Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 307 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 307 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 307 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
724
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 307 verifiserte omtaler på Bytt.no

Uprofesjonelt, slettes ikke hjelpsomme og ren svindel.

Omtale av  Veldigmisfornøydkunde

Ringer du kundeservice kan du oppleve å få motsridende beksjeder avhengig av hvem du prater med, du kan bli kjeftet på om kundeservice har en dårlig dag og de vil ikke høre, bare prater over når du prøver å forklare. Ringte kundeservice fordi min strømavtale ble uten noen varsel avbrutt av en annen person, noe de mente var min egen feil at jeg lot det skje og insisterer på at jeg må nå betale de tilbake flere tusen kroner for dette og at "det er standard business i strømbransjen å ikke ha noen sikkerhet i avtaler, hvem som helst kan når som helst ta over, endre eller si opp en strøm avtale så lenge de oppgir sitt eget navn og ikke ditt" Har aldri vært mer misfornøyd med noen kundeservice eller leverandør av noe før som jeg er med fjordkraft. Spar deg selv både stress, bry å penger og gå heller til en annen leverandør!

Svar fra Fjordkraft
22.04.2021 16:53

Hei, Vi beklager så mye for din opplevelse med vårt kundesenter. Det virker som at noen har bestilt på strømmåleren din uten din kjennskap, noe som er en veldig uheldig og kjip sak. Kundesenteret vårt skal selvsagt være behjelpelig og støttende og det du har opplevd er det motsatte av hva vi ønsker kundene våre skal oppleve. Dessverre får jeg ikke sett nærmere hva som har skjedd i saken din ettersom vi ikke vet hvem du er. Om du ønsker en ny vurdering i saken om den ble løst på riktig måte kan du gjerne sende en epost til [email protected] så kan jeg se gjennom saken din.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Krav trippelgaranti

Omtale av  Arne

Gjelder bare om du blir sykemeldt mer enn 30 dager. Dette er det ingen av tlf selgeren som informerer om. Går heller ikke frem av nett siden før enn går dypt inn I vilkårene.

Svar fra Fjordkraft
19.04.2021 13:14

Hei Arne. Takk for din tilbakemelding. Det er helt riktig som du skriver - forsikringen gjelder ved sykdom over 30 dager. Vi beklager at dette ikke kom frem i dialog med vår selger. Hensikten med forsikringen er å få dekket strøm og nettleie ved lengre sykefravær eller permittering. Med vennlig hilsen, Fjordkraft.

Den laveste prisen er i praksis umulig å bestille

Omtale av  Morten S. B

Den laveste prisen er i praksis umulig å bestille. Produktet som topper prislistene er nesten umulig å bestille. Kan kun bestilles på nett, men kommer ikke frem som alternativ på nettsidene. Man må søke, men helt korrekt syntaks for å finne den. Det holder ikke. Styr unna og velg noen som er ærlige!

Svar fra Fjordkraft
14.04.2021 10:38

Hei Morten. Beklager sent svar fra oss. Det er riktig som du skriver - ofte finner man gode kampanjetilbud på nett gjennom sammenligningstjenester eller prisportaler. Dette er ikke unikt for strømbransjen, man finner blant annet gode kampanjeavtaler innen bank og forsikring på nett. Dersom du blir tipset eller kommer over et tilbud eller kampanje du ønsker å benytte deg av, er det bare å kontakte oss for eksempel på Facebook eller chat. Husk også at vi har Prismatch. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fastpris er ren scam

Omtale av  Andreas M

Fastpris 1149, fjernet fordi virket dyrt etter 8 måneder. Har siden da ikke vært over 900. Ren scam, skulle også fått tilbake saldoen på 1300 som var til overs, istedenfor tok de seg betalt dobbelt for noen måneder med en uleselig faktura. Mange rare tillegsgebyrer som en starter med i abonnement uten å bli fortalt. På faktura fra tidligere så mather ikke strøm og nettleie fra fastpris med dagens priser, da strømpriser nå i dag er høyere, men jeg betaler langt mindre enn da med fastpris.

Fungerer kun når du er fornøyd.

Omtale av  Knut

Avtalen fungerer kun når du er fornøyd, dersom du har negative erfaringer, ønsker å ta opp et problem eller stille spm, blir det stille. Gir ikke tilbake melding, eller oppføring.

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:07

Hei Knut. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Unngå dem hvis du kan

Omtale av  Jc

Jeg skulle ønske jeg hadde lest anmeldelser her før jeg valgte Fjordkrafts tjeneste. Telefonselgeren ga bare delinformasjon om avtalen de ønsket at du skulle registrere deg. Så snart du registrerte deg, endret de prisen ved et varsel. Da du ønsket å flytte til en bedre leverandør, prøvde de å få deg til å bli ved å true deg med et gebyr på 500 kroner fordi du må bruke forsyningen deres i 6 måneder (selgeren fortalte deg ikke om dette). Det var ikke veldig hyggelig opplevelse å måtte forholde seg til Fjordkrafts kundeservice. De så ut til å undervurdere kundenes intelligens ved å tilby noe som ikke var konkurransedyktig i markedet. Jeg vil IKKE anbefale Fjordkraft til noen.

Svar fra Fjordkraft
08.02.2021 09:50

Hei Jc, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Jeg har gravd i hva det er som kan ha skjedd her, og jeg har konkludert med at du rett og slett har hatt skikkelig uflaks da du ble kunde hos oss. Det høres ut som du har blitt kunde på en Garantistrøm-avtale like før vi satte opp prisen på den, noe som jeg godt kan forstå føles ugreit. Samtidig har avtalen hatt bindingstid, som du sier. De 500 kronene var en rabatt som du fikk på første faktura, men denne rabatten bortfaller hvis man bryter bindingstiden. Da må den tilbakebetales. Oppsummert så stemmer alt du sier, og jeg skjønner godt at totalopplevelsen din har vært dårlig. Det er leit å høre at du i tillegg har hatt et dårlig inntrykk av vår kundeservice, for her er jeg sikker på at vi kunne vært mer behjelpelige. Jeg har i hvert fall full forståelse for at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av oss. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse en gang i fremtiden. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Ikke stol på hva selgeren sier

Omtale av  Kunde S. B. L

En hyggelig selger ringte meg for å tilby billig strøm. Han sa at jeg hadde følgende garanti: Hvis jeg fikk et tilbud fra en annen leverandør, kunne jeg bare ringe kundeservice og få den samme prisen (evt. f.eks. to måneder med gratis strøm) hos Fjordkraft. Etter å ha vært kunde i noen dager, ringte jeg til Fjordkraft og sa at jeg hadde fått tilbud om gratis strøm fra en annen leverandør. Men det holdt ikke. Fjordkraft matcher kun tilbud som ligge åpne på nettet som gjelder for alle, altså ikke spesialtilbud man kan få pr. telefon. Hva er da vitsen? Plutselig var det andre altså regler som gjaldt. Jeg fikk beskjed av kundeservice at alt selgeren hadde sagt i telefonen ikke var gyldig. I prinsippet kan de sa hva de vil for å lure folk på kroken. Jeg fikk de til å lytte til opptaket av samtalen jeg hadde med selgeren. Og alt dette ble altså bare plutselig ugyldig. Jeg fikk en e-post der de beklager at jeg hadde fått uriktig informasjon. Jeg ville derfor benytte meg av den såkalte "Fornøydgarantien" som gir penger tilbake hvis man ikke er fornøyd. Jeg fikk da dette svaret av Fjordkraft: "Da avtalen din er avsluttet hos oss får vi ikke trukket fra fastbeløpet på din neste regning. Da fastbeløpet er på 19 kr, kan vi ikke utbetale dette beløpet da det er under 200 kr." Fjordkraft er altså ikke annet enn svindel fra ende til annen. Styr unna!

Svar fra Fjordkraft
05.02.2021 15:07

Hei, og takk for tilbakemeldingen. Det du sier om vilkårene til Prismatch er riktig. Vi matcher prisen dersom du som kunde får tilbud om tilsvarende avtale til lavere pris hos en konkurrent og kan fremlegge dokumentasjon på dette. Prisene må være dagsaktuelle og allment tilgjengelige. (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/). En muntlig avtale vil dermed dessverre ikke være gyldig for Prismatch. Hvis selgeren som du har vært i kontakt med har gitt deg uriktig informasjon rundt Prismatch må vi bare beklage, for slik skal det ikke være. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 307 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR