Meny

NextGenTel TV omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
3
av 7 innen
tv-selskap
3%
anbefaler
NextGenTel TV

"Ny dekoder, dårligere løsning."

Omtale om NextGenTel TV skrevet av Bob for 12.12.2019 21.08

NextGenTel TV har totalt 36 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny dekoder, dårligere løsning."
2 syns denne omtalen er nyttig

Med den nye dekoderen strømmes opptakene fra nettet. Dessverre gjelder dette kun kanal 1-24. Kanalene over disse er kun direkte TV uten teksting. Ingen spoling eller pausefunksjon er mulig. Har også opplevd elendig kvalitet på opptak. Ved spoling vises ikke stillbilder som viser progresjonen. Har vært i kontakt med Nextgentel, og får ikke noe godt svar på når de får fikset slike selvfølgeligheter. Bytter nå TV-leverandør.

Bytt.no
"Ny dekoder, dårligere løsning." skrev Bob om NextGenTel TV

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel TV?
Gjør som Bob og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel TV du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"GRUSOMT"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel hadde en ok tvboks før de "oppgraderte" i 2019. Opptak har dårlig oppløsning, bildet fryser når man spoler, og når man trykker på play igjen tar det lang tid før bilde og lyd kommer tilbake. Opptak mangler også undertekster på de fleste kanalene, dette gjelder også på ukesarkiv. TV-guiden er vanskelig å bruke. Serieopptak er ubrukelig, tar opp alle reprisene, så samme programmet kan bli tatt opp 2-3 ganger. I tillegg er fjernkontrollen grusomt enkel og man kan ikke koble TV-en til kontrolleren, noe som gjør at man må ha mange forskjellige. Det er heller ingen "hurtigknapper" for å feks komme inn på opptakene. Hovedproblemet er vel at alt dette fungere bra før de valgte å "oppgradere" dekoderen sin.

Kristian A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Den nye tv dekoderen deres er vannvittig dårlig. Den er treg, det er dårlig kvalitet på bildet og den er fryktelig tungvint å bruke. Jeg har heller ikke greid å finne ut av hvordan man kan spole tilbake i en opptak som ikke er ferdig tatt opp enda. Dere må seriøst vurdere å bytte ut den nye dekoderen deres. Dessverre har dere monopol i mitt område, men med en gang et annet alternativ dukker opp, er jeg verdens letteste kunde å overtale tll å bytte fra dere. Skjerp dere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig ny dekoder"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi gledet oss til å få ny dekoder som skulle være SÅ bra. Skuffelsen var enorm da vi fikk noe som er så lite brukervennlig som det kan få blitt. Vi kan ikke finne én positiv ting bortsett fra størrelsen. Det hakker, tv-bildet får dårlig oppløsning, det går ikke an å spole med bilder, det går ikke an å spole på alle programmer, opptaksfunksjonen er helt merkelig å vanskelig å forstå, menyen starter alltid på den første kanalen, ikke på den kanalen man er på, og lista fortsetter. Vi tenkte vi kanskje kom til å bli vant til den, men den er bare tvers igjennom elendig! At noen har fått betalt for å utarbeide noe så elendig er meg en gåte. Kommer nok til å bytte til et annet selskap om ikke NextGentel gjør store oppdateringer. Jeg ønsker heller å få tilbake den gamle, som var hundre ganger bedre.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny dekoder enda dårligere enn den gamle"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tittelen på brukerveiledningen burde vært "Velkommen til en enda dårligere TV-hverdag" Ulogisk og tungvinn meny, ubrukelig spoling som ikke viser programmet som spoles og umulig å gjøre serieopptak av en del programmer. Og hvorfor skal programmene slettes etter 30 dager så lenge det fortsatt er plass? Skulle ønske jeg kunne bytte leverandør!

NextGenTel TV har totalt 36 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR