Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Alt fungerte greit, frem til jeg bestilte tjenesten smart lading av bil. Det virket ikke og jeg tok kontakt med kundeservice. De lovet meg tilbakemelding, men etter 3 ukers venting samt at jeg purret på dem 6 ganger, byttet jeg leverandør. Jeg ønsker ikke å være kunde hos noen som ikke verdsetter sin kunder.
Hei Sverre, Takk for din tilbakemelding vedrørende tjenesten Smartlading. Vi beklager ulempene du opplevde og forsinkelsen i vår respons. Selv om vi bestreber oss på å tilby rettidig og effektiv support, ser det ut til at vi ikke møtte dine forventninger denne gangen. Din tilbakemelding er svært viktig for oss. Dersom du vurderer oss igjen ved en senere anledning håper vi at vi kan gjenopprette tilliten. Ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar
Kundeservice tar deg ikke seriøst. Appen fungerte ikke før halvveis inn i måneden jeg skulle prøve Fortum. Jeg skulle bli ringt opp men det skjedde aldri. Jeg måtte purre på det før de endelig fikset det.
Hei Jonathan, Vi har dessverre opplevd noen tekniske utfordringer ifm. med forbrukshistorikken på appen den siste tiden. Dette problemet skal nå være løst og forbruket skal nå være tilgjengelig. Vi beklager utfordringene du har møtt på med både appen og hos vår kundeservice. Takk for din ærlige tilbakemelding, den er avgjørende for vår kontinuerlige forbedring. Mvh Fortum Strøm //Bahar
Oversiktlig app og greit det meste. Hyggelig kundebsenter
Hei Erik, Takk for din positive tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du finner vår app oversiktlig og er fornøyd med servicen fra vårt kundesenter. Ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar
Grei strømleverandør. Ingen overraskelser. Har ikke planer om å skifte
Hei Rein, Takk for hyggelig omtale. Dersom det dukker opp spørsmål eller du ønsker å gi oss en tilbakemelding må du ikke nøle med å kontakte oss i fremtiden. Ønsker deg en riktig fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar
ikke god avtale, får ikke opp årsforbruk. +++ får ikke opp app for mercedes eqa. ellading
Hei Gunnar, Du finner årsforbruk i appen under energirapport. Der kan du velge dag, måned eller år. Velger du "år" kan du nederst velge året du ønsker forbrukstall fra. Det er flere biler som ikke støttes av Smartlading siden vi er avhengig av systemstøtte fra bilprodusenten sin side. Så fort produsenten har det nødvendige på plass vil vi lage støtte for smartlading for disse bilene. Vi jobber dermed med å få støttet flere biler, men vi kan dessverre ikke si sikkert når det blir enda. Vi beklager dersom våre eksisterende avtaler ikke har møtt dine forventninger. Vi ønsker å finne den beste avtalen som passer dine spesifikke behov. Vennligst ta kontakt med oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Stort sett fungerer alt bra. Men når jeg spurte om avtalen «Spot smart» fikk jeg ikke godt nok svar
Hei Jan, Takk for hyggelig tilbakemelding. Så leit å høre at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon vedrørende våre tjenester. Kort fortalt er Sport Smart en spotprisavtale med kr. 99 i fastbeløp og 0øre/kWh i påslag. Tjenesten gir deg full tilgang til appens funksjoner og det er ingen bindingstid på avtalen. Håper dette ga noe klarhet i bilde. Mvh Fortum Strøm //Bahar
Jeg ville bytte strømleverandør på grunn av den fine appen til Fortum. Ble enig med selgeren om en spotprisavtale pluss fast lite månedlig påslag. Da regningen kom var det lagt til flere tjenester vi ikke var enige om. Da jeg ba om opptaket av salgssamtalen kunne jeg ikke få den, på grunn av personvernet! Personvernet til selgeren!!! Senere ble opptaket plutselig borte! Andre strømleverandører sier at det ikke er mulig uten aktive grep. Jeg spurte Fortum om hvilke goder jeg fikk ved de tjenestene de ekstrafakturerte. Jeg fikk aldri noe svar på det. Jeg har rettet mange spørsmål til Fortum, men får aldri svar. Utrolig arrogante. Da jeg sa opp avtalen fikk jeg "avbruddsgebyr" på flere tusen kroner fordi den avtalen jeg ble satt opp på (uten min vilje eller vitende) var en 12måneders avtale. Vi skal nå møtes i Forliksrådet. Det skal bli en deilig opplevelse! Hold deg unna Fortum. Det kan bli en tidkrevende, omfattende og dyr opplevelse for deg!! Nå du leser andre anmeldelser her inne, så ser du at jukset gjentar seg gang på gang. Det er altså en systematisk gjentagelse som viser at Fortum jukser når de kan! Ligg unna Fortum. Jukser systematisk. Ikke tro på forsikringene deres om seriøsitet. Det kan koste deg dyrt!
Hei Thor, Vi beklager på det sterkeste de problemene du har opplevd og den frustrasjonen dette har medført. Det du beskriver, reflekterer ikke den standarden for kundeservice og transparens vi streber etter hos Fortum. Vi takker for din tilbakemelding og tar det med oss videre i vårt kontinuerlige forbedringsarbeid. Mvh Fortum Strøm //Bahar
Jeg har sagt opp men gikk tilbakke for det var nok det beste Så har dem en veldig fin.app
Hei Luisi, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og at du har valgt oss som strømleverandør igjen. Ikke nøl med å kontakte oss dersom du har ytterligere spørsmål eller forslag til forbedring. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Enkel app, som gjør at du kan følge med på strømbruken din daglig. Mulighet for 14 dager ekstra utsettelse på strømregninga👍
Hei Kåre, Takk for hyggelig tilbakemelding! Fint å høre at forbrukshistorikken og prisoversikten er enkel og oversiktlig for deg. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fortum Strøm
Bra bortsett fra prisen som det er vanskelig å gjøre noe med
Hei Svein, Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi forstår bekymringen rundt prisingen, og til tross for høy etterspørsel og markedssvingninger, streber vi kontinuerlig etter å opprettholde konkurransedyktige priser for våre kunder. Mvh Fortum Strøm //Bahar
Synes det er helt umulig å nå fram på telefon, og forbanner denne KI som det heter. Får jo ikke et vettug svar fra en robot? Dere hadde tjent stort på å svare på telefon fra et menneske er min mening. Ellers alt greit med Fortum, og har vært kunde der fra 1997. Men nå er vel alt overført til finske eiere, og jeg foretrekker norsk eid selskap heller!
Hei Kristin, Takk for din tilbakemelding, og vi setter pris på at du har vært en lojal kunde siden 1997. Vi ønsker å understreke at Fortum fortsatt er et nordisk energiselskap, og selv om vi er en del av noe større, betjenes våre norske kunder av kontorer i Norge, med norske ansatte og norsk kundeservice. Vi forstår at telefonkontakt er viktig, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre tilgjengeligheten vår. Vi beklager dersom du har hatt utfordringer med å nå oss på telefon. Samtidig er vi stolte over å være Nordens mest valgte leverandør av strøm og energiløsninger. Vi verdsetter din tilbakemelding og tar dine synspunkter til hjerte. Hvis det er noe spesielt du ønsker å diskutere eller forbedre, ber vi deg kontakte oss direkte, enten via telefon eller e-post. Takk igjen for din langsiktige støtte, og vi ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Mvh Fortum Strøm //Bahar
Kjempe god kundeservice, veldig enkelt å ha med å gjøre generelt, ingenting er et problem :)
Hei Arijana, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med opplevelsen du har hatt med vår kundeservice. Dersom det skulle dukke opp spørsmål må du ikke nøle med å kontakte oss i fremtiden. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Generelt fornøyd med Fortum. Spesielt appen.og smart lading
Hei Terje, Tusen takk for din positive tilbakemelding. Vi er svært glade for å høre at du er fornøyd med tjenestene våre og at du anser Smartlading og appen som brukervennlige. Dersom det skulle dukke opp spørsmål etterhver må du ikke nøle med å ta kontakt med oss. Ønsker deg en riktig fin dag! Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
De har for store påslag. Anbefaler alle å sjekke ptørisene
Hei Frode, Takk for din tilbakemelding. Vi forstår bekymringen din angående våre påslag og setter pris på at du deler din oppfatning. Våre priser reflekterer forsøket på å balansere kvalitet og service med kostnader, men vi erkjenner viktigheten av konkurransedyktighet. Vi oppfordrer alle våre kunder til å sammenligne priser for å sikre at de får den beste verdien. Hvis det er spesifikke aspekter ved vårt tilbud du ønsker vi skal se nærmere på, vennligst kontakt oss direkte på [email protected] eller telefon 21 49 49 49. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Dere respekterer ikke kundenes ønske. Ønsket kun strøm og ba utrykkelig om å ikke bli kontaktet med det dere kaller gode tilbud på det jeg mener er unødvendige merkostnader. Nå har dere tatt kontakt tre ganger selvom jeg har sagt ifra hver gang jeg ikke ønsker det og dere har lovet at det skal jeg slippe. Derfor varte vårt kundeforhold i 4 dager.
Hei Elisabeth, Takk for din tilbakemelding! Vi beklager at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Det er leit at vi ikke fikk mulighet til å rette opp i inntrykket ditt, men vi tar med oss din tilbakemelding og vil iverksette tiltak for å forbedre prosesser og sikre at dette ikke skjer i fremtiden. Ønsker deg en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Dere er kun et av mange el-selskaper. Dere er ikke den værste, men antagelig sånn midt på treet.
Hei Thor, Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og funksjoner , og setter derfor stor pris på at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Vi ønsker å være et strømselskap som kan tilby en rekke smarte kundefordeler for deg som er Fortum-kunde. I Mitt Fortum-appen og på Min side får du full oversikt over strømforbruk og kostnader. Hos Fortum har vi ververabatt hvor du har mulighet til å verve en venn og få 400 kr trukket fra din faktura. Vi tilbyr også flere tjenester for at du skal kunne få en strømavtale som virkelig passer deg og ditt behov. Du kan lese mer om dette på vår nettside fortum.no. Har du noen spørsmål er det bare å kontakte oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vi står klare for å bistå. Vennlig hilsen, Fortum Strøm