til et annet som har mindre data i midten av måneden, så telles det fra 1. dagen av måneden og dermed koster deg overbruk på 399 allerede før du begynne å bruke sim kortet ditt. ren tyveri. Endrer du abonnement, så skal det gjelde fra den dagen du endrer. ikke 1. dagen.

Svar fra Komplett Mobil
28.08.2017 13.49
Hei, Kunde!

Når du bytter abonnement på min side så kommer følgende tekst opp før du trykker enda en gang på knappen hvor det står "bekreft endringer".

Ved endring av abonnement eller bestilling av tjenester via Min side bekrefter du at du har gjort deg kjent med gjeldende priser og betingelser for disse. Ved endring av abonnement mister du oppspart data i rollover. Har du brukt mer data hittil enn hva ditt nye abonnement inkluderer, vil du også bli belastet for overforbruk. Endringene trer ikraft i løpet av 5-10 minutter.
Med forbehold om trykkfeil.

Vi mener at dette er god nok informasjon til alle som velger å bytte abonnement.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG OG DYR"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer til å bytte inn kort tid... Bruker opp mobildata grensen og får hver mnd. beskjed om at jeg snart har brukt opp mobildata.. Jeg bruker telefon akkurat like mye som før men regningen er doblet fra tidligere.

Og hvor Mobildata blir aner jeg ikke, når jeg er hjemme slår jeg det av og bruker hjemme nettverket..

Så styr unna jeg er ferdig med Komplett er dritt lei å få regninger på ca. 800 - 900 pr mnd. Før jeg byttet til komplett lå jeg på rundt 250 - 350 i mnd. for samme mobil bruk.

Hos min tidligere leverandør hadde jeg dekning der jeg bor MIDT i Bodø sentrum nå har jeg 1 - 2 streker når jeg i leiligheten min

SÅ STYR UNNA KOMPLETT MOBIL

Svar fra Komplett Mobil
28.08.2017 13.48
Hei, Eirik!
Vi som mobiloperatør har ingen mulighet til å trekke deg for ekstra data. Eller å beregne mb på noen annen måte enn alle andre.
Dersom du mener databruken er feil så vil vi gjerne se på saken din for deg.
Anbefaler også at du sjekker datatelleren på mobilen din, så ser du hvilken app som er den største data-"tyven".
Merk at: Facebook oppdaterte appen sin til å spille av videoer automatisk i Juni, og at denne appen nå trekker mye mer data!

Det at du skal ha såpass mye mindre dekning i Bodø sentrum er veldig rart. Ettersom dekningskartet viser full dekning de fleste steder der.

Send oss gjerne en mail til risros@komplettmobil.no
Så ser vi på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Overforbruk"

Har alltid klart meg med ca 8 GB per måned, men kjøpte abonnement med 12 GB hos Komplett. Plutselig var forbruket oppe i over 20 GB to måneder på rad, selv med akkurat samme mobil og samme bruk som før. De påstår at man skal få melding når 80% er brukt opp, men denne meldinga er alltid forsinka, gjerne til man har brukt opp datamengden. Kjøpte også en ekstra datapakke på 5 GB da jeg fikk 80%-meldingen (klokka 5 om natta), og da jeg våknet på formiddagen var 4 GB av denne datapakken på mirakluløst vis brukt opp mens jeg sov. Ser her at det er flere anmeldelser som sier det samme, så det er vel noe Komplett burde tenke på? Det svir ihvertfall i studentlommeboka å være kunde hos Komplett, så nå bytter jeg.

Svar fra Komplett Mobil
28.08.2017 13.48
Hei, Amalie!
Vi som mobiloperatør har ingen mulighet til å trekke deg for ekstra data. Eller å beregne mb på noen annen måte enn alle andre.
Dersom du mener databruken er feil så vil vi gjerne se på saken din for deg.
Anbefaler også at du sjekker datatelleren på mobilen din, så ser du hvilken app som er den største data-"tyven".
Merk at: Facebook oppdaterte appen sin til å spille av videoer automatisk i Juni, og at denne appen nå trekker mye mer data)
Send oss gjerne en mail til kundeservice@komplettmobil.no
Så ser vi på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice, dyrt, uhøflig, bedrageri"

Fikk hørt mye rykter om at dette elendige selskapet har billig mobilabonnement, da ble jeg lurt og byttet til dette selskapet som ikke har noen annen måte å tjene peng på enn å svindle, lure folk, og stjele pengene fra kundene sine. Bare på grunn av lite overforbruk. Ble lovet om at jeg skulle få en måneds gratis pga at jeg ikke fikk sim-kortet i rett tid, ble sittende heim uten telefon i noen dager før jeg får det forferdelige, ubruktbart sim-kort fra dette ubruktbart, svindel selskapet. Fikk pratet med en av de som satt i kundeservicen for å lure folk og da kom dem med mye usammenhengende unnskyldninger. Etter at jeg ble lovet om en måneds gratis så kom fakturen likevel, ringt på og snakket med den samme personen men han nekta og sa at det ikke var meg, så en dag etter snakket jeg med kundeservicen og tok opp saken på nytt, og da nekta han og avslutta i chtten uten å si noe. Dilk faktura på over 600kr pga lite overforbrukt selv om jeg hadde en abonnement på 3gb. Dem fakturerte min abonnement også selv om jeg betaler for den separat enn overforbruk. Dvs at jeg fikk dobbel så stor faktura på nesten 1000kr bare for en og en halv måned. Da vært jeg forbannet og overførte meg rett til andre selskap med engang. Mine anbefalinger er å styr unna dere fra dette selskapet, det å lure folk er den eneste måten for dem å tjene pæng på.

Svar fra Komplett Mobil
09.08.2017 16.28
Hei, Annonym!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd med oss.
Og vi kjenner oss ikke igjen i beskyldningene du kommer med her.
Ei heller har vi noe abonnement på 3 GB.
Det er korrekt at kostnaden ved overforbruk er 0,99 kr per mb med en makspris på kr 399,-
Før man starter med overforbruk får man en sms ved 80% bruk av data og 100% bruk av data, så skal man få en sms som varsler ang dette.
Dersom du ikke har mottatt denne så beklager vi dette.
Og vi anbefaler deg da å kontakte oss på risros@komplettmobil.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bedrageri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til komplett da jeg så en omtale på nett om at de hadde billige datapakker og kom best ut på målingen til den "testen" de hadde tatt.
Jeg angrer som en hund på at jeg ikke leste omtalene her først! Makan til elendig kundeservice og overfakturering skal du lete lenge etter.
Jeg har aldri på 10 år opplevd en faktura på over 1000kr, sist fakturaen var så høy hadde jeg nedbetaling på iPhone i fakturaen.
Det sto på testen at 15 GB ville koste 379 i artikkelen. Det viste seg at dette var da 12 GB og det skulle koste meg 399kr ekstra med 2 GB som da hadde blitt overfakturert.
For det første så har jeg tilgang til å se hvor mye data som er benyttet på min Tlf, når min GB var på 14,5 26 juli hadde jeg fått en SMS den 23 juli om at jeg hadde passert 15 GB. Her opererer de altså med å legge på data og aldri har dataen min på telefon gått så kjapt å bruke opp.
Jeg kommer til å advare alle jeg kjenner mot dette elendige selskapet og melde det videre til forbrukerombudet. Som student er dette helt forferdelig å sitte med en telefonregning på 1060kr når den vanligvis er 299kr med samme forbruk hos Tele2.

Svar fra Komplett Mobil
03.08.2017 10.45
Hei, Gina!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd.
Hvilken artikkel så du at det stod 15 gb? Da vi kun har operert med 12 gb, og artikkelen er ikke laget av oss.
I tillegg så har vi ingen melding når man går over 15 gb. Men derimot får man sms når man går over 12 gb.
Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@komplettmobil.no
Merk eposten din med "Bent"
Så skal vi dobbeltsjekke forbruket og når du fikk sms.
Susann J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og dyrt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Komplett mobil da det skulle være så sykt billig og bra. Men endte opp med de dyreste mobilregningene jeg noen gang har hatt i posten. Kundeservice er også noe av det mest elendige jeg har vært borti!

Svar fra Komplett Mobil
03.08.2017 10.44
Hei, Susann J !
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd.
Den første fakturaen fra oss inneholder beløpet fra dagen du ble kunde + neste månedsavgift. Ettersom vi forskuddsfakturerer månedsavgiften.
Derfor kan fakturaen ha vært noe høyere enn normalt.
Vi vil gjerne høre om hva du mener ikke er bra med kundeservicen vår. Og setter pris på om du sender en mail til kundeservice@komplettmobil.no
Merk eposten med "Bent"
Så skal vi se på dette.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning og god service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er fremdeles fornøyd med både mitt og min datteres abonnement hos Komplett. Mange GB data og god data dekning for en billig penge, noe som er bra når man har en tenåring i hus som er spesielt aktiv på mobilen. Alltid rask og god service fra kundeservice og chatten når jeg har hatt behov for dem. Herlig med EU og rollover inkludert for oss som resier en del i Europa, og da slipper å tenke på databruken når man er på tur.
Men jeg savner å kunne få sperret for databruk, slik at det ikke kan gå over når man har brukt det man har i abonnementet.

Svar fra Komplett Mobil
03.08.2017 10.44
Hei, Ingrid!
Flott å se at du er fornøyd med oss!
Vi jobber med sperreløsningen som du etterlyser her. Og håper den vil komme i løpet av kort tid.
Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dyrt og useriøst"
1 syns denne omtalen er nyttig

LAAAANG ventetid på kundeservice... Minst en time må beregnes. Du er nå nummer 54 i køen :-| Bestiller man extra datapakker, fortsetter likevel overfakturering på abonnement.

Svar fra Komplett Mobil
03.08.2017 10.44
Hei, Christoffer!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd.
Dessverre har vi noe lenger ventetid på chat enkelte tider i løpet av dagen. Men vi har alltid kort svartid på tlf 33005820.
Dersom man allerede har hatt overforbruk og deretter bestiller datapakker, så vil ikke overforbruket bli kreditert.
Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@komplettmobil.no
Så ser vi på saken din
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Portering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte portering av nummer fra Hello over til Komplett, fikk sms dagen før om at portering ville skje men fortsatt ikke mottatt nytt simkort, så nå sitter jeg uten telefon. Kundeservice kunne ikke se når simkort var sendt og måtte prøve å sende på nytt. Sa de måtte sende dette med ekspress for deres regning men da fikk jeg ikke noe mer svar fra de.

Svar fra Komplett Mobil
03.08.2017 08.53
Hei, Steffen! Det er beklagelig å se at posten ikke er kommet fram.
Dette kan ha ulike variabler. F.eks at man har annen adresse enn folkeregistrert hos posten, Eller at brevet ikke har kommet frem.
Håper du er på nett nå. Om ikke, send en mail til kundeservice@komplettmobil.no
Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kjempe dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt medium telefon abonnement hos komplett med data rollover i noen måneder. Hadde i alt samlet opp 4gb ekstra. Tenkte at jeg skulle gå for et billigere abonnement i noen måneder i sommer siden jeg ikke får brukt opp dataen jeg har betalt for likevel.
Jeg gjorde byttet midt i måneden til den i minste abonnementet til komplett og allerede brukt da 1gb tydeligvis. Men jeg viste at jeg hadde 4gb til gode. Trodde jeg ihvertfall. Så brukte ca 500mb til uten å tro at det var noe fare for noe problem for jeg hadde jo tross alt samlet opp ekstra data.
Men da jeg fikk regning fra komplett fikk jeg en ganske bra regning for ekstra data bruk.
Skal bemerke at jeg ikke fikk noe info at jeg mistet den ekstra dataen jeg byttet til billigere abonnement hos komplett. Tok kontakt med kundeservice på chatten. Fikk kontakt etter 25min vente tid. Når jeg endelig chattet med kundeservice var de ikke imøtekommende for å løse problemet her. Og jeg fikk forklaringen at når du å bytter type abonnement til rimeligere, så får i du ikke data roll over med deg, den blir slettet. Jeg spurte dem hvor dette står denne informasjonen henne, for den fulgte ikke med når jeg gjorde byttet mitt!? Det endte med at jeg fikk en link til spørsmål siden dems på nettsiden dems og de sa "ta å ring kundeservice neste dag".
Jeg skomleste spørsmål siden dems, men ikke et eneste svar på spørsmålet, hvor jeg spurte "hvor står dette at det ikke følger med datakvoten din med videre ved bytte av abonnement!?"
Tok kontakt med kundeservice neste dag, jeg fikk veldig dårlig service der også. Sa jeg ville bruke angreretten min i kjøpsloven og vil ha tilbake datakvoten jeg allerede har betalt for. Og ihvertfall ikke enig med at jeg skal bli belastet for å betale ekstra datamengden jeg har brukt.
Kundeservice var lite hyggelig, ikke imøtekommende før jeg sa at dette er dårligste servicen jeg har noen gang har fått. Plaster på såret fra komplett mobil endte med, sletta den ekstra dataen jeg har brukt og måtte ikke betale for det. Men fikk ikke tilbake det jeg har betalt for av ekstra data.
Dere må ikke misforstå meg, jeg er glad for det at de slettet det ekstra datamengden jeg har brukt, men dette ville jo ikke ha skjedd hvis det hele hadde vært informert med engang om at de vil slette den ekstra data kvoten jeg allerede hadde betalt for.

Dette er den tredje gangen jeg har fått dårlig service fra komplett mobil, på chatten er de ikke problemløsere og ikke så hyggelig heller. På telefon endte jeg med å å krangle med kundebehandler fordi han ville ikke lytte og hisset seg opp for de jeg klaget over dårlig informasjon, og i tillegg mente jeg som var dum i dette tilfellet.
Så vil ikke anbefale Komplett mobil til NOEN igjen pga dårlig service jeg fikk fra dem og som jeg har fått hver gang jeg har kontaktet dem!

Svar fra Komplett Mobil
03.08.2017 08.52
Hei, Aleksander!
Når du bytter abonnement på min side så kommer følgende tekst opp før du trykker enda en gang på knappen hvor det står "bekreft endringer".

Ved endring av abonnement eller bestilling av tjenester via Min side bekrefter du at du har gjort deg kjent med gjeldende priser og betingelser for disse. Ved endring av abonnement mister du oppspart data i rollover. Har du brukt mer data hittil enn hva ditt nye abonnement inkluderer, vil du også bli belastet for overforbruk. Endringene trer ikraft i løpet av 5-10 minutter.
Med forbehold om trykkfeil.

Vi mener at dette er god nok informasjon til alle som velger å bytte abonnement.
Men det er beklagelig om du ikke er fornøyd med dette. Om du ser her også, så ser du at rollover ikke følger med dersom man bytter abonnement.
https://www.komplett.no/mobil/data-rollover-infoside/

Slik at dette er godt informert utifra vårt ståsted.
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Makan til data forbruk og tregt nett har jeg aldri vært borti"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tregt nett, mobil ID som konstant detter ut. Har aldri hatt så mye manko på fra selv med 12gb går jeg tom på mobil data konstant, selv om jeg har kjørt samme mobil forbruk på andre operatører. Nettet er ikke stabilt.

Svar fra Komplett Mobil
03.08.2017 08.51
Hei, Anwar!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd.
Vi vil gjerne høre om hva du ikke syntes var bra med opplevelsen din hos oss.
Ettersom det ikke skal være noen forskjell på datatelling hos oss og andre operatører.
Flott om du sender en mail til kundeservice@komplettmobil.no og merker den med "Bent"
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veldig dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Første periodene på komplett mobil var ganske bra men etter EU ble inkludert i alle pakker så ble det verre. Jeg har aldri testet kundeservice hos komplett mobil før nå og jeg skal si dere at dere som ser dette anmeldelsen må styre unna, hvis du ikke bryr deg om å streve flere timer for å få forklaringen din så kan du gjerne ta denne. De prøvde heller ikke få meg tilbake når jeg nevnte å skifte til andre mobil leverandør som gir bedre tilbud for prisen. Jeg nevner det igjen, STYR UNNA!!!

Svar fra Komplett Mobil
03.08.2017 08.51
Hei, Anonym!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd.
Vi vil gjerne høre om hva du ikke syntes var bra med opplevelsen din av oss.
Flott om du sender en mail til kundeservice@komplettmobil.no og merker den med "Bent"
Preben T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Her er det noe lureri!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt komplett mobil 12 GB I 2 mnd nå. I dag er det den 16 juli. Fikk nå en melding om at jeg nærmer meg grensen for datakvota mi. Jeg har hatt ice 10 GB i 1 år uten å bli overfakturert en eneste gang. Her skal jeg liksom ha to GB ekstra men alikevel bruker jeg opp 12 GB på 16 dager med komplett! Søkte på nettet for å se om noen andre har samme erfaring. Og det var det! Med fare for å virke konspiratorisk, kommer min konklusjon: Her er det ugler i mosen, STYR UNNA!

Svar fra Komplett Mobil
20.07.2017 14.49
Hei, Preben T!
Vi som mobiloperatør har ingen mulighet til å trekke deg for ekstra data. Eller å beregne mb på noen annen måte enn alle andre.
Dersom du mener databruken er feil så vil vi gjerne se på saken din for deg.
Anbefaler også at du sjekker datatelleren på mobilen din, så ser du hvilken app som er den største data-"tyven".
Send oss gjerne en mail til kundeservice@komplettmobil.no
Så ser vi på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Totalt ubrukelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 2 abonnement her i 2 mnd og har aldri hatt så dyre tlf regninger noensinne. Og jeg har hatt tlf siden det gamle 450 systemet var i drift. Blir lurt med overfakturering hver mnd. Til og med min samboer som har 1GB abonnement og bruker 2-300mb pr mnd har dem greid og overfakturert. Greit at man blir varslet med at dataen begynner og bli tom men da er det for seint for lenge siden. Nei no går jeg tilbake til Talkmore.

Svar fra Komplett Mobil
13.07.2017 16.14
Hei, Runar A!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd.
Dersom du er varslet alt for sent om at data er brukt opp, så ta gjerne kontakt med oss. Så ser vi på saken din.
Send da mail til kundeservice@komplettmobil.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fakturerer for tlf nummer som aldri har blitt brukt via dem"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk regning for et telefonnummer som aldri har fungert hos dem. Simkort kom aldri og jeg har forlengst gått tilbake til forrige operatør. De fakturerer imidlertid videre som om jeg ringer via dem. Kundeservice klarte å rette regningen men de klarer ikke å si "beklager" når de tas med buksene nede. Styr unna.

Svar fra Komplett Mobil
13.07.2017 16.13
Hei, Ragnar!
Det er veldig beklagelig å se at du aldri fikk det til å fungere.
Vi vil gjerne høre dine tilbakemeldinger for å finne ut av hva som kan ha skjedd.
Send oss gjerne en epost til kundeservice@komplettmobil.no
Så ser vi på saken din.
Oddvar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For dyre i Tyrkia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Komplett mobil er svært dyre i Tyrkia. Var der i 19 dager og fikk en regning på kr. 498,- ringer lite. Har brukt OneCall tidligere og da ville tilsvarende kostet ca kr. 200,- Velger å bytte tilbake til OneCall.

Svar fra Komplett Mobil
13.07.2017 16.09
Hei, Oddvar H!
Takk for tilbakemeldingen ang pris i Tyrkia. Vi jobber kontinuerlig med å bedre prisene våre i utlandet og vi har akkurat hatt en prisjustering på veldig mange steder.
Vi vil selvfølgelig se videre på om det er mulig å redusere prisen ytterligere i Tyrkia.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Blir fakturert for overforbruk hver måned"
5 syns denne omtalen er nyttig

Blitt fakturert 399,- for overforbruk begge de to første fakturaene. De sender ut sms, men den mottar man ikke før det er for sent.

Svar fra Komplett Mobil
13.07.2017 16.09
Hei, Anonym!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd.
Dersom du har fått sms om oppbrukt data alt for sent, så skal vi selvfølgelig kunne se på dette.
Ta gjerne kontakt med oss på epost kundeservice@komplettmobil.no
Så ser vi på saken din
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Lurer folk til å betale mer!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte abonnement til 199,- pr mnd, fikk første regning på over 350 kroner og andre faktura på langt over 600 kroner, og etter jeg byttet til Telenor skal de ha 400 kroner for de 10 dagene jeg ventet på nytt abonnement fra Telenor.

Svar fra Komplett Mobil
13.07.2017 16.08
Hei, Chris!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd, men lureri driver vi ikke med.
Beløpet på din første faktura fra Komplettmobil kan alltid være litt høyere enn normalt. Det er fordi vi fakturerer forskuddsvis, og kun sender ut faktura i starten av hver måned.
Det innebærer at dersom du f.eks. ble kunde i midten av mai, vil din første faktura inkludere både beløpet for perioden du har vært kunde i mai, samt forskudd for juni måned.

Hva som har skjedd med din andre faktura vet jeg ikke, men vi vil gjerne se på saken din.
Send oss en mail på kundeservice@komplettmobil.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Går utenfor lovgivning"
1 syns denne omtalen er nyttig

OBS OBS Komplett er ikke billige. De sniker til seg 400 kroner i måneden for 3 gb ekstra data på de billigste abonnementene, uten at de har mulighet til å sperre for dette, ifølge kundeservice. Vel hvis de kan sperre på en sum, kan de gjøre som alle andre å sperre ved oppbrukt mobildata per måned. OBS OBS, nærmest svindel idag, og det er ikke lov etter nkom lovgivningen heller.

Svar fra Komplett Mobil
13.07.2017 16.08
Hei, Anonym!
Det er beklagelig å se at du er misfornøyd.
Vi har per idag en av markedets laveste priser for overforbruk med kr 0,99 per mb, inntil et maksbeløp på kr 399,-
Holder man seg innenfor datagrensen eller kjøper en ekstra datapakke så vil ikke overforbruk forekomme.
Det er korrekt at vi ikke kan sperre for data etter en viss datamengde per idag. Men denne tjenesten er under utvikling og kommer forhåpentligvis i løpet av august.
Og jeg kan forsikre om at vi holder oss innenfor lovgivningen til NKOM.
Dersom du mener dette ikke stemmer så send oss gjerne en epost med grunnlag til kundeservice@komplettmobil.no
Merk eposten med "Bent"
Så ser vi på det du mener ikke er lovlig.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Fikk ikke varsel på overforbruk av data - må allikevel betale full pris"
5 syns denne omtalen er nyttig

I Komplett Mobils FAQ står det ordrett (per 2017-07-04) :

"Når du nærmer deg grensen for inkludert datamengde vil du motta en SMS med informasjon om dette. Du kan da velge å kjøpe ekstra datapakke(r). Dersom du fortsetter å bruke data utover dette, vil kostnadene påløpe frem til maksbeløpet på kr 399. (Maksbeløpet gjelder ikke i utlandet, på skip eller fly). "

Jeg fikk ikke SMS om dette (innrømmet per tlf av kundeservice), og fikk dermed betydelig overforbruk (mer enn 500 kr). Da jeg ringte for å få klarhet i dette, foreslo jeg at jeg kan betale for datapakker tilsvarende mitt forbruk (en sum på rundt kr 100) I stedet for de flere hundre kronene jeg visstnok har brukt over. Dette var ikke greit for representanten, og han sa jeg måtte betale hele summen. Spurte han om han hadde bestilt datapakker dersom han hadde fått varsel, og det sa han at han hadde gjort i så tilfelle. Det hadde åpenbart jeg også gjort, men det fikk ikke hjelp.

Så nå sitter Komplett igjen hundrevis av kroner rikere, og én kunde fattigere.

Svar fra Komplett Mobil
13.07.2017 16.07
Hei, O!

Det er beklagelig å se at du er misfornøyd! Og dersom man får sms om oppbrukt data alt for sent, så skal vi selvfølgelig kreditere overforbruket.

Send oss gjerne en epost på kundeservice@komplettmobil.no
Merk eposten med "Bent"
Så ser vi på saken for deg.
Si hei til @Anna
Søk Bytt.no