NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bruddgebyr på 1200 kr, nesten 2 år etter at bindingstiden er over. Det står ingenting om det i avtalen jeg signerte på. De skal svare på mail innen 6 virkedager. Det er snart 2 uker siden jeg først var i kontakt med kundeservice, jeg har ikke fått svar ennå. Håpløst og useriøst.
Jeg måtte betale straffegebyr etter bindingstiden var ute da de i tillegg har en oppsigelsestid på 3mnd. Dette er så underkommunisert at jeg ikke var klar over det, og klarer fortsatt ikke å finne ut av når jeg ble opplyst om dette.
They have been fined in the past for their false "top 3 guarantee". We pay 3x the amount of our neighbours. They make it very difficult to get out of a contract and have extremely poor customer service. How they can expect you give 3 months notice of cancellation is absolutely absurd. If I had the choice to force my worst enemy to sign a contract with Nordlys energi I wouldn't do it.
Krever 2.100,- for og bytte til annen leverandør. Ikke bra med 3 mnd oppsigelsestid.
Manglende forståelse, samarbeid, lureri og ikke noe anbefale til noen. Svindler de norsk befolkning. De nekter å dele opp faktura når den er så pass så høyt enn kunden klarer å betale en gang. Sender kunde til innkasso etter at kunden har ringt å bedt dem å forhandler frem til noe fornuft. Derfor skal ikke anbefale dem til noen. De levere ikke det de lover fra starten. Jeg mener det jeg mener med god samvitighet.
Helt hårreisende på kundeservice og mail. De på kundeservice kan ikke få fortgang på mail eller se mailer du har sendt - 2 separate system skylder de på. Ikke justerer de priser eller forholder seg til rabatter - har siden august bedt om bedre avtale og det er null respons. Dette blir nå sak med forbrukerrådet. Andre selskapet tar 5000k inkl leie - Nordlys tar 11 000 for samme forbruk..........
Jeg har sammenlignet faktura med venner og kjente med tilnærmet likt forbruk, og jeg betaler nesten det dobbelte. Selger som var I kontakt med meg unnlot å svare på spørsmål om både bindingstid og bruddgebyr på 2100,-, selv etter bindingstid. Snaket om alle fordeler som ikke finnes i realiteten. STYR UNNA!!
Støtter tidligere kommentarer. Man blir lovet en super avtale med spotpris - som viser seg å ikke være det. Det med bindingstid og gebyr for bytte av selskap kommer først dersom du prøver å si opp avtalen. Enerverende:(
Dørsalg. Jeg opplevde denne leverandøren som uredelig i det jeg formidlet at jeg ønsket spot-pris, men ble satt opp på noe de kaller topp 4 garanti. Dette viser seg imidlertid å være en såkalt "variabel pris" der de selv bestemmer prisen; eksempelvis for oktober: spotpris var i underkant av 170 øre/kwt, men deres topp 4 garanti lå på rundt 500 øre/kwt - pluss MVA! Det kaller jeg ran. Uheldigvis opererer de med bindingstid og oppsigelsestid, samt bruddgebyr. Mitt beste råd: STYR UNNA!
Ble lurt av selger på messe til å inngå spotprisavtale som når regninger kom viste seg å være variabel. Kundeservice som er dressert til å avslå alle former for klage. Nordlys energi lurer bevisst kundene sine ved å ikke oppgi priser på nettside og i app. Etter at de over lenger tid oppga at funksjon med dagens pris ville komme på app men i mellomtiden viste til sin nettside, har de snudd og sier den ikke vil komme og samtidig fjernet pris fra nettsiden. Bevisst lureri.
Har ikke vært borti maken til useriøs og upålitelig leverandør. Var fornøyd med dem i mange år, men da strømprisene gikk i været så tok det helt av. Ingen forslag til å endre avtalen vår da vi sa opp. Dersom de hadde en spotprisavtale som var bedre så burde de ha kommet på banen. De opererer med 12 mnd. binding det første året og nå når vi sa opp avtalen så hadde vi 3 mnd. Jeg mistenker at de legge på ekstra for folk som sier opp avtalen. Dette er helt hinsides og over alle støvleskaft. Det er helt umulig å følge med på hvilken pris de operer med! Glad vi snart er ute! Aldri mer!! Hold dere unna dette selskapet!!
Trodde jeg ble solgt en spotpris avtale, men det viste seg være en variabel avtale. Denne topp 4 garantien de reklamerte for, ga en gjennomsnittlig pris som var 4 ganger dyrere enn gjennomsnittlig spotpris for oktober 2022.
Dette er svindlere som legger på ukjente gebyrer til mange tusen kroner når du bytter selskap, selv etter å ha vært kunde i flere år. De krever 3 måneder oppsigelse, og dermed får alle kunder bot for å skifte selskap. De kaller det gebyr for brudd på avtale. De går også til nemda og opprettholder sine urettmessige krav, bare å holde seg lang unna denne gjengen.
Dette er satt i system. Bindingstid... Oppsigelses tid. Prisene settes i slutten av mnd. kunde service.: NordlysEnergi som resten av bransjen, har høy pågang på epost og telefon. Dersom du har sendt oss epost vær vennlig og vent på svar før du sender en ny. Det kan ta inntil 6 virkedager før du får svar på din epost. Takk for tålmodigheten.
Fikk en selger på døren som lovet meg en fantastisk avtale. Skulle få spotpris, og en kraftig rabatt de første 3 mnd. Viste seg å ikke være spotpris og rabatten var på fantastiske 0,03 øre. På toppen var det bindingstid på 12mnd og 3mnd oppsigelsetid. Oppdaget ikke dette før det var gått et par uker og angrefristen var utgått. Selger informerte heller ikke om dette.
Meget skuffende å oppleve at selskapet gir meg en bot på 1900 kroner etter å ha vært lojal kunde i flere år. Bruddgebyr kaller de det, og den kommer som en stor overraskelse når du bytter til et annet selskap, som jo man gjør. Det er ingen informasjon om priser eller praksis rundt dette på nettsidene og du får ikke noe svar på mail hvis du har spørsmål om dette. Velger du dette selskapet, les kontrakten nøye. Standard vilkår ligger heller ikke åpent på nettsidene, så disse må du be om å få tilsendt. Riktignok kan du si opp avtalen med 3 måneders varsel og unngå dette gebyrer, men hvem tenker på det når du er i dialog med en selger i et annet selskap. Da virker alt så enkelt, for selskapet fikser alt og du trenger bare akseptere ny avtale. Det er sånn det skal være. Jeg velger å betale bruddgebyret mitt for å unngå stress med inkassovarsler eller pågående selgere som skal vinne meg tilbake. Men til Nordlysenergi vil jeg si at denne praksisen neppe holder lenger. På forbrukermarkedet gjelder det å være transparent, sette kundene først og skape gode kundeforhold basert på tillit og troverdighet. Det gjør man ikke ved å straffe kunder med høye bøter etter mange års lojalitet. Det blir dårlig stemning av det!