Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Phonect
1.9
152 verifiserte omtaler
Phonect er nå Unifon
Phonect sin virksomhet og kunder er overtatt av Unifon. Klikk her for å lese omtaler om Unifon.

Phonect omtaler og erfaringer

Ingen trend

Phonect har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
152 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#21
Forferdelig
Phonect er rangert
#21 av 22 mobilselskaper
20%
Dårlig
20% anbefaler Phonect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 152 omtaler om Phonect

FILTRER OMTALER
25
6
2
2
117
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Phonect
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr unna!

Omtale av  Kristin

Værste mobilselskapet! Trenger ikke si mer en det! Styr unna for din egen del!! Du spares for masse styr og lureri.

Svar fra Phonect
20.08.2019 14:47

Hei Kristin, Det er kjedelig å høre at du føler deg lurt. Hvis det er noe du ønsker vi skal se på for deg, send oss gjerne en e-post til [email protected] og merk den med bytt.no i emnefeltet så skal jeg hjelpe deg.

Nyttig (8)

Føler meg lurt!

Omtale av  Lene T

Jeg ble kontaktet av en tlf selger som kunne fortelle at jeg hadde mulighet for å ha abonnement fra Phonect, for mine to barn og meg til tross for at de kun selger firmaavtaler, fordi jeg hadde ett enkeltmannsforetak registrert i Brønnøysundregistrene. Hadde jeg visst at det ville koste skjorta å overskride datapakke som inngår i det ellers så rimelige abonnementet hadde jeg nok tenkt meg om to ganger, og da en av sønnene hadde overskredet for andre måned i løpet av ett halvt år, bestemte jeg meg for å skifte leverandør. Sjokket ble stort da det dukket opp en ny regning etter at abonnementet var overflyttet, særlig siden de har forhåndsbetaling, men da kundeservice ble kontaktet fikk jeg forklart at de opererer med tre måneders oppsigelsestid, altså måtte jeg betale for tre måneder selv om abonnementet ikke var i bruk. Han beklaget at det nok var en del som stod med liten skrift, og jeg måtte innrømme at jeg var glad det var min siste kontakt med selskapet noensinne. Føler meg lurt!

Svar fra Phonect
20.08.2019 14:46

Hei Lene, Beklager at du opplever informasjonen vår som mangelfull. Vi jobber i disse dager med å forenkle og forbedre vår informasjon angående blant annet oppsigelsestid, samt prisinformasjon. Jeg tar derfor med tilbakemeldingene dine videre i dette arbeidet.

Nyttig (8)

Vil advare innkjøpere mot selgere fra Phonect AS

Omtale av  Janole

Min bedrift vil advare innkjøpere mot selgere fra Phonect AS De fakturere useriøst og holder seg ikke til det selgerne har lovet kundene sine. Vi har gitt de mange muligheter til å rydde opp en mengde situasjoner uten hel. Det har ikke gjort noen forsøk på å rydde opp så vi har gått over til ny mobilleverandør samt at jeg har gitt de beskjed om at andre skal bli advart mot dette useriøse mobilsekstapet Phonect AS. Det ser ut så det er mange som har opplevd det samme som oss. Så styr unna Phonect AS.

Svar fra Phonect
09.08.2019 11:43

Hei Janole, Jeg ser du har en sak til behandling hos oss. Jeg har purret opp denne og håper vi vil komme til en løsning il.a neste uke. Beklager at dette har tatt litt tid.

Nyttig (12)

Slu, kalkulert og ikke til å stole på!

Omtale av  Bård G. R

Prøvde å bytte til Phonect etter å ha blitt lovd gull og grønne skoger av en selger fra nevnte firma. Problemet var bare at vi fikk aldri SIM kort. Vi ble portert over uten forvarsel og uten å ha fått tilsendt SIM fra Phonect og hele firmaet ble dermed uten telefon. Etter iherdige forsøk på å få oss opp og gå måtte vi etter 2 dager uten nett og telefon gå tilbake til Telenor som ordnet biffen straks vi tok kontakt. På toppen av det hele krevde Phonect et titalls tusen kroner på grunn av at firmaet hevet avtalen etter at de ikke klarte å levere... Dette er en kreativ måte å drive butikk på på men neppe særlig langsiktig. Phonect fremstår som useriøs og uten evne til å levere på kjernevirksomheten sin. De har utvist en hårreisende kundebehandling og vi vil aldri ha noe med de å gjøre igjen. Strykkarakter, best å ligge unna!

Svar fra Phonect
20.08.2019 15:22

Hei Bård, Beklager å høre at opplevelsen din med oss ikke har vært som vi ønsker den skal være. Jeg ser du har en sak inne hos oss som er løst. Jeg tar samtidig tilbakemeldingene dine med videre i arbeidet for å forbedre leveranseprosessen.

Nyttig (11)

Endelig fri fra Phonect

Omtale av  Geir

Ikke engang to uker gikk det før jeg tok kontakt og ville ut fra Phonect. Det var ikke snakk om og de bare viste til vilkårene. Dette var teksten i min siste mail til dem: "Jeg ønsker definitivt å si opp abonnementet, da jeg er svært skuffet, føler meg lurt og ikke på noen måte ønsker å fortsette hos Phonect. Kan du la meg avslutte før så gi gjerne beskjed. Det kunne vært Ok og avslutte på en positiv måte. Ingen er vel tjent med en negativ og misfornøyd kunde? Nå blir det nesten 7 lange måneder og alle skal få høre om min erfaring med Phonect." Phonect ville heller ha en misfornøyd kunde og jeg har holdt min del av avtalen og fortalt alle jeg har truffet om hvor dårlig Phonect er og bedt dem holde seg unna. Det er det mange som har fulgt opp :-)

Svar fra Phonect
07.08.2019 08:26

Hei Geir, beklager at du har fått en dårlig opplevelse. Det er flere av våre kunder som har klaget på lang oppsigelsestid. Derfor har vi lyttet til dette og redusert denne til tre måneder. Takk for tilbakemeldingen.

Nyttig (10)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Misvisende

Omtale av  Esther

Ble lovet abonnement uten bindingstid, men det viser seg at de i stedet opererer med oppsigelsestid i avtalevilkårene uten at det kommer fram i bekreftelsesepost. Jeg kan ikke se noen forskjell på bindingstid og oppsigelsestid og føler meg lurt. De fakturerer også flere måneder forbruk i forskudd.

Svar fra Phonect
07.08.2019 10:14

Hei Esther, her høres det ut som informasjonen du har fått dessverre ikke har vært tydelig nok. Vi tar med oss tilbakemeldingene dine videre i arbeidet for å forbedre våre rutiner og vilkår.

Nyttig (11)

Svindel firma. Skal i forliksrådet og jeg gleder meg

Omtale av  Andre

Skal i forliksrådet og jeg gleder meg. Vårt firma gikk til Phonect og problemene begynte med en gang. Vi hadde ingen bindingstid oppsigelsestid osv. Vi skulle heller ikke ha mulighet og bruke mer en bestilt data og ansatte skulle heller ikke kunne bestille ekstra data pakker. Vi ble hver mnd overfakturert flere tusen for overforbruk. Noen få mb dem sier når data er brukt strupes hastigheten nesten til 0 men dem tok betalt rundt 1000kr pr abo for noen mb. Har prøvd og komme til en løsning uten hell så måtte få inn advokat. Vi skal nå i forliksrådet og jeg gleder meg til dem innser at vi har lydopptak av selger som bekrefter at abo ble solgt uten binding og oppsigelsestid samt at det ikke skulle være mulig og bli fakturert for mer data en det var i pakken.

Svar fra Phonect
06.08.2019 10:28

Hei Andre, Her høres det ut som du kanskje dessverre har fått litt feil informasjon. Jeg vil gjerne se på denne saken på nytt sammen med deg og se hva vi kan gjøre, men jeg har ikke klart å finne den i våre systemer. Send meg gjerne en e-post til [email protected] og merk den med bytt.no i emnefeltet så tar vi det derfra.

Nyttig (16)
Phonect har 152 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Phonect mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR