NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gikk inn i fellen som en idiot og må kun innrømme det. Har vært kunde i Gudbrandsdal Energi i mange år. Det har vært mange som har ringt og tilbyd flere varianter av tilbud, men har aldri byttet, inntil i fjor. Trodde på det selgeren tilbyde om blant de 5 beste og lavest pris. Etter mange år med Gudbrandsdal Energi så tenkte jeg det var lurt å prøve noe nytt. Det dummeste jeg gjorde var å ikke foreta en grundig undersøkelse av selskapet. Etter første regningen skjønte jeg at her var det noe som ikke helt stemte. Det var vanskelig for å finne ut hvordan man kunne kontrollere at de lå blant de 5 beste. Ringte og spurte de om hvordan man kunne sammenligne prisen mot de andre selskaper. Da fikk jeg også en svada svar og da ønsket jeg å melde meg ut. Da ble jeg forbauset over at jeg måtte betale et bruddgebyr som var på kr 2.000. Herregud tenkte jeg, men ble samtidig fortalt at jeg kunne melde meg ut etter et år. Beit i det sure eple og lot det være som det var. Veldig dumt av meg. Nå har det gått over 1år og 1 mnd og ringte de for å melde meg ut. Hva fikk jeg til svar. Du kan først melde deg ut etter å ha sendt en skriftlig mail, men du har 3-TRE mnd oppsigelsestid!!! NÅ tuller de med meg, tenkte jeg, men nei. Ellers så må jeg betale et brudgebyr på kr 1.200 i tillegg!!! Jeg skulle ha sagt i fra når det hadde gått 9 mnd og så kunne jeg meldt meg ut. Dette var ikke noe som ble sagt når jeg ønsket å melde meg ut første gangen, men det var min egen dumhet som ikke undersøkte nøyere om selskapet. Vil aldri anbefale dette firmaet for noen som helst. Hold dere langt unna og se etter andre strømleverandører- Slike strømselskaper (kjeltringer) bør man holde seg unna.
Det ble ikke opplyst om at det var tre måneders bindingstid ved etablering av avtale. I tillegg gir de deg bruddgebyr. Når jeg skal si opp avtalen er det så mye «om og men», de gir seg omtrent ikke, og jeg ble skikkelig lei. Sender purringer på fakturaer som allerede er betalt. Selv om prisen på strøm er innenfor, veier ikke dette opp for andre negative erfaringer.
Fikk ikke minuspåslaget som fulgte med strømavtalen jeg bestilte. Da jeg etter flere måneder spurte dem hva årsaken til det var, løy de og påstod at jeg hadde bestilt strøm til et annet målernummer. Da jeg poengterte at det i ordrebekreftelsen fra dem stod riktig målernummer svarte de med å si meg opp som kunde. Sjokkerende uprofesjonelt!
Var opprinnelig kunde i Yetz. Dette ble overtatt av Nordlysenergi. I deres avtale står følgende: "Forutsetter 12 måneder bindingstid, 3 måneder oppsigelsestid og inntil 2100kr i bruddgebyr". Selv om jeg har over 12 mnd i Yetz får jeg flere hundre kroner i bruddgebyr. Grunnen til at jeg sa opp avtalen er at de påstår hver mnd at de sender meg en avtalegiro som automatisk blir betalt. Men, denne avtalen finnes ikke i banken min og hver mnd mottar jeg purring med purregebyr. Så dette er faktisk svindel satt i system. Styr unna
Jeg fikk en dørselger på døra. Han var en bra selger og han solgte produktet som var en strømavtale med NordlysEnergi som den beste muligheten. Jeg beit på og signerte noen papirer. 2 uker etterpå ringte NorgesEnergi meg og fortalte meg at de ser at jeg holder på å byte, men at de kan gi meg et bedre tilbud. jeg sa takk for det og aksepterte å være kunde hos dem videre. Jeg får en melding på at jeg nå skylder NordlysEnergi 4874 kr. 2500 kr for å bryte kontrakten og resten fra 2 inkasso på 600kr gebyr for begge før de sendte det videre til politiet (Utleggsforretning) som da koster 1500kr. Jeg tror ikke jeg fikk strøm eller nett fra NordlysEnergi i det helle tatt fordi jeg fortsatte jo med NorgesEnergi som er en annen bedrift. 😂 Jeg er sint på meg selv og på inkasso bedriftene som kan veldig lett (for lett hvis du spør meg) bruke politiets styrke. Jeg betalte de 4800kr fordi jeg forsøkte å finne hjelp men politiet, inkassoselskapet Gothia og NordlysEnergi gjorde det ikke lett og jeg er i en livssituasjon hvor jeg stresser. Jeg føler meg dårlig 😂
Bindingstid som aldri ble opplyst om, 3 måneders oppsigelsestid. Selv når jeg flyttet ble jeg ikke kvitt dem, da kom bruddgebyr på 1200 kr i etterkant. Ingen andre strømselskaper holder på slik! Det skal være enkelt å bytte strømleverandør i Norge – disse her er det omtrent umulig å komme seg bort fra igjen! Cowboyvirksomhet!
I feel scammed in this electric company. A young man who is a seller of this company gave me a good offer. I was very clear and asked him times I don’t want the binding time because I just want to try if I am satisfied or not. If not, I can just stop. The seller said I can just stop anytime without the binding time. I was also clear I want to start next year on February and now I found out I started last month and I contacted them through email about I don’t want the binding time but the customer service is not helping at all and the company wants me to continue or else I have to pay for the bindingstid for more than 2000kr. I hope people will read my post and will not let this company scam other people.