Meny

Telenor Mobil omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
24
av 37 innen
mobilselskap
41%
anbefaler
Telenor Mobil

"Kynisk selskap. Aldri ha abonnement hos dem"

Omtale om Telenor Mobil skrevet av Anonym K for 10.09.2020 08.45

Telenor Mobil har totalt 286 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Mobil?
Anonym K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Kynisk selskap. Aldri ha abonnement hos dem"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kynisk selskap! Holder ikke det de lover. Brukte angreretten som var innen 2 måneder fra jeg tegnet mobilabonnementet hos dem. Har blitt lovet ditten og datten av kundeservicen, uten at det blir holdt. Betalte for de to månedene på forskudd, og de krevde allikevel en betaling for den tredje måneden som jeg ikke hadde abonnement hos dem. Kundeservicen sa at det bare var å betale den, så skulle jeg få tilbake pengene. Men det ble gitt tilbake et beløp minus 150kr for denne fakturaen som jeg ikke skulle ha betalt for i utgangspunktet. Men for de 2 månedene jeg hadde betalt i forskudd for, skal Telenor gjøre det så tungvint som bare det, slik at de satser på å ikke måtte betale tilbake til kunden. De sender meg beløpet tilbake som gammeldags giro betaling, noe som bankene/posten ikke håndterer lenger. Etter ufattelig mange samtaler med kundeservicen ber de meg sende tilbake dette i posten til dem. Rart at et så stort selskap skal drive med slik svindel!

Bytt.no
"Kynisk selskap. Aldri ha abonnement hos dem" skrev Anonym K om Telenor Mobil

Har du en tilsvarende erfaring med Telenor Mobil?
Gjør som Anonym K og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telenor Mobil du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel og usannheter"
5 syns denne omtalen er nyttig

En Telenorselger, som jeg på det tidspunktet feilaktig trodde det gikk ann å stole på, ringte på døren min hjemme og lurte på om det ville være interessant for meg å ha fiberlinje hvis det ble aktuelt for Telenor å legge inn fiberlinje i området der jeg bor. Han kunne ellers skryte denne nye teknologien opp i skyene og mente det ikke kunne sammenlignes med dagens kvalitet (som for min del var en dsl-linje levert av telenor på 30 opp/20 ned - den fungerte fint nok etter mitt behov). Jo, det tenkte jeg hørtes greit ut og svart at JA på sms´en som skulle bekrefte at jeg ville kunne være interessert i å kjøpe denne linjen dersom de fikk aksept fra flere i mitt litt grisgrendte nabolag. Ca et år senere dukker Telenor opp med en ordrebekreftelse i hånden hvor de sier at jeg har inngått en bindende avtale om levering av fiberlinje med kapasitet 20/20 til en pris på kr 1725 (inkl mva) med en bindingstid på 3 år. En avtale som jeg overholde ikke har visst at jeg skal ha inngått. Min tidligere linje kostet godt under halvparten og hadde bedre kapasitet - uten bindingstid. Telenor-svindelen medførte at jeg satt med en linje som var dobbelt så dyr, dårligere enn den jeg hadde ført (så dårlig at den ikke fungerte for mine behov) med en bindingstid på 36 måneder. Reklamasjon med forsøk på å få gehør for at jeg her har blitt lurt av en selger, førte ikke frem (heller ikke i Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon hvor representanten fra Telenor-giganten utgjør 1 av 3 beslutningstakere i den såkalte uavhengige nemda. Så nå sitter jeg med en regning på over 60 tusen for et ubrukelig produkt. Gjett om jeg føler meg svindlet og grundig lurt. Jeg ser ellers at Telenor har svært dårlig omdømme og at det er flere enn meg som følger seg svindlet. Så dette er mitt bidrag til forbrukerstemmen hvor jeg håper vi forbrukere fremdeles har noe vi skulle sagt og at vi ønsker et ordentlig og ærlig samfunn der gigantene ikke kan råde som de vil. Mvh Anett B.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Priser seg ut av markedet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Telenor er alt for dyrt, dette gjør det nødvendig å skifte leverandør dersom man ikke endrer prisstrategi. Når man bruker i snitt ca 0,5 GB, da har man ikke behov for 2 GB og en høyere pris. Og det for noe man ikke har bruk for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ingen problemer!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Telenor i alskens tid. Er i grunn veldig fornøyd. Enkelt å endre abonnement eller handle andre tjenester på "mitt telenor" Hyggelig og hjelpsom kundeservice. Det eneste jeg har stusset over er hastigheten på mobildata, i og med at de skryter av at de har verdens raskeste...🤔 Vel, jeg bor sentralt og under sjekk har jeg kanskje 20-30 mbps.. skulle det ikke være nærmere 100 mon tro!? Prisene dems er kanskje noe stive i forhold til konkurrentene, men så har vi jo "Min sky" med ubegrenset lagring inkl. så alt i alt, fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Svindel?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telenor valgte å avslutte sine Frihet-abonnement og fant da ut at det var naturlig å erstatte et Frihet 4GB abonnement med et 6GB Original abonnement som koster 50kr mer pr måned. Kontaktet kundeservice og fikk beskjed om at Frihet ikke svarer til utviklingen i markedet og at kundenes dataforbruk øker og at de derfor inkluderer mer data i abonnementene. Hadde 6GB Original kostet omtrent det samme skulle jeg forstått det, men her er det snakk om et annet abonnement til en vesentlig høyere pris! Etter en rask sjekk fant kundeservice ut at min samboer egentlig klarer seg fint met et 3GB abonnement. Hvorfor i huleste oppgraderer de da til 6GB???

Telenor Mobil har totalt 286 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR