NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
I oktober/november var det en "hyggelig" selger fra Nordlysenergi på døra som kunne friste med gunstige strømpriser og gode avtaler. I min naivitet, og fordi man som forbruker oppfordres til å ikke være tro mot f.eks strømselskaper, takket jeg ja til å prøve, og signerte. Det vedkommende unnlot å opplyse om er at det er 12 måneders bindingstid, og et bruddgebyr på 2100 kroner dersom man sier opp avtalen. Jeg gikk tilbake til min tidligere leverandør, siden jeg med strømabbonement var totalkunde og fikk fordeler på grunn av det. Men det skulle altså koste meg 2100 kroner å lukke opp døra fra selgeren fra bandittselskapet Nordlysenergi.
Veldig fornøyd med avtalen. Venter med spenning på forbedringer, som smartlading til elbil. Ønsker også at appen kan ha oversikt over prisene i dag og i morgen.
Hyggelig kundeservice, bra app, kom godt ut i testen.
Her må forbrukerrådet snart på plass for dette selskapet har et eget vilkår om 3mnds oppsigelsestid "etter" 12mnds binding. I mitt tilfelle inntraff dette automagisk da mitt nye selskap satte overgang ved 12mnds tidspunktet, som er gjengs norm virker det som. Ikke her. Fikk ekstra faktura på 900kr Her er det helt sikker noe å vinne i retten... for den som orker.
Gikk på samme erfaringen som mange andre med dørselger som garanterte at de var blant de 3 billigste, etter en liten stund så viser det jo seg at det ikke er tilfelle. Kontakter min gamle strømleverandør og setter opp en ny avtale med de, jeg har 3 måneders bindings tid i NE. Det fremkommer helt tydelig på min side hos NE mens jeg er kunde. Strøm bytte forløper uten problem, noen dager etter bytte går jeg inn på min NE side, da er alt av historikk og avtaler borte, men det er kommet en ny settning under avtale der det bare står 18.12 til 19.12. Jeg byttet strøm leverandør den 19.12 da avtalen med NE gikk ut den 18.12. Noen dager går og jeg får en SMS med VIKTIG fra NE, de vil de nærmeste dagene fakturere meg for bruddgebyr. Dette er gjennomtenkt og utspekulert svindel, først sletter de historikk på min side, erstatter med nye opplysninger som tilsynelatende skal være en kontrakt fra 18.12.21 til 19.12.21. Basert på hva de har lagt inn i ettertid så påroper de seg retten til å sende ett varsel om brudd gebyr. Heldigvis har jeg tatt bilde av den opprinnelige kontrakten så nå vil jeg rett og slett vurdere en anmeldelse av forholdet.
En grei avtale, men den burde vært billigere. Kanskje med et tak.
Billig strøm men må oppdatere oss kundene med dagens pris