Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Unifon
2.9
927 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
927 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#16
Dårlig
Unifon er rangert
#16 av 22 mobilselskaper
49%
Middels
49% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 926 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
413
52
16
31
414
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utmerket Service

Omtale av  Tore M

Utmerket service. Ikke noe og klage på og vi fikk oppgradert vårt firma abonnement.

Godt fornøyd med Unifon

Omtale av  Jan I. Ø

Vi er godt fornøyd med Unifon. Grei og oversiktlig App

Uærlig bedrift.

Omtale av  Jon P. L

Oppgir at de er underleverandør av Telenor, men dette stemmer ikke. Over 100 kr i fakturagebyr på digital faktura. Sa opp abonnementet 5. April, men fikk faktura for hele måneden.

Fortsatt frekke selgere som presenterer Unifon som TeleNor!

Omtale av  Gjertrud

18.04.24 ble jeg oppringt av Unifon tlf.nr: *******/(Anonymisert navn). (Anonymisert navn) presenterte Unifon som om det var ensbetydende med TeleNor. Når jeg spurte hvorfor han lyver, nektet han for det han akkurat sa, og svarte nedlatende at han hadde sagt han ringte meg fordi jeg hadde registrert foretak og hadde TeleNor (ergo at jeg hadde misforstått). På tross av klokkeklar beskjed fra start om at jeg var strålende fornøyd med TeleNor, at jeg ALDRI kom til å bli kunde av Unifon, og at disse telefonene var særdeles forstyrrende i arbeidsdagen min, fortsatte han med at min tilfredshet med TeleNor måtte «bero på en misforståelse», siden «TeleNor var regulert av Konkurransetilsynet», noe som gjorde at han «kunne gi meg et billigere/bedre abonnement. Da ba jeg (Anonymisert navn) om etternavnet hans, noe han motvillig ga meg etter hvert (Anonymisert navn), og så forlangte jeg at han registrerte i systemet at jeg IKKE VILLE HA FLERE TELEFONER FRA UNIFON! Men (Anonymisert navn) fortsatte flere runder med bullshit om TeleNor, til jeg til slutt brøt han av og avsluttet! Og allikevel fikk jeg ny telefon fra Unifon 24.04.24 tlf.nr: ********/(Anonymisert navn), som innledet med at han ringte fordi jeg hadde firma og Telenor, og «derfor hadde rett på rabatterte priser» (som om det var TeleNor)! Da spurte jeg om etternavnet hans, noe han ikke ville gi meg, og spurte hva jeg skulle med det. Jeg forklarte at jeg ville vite hvem jeg snakket med, liksåvel som han visste hvem han snakket med. Da la (Anonymisert navn) på! UNIFON: For 11 måneder siden skrev jeg en tilsvarende tilbakemelding om Unifon på bytt.no, og da svarte Emilie fra kunderservice dette: «For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Kunder som er forledet eller lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss.» Nå når vi vet at praksis er uendret, blir dette svaret både latterlig og flaut! Jeg lar meg svært sjelden provosere eller fornærme til å bli ufin mot folk, men frekke jyplinger som fortsetter å forstyrre arbeidsdagen min, når jeg ettertrykkelig har sagt jeg IKKE vil ha flere telefoner, ber ikke bare om bråk. De genererer hundrevis av velfortjente en-stjerner og elendige anmeldelser. Her handler det ikke om et par dårlige selgere, men om en lederskapt ukultur! NESTE GANG DERE TILLATER DERE Å FORSTYRRE MEG MED MER BULLSHIT, VIL DERE BLI ANMELDT FOR TRAKASSERING, OG FAKTURERT FOR MINST 3 TIMERS MEDGÅTT ARBEIDSTID!

LURER KUNDER!!

Omtale av  Jonny

Lurer kunder på ulovlig vis!. Skriver ingen binding og lenger nede i mailen 24mnd binding. Dette er et brudd på avtaleloven!!

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Forkastelig

Omtale av  Morten

DE tar ett gebyr på kr 349,- dersom du ikke betaler til forfallsdato. EKS: skriver fakturadato 04.04 mottar faktura 09.04 på mail og forfallsdato er 14.04 Betale 349 kroner i gebyr er mer en mnd abonnementet, helt horribelt. Kynisk selskap som vil flå deg med gebyrer.

Svar fra Unifon
23.04.2024 12:52

Hei Morten, Jeg ser at du ikke er tilfreds med å ha fått gebyr for forsinket betaling av din faktura hos oss. Vi skjønner at dette er sure penger, men dette er helt normal praksis i de aller fleste tilfeller hvor man betaler for sent. Forsinkelsesgebyr, eller «purregebyr», er også lovregulert. I tillegg fremkommer det tydelig i våre vilkår. Ved uteblitt betaling av faktura innen forfall, påløper det derfor et forsinkelsesgebyr, jf forsinkelsesrenteloven §3 a «Kompensasjon for inndrivelseskostnader» som opplyst om på faktura. Gebyret pålegges ved forsinket betaling på dag 4 etter forfallsdato på faktura. Dersom du mener vi har gjort en feil med din faktura, eller har andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Et forferdelig selskap, som kynisk utnytter folk

Omtale av  Geir

Det er vanskelig å beskrive hvor ekstremt utspekulerte og dårlige dette selskapet opererer, inkludert Nortel, som de har kjøpt opp, uten å si mye stygt. Selgerne lover ting de ikke har dekning for, og produktene de selger er ikke tilsvarende det du allerede har; her må man være på vakt. De kaller produktene sine grenseløse, men i realiteten har de store begrensninger med hensyn til data osv. Kundeservice er også et eget kapittel; de avtaler ting på telefonen, og når man kontakter dem på e-post litt senere, er alt "glemt". Nei, her må man bare holde seg langt unna. Det grenser til svindel med bindingstider og kostnader ved oppsigelse, som man lurer på om det i det hele tatt er lovlig å operere med i Norge. Uansett, et tips til alle potensielle kunder av dette firmaet: Hold deg unna!

Svar fra Unifon
23.04.2024 12:43

Hei Geir, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her. Det er veldig kjipt å høre om din opplevelse med oss så langt. Det er jo absolutt ikke det inntrykket vi vil at folk skal sitte igjen med. Gjerne ta kontakt med meg personlig på [email protected] så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Veldig fornøyd :)

Omtale av  Marius R

Fornøyd med oppfølging og evt rettelse i feil. Bra kundeservice og telefondekning.

Svar fra Unifon
17.04.2024 12:32

Hei Marius, Tusen takk for fine ord! Det er så godt å høre at du hadde en fin opplevelse når du tok kontakt med oss, og at vi fikk rettet opp i det som var feil 😊 Vi håper du fortsetter å være like fornøyd i flere år fremover! Ønsker deg en flott dag videre. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Styr unna!

Omtale av  Rune

Fikk ett bra tilbud fra unifon. De skulle matche månedsprisen jeg hadde hos forrige selskap, eller kanskje gå litt under. Nå betaler jeg 4-500 mere i måneden i forhold til jeg gjorde før jeg bytta. Kjempedeal!!! 😠

Svar fra Unifon
16.04.2024 15:33

Hei Rune, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Gode greier til greie priser.

Omtale av  Jim K

God og stabilt abbonement med telenor dekning til en akseptabel pris. Har vært kunde I 3-4 år og er fornøyd.

Svar fra Unifon
11.04.2024 16:26

Hei Jim, Tusen takk for så fin tilbakemelding. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med produktet vårt 😊 Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Ha en fin uke videre! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

UNIFON bedriver rent landeveisrøveri og lyver i tillegg

Omtale av  Jan O. N

Jeg blir helt matt her! NÅ må dere f......gi dere!Vi var kunde av Nortel. Alt gikk fint inntil de ville sende oss nye simkort, for å komme  over på en annen plattform. Så skjedde. Vi mottok simkortene tidlig i  september, og dro så rett opp til Søberg kraftverk. Der skulle vi justere noen sensorer for vannstand og vanntrykk - og var avhengig av kontakt med internett for å få tilbakemelding via server på at de justeringene ble registrert. Dette var et 2 dagers oppdrag, fast betalt kr 8000,- tilsammen pluss mva, Oppe på kraftstasjonen oppdager vi at vi ikke får nett - verken via mobilen eller via 4G modemet. Vi gikk ned igjen lørdag og fikk ringt servicetelefonen til Norte. Her møter vi på en hyggelig, kompetent og serviceminded person som straks innser at disse simkortene skulle vi aldri hatt. Han lover å sende nye med Bedriftspakke over natt, slik at vi i allefall ville få de tirsdag. Så skjedde ikke. Ikke ikke onsdag. Torsdag ringte vi og fikk bekreftet at det ikke var sendt nye, amen at de gamle simkortene (som selvfølgelig var kastet) var blitt aktivert påny. Nå begynte oppdraget å bli kritisk! Vi forklarte at vi nå hadde siste sjanse i helgen, eller så mistet vi oppdraget. Vi ble lovet at nå skulle dette ryddes opp i, Nye simkort skulle sendes over natt, slik at vi kunne gå opp på fjellet fredag ettermiddag,Det kom ikke noen simkort, og kundeservice kunne heller ikke se at noen kort var sendt ut. Men de lovet å ta tak i det.Vi hørte ikke noe mere og måtte selv ringe de på mandag da ingen kort var kommet. Samtidig fikk vi beskjed fra oppdragsgiver at vi ikke fikk oppdraget da vi ikke hadde fullført etter opprinnelig frist, og heller ikke etter frist nummer 2.Dette ble meddelt kundeservice på Nortel: Jeg sa ta der var uendelig viktig at de noterte ned fakta i denne saken da INGEN bedrifter kan leve med en slik teleoperatør som bare lover og lyver,- og selv aldri ringer tilbake til oss, tross at dette ble lovet hver gang. Tirsdag kom, ingen simkort ig vi ringte Nortel og sa at nå kunne vi ikke leve med dette lengre, og at vi måtte finne en teleoperatør som fungerte.slik vi var lovet. Dette ble med møtt med stor forståelse og vi ble lovet at operatørbytte ikke skulle forsinkes på noen måte - og vi fikk en stor beklagelse for det som hjadde skjedd, samt at de skulle ta lærdom av det.Så får vi beskjed etterhvert at dette blir Unifon - og etter en lang stund får vi med et faktura på avbrudd fra Nortel før overgangen trådte i kraft. På  ny måtte vi kontakte kundeservice og spørre om hva dette var? Vi var lovet kreditering og så kom dette?! Vi ble lovet at denne gangen skulle det i hvert fall ryddes opp,- og vi nok en beklagelse over alt rotet.Men så jaggu kommer det enda en gang en faktura på avbrudd - denne gangen fra dere!! Frekkheten har ingen grenser. SEKS ganger har vi vært i kontakt med dere om denne saken. Dere lover tilbakemelding, at de som er sjefer skal ringe hvis de behøver info om hvorfor vi ikke ville fortsette med Nortel. ALDRI EN ENESTE LYD FRA DERE!! Dere forteller løgner om at dere har sendt epost til oss - aldri mottatt. Til orientering kan jeg fortelle at jeg har vært relatert til telebransen i 30 år,- og aldri opplevd manglende vilje til å rydde opp enn dere her. Nå MÅ DERE KUTTE UT  DETTTE !Vi bestrider deres faktura fortsatt, og ønsker ikke mer kontakt med dere før vi møtes i forliksrådet. Vi som firma forventer å bli behandlet med respekt fra dere overfor oss som kunde. Vi forventer en kreditnota senest per mail på (mail anonymisert) i morgen onsdag kl 1500. Hvis ikke vil vi dere skal kjøre saken videre - uten omkostninger for oss selvfølgelig slik dere sikkert lett kunne funnet på,. Dette må ta slutt umiddelbart. NB! Vår faktura står ved lag og beløp vil tilføyes nye fakturaer for hvert henvendelse vi er nødt til å ta overfor dere.OBS! Jeg er forøvrig godt kjent med deres historie som et selskap som driver og lurer og forleder folk. Mh Jan O Nielsen

Svar fra Unifon
12.04.2024 15:56

Hei Jan, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Det er veldig leit å høre om din opplevelse. Jeg har full forståelse for at dette har vært en utrolig kjip situasjon, og vil gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg kan ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected] så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

SVINDEL fra ende til annen! Hold deg unna!

Omtale av  Pål

Ren SVINDEL! Hold deg LANGT UNNA!! De fikk min kone - som ikke snakker norsk - til å svare "Ja" på en tekstmelding ang. et telefonnummer som IKKE TILHØRER henne!! Og nå vil de ha penger! SVINDELFIRMA!! Hun kunne like gjerne ha sagt "JA" til å selge bilen eller betale 1 kr./mnd! Nummeret er Ikke hennes til å disponere på noe vis! KJELTRINGFIRMA!

Svar fra Unifon
11.04.2024 15:51

Hei Pål, Det er veldig leit å høre om din og din kones opplevelse med oss så langt. Det er jo ikke det inntrykket vi ønsker at folk skal sitte igjen med. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Hold deg langt unna! Du får masse skjulte utgifter

Omtale av  Anniken

Dette er det mest forferdelige mobilselskapet jeg noensinne har opplevd! De er hjerteløse og respektløse, og farer med løgn og villende salgsmetoder. Jeg ble oppringt av en selger, som overtalte meg til å bytte til Unifon. På det tidspunktet betalte jeg 249 kr for mitt mobilabonnement, og selgeren sa jeg kunne få et abonnement hus Unifon til 299, med mer data. Det var veldig billig mente han, og den prisen fikk jeg bare mot to års binding. Men, man kunne bytte til et annet selskap om man ville, for de fleste mobilselskaper finansierte bruddgebyr. Alt dette var LØGN, selvsagt, jeg burde visst.. av to grunner: 1. Det han IKKE nevnte var at denne summen var ekskludert fakturagebyr og mva. Så når regningen først kom var den mye høyere. Joda, dette sto nederst i villkårne i mailen jeg fikk med liten skrift, men selgeren hadde sånn hastverk med å få meg til å signere, at jeg følte press på meg til å skynde meg å lese gjennom. I tillegg så VISSTE jo denne selgeren at jeg ikke hadde fått med meg at prisen var uten mva og fakturagebyr. Han unnlot å nevne det med VILJE. Når man bevisst lar være å nevne noe, er det villedende og manipulerende. Jeg fikk en selvsagt en sleip, kald mail av Unifon hvor de sier jeg har fått info. Men det fikk jeg ikke MUNTLIG av selgeren på telefon. Han holdt med vilje tilbake informasjonen. Dette er jo helt klart villende, umoralsk og lureri, spør du meg. 2. De fleste mobilselskaper finansierer IKKE bruddgebyr. De bare legger til en ekstra sum på fakturaen, slik at det er du selv som betaler bruddgebyret. Så også dette var villende og manipulering. Fordi jeg var sint over dette ventet jeg med å betale første faktura, og ringte support i god tid og sendte flere mailer for å finne en løsning. Men de svarte ikke på flere uker. Til slutt måtte jeg bare betale fakturaen for å unngå inkasso. Og nå har jeg fått ny faktura med et beløp som er enda høyere, fordi det er forsinkelsesgebyr med fra forrige gang. Hvor skal dette ende? Jeg har null kontroll over fakturagebyret.. Jeg synes faktisk ikke at jeg fortjener å bli behandlet så respektløst.. Det er ordentlig fælt at selgeren med vilje unnlot å fortelle at det var mva og fakturagebyr. Den mannen aner ingenting om min økonomi.. Hvordan kan de gjøre slikt mot folk? Det er fullstendig hjerteløst.

Svar fra Unifon
11.04.2024 15:59

Hei Anniken, Det er veldig synd å høre om din opplevelse så langt med oss. Det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å fremstå. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Dette jobber vi med å rydde opp i så hvis du ønsker så må du gjerne ta kontakt med meg personlig på [email protected] så jeg kan få tatt en titt på saken din. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

eSim Apple Watch

Omtale av  Jesper O

Mangler eSim til Apple Watch. Det er en dealbreaker

Svar fra Unifon
09.04.2024 16:23

Hei Jesper, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Det stemmer at vi per dags dato ikke har eSim til Apple Watch, men dette er noe vi jobber med, og håper å kunne tilby våre kunder fortløpende😊 Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Kostet mer enn antatt.

Omtale av  Brit E. I

Kostet mye mer enn lovet. Abonnementet kostet 399,- i mnd men første måned ble jeg fakturert nesten 1500,- siden har det vært rundt 500,-

Svar fra Unifon
09.04.2024 16:04

Hei Brit, Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale. Nå kjenner jeg dessverre ikke så godt til saken din, men du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

God service

Omtale av  Inge S

Gode vilkår og god service. Svarer med en gang på tlf (kundeservice)

Svar fra Unifon
09.04.2024 15:59

Hei Inge, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er så godt å høre at du hadde en fin opplevelse når du tok kontakt med oss 😊 Når du er fornøyd, er vi fornøyde 😊 Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Forrige
Side 1 av 58

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR