NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
NordlysEnergi har bevist for meg at de er et selskap som man kan stole på både når det gjelder pris og åpenhet ut til kunde med avtaler
Fikk første faktura i går og veldig fornøyd med prisen jeg har fått. 0 i påslag og 0 i månedsbeløp. Fikk heller ikke gebyr på papirfaktura. Anbefales!
Har hatt Nordlys i overkant 13 mnd. Har hatt samma avtale hele veien, og det har vært langt billigere når jeg har sammenlignet med andre. Så sier meg helt uenig med omtalene, og anbefaler å bytte! (Vertfall med tanke på det har vært så dyrt i det siste) :)
Veldig fornøyd med Nordlysenergi. Betaler mye mindre for strømmen i dag enn da jeg var hos Lyse. Skjønner ikke hvorfor det er binding med så gode priser, derfor 4 stjerner fra meg.
Fornøyd med nordlysenergi som leverandøren. Har hatt de i 18 månder, samme avtale hele veien så det har ikke vært noe problem å ha bindingstid. Kan anbefales dersom pris er viktig!
Jeg kan bekrefte det andre her sier om vanvittig bindingstid og oppsigelsesgebyr. Selgeren informerte ikke om disse. Jeg leste selvfølgelig kontrakten, men valgte å ikke angre før fristen. Jeg la inn i kalenderen å huske å si opp så snart et år var gått. Tenkte det var verdt å prøve. Men i tillegg til dette - som alene er god grunn til å holde seg unna med mindre man vet akkurat hva man binder seg til - så begynte de etter noen måneder plutselig å fakturere 39kr/mnd i månedsbeløp. De skyldte på "feil" i fakturasystemet. Men ettersom de ikke har noe abonnement med dette beløpet, er det ekstremt mistenkelig. Jeg tipper de spekulerer i at noen av kundene ikke oppdager "feilen". Man kan få en god pris hvis man følger med på hver faktura og passer på at man ikke havner i en situasjon der man må si opp avtalen på kort varsel. Men jeg kan absolutt ikke anbefale med mindre man synes det er verdt å bruke tid på å passe på at de ikke lurer deg. De har også ikke noe særlig brukervennlige systemer, og man får ikke nettleie på samme faktura. Jeg savner systemene til Fortum, og neste leverandør jeg prøver blir nok Tibber.
Fikk en dørselger fra Nordlys Energi på døren. Ikke munnbind, og stod tett opp til døren. Begynte å si at mange av naboene mine hadde byttet og at de var de med klart best pris av alle. Sa jeg ikke var interessert. Da ville han vite hvem jeg hadde. Da jeg sa Tibber og det var på grunn av prisen hadde han ingenting å komme med. Han forsvant fort.
De følger ikke spotpris/ markedet. Lurer oss. Bindingstid og trussel om bruddgebyr.
Unngå strømavtaler med bindingstid, det er rett og slett ikke verdt det. Bruddgebyrene grenser til svindel. Det er også vanskelig å få tilgang/registrere seg på minside hos Nordlys Energi. Ja, de er billig, men ikke SÅ billig heller. Finnes mye bedre avtaler der ute uten bindingstid. Er bare å unngå disse her.
Kommer en på døren snakker og blabla skal selge meg strøm og opplyser ikke om bruddgebyr eller noenting. helt forferdelig kunderservice du gjør deg en stor tjeneste med og ikke binde deg til dette strømselskapet.. du vil ikke få sove du vil ikke ha det bra me deg selv du vil være forbannet som meg slå hull i skapet og bare skrike !!!
Det ringte på døren kl. 21 (noe jeg syns er sent) og utenfor stod det en ung gutt i fra Nordlysenergi. Uten munnbind og ikke med 2 meter avstand, dette var også en dag alle skoler og barnehager hadde stengt grunnet pandemien. Han nevnet ikke noe ang. bindingstid, oppsigelse eller bruddgebyr. Han ble ikke fornøyd når jeg sa jeg ville sjekke opp selskapet før jeg inngikk noen avtale og mente at dette kunne jeg sjekke opp etter jeg signere avtalen da det var 14 dager angrefrist. Veldig glad for at jeg sa dette og ikke inngikk en avtale der og da. Han liret også ut av seg at han jobbet utelukkende! med dette som en ekstra jobb da han likte og hjelpe mennesker, tenkte i mitt stille sinn at da burde du heller jobbet innen omsorgsyrket, da hjelper du mennesker da!
Jeg inngikk avtale med Nordlysenergi topp 3 garanti, som viste seg å ha ett års bindingstid. Jeg må ta på egen kappe at jeg ikke leste liten skrift, før jeg signerte, men tok for god fisk hva selger lovte. Avtalen har vart i drøyt 2 år, og jeg antok at bindingstiden var gått ut for lenge siden. Nordlysenergi har imidlertid et opplegg som automatisk fornyer med 3 mnd binding, som igjen gjør at det å bytte leverandør blir vanskelig. Jeg har nå sagt opp avtalen, og gleder meg til å få ny strømleverandør i august. Det begynte veldig bra, men tok raskt vending til en betydelig større strømutgift for meg.
Fikk vite at de vil ha 900 kr for bruddgebyr fordi flytting ikke ble meldt fra til dem. Uakseptabelt
Dørselger ringer på kl.19.15 ca. Jeg trodde det var naboen. Merkelig tid å komme på døren for å selge noe. Dørselgeren er en ungdom, neppe ferdig med tenårene. Det første han sier er frekt og manipulerende, angrep på mitt utseende: "Du ser litt ...." jeg husker ikke hva han sa nøyaktig men jeg svarte: "Jeg er bare trøtt." Etterpå tenkte jeg hvor frekt og manipulerende dette var, denne første utvekslingen. Seriøst? Er det dette dere lærer dem. Guttungen ringte etter hvert til sin sjef og denne sjefen blabrer i et sett. Man kan ikke komme til orde, man blir ikke hørt og forsøkt forstått. Jeg slipper guttungen inn så vi ikke fryser begge to, for jeg har lyst til å bytte strømleverandør. Så googler jeg Nordlys Energi. Det første jeg reagerer på er at nettsiden slutter med .com. Jeg er et IT-mennske så jeg ser rødt. "Vi har internasjonale intensjoner." sier guttungen. Først på nettsiden ser jeg at det er bindingstid på 12 måneder. Dette opplyste de ikke om i det hele tatt. Det fikk meg til å skjønne at de ikke var redelige. Når jeg spurte hva som skjer dersom jeg avslutter før de 12 månedene er utløpt, svarte de meg ikke, de lot som at de ikke visste, unngikk å svare. Det og gjorde at jeg så rødt. Når jeg nå leser her så skjønner jeg at det var lurt å ikke signere avtalen med dem. Guttungen hadde ikke munnbind og brukte ikke antibac. Håper ikke jeg har blitt smittet. Ikke slipp dem inn!
Inngikk avtale med NordlysEnergi i september 2020, og jeg er kjempefornøyd så langt. Det eneste minuset er vel at de har lang bindingstid, men det får gå.
Her er det mye uklart! Blir referert til avtaler jeg ikke kjenner til. Kommunikasjon på sms, mailvedlegg som ikke kan åpnes. Når man ber om å få tilsendt avtale, refereres det til sms som skal være sendt. Når man ber om å signert avtale, får man link til generelle avtalevilkår, her ser man med selvsyn at bruddgebyret for å komme ut av avtale er på kr 2100.