Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig selskap

Omtale av  Roza S

Tull og tøys hele veien. Feil kunde, feil faktura . Dårlig kompetanse .Ønsker du problemer i ditt liv velg Hafslund

Svar fra Hafslund Strøm
25.08.2020 15:48

Hei Roza! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Her vil jeg gjerne høre mer om hva som har skjedd slik at vi kan komme til en løsning. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] eller per tlf: 21494949. Du kan også kontakte oss på Facebook Messenger eller via chatten vår på nettsiden vår www.hafslundstrom.no. Jeg håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Elendig service: Endrer avtaler uten varsel, informerer ikke aktivt om billigste tilbud,

Omtale av  Tidligere T. K

Jeg fraråder Hafslund Ström på det sterkeste. Etter å ha värt en lojal og pliktoppfyllende kunde i snart to tiår har jeg nå oppdaget at de godt tilbake i UTEN VARSEL har endret avtalebetingelser på strömavtalen, og viser til at det burde jeg sett på faktura (som går på avtalegiro selvsagt), samt at de skriver eksplisitt i sitt svar at de ikke aktivt orienterer om de rimeligste strömavtale som finnes, det er opp til kunder å selv finne ut av. Min side blir heller ikke operativ av Hafslund med mindre man ber om det, Man kan derfor leve i god tro på at tegnet avtale fortsatt gjelder med mindre man fölger med på ev endret tekst på faktura HVER måned. Hafslund endrer avtaler uten varsel og ser det hensiktsmessig å unnlate å informere kunder både om det og å gi dem rimelig beslutningsgrunnlag for å velge hvis avtaler skal endres. Kort sagt du kan ikke ha tillit til dem og de utnytter ved mangelfull informasjon (hvilket fremstår bevisst strategi) lojale kunder. Velg andre strömleverandörer.

Svar fra Hafslund Strøm
25.08.2020 14:33

Hei! Først og fremst vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss i Hafslund Strøm. Jeg forstår at dette kan være forvirrende og frustrerende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Når det gjelder endring av avtalene våre, er dette noe som opplyses våre kunder digitalt og som står spesifisert i våre avtalevilkår. Dette kan entes opplyses på e-post eller på Min Side. Min Side er en tjeneste og en funksjon der man selv må ta kontakt med oss for å opprette bruker, dessverre. Det er beklagelig dersom du ikke har mottatt informasjon om dette. Når det gjelder AvtaleGiro og eFaktura vil jeg minne om at dette er to forskjellige ting. AvtaleGiro er en betalingsmetode der beløpet på faktura trekkes automatisk i nettbanken, slik at man selv slipper å legge inn betalingen manuelt hver måned. Faktureringsmetode kan variere fra eFaktura, postfaktura eller e-postfaktura. Efaktura sørger for at fakturaen kommer direkte til nettbanken. Der er det også mulighet for å åpne faktura dersom det er ønskelig. Våre kunder står også fritt til å endre på sin avtale dersom det er ønskelig. Dette kan man gjøre på våre nettsider eller ved hjelp av Min Side. Vi setter pris på våre lojale kunder, og dersom det er slik at avtalen din er endret uten varsel er det fint om du kan ta kontakt med oss på [email protected] eller per tlf 21494949 slik at vi får undersøkt dette nærmere. Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss og håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (3)

Svindel fra Hafslund Strøm

Omtale av  Forbannet K

Hafslund strøm har ved flere anledninger lagt til ulike tjenester på våre abonnement som vi aldri har bestilt. Vi er en bedrift og har mange strømavtale og det ser ut til at Hafslunds selgere gjør dette bevisst for de regner vel med at vi ikke skal oppdage eller bry oss om dette. Dette er svindel og vi har tatt de i dette flere ganger. Vi skal nå bytte over til en annen leverandør og anbefaler alle å gjøre det samme.

Svar fra Hafslund Strøm
13.08.2020 08:32

Hei! Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Ved inngåelse av avtale skal det alltid opplyses til våre kunder om hvilken avtale de blir registrert med, og det skal også innhentes aksept og bekreftelse fra kunden før avtalen prosesseres og blir aktiv. Dette gjelder både privatkunder og bedriftskunder. Jeg vil veldig gjerne se nærmere på denne saken slik at vi kan komme til en løsning, og slik at jeg får meldt dette videre til rette vedkommende. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] eller per telefon: 21494949. Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (3)

Dårlig tjeneste "Lik betaling"

Omtale av  Renate

Jeg ble ringt i av en litt overivrig selger i januar som foreslo tjenesten lik betaling. Han la det frem på en sånn måte at man ikke skulle havne i minus dersom man hadde denne tjenesten. Så vi har jo da betalt strømregningene som har kommet på 650 kr og ikke tenkt noe mer på det, det er ca samme prisen som vi hadde på spotpris hos Norges Energi. Etter noen mnd fikk jeg en epost om at beregningen var feil og at regningen min derfor også var feil, dette er jo greit nok, men så fikk jeg en ny epost etter et par dager om at det ikke var feil alikevel! Og nå sitter vi jo her etter nesten 8 mnd og skylder Hafslund 1800kr! Greit nok at det ikke er snakk om så veldig mye penger, men vi har ikke fått noen beskjed om det og synes det er ganske ufint at selgerene ikke nevner det når de prøver å selge dette inn hos folk.. Er ikke akkurat lønnsomt hvis man ender opp med mange tusen i minus. Denne tjenesten betaler vi også 45 kroner i måneden for, så vi har betalt 360 kroner for å skylde hafslund 1800 kroner på 8 mnd. Vi har byttet strømleverandør på flekken og skal ALDRI tilbake til Hafslund.. Hadde vært mye mer ålreit om man hadde fått beskjed når man begynte å skylde penger så man kunne endret på dette med en gang.

Svar fra Hafslund Strøm
31.07.2020 00:18

Hei Renate! Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar slike tilbakemeldinger svært alvorlig. Tanken vår bak Lik Betaling er at vi estimerer det gjennomsnittlige årsforbruket og gir et fast beløp å betale basert på dette. Beløpet inneholder også ofte nettleien fra netteieren dersom det er avtale med netteieren om gjennomfakturering. Tjenesten er tenkt slik at man betaler det samme hele året og er en tjeneste man har over lengre tid. Ettersom strømprisen varierer i henhold til vær og årstid vil man på sommeren betale litt mer enn sitt faktiske forbruk - og litt mindre på vinteren. Det er beklagelig å høre om opplevelsen og situasjonen som har oppstått. Jeg vil gjerne se nærmere på hva som har skjedd i denne saken og komme til en løsning. Samt at jeg også vil ta dette opp med vår salgs-og kvalitetsavdeling som melder dette videre til rette vedkommende. Vi kan nås på [email protected], tlf: 21494949 eller via chat på vår hjemmeside eller Facebook. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg håper å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Vankelig å få kontakt på telefon. Følger ikke opp avtaler

Omtale av  Tor

Forferdelig kundeservice men dyr strøm. Har bedt om å få regning til en angitt adresse uten at de følger opp. Tar ikke telefon når jeg ringer opp. Ikke seriøst selskap.

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 06:57

Hei Tor! Jeg forstår at dette oppleves som frustrerende og det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Det er også beklagelig å høre om at du ikke har kommet i kontakt med oss per telefon når du har ringt oss. Her vil jeg veldig gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på hva som har skjedd i denne saken og komme til en løsning. Vi kan nås på e-post: [email protected], på Facebook eller så kan du snakke med oss på chatten vår på vår nettside: www.hafslundstrom.no. Jeg beklager opplevelsen og håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Frekke og arrogante

Omtale av  Jorg K

Plutselig kunne ikke elvira bruke efaktura. Ingen informasjon I forkant. Faktura sent til inkasso med ekspressfart. Ingen hjelp på kundeservice. Masse ekstra arbeid og utgifter. De straffer kunder som bytter strømleverandør.

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 07:01

Hei Jorg K! Jeg forstår frustrasjonen din. Dessverre gjelder dette forhold knyttet til din netteier Elvia og jeg har ikke mulighet til å se hva som har skjedd da Elvia er et annet selskap enn oss i Hafslund Strøm. Vi i Hafslund Strøm er kun en strømleverandør. Her anbefaler jeg deg å ta direkte kontakt med Elvia. De kan nås på mail: [email protected] eller per tlf: 02024. Jeg vet også at de har en egen chat på sin hjemmeside: www.elvia.no :) Hilsen Emilie

Nyttig (1)

Nettleie

Omtale av  Ban

Jeg vet at dette er bortkastet tid for det er vel ingen hos Hafslund som egentlig bryr seg hva kundene mener og jeg ser på ratingen at det ikke er mye å skryte av. Dessverre er de blitt alfor store og arrogante med myndighetenes tillatelse. Det oppmuntres til å spare strøm, vel og bra det, men når nettleien ender opp på nesten 87% av en strømregning (ja du ser rett) må noe være fundamentalt galt. Hvor mye av dette går til utbygging og vedlikehold som dere argumenterer for i det kjedsommelige? Er det noe tall på dette ute i offentligheten eller blir det skjult i en suppe av diverse AS? Amerikanerne har et fantastisk ordtak: same sh#t new wrapping. Det sitter jeg igjen med og må betale 401,88 kr i nettleie og 61,01 kr i strømforbruk juni - 20!

Svar fra Hafslund Strøm
28.07.2020 06:59

Hei Ban! Jeg forstår frustrasjonen din. Dessverre er det vanskelig for meg å besvare dette da henvendelsen din gjelder nettleie og forhold knyttet til din netteier. Nettleie er det netteieren din som fakturerer for og er et annet selskap enn oss i Hafslund Strøm. Vi i Hafslund Strøm er kun en strømleverandør. Det er netteieren din som er ansvarlig for nettleien, strømmåleren din og strømnettet der du bor. Hilsen Emilie

Nyttig (0)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR