Meny

Lyse strømpriser

Skriv omtale
Bytt til Lyse
SJEKK OM LYSE KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Lyse leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Lyse Fastpris
Fastpris - Lyse
11 omtaler
Etterskuddsvis betaling
32 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
732 kr /mnd
54,88 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Lyse Fastpris 1 år
Fastpris - Lyse
11 omtaler
Etterskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
778 kr /mnd
58,38 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Lyse Hytte
Spotpris - Lyse
11 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
926 kr /mnd
69,45 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Lyse Ung
Spotpris - Lyse
11 omtaler
Garantert pris i kun 1 måned
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
926 kr /mnd
69,45 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Lyse Bate Strømavtale
Spotpris - Lyse
11 omtaler
Garantert pris i kun 1 måned
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
965 kr /mnd
72,38 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Lyse Spotpris
Spotpris - Lyse
11 omtaler
Garantert pris i kun 1 måned
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
965 kr /mnd
72,38 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Lyse omtaler og erfaringer
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
81
av 106 innen
strømselskap
50%
anbefaler
Lyse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Luringer"

1. Flyttet inn i nykjøpe huset vårt og sa ja, over tlf, til strøm fra lyse (Lyse ringte oss). Fikk senere vite at de hadde signert oss opp på 9 mnd bindingstod, uten å nevne ett ord om bindingstid over telefonen!! 2. Hvordan håndterte de det? Ved å ikke svare på henvendelser. 3. Etter fysisk oppmøte på kontoret deres fikk jeg beskjed om at dette skal vi ordne. Hva skjedde? INGENTING. Møtte flere ganger opp. Ingenting.... 4. Fikk beskjed om at strømmåleren ikke virket. Det ble da stipulert forbruk. Det viste seg i etterkant at stipulert forbruk var 3 ganger høyere enn reelt (tre ganger, overdriver ikke). Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Innkjøpspris er ikke som det gir inntrykk av..."

Så at forbrukerrådet hadde meldt inn Lyse innkjøpspris i avisene i November, og byttet med det samme strømselskap. Nå har jeg fått flere fakturaer fra ny leverandør, og der at jeg har betale mer enn 5 ganger mer for stømmen hos lyse!! Jeg har vært kunde hos Lyse i mange år grunnet at Lyse eies av komunene. En skam spør du meg.I tillegg har jeg lest at de står for mye av vindkraften her i Rogaland... Aldri Lyse igjen!!

Jantorleif S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"faktura rutiner som stinker"

Dessverre kan ikke Lyse godkjennes da faktura rutinene er nå ute av kontroll. De har over de sist 2 årene å vært svært upålitelige og gjør flere tabber. I da fikk jeg nok da en inkasso kom fra faktura jeg aldri har mottatt. La meg legge til det var ingenting å utsette på dem for bare noen får år siden. Dette er et ledelses problem.

Freddy H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En leverandør til å stole på"

Jeg er svært fornøyd med Lyse som strøleverandør. Ingen lureprising, kun stabile gode strømavtaler. (Gikk over til Fjordkraft en periode, men det skal jeg aldri gjøre igjen)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dårlig kommunikasjon og service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle bestille ny Lysebox. Ventet uker og tok kontakt igjen og da hadde de ikke fått bestilling😟 Bestilte for andre gang på internett og fikk bekreftelse at det var bestilt. Ventet 3 dager og sjekket. Igjen var den ikke bestilt så jeg ringte å snakket med de og bestilte den på tlf. Og ventet. Og igjen var det ikke registrert. Hva fanken. Ringte dagen etterpå og skjeftet og da gikk det en dag og den var på døra. Samme skjer med svigermor. Skulle få nytt Internett og ny sentral og da ble det bare rot. Og nå som hun bestilte nye lyse box så fikk hun den gamle istedet for den nye og må styre med å sende tilbake boksen igjen. Grusomt til rot.

Mariann B
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forbruk/pris"

Ser ikke fordel med ny sikringsboks. Prøver være bevisst på lavere forbruk. Ser at Lyse ikke er billig. Regninger en gang i måneden på samme tid. Bra. Bare betaler. Kranglet om en tjeneste som var skyhøy da de var innom i 5 min. Noe fordel å bytte leverandør/ alternativ til fast pris?

June M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Stort sett ok"

Har stort potensial, men dere er noe vel kjappe med å sende giroer til disse kreditorene, hvorfor? Spesielt når dere VET at kunden betaler alltid, er skuffa over akkurat det, jeg har ikke så mye pga skade og sykdom... Utenom oppdikta beløp fra April, i fjor...? så har dere bra service, å mange gode kvaliteter :), siste biten er, slutt å sorteliste gode kunder som dere vet alltid betaler!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke dokumentere forbruk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk plutselig beskjed om at strømmåler ikke overførte signaler så den måtte byttes. Måtte ta fri og vente på representant for bytting av måler. Deretter fikk en høy regning. Bad om dokumentasjon på at måler var ok. Fikk da ett uforståelig svar og at jeg måtte betale dersom jeg ønsket dokumentasjon på at måler virket. Omsider kom det og fram at en gikk tilbake til 2015 da måler var 0 og fram til dd. Det kom og fram at måler ikke hadde virket i flere mnd uten at det var informert om. Høyeste pris og ett stipulert manko fra en kanskje defekt måler fikk en beskjed om å betale. Slett kundeservice og dårlig ledelse. Dessverre har de for mye innflytelse og selvfølgelig politisk styrt. Velg en annen leverandør om du kan.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR