Meny

Telia omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
22
av 37 innen
mobilselskap
36%
anbefaler
Telia

"Nå skal Telia kvitte seg med alle trofaste, Chess kundene!"

Omtale om Telia skrevet av Gismo for 10.07.2019 16.24

Telia har totalt 381 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nå skal Telia kvitte seg med alle trofaste, Chess kundene!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Chess siden selskapet startet. Ble kjøpt opp av Telia for en stund siden. Er kanskje blitt et år nå. Ble lovet ingen endringer, men nå bryr de seg tydeligvis ikke om hva de har lovet, lengre. Fikk SMS at blir overført til det dyreste 2GB-abonnement på markedet. Fra å ha det billigste på markedet. Bare Telenor er like dyrt. 249.-kr i mnd. og er det billigste de har. Hadde gratis abonnement, som jeg bare betalte for bruk. Som de nå tar fra meg. Det hadde vært bedre de hadde kontaktet meg, og sagt de ikke vill ha meg som kunde lengre. At pengene mine ikke er bra nok for de. Å at de ikke vil ha lojale kunder. Tydelig at det å være bra kunde, er noe firma i dag ikke vill ha. Så nå må jeg finne meg et annet abonnement, for å ikke miste telefon nummeret. Men det er tydelig ingen abonnement som passer meg. Så dette blir dyrt å ha et telefon nummer, som jeg kanskje bruker en til to ganger i måneden. Dette trodde jeg aldri skulle skje. Men der tok jeg feil. De tar over selskap og kaster ut abonnentene. De lovet også at det ikke skulle skje noe forandringer, når vi ble flyttet over. Men jeg viste egentlig at det var en løgn. Det er ingen firma som holder det de lover, til kundene sine.

Bytt.no
"Nå skal Telia kvitte seg med alle trofaste, Chess kundene!" skrev Gismo om Telia

Har du en tilsvarende erfaring med Telia?
Gjør som Gismo og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telia du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, og ansvarsfraskrivelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bruker dipper som bedriftsabbonement, og dette har fungert godt med telenor og talkmore tidligere. Dette er håpløst med Telia. Fikk ett tilbud fra Telia som var for godt til å være sant, skjønner no hvorfor når jeg selv innenfor Oslo ikke kan ringe pga dårlig dekning

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Pålitelig"

Har aldri hatt problemer med Telia. God dekning. Liker data roll over og music freedom

Møkklei
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Du blir aldri kvitt dem"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ren svindelbedrift som ikke engang fortjener en stjerne. Som så mange andre her har jeg også opplevd et hav av faktureringsproblemer, ekstrakostnader, og generelt nikknakk man simpelthen ikke skal måtte styre med når man betaler for en tjeneste. I tillegg driver de med overprising, har elendig dekning, dårlig kundeservice som aldri har svar eller evne til å løse noe, osv osv osv... Var kunde i et år ca og hadde stadige problemer med både dekning og doble fakturaer og feil på fakturaene, som krevde unødvendig mange runder med Telias kunde"service" for å ordne opp. Jeg fikk nok og byttet. I ettertid har jeg hatt gleden av å få samme inkassokravet på samme regninger med ca et års mellomrom i snart fire år, til tross for at 1 regningene ble gjort opp da de kom, og 2 både telia og inkassoselskapene har trukket kravene, hver gang. Kundeservice responderer surt og frekt hver eneste gang - "du må gjøre opp for deg så får du ikke inkassovarsel" - og det er aldri så mye som en eneste beklagelse å få, og de rydder aldri opp. Man skal så klart betale for seg, bare så synd at de aktuelle regningene har vært gjort opp i flere år... Denne gangen har de visst solgt "gjelden" til et eller annet nytt inkassoselskap, iflg brev jeg fikk av dem nylig, så da er det på'n igjen med samme greia, enda en gang. Er *dritlei* og følte for å advare andre, dette er helt hinsides. Please, ikke gjør samme feil som meg. Styr unna dette bedritne drittselskapet som ikke har den minste grad av oversikt over hva de selv driver med, og skaff deg et abbonnement hos et seriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, lite hjelp å få over telefon"

Dårlig, lite hjelp å få over telefon og mye ekstra kostnader utenom abbenomentet som di i Telia ikke kan si hva er

Telia har totalt 381 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR