Meny

Unifon omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Unifon
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
15
av 37 innen
mobilselskap
50%
anbefaler
Unifon
Filtrer omtaler
88
5
4
5
86
Sorter omtaler etter
Viser av 188 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Grisk operatør som oppleves ulogisk"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ulogisk og vanskelig prosess ved oppsigelse. Oppsigelsestid ble ikke nevnt ved avtaleinngåelse annet enn at vi fikk forhindret bindingstid som de ellers hadde satt til 24 mnd. De fakturerer for en ekstra måned (mulig også flere) etter utløpt oppsigelsestid, med begrunnelse i at vi står som aktiv abonnent når de utsteder fakturaen. Kundeservice viser ingen forståelse for at dette er helt tullete, og pålegger oss å betale månedsabonnementet nå halvannen måned før perioden begynner og altså etter at oppsigelsestiden da er utløpt. De kan ikke sende delkreditnota for det har de ikke mulighet til å gjøre i sine rutiner, og de sender oss heller ikke videre til de som kan gjøre det. Vi må betale hele fakturaen nå, for så å få tilbakebetalt beløpet som gjelder utover oppsigelsestid. Når pengene kommer, hvordan de blir ført tilbake og hvilke bilag som følger tilbakebetaling har de ingen kjennskap til. Er dette lov? Fullstendig uproft og viser lite hensyn til kundene. Bedriften fremstår som grisk og ute etter å lure kunder. Dette står det ikke respekt av. Styr unna! Jo, og ved for sen betaling har de et forsinkelsesgebyr på 150,- uten at de først sender en betalingspåminnelse. Det oppleves provoserende og gir inntrykk av lite kundeorientert service. Igjen, styr unna!!

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Aldri velg Unifon!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selger seg supert inn per telefon. Ingen bindingstid, svært billig, fantastisk app o.s.v. Sannheten er 3 mnd oppsigelsestid, avgift for datarollover, dyrt å ringe til Sverige, lang ventetid hos kundeservice m.m. 15 uker etter jeg sendte inn skriftlig oppsigelse fikk jeg mail om at jeg må betale i ytterligere 3 mnd etter utportering fordi de ikke hadde fått oppsigelse av meg. Den mailen var fra samme person som tre mnd tidligere hadde sendt meg bekreftelse på at oppsigelsen var i orden. Unnskyldning var at den var sendt fra en annen mail... Lurer på hvilken dataløsning Unifon benytter seg av??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bytte av teleoperatør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har du abb, så opererer de med 3 mnd oppsigelsestid. Dette er godt skjult og ingen som selger deg abb. sier noe om dette. Selv om du kun har abb og ikke med telefon. Horribel kundebehandling. Styr unna !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel og ingen styring,er tidlegere phonect"
1 syns denne omtalen er nyttig

Berre rot og tull,mye løgn,forholder seg helst til næringsdrivende for dei er det vannskeligere f og klage, dei opperer både med brudd og oppsigelse gebyr,,firmaet er tidlegere phonect ,viss du ikkjebhar lyst og bruke mye unødvendig tid på og klage, eller skrive mailer du ikkje får svar på ,bør du finne et annet firma, er en egen facebook gruppe som advarer mot dei, styr unna, Er bedre og bruke røyksignaler Her er det absolutt ingen ting som er bra , beklager Den eneste gode erfaringa var når eg sente saken til forliksrådet med motkrav,og dei løste meg fra avtalen

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Frekke mot kundene sine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri sett makan til dårlig manerer, de svarer så ufhøffelig. Never at avtalen har ikke bindingstid, men du må allikevel betale for 2 mnd om du velger å trekke deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som mange andre skriver ble det plutselig snakk om både betaling for tre måneder ekstra og bindingstid på helt opp til 24 måneder med bruddavgift på 3000 kroner pr abonnement da kommunen skulle flytte de svært få abonnementene vi hadde hos Unifon til annen operatør. Jeg oppfatter kundeservice som svært dårlig, og forretningsmetodene som temmelig tvilsomme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna Unifon!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette har vært en dyr affære! automatisk 99 øre for hver megabyte etter at datapakken er oppbrukt hvis en ikke bestiller ny. Purregebyr på kr 420,- ! Selges inn på telefon uten bindingstid. Noe som ikke opprettholdes når abonnementet avsluttes. Får da beskjed om at jeg blir fakturer for 3 mnd. til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Pill råttent, styr langt unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt, dårlig, umulig å komme seg ut av. Ingenting positivt. Jeg kom meg ut ved å bytte til en leverandør som kjøpte meg fri. Burde vært en sak for politiet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindl*ere?"
7 syns denne omtalen er nyttig

I 2017 sa vi opp abonnement hos selskapet. Ifm min mors bortgang nå viser det seg at de har trukket hennes konto hver måned i ca 4 år etter oppsigselse. I tillegg er det frekke nok til å ta 99 kroner i fakturagebyr for avtalegiro.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna dette selskapet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Det er åpenbart mange som har de samme negative erfaringene med Unifon. En kynisk salgsteknikk og en total mangel på kundeservice. Feilsendte faktura med feile beløp medførte urettmessig store forsinkelsesgebyrer. Men umulig å få kontakt og tilbakemelding fra kundeservice. Mangel på informasjon om nye gebyrer i perioden, samt bruddgebyr til tross for at avtalen ble presisert inngått uten bindingstid. Selger sammenlignet prisen på mitt daværende abonnement som var inkludert mva med sine priser eksklusiv mva uten å informere om dette. Og selvfølgelig tillitvekkende at selger opplyste at han ringte fra en bedriftsavdeling hos Telenor. I likhet med andre her bestrider jeg bruddgebyr og skal møte i Forliksrådet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Utydelig, lurer deg, tar betalt for mer en avtalen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Unifon har vært en vanskelig opplevelse. Ingen kontinuitet, lurer deg, holder ikke avtaler, tar betalt for ting de ikke har klarlagt på forhånd. Det har vært vanskelig fra dag en. Ingen svarer på Mail før det går lang tid, hvis de svarer. Du må ringe og det er nye personer hele tiden, bare rot og dårlig struktur. De ønsker bare å utnytte deg for det du er verd økonomisk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Hold deg unna!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg ble lurt inn i en bindende avtale på 24 mndr. i 2019, (selger oppga å ringe fra Telenor) har Unifon (som byttet navn fra Phonect) virkelig vist hvilken forretningsprofil de har. Til sammen 250 personer har meldt seg inn i Facebookgruppene «Vi som er svindlet av Unifon» og «Advarsel mot Phonect/Unifon». Det burde si alt. Etter at jeg bestred bruddgebyret sendte Unifon kravet til inkasso (noe som strider med god inkassoskikk). Nå har Unifon klaget meg inn til Forliksrådet.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold dere unna"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna. De lover mye men holder ingen ting. Elendig kunde service. Elendig dekning trass at de reklamerer med Telenor dekning så er de ikke høyt prioritert på nettet til telenor. Fins andre oppratører. Velg en av de.

Svar fra Unifon
07.05.2021 08:31
Hei Kristoffer, Takk for din tilbakemelding. Det er beklagelig at du opplever det slik. Kundetilfredshet og god kundeopplevelse er et hovedfokus for Unifon. Vi har helt lik prioritet på nettet som Telenor. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Blei lurt inn i Phonect og vidare med over til Unifon. Dårleg respons på kundeservice og lang svartid, høge gebyr, 24.mnd bindingstid om du ikkje er obs, 3 mnd oppseiingsstid, dårleg app og mangelfulle tenester. Føyer meg inn i rekka av dei dårlege anmeldingane - Styr unna!

Svar fra Unifon
03.05.2021 14:07
Hei Jonas, Takk for din tilbakemelding. Vår kundeservice svarer deg som regel på under 30 sekunder, nummer 05015. Her kan du henvende deg om det er noe du trenger hjelp til, ønsker svar på eller om du har sendt inn en sak som haster. Mail blir besvart fortløpende. Vi og flere av våre kunder er veldig fornøyde med våre apper, både Min Unifon og Bedriftsnett. Har du innspill til forbedring på app eller tjenester, må du gjerne sende en mail på [email protected] Vennlig hilsen Anita/Unifon
Wenche B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Største rotefirma, jeg kan tenke meg."
6 syns denne omtalen er nyttig

Pass dere for de!! Det er jo umulig å bli kvitt de. Selv om de forskuddsfakturerer flere måneder, så krever de pengene når du har gått ut av avtalen - og den ene vet ikke hva den andre gjør. Når jeg endelig fikk gjennomslag for at mitt oppsett var riktig og kreditnota ble utstedt, så flakset det inn purringer og inkassovarsel og bruddgebyr. Herregud - jeg møter de i Forliksrådet. MEN pass dere for de!!!

Svar fra Unifon
03.05.2021 14:07
Hei Wenche, Takk for din tilbakemelding. Det er riktig at vi forhåndsfakturerer men ikke flere måneder. Dere vil i mai bli forhåndsfakturert for juni (i enkelte tilfeller for juli) for faste kostnader og bruk utenom faste avgifter for april. Jeg kjenner ikke til din sak i detaljer men send meg gjerne en mail til [email protected] oppgi gitt telefonnummer så ringer vi deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ren Svindel! Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bruddgebyr på 3000,- 3 mnd. oppsigelse og autmatisk fornyelse på 2 år om ikke abonnetmentet er sagt opp innen fristen på 3 mnd. Betalte 1 dag over tiden og fikk gebyr på 300,-. Elendig kundeservice. Selgerne lurer deg trill rundt. Stoler ikke fem øre på de positive kommentarene som er her. De må være falske.... Jeg har aldri i mitt lange liv opplevt verre selskap.

Svar fra Unifon
03.05.2021 14:07
Hei, Takk for din tilbakemelding. Det stemmer ikke at Unifon automatisk fornyer bindingstiden. Jeg kjenner til at andre leverandører gjør dette men det er ikke tilfelle hos Unifon Det er heller ikke riktig at vi legger til forsinkelsesgebyr en dag etter forfall. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Grenser til svindel"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ble mer eller mindre ufrivillig kunde da Phonect ble oppkjøpt av Unifon, således har jeg altså ikke aktivt inngått avtale med Unifon, bare fulgt med på lasset. Når jeg sier opp mitt abonnement som ikke er i bruk lenger, hatt det ca 18 mnd, får jeg et bruddgebyr på 3000,- kr fra Unifon! Vær også oppmerksom på div ekstrautgifter, bl.a. at purregebyr hos Unifon er på 300,- kr!

Svar fra Unifon
30.04.2021 11:10
Hei, Dersom du signerte avtale med Phonect i sin tid er denne gyldig hos Unifon etter oppkjøp og fusjon. De fleste bedriftskunder signerer en avtale på 24mnd og er opplyst om at avtalebrudd vil utløse bruddgebyr om ikke annet er avtalt. Forsinkelsesgebyr er ikke en ekstrautgift men et gebyr som påløper når kunden ikke betaler faktura etter betalingspåminnelse. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mer. Aldri mer. Aldri mer."
6 syns denne omtalen er nyttig

Det begynte med Phonect. Ble lurt inn i en avtale der det ikke var nevnt noe Administrasjonsgebyr. Dengang NOK 25,00. OK greit. Tåler det. Så overtok Unifon og dette gebyret heter Fakturagebyr - nå NOK 59,00. Så ville Unifon melke vidre med gebyr på Bank ID. Da truet jeg med å si opp avtale. Da trakk de det tilbake. Dette skjer selvsagt i bindingstiden. Og jeg har alltid betalt regningen. Sist gang var jeg uheldig å gikk glipp av å betale til forfall. Betalte 6 dager senere. Prislapp 150,00. Nei takk. Aldri mer.

Svar fra Unifon
30.04.2021 11:10
Hei Odd, Takk for din tilbakemelding. Vi leverer telefoniløsninger til bedrift og avgiftene du viser til er standard hos de fleste operatører som leverer slike tjenester om ikke annet er avtalt ved signering av avtale. Forsinkelsesgebyr er også normalt etter betalingspåminnelser. Vi har her lagt oss på det laveste nivået. Vennlig hilsen Anita/Hatlestad
Svein E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Har byttet selskap
"Forferdelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Blir helt andre priser enn det som er lovet. Umulig å få tilbakemeldinger uten å purre mange ganger. Forskudd på 2 mnd. Ekstra betaling for eu. Tar betalt for ting som ikke har skjedd. Bla mms. Virker som flere slutter. Det er godt forståelig. Har ikke en gang turt å gå for direkte deb. Nei over og ut

Svar fra Unifon
30.04.2021 11:10
Hei Svein, Takk for din tilbakemelding. Vi leverer tjenester til bedriftsmarkedet og våre priser er oppgitt eks.mva. Det stemmer at forhåndfakturerer faste avgifter og på etterskudd på annet forbruk. Dette er standard hos de fleste som leverer telefonitjenester til bedriftskunder. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og dårlig dekning"
7 syns denne omtalen er nyttig

Svær dårlig kundeservice både på mail og telefon. I tillegg til at vi ble lurt til å inngå abonnement hos dem opplever vi at de har elendige vilkår. Høye gebyrer og fakturaer. Når kundeservice gidder å svare er de mer opptatt av deres egen profitt enn å ha et godt kundeforhold. Kundeservice kommer med ingen forklaring når man spør om noe konkret. Elendig mobildekning i tillegg! Den forsvinner flere ganger ila en dag. Veldig frustrerende. Vi anbefaler ikke denne bedriften. Styr unna!!!!

Svar fra Unifon
30.04.2021 11:10
Hei Fitia, Takk for din tilbakemelding. Vi kjenner oss ikke ikke igjen i din beskrivelse men det er trist at du opplever oss slik. Vi leverer våre tjenester på verdens raskeste mobilnett – Telenor sitt. De har flest basestasjoner i Norge og nå bygges også gradvis 5G-nettet ut over hele landet. I løpet av 2024 vil vi ha et landsdekkende nett i verdensklasse – til nytte og glede for våre kunder. Vennlig hilsen Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kundeservice på topp!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med ei venndøl over telefonen som var utrolig hyggelig. Har også mailet med vedkommende. Utrolig dyktig og ikke minst hyggelig. Tommel opp.

Svar fra Unifon
12.04.2021 14:31
Hei Merete, Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Veldig hyggelig å høre at du har hatt en positiv opplevelse med en av våre medarbeider, vi setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde videre også. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Bassen M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Super dekning og priser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke hatt noen problemer med abonnementet, super dekning og bra piser. Kundeservicen er også tipptopp, fått hjelp av kundebehandler og her er det ingenting å klage.

Svar fra Unifon
12.04.2021 14:31
Hei, Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Det er veldig hyggelig å høre at dere er fornøyde, fornøyde kunder er viktig for oss. Vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde videre også. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Morten D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig god dekning, samme som Telenor. Konkurranse dyktige priser. Ingen ventetid for å komme i kontakt med kundeservice. Kundeservicen oppleves som hyggelig, forståelsesfulle og kompetente!!

Svar fra Unifon
12.04.2021 14:31
Hei Morten, Takk for din tilbakemelding. Topp kvalitet, rikelig med data og priser som gir besparelser er gode grunner for å velge Unifon. I tillegg garanterer vi deg personlig service og høy kundetilfredshet. Hyggelig å høre at du er fornøyd, vi skal love deg en storartet kundereise. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Styr unna"
7 syns denne omtalen er nyttig

Unifon sier de skal være næringslivets telefon operatør. Jeg tilhører en av de største gruppene i næringslivet, små og mellomstore bedrifter. De er ivrige etter å få deg på kroken, men lever ikke opp til lokkematen sin. Prisen er høyere enn andre. De er kjappe på telefon, men gir mangelfulle svar. Skriftlige svar trekker i langdrag og gjør det vanskelig å få oversikt over status. Min side er kronglete å finne og gir begrenset informasjon om status. Reskontro rutinene er dårlige. En må selv purre opp for mye betalt. Etterbestilling og rullering er konstruert på Unifons premisser, og ikke kundens. Jeg skjønner de operer med 24 mndrs bindingstid. Da klarer de å få mest mulig ut av kundene og gi minmalt tilbake.

Svar fra Unifon
12.04.2021 14:31
Hei Dag, Takk for din tilbakemelding. Det er trist å høre at du opplever det slik og at du referer til lite konstruktive svar. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, det gjør vi også til kommunikasjonen mellom kunder og de ansatte på kundeservice. Jeg kjenner ikke detaljene i akkurat din sak men vil gjerne se nærmere på den. Send meg gjerne en mail på [email protected], du kan oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Veronica L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra dekning og billig!!"

Jeg er veldig fornøyd med Unifon! Fantastisk kundeservice! Unifon er enkelt og forholde seg til og ikke minst billig!! Jeg kommer aldri til å bytte

Svar fra Unifon
12.04.2021 14:31
Hei Veronica, Takk for veldig hyggelig omtale! Vi setter pris på å høre at dere er fornøyde og vi skal sørge for at dere blir godt ivaretatt som kunder videre også! Vennlig hilsen Iselin/Unifon
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR