Bekreftet alle mine mistanker om slike bedrifter: påtrengende telefonsalg, gjemte klausuler, 4 måneders oppsigelse på en abonnement som aldri ble aktivert, "kundeservice" som gjøre sitt aller beste til å unngå faktisk service, og an dyr regning for gleden. Sjokkerende at de får drive slik i Norge. Parasitter som eier ikke skam.
Mangler apple watch, noe som burde være selvsagt i dag.
-3 måneders forhåndsfakturering -3 måneders oppsegelsestid- fakturerer for perioder etter akaepteret abonnementsopphør. -Dyrt -vanvittige bruddgebyr - uakseptabel salgsteknikk …. ++
Man blir lurt til å tro at det blir billigere med bedriftsab. Det står Uten binding i den sms-en man skal bekrefte ved inngåelse av kontrakt, , men så får man beskjed om at det er 4 mndrs oppsigelsestid. Man får regning på en epostadresse man ikke bruker, og så purrevarsel..ingen hjelp i å ringe.
Meget fornøyd etter å ha byttet fra Telia. Fikk en rimeligere pris med mer GB og dekningen er bedre. Anbefales!

Ved inngåelse av abonnement hos Unifon var jeg tydelig på at jeg IKKE ønsket bindingstid. Dette ønsket skulle de imøtekomme. Jeg har nå ønske om å avslutte avtalen/endre leverandør, men får beskjed om at jeg har 3 måneder oppsigelsestid. Med andre ord, jeg har ikke bindingstid men oppsigelses tid. Dette skal ha stått i avtalen, noe jeg absolutt ikke har fått med meg, og som jeg bestemt mener det burde bli informert om ved inngåelse av avtalen. Spesielt da jeg var nøye med å informere om at jeg ikke ønsket bindingstid. Føler meg lurt!

Utgir seg for å være annet selskap. Får folk til å tro de snakker med sin egen mobilopratør. Du tror du endrer på ditt eget mobilabonnement. Så blir du kunde hos Unifon. Så har de masse bruddgebyr. Bindingstid. Å dyrere pris enn du hadde fra før. De burde vært tatt ut av systemet og blitt stoppet for godt. Anmeld de for svindel. Jeg ønsket aldri å bli kunde i Unifon.

Etter å ha fått 5 telefoner med tilbud som ikke stemte med deres policy ble jeg lei. Men så ringte det en som var litt hyggeligere og bekreftet at alt forrige selger hadde tilbudt var helt feil. Jeg tenkte dermed å forsøke Unifon, men dette ble kortvarig. Fikk telefon 3 dager senere om jeg ønsket et kundeforhold hos unifon. Det var dermed slutten på mitt kundeforhold hos dem. Alle priser som blir oppgitt er uten mva så her får du deg en overraskelse, dem sier også at regningene skal betales på etterskudd, dette stemmer overhode ikke. Konklusjon: - Elendig på kommunikasjon - salgssjef har 0 kontroll på sine «på gulvet» - helt frastøtende i kundeservice - her er alt kundens problem selv om det fremstår problemfritt - spydig i telefon - helt uakseptabel i tale Jeg vil på det sterkeste ikke anbefale dette abonnementet til min verste fiende…

Ble oppringt av en selger som jeg oppfattet var fra Telia (vår daværende og nåværende teleleverandør) og han ville gå gjennom våre mobilabonnementer. Han spurte også om vi hadde fått 5G-sim-kortene, noe jeg syntes var rart. Det kom mot slutten av samtalen frem at han ringte fra unifon. Han spurte også om prisene vi nå hadde på abonnementene og han kunne gi oss mye mer data for mindre penger. Trodde jeg. Helt til jeg dagen etter oppdaget at prisene han hadde oppgitt var uten mva. De prisene jeg hadde oppgitt og som vi sammenliknet med var selvsagt med mva. Mitt firma er ikke mva-pliktig så jeg må alltid betale mva. Da jeg ringte kundeservice og forklarte misforståelsen og sa at jeg følte meg lurt beklaget de, men henviste til at jeg hadde svart ja til «tilbudet». Jeg ønsket den prisen jeg mente jeg var lovet på telefon, og det skulle kundebehandleren sjekke og ringe meg opp igjen. Ingen ringte tilbake så det måtte jeg gjøre. Da påsto de at de hadde ringt meg, noe jeg vet ikke stemmer. De kunne ikke gi meg den prisen jeg trodde jeg hadde blitt lovet over telefon. Jeg hadde også 4 mnd oppsigelsestid selv om det ikke var noe bindingstid. Jeg sa opp abonnementene med én gang, men har nå fått ei regning på drøye 6000,-. Dette ble en dyr lærepenge - trygt tilbake til Telia igjen nå. Aldri mer unifon!

Meget fornøyd med både dekning, pris og service. 👍🏻

Ble ringt opp i går kveld (jeg og som mange andre). Samme fremgangsmåte som alle andre, utgir seg for å være underleverandør og datterselskap av Telenor. Jeg spør og damen svarer 3 ganger at de er underleverandør av Telenor, dermed ingen endring for oss. Kunde i Telenor i over 15 år jeg, tenkte OK.. De nevner ikke bindingstid i det hele tatt, men der er det liksom. De ringer selv om jeg har reservert meg mot telefonsalg. Jeg hadde men har ikke lenger Enkeltmannsforetak, dermed er de pliktige til å informere om Angrefrist. De gjør ikke det. Sender ikke Angrerettsskjema. Ringer i dag og ber dem om å slette alt, evt sende Angrerettsskjema. De skal se på saken og ringe tilbake - ingenting! For noe lureri.

Ble oppringt av en selger fra Unifon idag som sa han ringte fra en underavdeling av Telenor. Dette er Unifon ikke, og det kan nok lure mange.

Ble oppringt av selger som presenterte seg som selger for Telenor. Vedkommende var veldig hyggelig og vi ble lovet en hyggeligere pris enn den vi har i dag og Telenor ble brukt under hele samtalen. Vi fikk forståelse for at dette var et utvidet tilbud fra Telenor og siden vi har vært kunde hos Telenor i over 30 år sa vi at dette var av interesse siden prisen gikk ned med dette nye abonnementet. Selgeren som gjorde et opptak avsluttet samtalen med å si. Velkommen til Unifon. Og umiddelbart etter dette la vedkommende på slik at vi ikke hadde noen mulighet til å kunne snakke videre og dermed kunne si at dette overhode ikke er av interesse for oss da vi fortsatt skal ha Telenor. Det er synd å kaste bort tid og penger på dette. Men her blir det forliksrådet. Har egentlig kun en ting å si. Unifon er et søppel firma.

Her er det bare å skygge unna hvis du vil unngå lange oppsigelsestider og høye fakturaer. Elendig kundeservice, lang svartid og evne til å finne løsninger er helt fraværende. Mange klager på Telenor, men som kunde hos Unifon finner du fort ut at kanskje var det ikke så ille å være Telenorkunde allikevel. Mitt råd er: Blir du oppringt av selger fra Unifon, LEGG PÅ RØRET fort som fy.
Min kone ble oppringt og kontakten ble satt på et selskap som har ligget dødt i 22 år. Selgeren sa at dette ikke spilte noen rolle. Etter dette har vi forsøkt å komme i kontakt med dem, sendt e-post og ringt. Ingen svar, blir lovet oppfølgning - alt uteblir. Det er stor forskjell på bedrift/privat hva angår rettigheter og nå ser det ut til at de med vitende og vilje trenerer det hele. Det ble presisert for selger den 19 oktober at dette ikke skulle være for en bedrift, samt at selskapet har vært dødt siden 2000. Den 9 november presiseres dette igjen, samt at avtalen ikke ønskes. Den 30 november sendes det ny e-post om at kontrakt ikke ønskes. Etter dette ingen svar. Dog, slik at bekreftelse på portering har blitt sendt. Hvorfor får jeg ingen kontakt?
Useriøs operatør som lover at det ikke er bindingstid med sukkersøt stemme på telefon, men sender stygg melding om 4 måneders oppsigelsestid når jeg vil ut av deres klør grunnet dårlig kundebehandling. Styr unna!
Blei oppringt, han presenterte ikkje kva selskap han jobba for, men henviste til mitt nåværende abbonnement som han sa var "gammelt" og ville flytte meg over til eit nyare. (har Telenor bedrift) Eg såg at han ringte frå Unifon, og kjente igjen modus operandi etter at dei samme ringte til eit familiemedlem sist uke. Eg sa eg var ikkje interessert, og la på. Han ringte opp att, men då var eg ikkje like høflig.

Rundlurt ! Blei omringt av Unifon , som snakka meg over til Union , endte opp med det dyreste abonnementet ever og i tillegg 5 mnd oppsigelsetid ! At der var oppsigelsetid blei det ikke nevnt , for det var ikke Unifon plikta til å infomere sine kunder . For å avslutte abonnementet før oppsigelsetida er over , må man betale det abonnementet koster . Faktureringsavgift MED E-Faktura kr 29,- + mva pr. mnd . Ringer du Unifon , kan du ikke få svar pr.tlf , kun via e-mail . Mitt råd , styr unna Unifon !

Vi var i ferd med å montere Bredbond fra Telenor. Jeg har fått en tlf, fra en selger fra dere som har utgitt seg for å ringe fra Telenor. Jeg fikk plutslig tilsendt simkort til ett nytt abedemang, som jeg ikke hadde forventet. Jeg byttet simkorta, og alt virket. Men da regningen kom så jeg at de ikke hadde noe med Telenor.

Ser jeg ikke er alene om å bli lurt. Dette kan koste oss dyrt, faktisk flere tusen. Jeg hadde ett enkelmanns foretak som ikke var aktivt, men alikevel presset selger på og fikk meg til å trykke ok før jeg hadde egentlig hadde fått alle opplysninger som jeg ville trenge. Fikk meg også til å tru at det gjaldt Onecall og at nå hadde jeg dekning både med Telia og Telenor. Fikk meg også til å missforstå slik at eg svarte ok før eg skjønte at dette var på foretaket og da eg ville angre fikk eg ikke gjort det. Hvordan kan dette løses? Som jeg ser det nå føler jeg meg presset og lurt. Tenker at man er nødt til å gå gjennom forliksrådet for å få til noe her. Om ikke dere har en annen løsning. Mvh Line J.

Prisen de reklamerte med på abonementet var 399/mnd. Jeg betaler nå over 1200/mnd, og det viser seg å være en 4 måneders oppsigelsestid, noe jeg ikke var klar over på forhånd. De sa 3 måneder, men av en eller annen grunn er dette blitt 4. Da jeg ble oppringt av unifon ga de seg ut for å være Telenor. De nevnte aldri at de kalte seg var et annet selskap, men sa ting som «med vår telenor-dekning» og «vi bruker telenor sitt nettværk». Så snart jeg har fått abonementet viser det seg å være uten mva inkludert i prisen, i tillegg til en fakturagebyr, pluss flere andre kostnader ved hver faktura. Jeg må ringe dem hver gang og spørre hva det egentlig er som foregår. Prisen jeg betaler er over 3 ganger høyere enn det de reklamerte med. Forferdelig selskap. Hold deg langt unna.

Blir oppringt av en selger som sier de ringer på vegne av Telenor og kan tilby meg en bedre avtale en den jeg har i dag. Jeg er i en stresset situasjon, hun ber meg trykke ok på linken som er sendt. Dumt som jeg er trykker jeg ok. To dager senere blir jeg oppringt av salgssjefen for unifon. Som skal ha bekreftet min info. Jeg tror fortsatt at jeg prater med en fra telenor! Først nå for jeg beskjed om at det tilkommer moms på prisen jeg har fått. Kommer til å kontakte Unifon i dag for å bryte avtalen jeg takket ja til. Føler meg lurt. Hvorfor kommer det ikke tydlig frem i tlf samtalen at dette ikke er telenor? Telenor blir nevnt gjentatte ganger,ser fler som skriver anmeldelse at de tror de prater med telenor. Det er dette Unifon også prøver å innbille deg. Bare å holde seg langt unna!!!!!!!

Blei oppringt av en som ville selge meg abonnement med Unifon. Når eg sa eg var fornøgt med dert eg har i dag la han på. USERIØST

Jeg kan ikke forstå at slike selskaper får holde på! Jeg ble lurt av selgeren i kveld, trodde dette var en underavdeling i Telenor, og sa ja på sms. Men jeg kommer ALDRI til å akseptere denne avtalen! At så useriøse selskaper får holde på er ikke til å begripe!

Blir oppringt av en som skryter av sitt. Og jeg sier nei. og at jeg vil ha tilbudet skriftlig før jeg evnt. bestemmer noe, og det lover han. Så sier han jeg må bekrefte, ved å svare ja. Og da jeg spør hvorfor jeg skal bekrefte noe før jeg har fått studert tilbudet, da blir han fornærmet og bryter samtalen. Han forsøkte jo å lure meg til å svare "bekreftet". Ikke opplyste han noe om at pris var uten mva, og heller ikke om bindingstid, og evnt. kostnader om jeg ville endre noe. Kjeltring den selgeren, og firmaet han arbeidet for.
