Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Litt for dyrt

Omtale av  Kjersti G

Veldig dyrt i lengden, lang kundebehandling ved bla. Oppsigelse av strømkonto..

Svar fra NorgesEnergi
02.11.2023 15:57

Hei, Kjersti! Vi strever alltid med å tilby kundene våre de beste prisen kombinert med de beste produktene. Avslutning av strømkonto tar dessverre litt lengre tid enn avslutning av normal kontrakt. Ta gjerne kontakt med oss så skal vi se om vi får fortgang på prossessen:) Mvh Anders/NorgesEnergi

Lurer folk.

Omtale av  Berit

Lurer folk med finurlige utviklede forsikringer, gebyrer m.m.

Svar fra NorgesEnergi
02.11.2023 15:54

Hei, Berit! Vi synes det er leit at du har dette inntrykket av oss, slik skal det ikke være. Hver enkelt kunde skal få god informasjon om alt som er i strømavtalen. Ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret så skal vi se på saken din, eller besvare andre relevante spørsmål:) Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi

Værste kundeservice ever!!!!

Omtale av  Irene

Jeg var i kontakt med Norgesenergi da det kom dobbel strømregning til samme boenhet. Den ene er til enkemann den andre er til avdøde med en c/o adresse til samme sted. Ringte Norgesenergi for å rette opp i dette, men de kunne ikke hjelpe. Mener de da at både enkemann og avdøde skal betale strøm på samme adresse!!!! F..

Svar fra NorgesEnergi
24.10.2023 11:15

Hei Irene Vi synes det er leit å høre at du ikke har hatt en god opplevelse i kontakt med vårt kundesenter. Alle kundebytter og leverandørbytter går igjennom en felles database for strømmarkedet, Elhub. Det skal derfor ikke være mulig at to personer faktureres for strømmen på samme måler samtidig. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan sjekke opp i saken. Dersom du kontakter oss på vegne av noen andre trenger vi grunnet personvern en gyldig fullmakt eller skifteattest for å kunne gjøre endringer eller utgi informasjon. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica – NorgesEnergi

Jeg er veldig fornøyd med hvordan jeg blir behandlet som kunde.

Omtale av  Steinar O

Jeg har ikke alltid vært pliktoppfyllende med å betale, men likevel blir jeg behandlet så bra

Svar fra NorgesEnergi
23.10.2023 12:02

Hei Steinar Så fint å høre at du opplever å bli behandlet bra hos oss. Det er viktig for oss at kunder opplever å få god hjelp i kontakt med oss og at det oppleves som hyggelig å prate med oss. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Ønsker deg en fin dag. Mvh Monica - NorgesEnergi

Bør forbedre grafen på løpende strømprisen time for time.

Omtale av  Åsmund N

Bør ha en en pulsmåler så en kan til en hver tid lese av hvor stor strømforbruket er akkurat i nuet.

Svar fra NorgesEnergi
17.10.2023 12:59

Hei Åsmund Tusen takk for din tilbakemelding og for et godt innspill. Vi tilbyr dessverre ikke pulsmåler per dags dato, men det er mulig dette vil komme i fremtiden. Når det gjelder grafen med strømpris time for time så skal denne være oppdatert med riktige timespriser til en hver tid. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få litt informasjon om hva du ønsker av forbedringer her. Vi vil gjerne høre dine innspill også der. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Ønsker deg en fin dag Mvh Monica NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Høyt nivå

Omtale av  Trond L

God service, imøtekommende og vennlige kunderådgivere. Konkurrerende priser!

Svar fra NorgesEnergi
17.10.2023 11:25

Hei Trond Tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar. Det setter vi pris på! Så hyggelig å høre at du opplever å få god hjelp i kontakt med vårt kundesenter og at du er fornøyd med din strømavtale hos oss. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Ha en fin dag! Mvh Monica - NorgesEnergi

Følger ikke opp eksisterende kunder

Omtale av  Victor

Eksisterende avtaler blir ikke fulgt opp. Kun nye avtaler får bedre vilkår. Kommuniserer ikke at eksisterende avtale ikke lenger tilbys nye kunder fordi den er for dårlig. Kan ikke oppgi hva bonusordninger som skal komme til utbetaling neste sommer vil utgjøre.

Svar fra NorgesEnergi
13.10.2023 13:30

Hei Victor Det er veldig beklagelig at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen din og at du ikke føler deg godt nok ivaretatt som kunde hos oss. Vi ønsker at du som kunde skal ha den avtalen som passer best for deg. Vi har tilbydt forskjellige avtaler opp gjennom årene. Dette er grunnet at strømmarkedet har vært i stadig endring, og at forbruk og behov har vært forskjellig fra kunde til kunde. Da hvilken strømavtale som lønner seg ofte vil kunne avhenge av kundens forbruk og behov, er det ikke gitt at det vil lønne seg å bytte til en ny avtale. Vi har heller ikke lov til å flytte kunder over til andre avtaler uten kundens samtykke og det er derfor ikke noen automatikk i at man flyttes over til nye avtaler. Som kunde står man selvfølgelig fritt til å endre sin avtale når man måtte ønske. Når det gjelder bonusordningen, bonustimen, som utbetales hver sommer så er det dessverre ikke mulig å oppgi allerede nå hva dette vil utgjøre for deg neste sommer. Dette er fordi bonusutbetalingen baseres på forbruket ditt og prisene i perioden for utbetaling, og dette har vi ingen forutsetning for å vite før perioden er over. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker at vi tar en titt på din avtale og sjekker at du har den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi

Holder ikke det som er lovet

Omtale av  Lou

Går fra bonusordninger uten akseptabel avslutning. Stoler herav ikke på selskapet

Svar fra NorgesEnergi
12.10.2023 11:12

Hei Lou Og takk for din tilbakemelding. Vi er usikre på hva du mener her. Eventuelle avviklinger av bonusordninger varsles alltid i god tid i forkant og man beholder alltid det man har spart opp av bonuser mens bonusordningen har vært aktiv. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Ønsker deg en fin dag Mvh Monica NorgesEnergi

God strømavtale og kundeservice

Omtale av  Daniel

Har pratet med de i det siste og gjort en ordentlig research på strøm-markedet. Dette er desidert den leverandøren man burde være hos om man er ute etter god kundeservice og lav pris på en strømavtale over tid.

Svar fra NorgesEnergi
11.10.2023 11:24

Hei Daniel Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør og at du har opplevd å få god hjelp i kontakt med vårt kundesenter. Det er viktig for oss. Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar. Ønsker deg en fin dag! Mvh Monica - NorgesEnergi

Norges Energi not recommended

Omtale av  Michal L

Be careful when you sign a contract with them, sellers are there to sell and not to explain rules. Hidden fees and so on. Everything is nice when they want your money... when you decide to leave suddenly you have to pay for an extra 2 months of energy - Yes yes everything is there - as they say everything was clear - Do not USE it! SCAM - Rate 0

Svar fra NorgesEnergi
06.10.2023 12:21

Hi Michal We are sorry to hear that you have had a bad experience with us. It is important to us that our sellers provide correct and sufficient information in contact with our customers. As a customer with us, you should be able to be confident that the agreement you receive is the same as you have been presented in contact with us. We hope you will contact our customerservice so that we can look into the matter and see if there is anything else we can do for you. Our customercenter can be contacted on telephone 38100080 or via our contact form: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Kind regards Monica - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Veldig fornøyd

Omtale av  Mona

Alltid kontroll på eget strømforbruk. Lett å se i app når prisen er lav.

Svar fra NorgesEnergi
06.10.2023 12:28

Hei Mona Så hyggelig å høre at du er fornøyd med appen vår. En god oversikt over forbruket mener vi er viktig slik at du som kunde kan ha full kontroll på dine strømkostnader. Det er viktig for oss at appen vår er nyttig og brukervennlig for våre kunder så det er vi veldig glade for å høre. Takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. God helg! Mvh Monica – NorgesEnergi

De har fakturert feil flere ganger

Omtale av  Birgit M. N

Har oppdaget at det ikke er korrekte tall på avlesningene som er oppgitt. De må passes på!

Svar fra NorgesEnergi
06.10.2023 11:26

Hei Birgit Vi fakturerer ut ifra de tallene som din netteier samler inn fra din måler. Vi er pliktet til å forholde oss til de avlesningene din netteier legger inn i strømmarkedets felles database, Elhub. Du kan logge inn som privatperson på elhub.no og få full oversikt over din måler og forbruket som er registrert fra måleren din. Dersom du er uenig i forbruket anbefaler vi deg å kontakte din lokale netteier. De kan gjøre korrigeringer på forbruket om det skulle være aktuelt og dette vil da automatisk oppdateres hos oss. Dersom det er noe spesifikt knyttet til fakturaen hos oss må du gjerne ta kontakt med oss også så hjelper vi deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . God helg! Mvh Monica - NorgesEnergi

Dårlig kundeservice

Omtale av  Kenneth

Dårlig kundeservice. Ble dødelig skadet da jeg ble påkjørt I juni. Legene var opptatt med å redde liv fremfor å ringe norgesenergi å berette jeg ikke var i stand til å kontakte dem. Kontaktet dem for få dager siden da jeg fikk ny telefon..min ble knust i påkjørsel. Har dermed ikke vært i stand til å betale fakturaer frem til nå. Fortalte dem skriftlig om årsaken til fakturaer ikke var betalt. Og bad dem trekke inkassosaker..noe de avslo. Det koster dem intet å trekke fra inkasso. Har vært kunde I mange år. Men aldri mer av prinsipp. Er selvstendig næringsdrivende, jeg sender aldri til inkasso da jeg ivaretar kunder istedenfor å straffe dem økonomisk. Det er oppskriften på å ikke miste kunder. Det kreves kun å berette det feilaktig ble sendt inkasso og salær osv blir annullert. Naboer og venner har også avviklet dems kundeforhold til norgesenergi grunnet dette. Også meg..

Svar fra NorgesEnergi
04.10.2023 13:23

Hei Kenneth Dette var veldig leit å lese. Her håper vi du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan sjekke hva som har skjedd og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica - NorgesEnergi

Helt grei

Omtale av  Kristian K

ikke blandt de verste, men har en del ekstra tilleggspakker en bør styre unna. Greie mine sider, oversiktlig

Svar fra NorgesEnergi
04.10.2023 13:28

Hei Kristian K Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med min side og at den oppleves som oversiktelig. Det er vi glade for. Når det gjelder våre tilleggstjenester er disse valgfrie og må aktivt takkes ja til dersom man ønsker å ha dem med på avtalen. Vi tilbyr flere forskjellige tilleggstjenester for å dekke ulike forbruk og behov slik at de fleste skal kunne finne noe som passer for seg om de skulle ønske det. Man kan selvfølgelig også ha strømavtale helt uten tilleggstjenester om det er ønskelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter for en hyggelig strømprat så kan vi se på din avtale og finne de løsningene som passer best for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Mange tilleggstjenester

Omtale av  Jan

Bestilte spotpris fra NorgesEnergi for et år siden, men fant ut at det var mange tilleggstjenester som de tar betalt for som jeg ikke bestilte. Alt fra "garanti om kun fornybar energi" til "prissikring". Nå innfører de i tillegg til fastbeløp på 50 kr, et påslag på strømmen per kWh. Og med det mister de en kunde ...

Svar fra NorgesEnergi
02.10.2023 10:55

Hei Jan Takk for din tilbakemelding. Alle våre tilleggstjenester er valgfrie og må takkes ja til skriftlig ved inngåelse. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i dette og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Når det gjelder påslaget på din strømavtale skyldes dette den generelle prisveksten i samfunnet. Prisveksten gjør at det nå koster mer enn før for oss å kjøpe inn, administrere og levere strøm hjem til deg. Selve Spotprisen har vi dessverre ingen innvirkning på og det er vanligvis denne som utgjør den største delen av fakturaen. Når man har Spotprisavtale får man strømmen til innkjøpsprisen på strømbørsen til en hver tid. Vi tjener ikke mer penger når strømprisen er høy. Vårt dekningsbidrag kommer fra det faste månedsbeløpet, eventuelt påslag på strømforbruket og andre tjenester. Dette brukes for å dekke våre faste kostnader, produktutvikling og utvikling av andre digitale løsninger. For de aller fleste utgjør innføringen av påslaget en liten del av den totale strømkostnaden. Med et gjennomsnittlig strømforbruk for en enebolig på 1000 kWh/mnd vil påslaget bli som følger:  1000 kWh x 0,039 kr/KWh = 39 kr/mnd inkl. mva. Vår Spotprisavtale er fremdeles konkurransedyktig selv med innføring av påslag. Vi har ingen kostnader knyttet til for eksempel bruk av app og man har flere gode fordeler inkludert i avtalen når man er kunde hos oss som man kan måtte betale ekstra for hos andre leverandører. Ta gjerne en titt på våre hjemmesider eller ta kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker å høre mer om fordelene med å være kunde hos oss. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Veldig fornøyd som kunde

Omtale av  Ola J

Det er enkelt å kontakte leverandøren på telefon. De oppfatter problemstillingen raskt og gir meg fordelaktige svar.

Svar fra NorgesEnergi
02.10.2023 10:58

Hei Ola J Vi er glade for å høre at du er fornøyd kunde hos oss. Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så hyggelig kommentar. Det betyr mye for oss at du er fornøyd med servicen du opplever når du er i kontakt med oss. Ønsker deg en fin dag Mvh Monica - NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR