Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NordlysEnergi
1.6
498 verifiserte omtaler

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
498 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#88
Forferdelig
NordlysEnergi er rangert
#88 av 88 strømselskaper
24%
Dårlig
24% anbefaler NordlysEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 498 omtaler om NordlysEnergi

FILTRER OMTALER
96
22
10
24
346
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hold dere langt unna

Omtale av  Jan

De opererer med binding, så du må sende skriftlig oppsigelse tre måneder før du kan skifte leverandør ellers får du et stort bruddgebyr. På appen eller web kan man selvsagt ikke finne sin kontrakt. Hvem har vel tatt vare på det papiret du signerte på da de banket på døren og solgte seg inn for flere år tilbake. Dette grenser til svindel. Elendig kundeservice har de også. Anbefaler INGEN å benytte dette selskapet. Flykt til noen andre umiddelbart! Husk å sende skriftlig oppsigelse.

Oppsigelsestid på 3 mnd

Omtale av  Anne K. M

Ble lovet at avtalen var garantert topp 3 billigste da jeg skrev under på den til en selger som kom på døra. Dette stemmer absolutt ikke. Da jeg nå ville bytte fikk jeg beskjed om at jeg vil få et bruddgebyr på opptil 2100,- Damen som tok tlf virket i tillegg sur, utrolig dårlige greier.

Bruddgebyr

Omtale av  Jan H

De opererer med 12 måneders bindingstid og med små skrift krever de 3 måneder oppsigelse. Jeg har aldri vært borti lignende i forsøk på å skifte strømleverandør.

Avslutning av kundeforhold

Omtale av  Christian E

Koster kr. 2.100 å komme seg ut av kundeforholdet. Har brukt de i 2 år. Christian E.

Lureri

Omtale av  Frode L

Jeg ble lovet for snart to år siden at nordlys alltid skulle være blant de tre billigste strømleverandørene i Norge. Det var grunnen til at jeg gjorde avtale med de. Men etter 9-10 måneder var de blant de dyreste i landet. Og kundeservice er elendig for å si det mildt. Det er ikke folk på jobb når jeg ringer. Og en email blir besvart over en uke etter at jeg har sendt Nordlys en email. Styr unna! Disse er korrupte

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

God pris i en tøff tid

Omtale av  Anette S

God kundeservice, regninger under gjennomsnittet hver måned.

Ikke la deg lure!

Omtale av  Jan S

Jeg ble også lurt av en veldig hyggelig dørselger med topp3-prislisten, som selvfølgelig bare er tøys. Det er ekstra sleipt å sende hyggelig og lavtlønte studenter på provisjonsbasert deltidsjobb for å selge denne dritten. Sier nå opp selv om det er under et år siden avtalen, da jeg skjønner at de opererer med enda flere oppsigelsesfrister, og betaler minst en tusenlapp for mye hver mnd. Best å komme seg unna fortest mulig og heller advare andre!

Aldri inngå avtale hvor du har oppsigelsestid samt betaler langt mer enn hos andre

Omtale av  Terje

Sa opp avtale, og da viser det seg at de har 3mnd oppsigelsestid med bruddgebyr opp til 2100.-. Aldri vært borti dette før. Desember regning lå de 1 kr over snittpris. Så moralen er : Hold dere unna dette selskapet

Mye dyrere enn andre, og skjulte kostnader

Omtale av  Kris

Jeg er veldig lei meg for at jeg ikke leste på nettet, før jeg singerte for de guttungene som kom på døra og solgte denne strømavtalen. Denne avtalen er mye dyrere enn andre, og det tar måneder å komme seg ut av den, selv etter bindingstiden viser det seg at det er tre måneders oppsigelsestid. Jeg fikk ikke papirkopi på døra, det burde ringt en bjelle da. Jeg kontaktet kundeservice for å få tilsendt kopien, de på kundeservice hadde "dessverre ikke mulighet til å finne fram til min avtale"!!!! Så jeg måtte sende dem en e-post. Den venter jeg fortsatt på. Så nå har jeg sendt oppsigelse. Lurer på hvor lang tid det vil ta å få respons på den.

Grov misinformasjon og ELENDIG service

Omtale av  Pål

Renspikket bondefangeri. Omreisende selgere desinformerte om oppsigelser av avtale, og de tillegsfakturerer ved "tvungen"fortsettelse eller straffer deg med flere tusen.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Styr unna dette strømselskapet

Omtale av  Tove D

Hatt de som strømleverandør siden februar 2020 etter jeg hadde en selger på døra.Det ble opplyst om bindingstid på 12 mnd etter inngått avtale.Nå har jeg valgt å bytte strømleverandør etter uforholdsmessig stor regning fra desember.Fikk da en sms fra Nordlys at jeg blir fakturert 2100 kroner for avtalebrudd da de har 3 mnd oppsigelsetid.Dette ble det ikke opplyst om da selger var hos meg.Det koster ikke de noe at en bytter selskap så jeg føler meg lurt etter å ha vært kunde hos de i flere år.Anbefaler alle å styre unna Nordlys som operere med liten skrift om det som er viktig å vite som forbruker i disse dyre strømtider

Hold dere unna!

Omtale av  Anne

Inngikk avtale i 2020. Etter 2,5 år ønsket jeg bytte strømleverandør pga pris. Det nye selskapet ordnet oppsigelse. Var klar over 1 års binding. Men svært overrasket, da jeg plutselig fikk en sms om å betale 2400,- pga brudd på avtale om 3 mnd oppsigelse! Jeg gikk gjennom tidligere mailer fra Nordlys. Der fant jeg info om avtalen, men intet om 3 mnd binding og ingen info om vilkår. Selger opplyste flere ganger om 1 års binding, men intet om oppsigelsestid tid . Tok kontakt med Nordlys på tlf og de sa at dette står i vilkårene. Jeg hadde nok fått et papir i hånden av selger på trappa, sa de. Jeg fant desverre ikke dette igjen, men ga meg ikke. Nordlys sendte så vilkårene på mail, der dette selvfølgelig sto. Disse vilkår var ukjente for meg. Etter mail frem og tilbake der jeg sto på mitt om at vilkår må sendes på mail, gikk de ned til kr 1200,-

Avtalebrudd og elendig betingelser. Styr unna

Omtale av  Lars

Pris lovet av selger stemte ikke med faktisk avtale vilkår. De har i tillegg bruddgebyr og elendig kundeservice. Appen deres er også noe av det dårligste på markedet. Styr unna!!!

Useriøs strømtilbyder

Omtale av  Harald

Har erfart at dette Oslo selskaper utnytter strømkunder med skjulte gebyr. Opplyser om 12 mnd bindingstid og med liten skrift 3 mnd oppsigelse. Svært dårleg kundeservice . Styr unna dette selskapet som er kyniske strømproffitører.

Styr unna! 3 måneders oppsigelsestid uten at dette står i avtalen

Omtale av  Misfornøyd K

Selskapet har avtaler med 1 års bindingstid. Etter bindingstiden skulle jeg gå ut av avtalen, men da fikk jeg melding om et bruddgebyr jeg må betale. Det viste seg at gebyret var for oppsigelsestiden som er på 3 mnd (uten at det står noe om dette i avtalen). Ser at mange kunder skriver om dette i omtalen av selskapet så styr unna. Etter at jeg sa opp avtalen så slettet de meg som kunde før den siste fakturaen var mottatt. Opplever dette som et rent svindelselskap.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Anbefaler alle å styre unna!

Omtale av  Jan P

Useriøst selskap, bruker dørselgere til å fortelle hvor bra deres topp 3 Garanti er, stemmer ikke og vanskelig selskap å bytte fra. Styr unna

NordlysEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR