Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg og min samboer møtte 2 selgere på kiwi for 1 eller 2 uker siden. Disse sa til oss at fortum har kjøpt opp hafslund og at vår avtale kommer nå til å bli satt til dyr fortum avtale og rådet oss til å bytte raskt til fortum nå. Jeg har nå ringt til hafslund som sier at dette ikke stemmer, utrolig sleip måte å få nye kunder på. Har tatt kontakt med NVE og media.
Selger snakker om å gi bedre vilkår en konkurentene, dytter på deg medlemskap via telefon og hus oppsøk. Har kampanjer på det dyreste alternativet for å avslutte kampanjen og skru opp prisene igjen. Ikke bli lurt av markedsføringen deres..
Ble oppringt og informert om at jeg måtte bytte fra Hafslund, og at de hadde en kjempe god avtale for oss som var kunder hos Hafslund. Nektet høre når jeg sa at j ønsket å bli i Hafslund, for nå var d samfakturering og jeg kom til å spare så mye. Når jeg sa at j ville undersøke om d virkelig stemte at Hafslund la ned, så jeg var nødt til å bytte skjønte han ikke hvorfor d var nødvendig når j uansett sparte penger hos han. Og lurte på om jeg ikke lest noen nyheter i d siste. Veldig ubehagelig selger, som drev meget tvilsom salgsprosess. Anbefaler å styre unna.
Fikk et svert ubehagelig møte med en selger på Kiwi Gystad Jessheim. Selgeren nektet å gi seg og godtok ikke et nei. Vi forsøkte å si at vi ønsket å undersøke litt mer før vi evt byttet. Dette skjønte hun ikke og sa vi like gjerne kunne bytte med en gang da Fortum leverte best strøm pris. Anbefaler selgere å ikke være så pågående. Vi kommer ikke til å velge Fortum strøm pga denne opplevelsen.
Dette er faktisk det verste jeg har vært borti når det gjelder telefonsalg. Tar absolutt ikke et nei for et nei, forteller at de kun har tre negative omtaler inne her, men alle ser jo at det ikke er sant... Jeg skjønner at folk prøver å gjøre jobben sin, men telefonsamtalen jeg hadde var mildt sagt ubehagelig. Hvis alternativet er å betale mer et annet sted for strøm, så gjør jeg gladelig det, for så aggressiv markedsføring nekter jeg å støtte. Ikke at jeg tror på hva de sier da et raskt søk på selskapet sier sitt.
Ble oppringt i kveld, da tvang han meg omtrent til å gå til sikringsskapet mitt å fortelle han div.. Han nektet å ta et nei for et nei og det endte opp med at jeg av en eller annen grunn trudde på han og godtok en avtale. De sier det er superbillig med 0,90 kw/t, men det er jo 3 ganger dyrere enn andre steder? Jeg er ung og har null erfaring, da vi nettopp har kjøpt eget hus.. Skal ringe kundeservice i morgen for å klage og si ifra at jeg ikke ønsker å være hos dem.. De stenger selvfølgelig alt av telefoner osv klokken 16.00 så da må jeg bruke tid på jobb.. Takk for meg.
Gikk på et dårlig tilbud for flere år siden, og byttet strømleverandør raskt etterpå. Siden den gang har Fortum stadig ringt for å tilby meg ny strømavtale, og det er ikke mulig å få de til å slutte å ringe! Er reservert mot telefonsalg, men siden jeg dessverre er en tidligere kunde, så har de lov å ringe, og dermed ringer de i tide og utide. Sier alltid at jeg ikke ønsker å bli oppringt, og selgeren lover å få meg slettet fra ringelistene, men det hjelper jo ikke, de fortsetter å ringe. Styr unna!
Best pris, best kundeservice! Har hatt mange forskjellige kundeforhold med leverandører gjennom åra, fortum er best!
Har hatt avtalen eStrøm med Fortum på hytta i 2, 5 år og er veldig fornøyd. Kjempeoversiktlig "min side" og konkurransedyktige priser så langt. Anbefales.
Har hatt Fortum som strømleverandør i rundt ett år nå, kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd. God spot-avtale, og begjelpelige i kundeservice de gangene jeg har hatt spørsmål. Alt i alt godt fornøyd!
Sendes faktura feil så krever man ikke purregebyr. Gjør man feil så retter man det opp. Det gjør ikke Fortum.
Aggressivt telefonsalg. Etter endt kundeforhold i 2013 ringer de meg fortsatt 1 gang i måneden, nå 4 år etter!! Hver gang ber jeg de slette meg, og hver gang lover de å slette meg, men de ringer bare igjen. Lovnaden om gratis strøm i 3 mnd ble slett ikke gratis med alle gebyrene som ble lagt på toppen. (Noe jeg heller ikke ble informert om.) De sa det var uten bindingstid, men da jeg ville si opp var jeg allikevel bundet i ett år. Styr unna.
Agressiv telefonsalg. Ikke mottatt angreskjema. "Sa opp" neste dag via telefon. Fikk strømregning, firma sendt til inkasso.
Vi har hatt Fortum en del år og er fornøyd, nå også nettleie på samme faktura, noe som er helt supert. Lurer jeg på noe ringer jeg inn og treffer flinke og hyggelige mennesker. Kan anbefales. Fått mye tilbud om å bytte strømleverandør, noe som ikke blir aktuelt.
Blitt oppringt gjentatte ganger av frekk og ekkel kundebehandler etter å ha sagt opp kundeforholdet.
Opplevde en aggresiv telefonselger sommer 2015 som ikke tok nei for et nei, ei heller kunne sende meg mer info om strømavtalen på email. Kort tid etter telefonen, mottok jeg sms hvor det stod noe lignende; takk for at du valgte Fortum, vennligst bekreft avtalen ved å svare JA på denne meldingen. Ignorerte sms, men opplevde da over en periode på en måned å motta 4 nye sms og 2-3 telefoner i uken. Svarte ikke på noen. Dette stoppet ikke før jeg tok direkte kontakt med kundeservice og listet opp antall og tid på alle oppringninger og sms mottatt, samt hva som hadde blitt sagt i samtalen. Verste med opplevelsen, utenom telefonterroren, var måten telefonselger valgte å ordlegge seg til meg. Det var nedlatende, denne avtalen måtte jeg bare ha, og jeg var nødt til å svare JA på smsen for å motta mer info. Altså takke JA til en avtale før du hva avtalen innebærer?? Jeg stiller også spørsmål ved hvordan Fortum innhenter informasjon om potensielle kunder. Da jeg spurte om han kunne sende på email, leste han opp facebook emailen min ([email protected]). STYR UNNA.