Meny

Unifon omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
8
av 35 innen
mobilselskap
65%
anbefaler
Unifon
Filtrer omtaler
12
1
1
0
7
Sorter omtaler etter
Viser av 21 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Pluggen E. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Problemfri overgang til unifon"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi er et firma på 8 ansatte hvor vi skiftet fra Telenor til unifon. Overgangen har vært problemfri. Vi har halvert telefonutgiftene, samt bedret datakapasiteten. Vi har kun positive erfaringer med unifon.

Svar fra Unifon
02.07.2020 08.36
Hei,

Så hyggelig å høre at du er fornøyd, det betyr mye for oss!
Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding!

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sjokkerende at Unifon fortsatt er leverandør av teletjenester til bedrifter. Jeg byttet til Unifon for jeg fikk et bedre tilbud enn eksisterende leverandør. Jeg tok selv kontakt for å kjøpe deres tjenester til min bedrift. Skulle blir ringt tilbake av selger, men etter tre dager uten en lyd måtte jeg purre. Signerte kontrakt 11. mai og venter fortsatt på å bli kontaktet for levering, portering og diverse utstyr. Også dette har jeg måttet purre på. Foreløpig svært skuffende og vår bedrift vurderer nå om kundeforholdet stopper før det har startet. Jeg er oppriktig overrasket over at de fortsatt holder på når jeg ser alle de negative omtalene på bytt.no. #ikkeimponert

Svar fra Unifon
02.07.2020 08.36
Hei Paal,

Takk for din tilbakemelding.

Håper dette er ordnet opp i nå men vi vil gjerne finne ut hva som har skjedd med din bestilling og leveranse.

Fint om du tar kontakt med oss på bytt@unifon.no, oppgi ditt telefonnummer i mail så ringer jeg deg.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst firma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble fortalt av deres selger at min forrige operatør var kjøpt opp av dere og fikk spørsmål om jeg ville fortsette hos dere. I og med jeg var veldig fornøyd med den forrige takket jeg ja. Det viser seg i etterkant at dette ikke stemmer og hvis ikke dere sletter meg som kunde nå blir jeg sittende igjen med bruddgebyr på 2x4 abonnement. Har sendt dere Mail om at dette kommer til å bli fakturert dere + timesbetaling for heft å plunder da dere heller ikke har gjort eller svart på Mail siste måneden. Så folk får gjøre som de vil, men jeg skal ikke ha no med dere å gjøre. God sommer

Svar fra Unifon
30.06.2020 13.26
Takk for din tilbakemelding.

Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss.

Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder.

Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende.

Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på bytt@unifon.no, oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindelfirma! Jeg ble lovet at jeg skulle få vite dersom datamengden min ble brukt opp..."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble lovet at jeg skulle få vite dersom datamengden min ble brukt opp og at jeg da måtte godkjenne kjøp av mer data. Dette skjedde ikke og på regningen ble jeg trukket 990(!) Kroner ekstra for 1 - EN - ekstra GB!! I tillegg fikk jeg ikke hjelp da jeg ringte dem. Stay away!

Svar fra Unifon
26.06.2020 14.21
Hei Johanne,

Takk for din tilbakemelding.

Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss.

Uten å kjenne detaljene i saken ser det ut som du er fakturert makspris på databruk utover inkludert datapakke. Det blir sendt varsel på sms når inkludert datapakke er brukt opp. Vi tilbyr også kjøp av ekstra datapakker og data rollover.

Vi håper vi får anledning til å forbedre inntrykket du har fått av Unifon.
Send oss en mail på bytt@unifon.no, oppgi gjerne ditt telefonnummer så ringer jeg deg.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"4G/internett fungerer ikke mens jeg prater i tlf.."
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet funker ikke mens man prater i tlf. Har veldig dårlig signaler ofte midt i Oslo.. ikke særlig fornøyd med dette mobilselskapet.

Svar fra Unifon
26.06.2020 14.21
Hei Conrad,

Takk for din tilbakemelding.

Vi gjerne vite hvilket områder dette dreier seg om og undersøke om det ligger feil eller trenger oppgradering.
Ta gjerne kontakt med oss på bytt@unifon.no, oppgi ditt telefonnummer i mail så ringer jeg deg.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Keiserens nye klær"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi koblet dessverre ikke at dette var Phonect i ny drakt. Fremgangsmåten til selskapet er imidlertid den samme. Villedende og oppsøkende salg, lyssky virksomhet og uærlige selgere. Vi ble lovet at prisen ikke skulle kunne stige på to år, men det ble ikke kommunisert at det også var en bindingstid i denne perioden. Med ett var ikke supertilbudet like attraktivt. Vi ble klar over bindingstiden et par dager etter avtaleinngåelse, og selv om det er over en uke til portering av nummer nekter selskapet å annullere avtalen på tross av brudd på opplysningsplikten. Alternativet vi fikk var å betale 3000 eks mva pr nummer for å bryte avtalen. Styr for guds skyld unna denne operatøren!

Svar fra Unifon
26.06.2020 14.21
Hei Halvdan,

Takk for din henvendelse til oss.

Vi er glade for at du tok kontakt, slik at vi fikk løst saken din på en god måte.

Ønsker deg en riktig god helg og god sommer!

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Lurer små enkeltmannsforetak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flinke selgere lurer naive eiere i små firmaer. Jeg var helt ærlig på at jeg hadde enkeltmannsforetak som ikke var i aktivitet, og at jeg var fulltidsstudent. Likevel ble jeg overbevist av en flink selger til å bli kjøpt ut av et annet bedriftsabonnement. Senere ser jeg at jeg ikke burde latt meg rive med. Det såkalte utkjøpet viste seg å i realiteten være kreditteringer av kommende fakturaer, slik at jeg måtte betale utkjøpet fra tidligere firma på 3750,- selv. Deretter skulle Phonect kredittere mine fakturaer etter faktura nummer to. Dermed havnet summen på over 4000,-. Dette er mye penger for en student. Likevel: Jeg burde ha lest den lille teksten i nesten usynlige linken i e-posten. Det som i ettertid skjer, er at kreditteringen gjelder for 179,-, ikke 199,-. Jeg aner ikke hvordan de stipulerer dette beløpet. Det fører iallfall til at de kan fakturere meg hver måned. Dette tar de kr 29,- i administrasjonsgebyr for å gjøre. Dermed ender jeg opp med månedlige fakturaer på 61,25 kroner med moms fram til summen på 3750,- er "brukt" opp. Dette medfører nok en kostnad på 1286,-. Jeg får forhøyet puls bare jeg ser navnet Phonect/Unifon i nettbanken. Summene er ikke mye for mange, men de er mye for en student. Jeg vil på det sterkeste anbefale å ikke gjøre avtale med dette firmaet. Denne måten å både rekruttere kunder og villede mennesker på oppleves som useriøst. Dessuten er det vondt å føle seg lurt.

Svar fra Unifon
26.06.2020 14.21
Hei Laila,

Takk for din tilbakemelding.

Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Blant annet er svartid på kundeservice redusert til 30 sekunder og responstid på e-post ligger nå på under 24 timer.

Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende.

Ellers er det slik at bruddgebyr på kr 3000 er vanlig hos de aller fleste operatørene som leverer bedriftsabonnement. Det er i tillegg vanlig at man oppgir priser eksklusiv merverdiavgift når man opererer mot bedriftssegmentet.

Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på bytt@unifon.no, oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna av Unifon (tidligere navn Phonect)"
10 syns denne omtalen er nyttig

I juni 2020 Phonect endret navnet sitt til Unifon. Slike selskaper har ingen fremtid. Les erfaringene om Phonect her slik at du kan lese hva andre skriver om dette selskapet. -Saken har jeg sendt rett til Brukerklagenemnda. -Telefonselgere opplyser ikke om 2 år bindingstid! -De tar opp samtale før du samtykker. -De krever kr. 3000 per abonnement hvis du bytter mobiltelefon leverandør før bindingsperiode. -De oppgir prisen uten MVA. Husk på at avtaler som er knyttet til ditt enkeltmannforetak har ingen angrefrist. *** Hold deg unna!***

Svar fra Unifon
23.06.2020 10.21
Takk for din tilbakemelding.

Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Blant annet er svartid på kundeservice redusert til 30 sekunder og responstid på e-post ligger nå på under 24 timer.

Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende.

Ellers er det slik at bruddgebyr på kr 3000 er vanlig hos de aller fleste operatørene som leverer bedriftsabonnement. Det er i tillegg vanlig at man oppgir priser eksklusiv merverdiavgift når man opererer mot bedriftssegmentet.

Vi håper at du ved en senere anledning gir oss en mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ett komplett og systematisk system!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Var litt skeptisk til å bytte over, men ble overasket hvor hjelpsom og bra unifon sitt system var. Har faktisk ingen ting jeg ville ha forandret og jeg sparte meg for en del kroner fra tidligere regning. STOR FORNØYD!

Svar fra Unifon
26.05.2020 09.02
Hei Roger,

Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd, vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde videre også.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra service og oppfølging"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bra service og god oppfølging. Enkelt skifte av teleoperatør. Priser kunne vært enda lavere, da hadde det blitt 5 stjerner )

Svar fra Unifon
25.05.2020 08.49
Hei Henning,

Så hyggelig å høre, fornøyde kunder er viktig for oss!
Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Svært fornøyd, god kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Unifon for et halvt år siden og er veldig fornøyd. God dekning og svært behjelpelig kundeservice til alle døgnets tider!

Svar fra Unifon
24.04.2020 07.56
Hei Tina,

Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding!
Vi ønsker å gi våre kunder den beste servicen.
Hyggelig å høre at du er fornøyd, det betyr mye for oss!

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning og mye data"
10 syns denne omtalen er nyttig

Vår bedrift med 6 brukere har fått god dekning og mye data til en god pris. Er alltid skeptisk til å bytte telefonselskap, men dette gikk så og si av seg selv.

Svar fra Unifon
10.03.2020 16.45
Hei,

Takk for at du tar deg tid til å gi oss din tilbakemelding.
Vi er glad for å høre at du er fornøyd, det er viktig for oss!
Bytt.no
"Hva er din erfaring med Unifon?"

Hva er din erfaring med Unifon? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt. Omtalen skriver du her.

Martine B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd med alt"

Veldig fornøyd. Ikke hatt problemer med dekningen, prisen er veldig god og de holder det de lover.

Svar fra Unifon
02.07.2020 08.36
Hei Martine,

Takk for din tilbakemelding.

Så hyggelig å høre at du er fornøyd, vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde videre også.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Fredrik D. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meget fornøyd med både support, pris og dekning. Kan trygt anbefale Unifon:)

Svar fra Unifon
26.06.2020 14.22
Hei Fredrik.

Så hyggelig å høre, fornøyde kunder er viktig for oss!
Takk for din anbefaling og for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God service og pris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig god kundeservice. Mye data for pengene. 😀😀

Svar fra Unifon
14.06.2020 20.30
Hei Thomas,

Så fint å høre at du er fornøyd!
Tusen takk for din tilbakemelding.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Sarah J. M. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Rask og god kundeservice!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å bytte, mye data og god dekning. Særdeles god kundeservice 😁

Svar fra Unifon
11.06.2020 08.31
Hei Sarah,

Så hyggelig å høre at du er fornøyd, det betyr mye for oss!
Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding!

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra dekning, gode tjenester, og en meget bra support. Anbefales på det sterkeste.

Svar fra Unifon
18.05.2020 11.12
Hei Espen,

Takk for hyggelig omtale og din anbefaling! Vi setter pris på å høre at dere sitter igjen med et positivt inntrykk og er fornøyde, det er viktig for oss!

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Superfornøyd!"
4 syns denne omtalen er nyttig

God pris, Telenordekning og topp kundeservice. Jeg kan trygt anbefale Unifon!

Svar fra Unifon
12.05.2020 09.12
Hei Vetle,

Så hyggelig å høre, fornøyde kunder er viktig for oss!
Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding.

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget fornøyd!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ryddig bytte fra tidligere leverandør. Proff oppfølgning før-under og etter portering. Gode priser.

Svar fra Unifon
31.03.2020 14.49
Hei Stian,

Takk for hyggelig omtale! Det gleder oss å høre at du sitter igjen med et positivt inntrykk og at dere er fornøyde, det er viktig for oss!

Vennlig hilsen
Anita/Unifon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Vår vurdering av Unifon"
8 syns denne omtalen er nyttig

Vi har kun vært kunde i 2 1/2 mnd. men så langt har alt fungert helt perfekt.

Svar fra Unifon
11.03.2020 09.44
Hei Rune,

Så hyggelig å høre! Takk for din tilbakemelding. Vi skal sørge for at du blir godt ivaretatt som kunde videre også.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR