Meny

Unifon omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Unifon
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
21
av 38 innen
mobilselskap
44%
anbefaler
Unifon
Filtrer omtaler
109
6
2
6
142
Sorter omtaler etter
Viser av 265 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjempegod service."

Da jeg ringte Unifon og fikk svar umiddelbart uten ventetid fikk jeg nærmest sjokk. Gikk det virkelig an? Det normale idag er jo å må velge og velge, tast ditt tast datt for så å komme frem til en stemme som forteller deg "at det er mange som ringer, forventet ventetid er..." for så å må vente i det uendelige. Nei, kontakten med Unifon var TOPP!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel, hold dere unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hei! Dette selskapet driver med svindel. De bruker selgere som lokker med gode tilbud, spesielt ringer de mot eldre folk. Jeg ba om å få tilbudet deres sendt skritlig, og før jeg vet ordet om det kommer første faktura, sender tilbake og tar kontakt med kundeservice, 30-40 min ventetid. Og slikt fortsetter det i flere uker før jeg endelig tok kontakt med sjefen og fikk fjerna dette. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service og masse gebyrer"
3 syns denne omtalen er nyttig

De benytter alle mulige måter å sende deg mest mulig gebyr, gjerne uventet flere måneder senere. Servicen er veldig dårlig og de har ikke noe prioritet i Telenors nett så om det er mange tilkoblet kan nettet være dårlig og tregt.

Svar fra Unifon
20.10.2021 14:55
Hei Håkon, Gjerne kontakt meg på [email protected] så vil jeg undersøke gebyrene du viser til i saken. Telenor kan ikke gi ulemper til konkurrenter som leier nett av dem. Dette kan du lese mer om på nkom. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon AS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ergerlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ved tegning ble jeg lurt til å tro at efaktura ikke var noe problem. Det viste seg å ikke stemme. Forklaringen er ganske enkel: Da får ikke betalingsmaskineriet deres pengene sine; 59,- kr pr regning. Når regningene da kom i epostmappen i stedet ble de fort oversett og da kom ekstra gebyr på kr 150 ved minste forsinkelse. Glemte også å lese med lupe betingelsene deres, og det ble dyrt.

Svar fra Unifon
12.10.2021 15:51
Hei Johnny, Du må gjerne kontakte meg direkte på [email protected], så tar vi en gjennomgang av saken. Fint om du får med nødvendig informasjon om ditt kundeforhold (navn, nummer). Hører ifra deg. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kyniske svin"
5 syns denne omtalen er nyttig

Blir lurt av en tlf selger som overhodet ikke opplyser om den egentlige kostnad. Bindingstid ikke nevnt, mva ei heller osv. Styr for Guds skyld unna de kjeltringene som driver dette «foretaket»

Svar fra Unifon
05.10.2021 12:46
Hei John, Våre selgere har retningslinjer for hvilken informasjon som skal oppgis i oppsummeringen av ordren som selger gir i en salgssamtale. Vi anbefaler selvsagt at man alltid leser igjennom tilbud man får tilsendt, og våre vilkår før man eventuelt svarer ja til å inngå avtale. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Karl O. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindelfirma, kunderservicen er totalt fraværende"
6 syns denne omtalen er nyttig

Rein fakturafabrikk uten innterese for og hjelpe deg hvis du trenger hjelp, ønsker du noen gb ekstra må du ut med 3 gangen av det som er vanlig, hold dere langt unna disse!!! Kundeservicen er elendig! Betaler heller det dobbelte et annet sted!

Svar fra Unifon
04.10.2021 16:14
Hei Karl, Vi kan gjerne ta en gjennomgang for å se om vi burde oppgradere ditt abonnement til en høyre datapakke. En datapakke tilpasser forbruk er den beste løsningen for å unngå unødvendig mye kjøp av ekstra data. Ta gjerne kontakt med meg på [email protected] med ditt navn og telefonnummer det gjelder. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Møkka firma"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lurer eldre folk til å betale for abonnement de aldri har hatt. Med å sende inkassovarsel!!! På en tjeneste du ikke har!! Har ringt å snakket med 5-6 forskjellige kundebehandlere og alle lover å rydde opp,men allikevel dukker regninger,og inkassovarsler opp i posten. De lover at nå er alt iorden. Så går det en stund,så er det igang igjen!!! Tragisk firma.

Svar fra Unifon
27.09.2021 14:30
Hei Anni, Det er leit å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen. Gjerne send oss en epost til [email protected], slik vi kan ta en gjennomgang. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Vurderer politianmeldelse"
6 syns denne omtalen er nyttig

Leser at det er flere eldre personer som har blitt lurt her, og har akkurat opplevd det samme med min farmor som fyller 90år. Hun har aldri bestilt noe, de har portert hennes telefon som er tilknyttet sikkerhetsalarmen hennes, og dermed også ødelagt muligheten til å fortsette å bruke kobbernettet. Ringer Unifon og ber kundeservice ta kontakvmed lederen til selgeren som har vært «kreativ» og gjort et uriktig salg som sikkertbetslesut i provisjon. De er enig i st de har gjort en feil, men det irriterer meg å lese at dette er blitt gjort systematisk. Må selv ta jobben med å portere tilbake telefonen til Telenor, noe som vil ta 10-14 dager, ny telefon må sendes ut. I mellomtiden må vi bruke den utsendte telefonen fra Unifon. Ser jeg en faktura fra Unifon før eller etter telefonen så blir returnert, så vil saken sendes forbrukerombudet, eller politianmeldes.

Svar fra Unifon
27.09.2021 14:30
Hei, Kobbernettet kobles ned, dette innebærer at de som har fasttelefon over kobbernett ikke kan bruke tjenesten. Det er uavhengig av om nummeret ble flyttet til Unifon. Jeg ønsker gjerne å gjennomgå saken. Ser du nevner din farmor har en trygghetsalarm hun ikke får brukt, dette må selvsagt ordnes. Send meg gjerne en epost til [email protected] med navn og nummer det gjelder, så tar vi en gjennomgang. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Stay away"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeoppfølging og håpløse gebyrer. Min far fikk beskjed om at han måtte bytte ut gammel fasttelefon. De installerte en "fast"telefon (som i realiteten viste seg å være en "datamaskin" som han knapt klarer å bruke) med feil og det tok 4 uker før de fikk sendt et nytt (etter tre purringer til de pr telefon). Da de sendte ny mobil ble han fakturert med fraktkostnader kr 120 + oppstartsgebyr på kr 239, etablering m/bordapparat+Fakturagebyr på kr 79 (som på neste faktura økte til kr 99,-) pr faktura og rådyre tellerskritt. Skulle ikke vært lov å holde på sånn. Banditter

Svar fra Unifon
23.09.2021 14:47
Hei Espen, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre du sitter igjen med dette inntrykket. Jeg vil gjerne gjennomgå saken med deg. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, så gjerne send meg nummer og navn det gjelder på epost [email protected] Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Kundetilfredshet
"Ikke la dere lure!!!!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Unifon har ringt min 84 år gamle far å forklart at han må bytte ut fastelefonen sin pga at han ikke lengre kan bruke fastelefon. Videre fikk han forklart at de skulle sende han telefon som han kan bruke. Han ønsket å fortsette med sin gamle fasttelefon, da han har sikkerhetsalarm tilkoblet fasttelefonen. Han har uansett nå fått tilsendt ny telefon i posten med skriv om at han har bundet for 12 mnd abonnement hos Unifon. Svindel å lure gamle mennesker på denne måten!!! Ser at han ikke er den eneste som har blitt lurt heller.. Useriøst selskap!!!

Svar fra Unifon
21.09.2021 14:47
Hei Anne, Kobbernettet kobles ned, dette innebærer at de som har fasttelefon over kobbernett ikke kan bruke tjenesten. Når kobbernettet fjernes, tilbyr vi en alternativ løsning. EVO fasttelefoni er for kunder som ønsker å beholde sitt fastnummer. Dersom din far ikke ønsker å benytte seg av EVO fasttelefon vil jeg gjerne se om vi kan kansellere avtalen uten binding. Ta kontakt med meg på [email protected] med navn og nummer, så undersøker jeg saken for deg. Hilen Christine Tharaldsen Unifon
Karianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Topp kundeservice og god dekning! Veldig hjelpsom!

Svar fra Unifon
21.09.2021 14:47
Hei Karianne, Takk for hyggelig tilbakemelding, det skal jeg ta med videre til vårt kundesenter. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig erstatning til fasttelefoni."
5 syns denne omtalen er nyttig

De tilbyr mobiltelefon som skal erstatte fast-telefonnnummer. Hørtes fint ut. Problemet er at telefonen de leverer, er av mildt sagt elendig kvalitet. Ekko, støy og uklar lyd. I praksis ubrukelig. Når du da klager, sier de bare at dette er deres eneste modell de kan levere. Fremstår åpenbart som et kinesisk billigprodukt; et lite søk viser da også at modellen koster maks et par hundrelapper. Og så er det ikke akkurat det de fakturerer … Skal nå ta saken videre til Forbrukerrådet. I mellomtiden: styr unna denne leverandøren

Svar fra Unifon
21.09.2021 14:47
Hei Øystein, Det er leit å høre at EVO fasttelefoni ikke har levert etter dine forventninger. Dersom du opplever problemer med apparatet vil vi gjerne sende nytt kostnadsfritt. Ta gjerne kontakt med meg på [email protected], oppgi navn og nummer så kan vi gjennomgå saken din. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Her svindles du fort!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Det legges på 400kr for forsinkelsesgebyr uten at man har fått noe betalingsvarsel. Lurer ærlig talt på om de holder på å gå konkurs så de må scamme kunder for å holde hodet over vannet. Veldig uproffe

Svar fra Unifon
17.09.2021 12:56
Hei Line, Forsinkelsesgebyr varsles på faktura: "Ved manglende betaling innen forfall påløper renter etter gjeldende rentesats og forsinkelsesgebyr etter forsinkelsesrenteloven §3a" Jeg kjenner ikke til alle detaljer i saken din, men du må mer enn gjerne kontakte meg direkte på [email protected] for en gjennomgang. Fint om du får med navn og nummer det gjelder. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hold deg unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg inngikk en avtale med Unifon i desember (Porterte fra Telenor). Jeg skal nå tilbake til Telenor, og oppdager at jeg må betale et gebyr på 3600,- pga bindingstid på 2 år. Har jeg vært fornøyd med de? - Nei. De har en elendig kundeservice, med responstid på 6 dager (Det var siste forespørselen min). Styr unna dette selskapet

Svar fra Unifon
13.09.2021 15:15
Hei Stig, Alle mobilabonnement har som standard oppsigelsestid, samt at overføring til ny operatør innenfor bindingstiden utløser bruddgebyr kr 3000,- per mobilabonnement. Oppsigelse må i henhold til avtalen være gjort skriftlig til [email protected] eller per post. Nå har jeg ikke alle opplysninger i saken din. Jeg ser du også nevner lang behandlingstid, dette er selvsagt noe vi tar til oss. Du må gjerne sende en e-post på [email protected] hvor du oppgir navn og nummer det gjelder. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Følger ikke opp"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi har fått inkassovarsel på telefon vi aldri har mottat. Til tross for kontakt både på telefon og mail etter vanlig faktura fikk vi inkassovarsel. Nå har jeg sendt 3 mailer på to forskjellige adresser men ingen respons, Første mailen ble sendt 3.8. :( Superfrustrerende :(

Svar fra Unifon
13.09.2021 09:42
Hei Anne, Dette ønsker jeg vi ser nærmere på! Saken skal selvsagt bli tatt tak i. Send meg gjerne en e-post på [email protected] hvor du oppgir navn og nummer det gjelder. Hører ifra deg.
Snorre S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårligste mobiloperatøren jeg har opplevd"
7 syns denne omtalen er nyttig

Tar flere dager å få svar på kundeservice og gebyrene ved uregelmessigheter er ut av en annen verden

Svar fra Unifon
13.09.2021 09:42
Hei Snorre, Det var leit å høre at du sitte igjen med dette inntrykket. Nå kjenner jeg ikke til detaljene i saken din, men du må mer enn gjerne sende meg en epost på [email protected] med navn, nummer og faktura det gjelder.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Kjeltringer som prøver å lure deg for penger"
9 syns denne omtalen er nyttig

Min mor på snart 90 år ble oppringt og fortalt at hun MÅTTE bytte til Unifon da det eksisterende abonnementet hennes utgår. Hun har tlf via fiber. Nå har da Unifon klart å rote til dette så tlf.nummer er ute av drift. Dette blir sak for Forbrukerrådet. Styr unna, Unifon tilbyr ingenting du har behov for!

Svar fra Unifon
13.09.2021 09:42
Hei Nils, Det er synd å lese at du sitter igjen med denne opplevelsen. Kobbernettet er i ferd med å fases ut i Norge. Dette medfører at brukere av fasttelefoni får en alternativ løsning, nemlig EVO fasttelefoni. Nå kjenner jeg ikke til detaljene i saken din, men ta gjerne kontakt på [email protected] med navn og nummer det gjelder.
Kundetilfredshet
Dekning
"Sluker datakvote på musikkspilling"
7 syns denne omtalen er nyttig

De fleste andre har musikkavspilling fra eksempelvis Spotify Tidal Apple Music inkludert , uten at det brukes av datakvoten. Men her , så er en halvtimes musikkavspilling , fort en GB brukt , og det er jo faktisk helt elendig !!!

Svar fra Unifon
13.09.2021 09:41
Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er mulig å laste ned musikk til mobilen fra Spotify, slik at du kan høre på den uten å være koblet til internett. Dermed brukes ikke datatrafikk mens du er på farten. Håper det kan hjelpe.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Utrolig dårlig kommunikasjon blant kundebehandlere"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lite fleksible og vanskelig samarbeid. Kundebehandlere sier forskjellige ting slik at det blir vanskelig å forholde seg til hva som gjelder. Kundebehandlere sier at de skal fikse opp i ting, men ingenting skjer. Går flere uker uten at noe som er lovt blir gjort.

Svar fra Unifon
13.09.2021 09:41
Hei Maiken, Det er leit å høre at du sitter igjen med så dårlig inntrykk av oss. Send gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og telefonnummer, så kan vi se nærmere på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt"

Enkelt å bli kunde og følte meg velkommen helt fra start. Kommer ikke til å bytte operatør. Super fornøyd!

Svar fra Unifon
13.09.2021 09:41
Hei Lene, Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi ser frem til et hyggelig samarbeid videre. Ha en fin dag.
Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig og god dekning"

Billig og god dekning Veldig hyggelig kundeservice

Svar fra Unifon
13.09.2021 09:41
Hei Øystein, Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er stolt av å levere tjeneste med Telenor dekning som har flest basestasjoner i hele Norge. Jeg tar din tilbakemelding med til kundesenteret. Ønsker deg en fin dag.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd!"

Veldig flinke og ryddige folk, glad for at jeg byttet til Unifon!

Svar fra Unifon
13.09.2021 09:41
Hei, Takk for god tilbakemelding. Dette var hyggelig å høre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lett tilgjengelig kundeservice, ingenting å klage på! Veldig fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindler eldre mennesker med salg uten bekreftelse, stjeler deres telefonnr."
16 syns denne omtalen er nyttig

Sender sin startpakke til eldre mennersker som er blitt snakket rundt og ikke har samtykket eller bekreftet kjøpet, porterer deres nummer uten videre og ved henvendelse til kundeservice fraskriver seg et hvert ansvar. Henviser til at muntlig avtale er like bindende som skriftlig, problemet er bare at det ikke ble inngått noen avtale og at alle andre leverandører vi har vært i kontakt med krever en bekreftelse ved et kjøp. Påstand fra en aggressiv selger holder ikke. Noe av det værste overtramp vi har opplevd.

Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Best som jeg har hatt!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Unifon er det beste jeg har hatt. Det er det beste abonnementet jeg har hatt!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR