Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NordlysEnergi
1.6
498 verifiserte omtaler

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
498 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#88
Forferdelig
NordlysEnergi er rangert
#88 av 88 strømselskaper
24%
Dårlig
24% anbefaler NordlysEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 498 omtaler om NordlysEnergi

FILTRER OMTALER
96
22
10
24
346
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fra topp 3, til dyreste i Norge 😡

Omtale av  Nikki

Styr unna!!! Fra topp 3 ti dyreste i Norge, 1 års bindings tid + 3 mnd oppsigelse tid . Betaler dobbelt for kWh ……

Juks og svindel..

Omtale av  Torbjørn

Dette er ikke en spotpris. Langt fra topp 3 med «topp 3 garanti» Ca 80% dyrere enn spotpris for desember 2022. Oppsigelsesgebyr med liten skrift i avtalevilkårene. Svelger en kamel og tar en feit sluttregning for å komme meg unna selskapet. Etter samtale med en jurist er det som jeg fryktet; det er dessverre ikke ulovlig å selge en dårlig avtale med villedende markedsføring. Dyr lærdom man ikke kommer seg unna.

Føler meg lurt..

Omtale av  Amanda

Jeg betaler dobbelt av det jeg kunne gjort hos konkurrentene.. Er bundet i 12 måneder grunnet bruddgebyr på 2100,- hvorpå det er 3 mnd skriftlig oppsigelse. Ble ikke informert om dette. Dette ble solgt inn som en topp 3 avtale men viste seg å være det motsatte. Unngå disse, og om du har gått i fella - husk å si opp!

Katastrofe

Omtale av  Bojan V

Anbefaler ikke. brukte 2000Kw i 1 mnd, og samme som vennen min, men jeg betalte dobblet enn han. Flytter til annen leverandør

Lureri satt i system

Omtale av  Espen O

Ingen positiv opplevelse å være kunde hos NordlysEnergi. De beskrev seg selv og appen sin som Tibber2.0 og det skulle bli så bra. Men på det året jeg var kunde skjedde det ingen verdens ting med appen. Dårlig grensesnitt og ikke i nærheten av like god funksjoner som Tibber eller Vibb. Strømavtalene deres er heller ikke å finne på sammenligningstjenester så man har ikke grunnlag for å sammenligne deres avtaler mot andre aktører. Deres bindingstid på 1 år er i realiteten 1 år og 3 mnd noe de spekulerer i. Da det står med liten skrift at det er 3 mnd oppsigelsestid og man kan ikke sende oppsigelse før året med bindingstid har gått. Noe de tydeligvis spekulerer i at kunder overser så de kan ta en "bruddgebyr" av kunder som da tror bindingstid på 1 år har gått og man da kan komme seg ut av avtalen. Prismessig er de heller ikke rimelige og ved bytte til en seriøs strømleverandør har vi nå fått betydelig bedre strømpris.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Styr unna! Lever trolig av straffegebyrer til kundene sine.

Omtale av  Kenneth

Styr unna NordlysEnergi! Det virker som om de lever utelukkende av å bøtelegge kundene sine med straffegebyrer. Jeg var kunde og ringte våren 2022 for å høre om jeg kunne bytte. Fikk beskjed om at jeg hadde 12 måneder binding og kunne si opp i oktober. Binding hadde ikke jeg fått med meg, men det har nok stått med liten skrift på noe jeg har godtatt, så da ventet jeg til oktober og ringte tilbake for å si opp. «Da blir det bruddgebyr på 2100,-» sier de i oktober. Men bindingstiden er jo over?. Ja, men vi har 3 måneder oppsigelsestid. Vår jobb er å gjøre livet surt for kundene våre, så derfor nevnte vi ikke dette første gangen. Sier opp og gleder meg til 1. feb, da er jeg fri! 2. feb får jeg tekstmelding; Bruddgebyr kr 2100,- Evt. kan du komme tilbake som kunde, da får du en bot på kr 300,-. Vår jobb er jo å gjøre livet surt for kundene våre. Ringer og får beskjed om at de ikke har mottatt oppsigelsen. De skal sjekke opp i det og komme tilbake til meg. Siden jeg ikke hører fra dem igjen må vi stoppe den nye strømavtalen og gå tilbake til dem. Ringer tilbake, men for å gjøre livet surt for kundene våre så slutter vi å ta telefonen kl 15. Etter hvert får jeg tak i dem og de sier at joda, de har funnet oppsigelsen, for flere dager siden, men som vanlig – vi ringer ikke tilbake slik vi lovet, for vår jobb er å gjøre livet surt for kundene våre. NordlysEnergi har heller ikke gjennomfakturering, så de trekker ikke fra strømstøtten. Faktura fra NordlysEnergi og strømstøtten pleide å komme omtrent samtidig, men for å gjøre livet surt for kundene sine valgte fra og med desember å flytte forfallsdato til 14 dager tidligere enn strømstøtten kommer inn på konto. Er jo moro når regningen er på tjue tusen. Oppsummert, disse folkene har du ikke lyst å ha et kundeforhold hos.

Løftebrudd

Omtale av  Anne

Samme som alle andre her! De var på topp over billigste til Forbrukerrådet og utnyttet dette til å selge avtaler som ikke holder hva de lover. Forbrukerrådet burde ettergå avtalen for sitt gode navn og rykte…

Elendig!

Omtale av  Kirsten

Det samme har skjedd meg som dere andre! Får ikke svar når jeg prøver å få kontakt. Tror ikke aktøren er helt seriøs! Hvordan stoppe dette, eller komme seg ut av det uten å ruineres?

Elendig

Omtale av  Cecilie D

Umulig å komme gjennom på telefon og svarer ikke på Mail. Bruddgebyr på over 2000,- da de ikke responderer!

Vill regning

Omtale av  Jack I. P

Fikk regning på 2600 kr for januar, før støtte på ca 1200 kr. Sjekket med andre med tilsvarende leilighet, de lå på mellom 600 og 700 kr. Alle med sentralvarme, så det brukes ikke el på oppvarming. Her er det noe som ikke stemmer. Jeg har avtalt spotpris, det skulle jo være gunstig.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bruddgebyr på inntil 2100kr (eller kostnad på 300kr for å fortsette å være kunde hos dem) !!!

Omtale av  Nicolas

Før sommeren byttet jeg strømleverandør fordi en selger kom på døren og tilbød billigere strøm via NordlysEnergi. De tilbød da å kontakte min daværende strømleverandøreren og bytte for meg. Dette er ganske vanlig praksis, og jeg har ALDRI betalt byttegebyr for dette tidligere, helt til nå. Jeg byttet til Tibber, fordi jeg syntes at NordlysEnergi ble for dyrt. Da fikk jeg melding om at dette ville koste meg inntil 2100 kr i byttegebyr eller så kunne jeg betale 300 kr for å fortsette å være kunde hos dem. Jeg ble ikke informert om dette av selgeren. Dette er ren svindel. Hold dere langt unna NordlysEnergi!

Ligger høyt i pris.

Omtale av  Tanya N

Vi ligger langt over i pris kontra andre i nabolaget med denne strømleverandøren.

3mn oppsigelse og skjulte påslag som ikke vises i faktura

Omtale av  Hans K

Må betale gebyr på 2100 fordi jeg skal flytte og ikke har avsluttet strømavtalen 3mnd i forveien, aldri gitt noe informasjon om dette. Selger avtaler som spotpris, men det er egentlig variable avtaler med skjulte påslag som ikke vises på fakturaen din.

3 mnd oppsigelse.

Omtale av  Unni

Helt på tryne med 3 mnd SKRIFTELIG oppsigelse etter 12 mnd bindingstid. Husk å si opp, helst aldri inngå avtale med NordlysEnergi.

Elendig avtale

Omtale av  Nina

Svært lite konkurransedyktig pris. Selgeren av strømavtalen informerte ikke om bindingstiden på 3 måneder, og bruddgebyr på 2100,- dersom du vil skifte strømleverandør selv lenge etter de første 12 månedene. De krever (i motsetning til de fleste andre leverandører) skriftlig oppsigelse av strømavtalen. For å unngå bruddavtalen kunne jeg fortsette avtalen mot en oppstartskostnad på 300,-! Frekt!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ren svindel av nordlysenergi

Omtale av  Emil

Omtrent samme forbruk for Desember og Januar her hos oss, forskjellen var mellom nordlysenergi og tibber var 5400kr i regning og det er uten bruddgebyr. Dette skulle jo være en topp 3 avtale men viste seg å være den verste avtalen vi kunne tegnet, da det er en variabel pris og ikke spotpris. Aldri informert om bruddgebyr. Håper noen tar disse svindlerne for retten snart.

NordlysEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR