Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NorgesEnergi
3.0
2 087 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 087 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#76
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#76 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no

Norgesenergi for folket ♥️

Omtale av  Illa

Trivelige folk i telefonen som prøver så godt de kan for å gi gode tilbud😊ønsker at telefonfolka kunne gi en liten rabatt på strømregninga når man ringer og spør spesifikt om dette. Det fikk de til før i tiden, så hvorfor ikke nå?

Svar fra NorgesEnergi
02.12.2021 13:21

Hei Illa! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar. Det setter vi pris på. Vi har per nå ingen kampanjer, og har da ikke mulighet til å utgi rabatter. Mvh Anna, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Meget fornøyd

Omtale av  Jan A. P

Meget fornøyd med NorgesEnergi. God service og behjelpelig personale.

Svar fra NorgesEnergi
02.12.2021 13:21

Hei Jan A. P! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi. Det setter vi stor pris på. Mvh Anna, NorgesEnergi

Tåkelegger prisingen med tilleggs"produkter"

Omtale av  Gringo

De påsto for eksempel at jeg hadde bestilt noe de kalte noe ala "fornybar energi-garanti" (som er et absurd konsept side de jo leverer strøm fra ulike kilder, og ikke vet (eller bryr seg) om hva som havner hvor). Dette måtte jeg betale "kun" 1.98 kr pr dag for. Det er 60 kr pr mnd for noe jeg ikke har bestilt (og som selvfølgelig er ren grønnvasking). Og umulig å etterprøve. Så prøvde de å skape en slags tvangstrøye ved å "gi" meg en rabatt som viste seg å ikke være verdt noen ting før jeg har vært kunde i et år. Oppå der tok de høy fast "månedspris", og påslaget var høyere enn hos andre. Da jeg likevel byttet var de veldig pågående for å få meg tilbake. Og det kom diverse tilbud om makspris og variabel pris og fastpris, med og uten bindingstid, og andre "produkter" som er vanskelig for en kunde å vurdere. Jeg ville bare ha strøm, til spotpris, betaling på etterskudd, ingen bindingstid, no frills, og med transparent prising så jeg kan vite hva det koster. Punktum.

Svar fra NorgesEnergi
02.12.2021 13:21

Hei Gringo! Med 100 % fornybar energi knyttet til din strømavtale garanterer vi at det produseres strøm fra fornybare kilder tilsvarende ditt strømforbruk. ​​Beviset kalles opprinnelsesgaranti, og gir deg som kunde mulighet til å bruke forbrukermakten din ved å øke etterspørselen etter fornybar energi. Når etterspørselen fornybar energi øker, blir det mer lønnsomt for kraftprodusentene å investere i mer miljøvennlig energi. ​Per dags dato kjøper NorgesEnergi kun opprinnelsesgarantier fra nordisk vannkraft, dermed garanteres det at det produseres like mye vannkraft som det du forbruker. Vi ønsker gjerne å undersøke hva som har skjedd i avtalen din og håper du tar kontakt med oss på telefon 38 10 00 80. Kundesenteret vårt er åpent mandag - fredag klokken 08.00 - 16.00. Mvh Anna, NorgesEnergi

Svindlet meg inn i en black friday avtale!!

Omtale av  Glenni

Kjøpte the frame på black friday,ble lurt inn i en avtale jeg ikke kom meg ut av..Og regninger som ikke ligner grisen,like høye regninger som en familie på 4. Og jeg er 1 person.Holde der langt unna er mitt tips til dere

Svar fra NorgesEnergi
02.12.2021 13:21

Hei Glenni! Strømprisene har dessverre vært rekordhøye i hele 2021. Ved avtaleinngåelse på Elkjøp får man en spotprisavtale, og følger dermed gjeldende markedspris på strøm. Spotprisen er ikke bestemt av strømleverandøren, men den nordiske strømbørsen NordPool. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 dersom du ønsker at vi går gjennom avtalen din og sjekker om vi har en annen avtale mer tilpasset ditt forbruk. Mvh Anna, NorgesEnergi

Fornøyd

Omtale av  Jan O. H

Leverandøren virker å ligge stabilt blant de 10 rimeligste. Faktura er oversiktlig og inkluderer også nettleie. Dette forenkler totaloversikten for sum strømkostnad hver måned. Denne leverandøren er intet unntak når det gjelder telefonselgere som prøver å selge inn tillegg som koster ekstra. Har prøvd både strømkonto ( mistet oversikten over reell kostnad) og garantistrøm uten å få noe annet tilbake enn økt kostnad. Så lenge en holder seg til enkel spotprisavtale er NorgesEnergi helt grei.

Svar fra NorgesEnergi
01.12.2021 10:52

Hei, Jan O. H! Så hyggelig at du er fornøyd med din strømavtale hos NorgesEnergi! Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med, må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter. Mvh, Truls - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

BEST OVER TID

Omtale av  Terje B. M

Jeg abonnerte hos Norges Energi, men lot meg lure av et såkalt lokketilbud hos en useriøs konkurrent som etter kort tid skrudde opp prisen. Etter å brukt tid på grundig analyse valgte jeg å gå tilbake til Norges Energi, som gjentatte er kåret til beste strømleverandør.

Svar fra NorgesEnergi
01.12.2021 10:52

Hei, Terje B. M! Så hyggelig at du er fornøyd med NorgesEnergi som strømleverandør! Mvh Truls, NorgesEnergi

Vurdeing

Omtale av  Lena

Grei kundeservice, men kronglete å ikke kunne få svar utenom normal arbeidstid. Chat fungerer greit, men du kan oppleve å bli satt i lang kø, samt at du miste plassen i køa dersom siden oppdaterer seg. Dårlige varsler på endringer i strømavtaler som er knyttet til prismatch, og feigt at de ikke matcher minuspåslag lengre. Bonus for at de gir bonus, men trekk for at du ikke selv kan bestemme hvordan du skal få denne refundert. Har du to anlegg (f.eks hytte), legger de bonusen på den som fra før av har lavest forbruk. Og de kan være svært treige med å legge bonusen/rabatten til fratrekk på faktura. Som forbruker må du være veldig på for å få det du har blitt lovet.

Svar fra NorgesEnergi
01.12.2021 10:52

Hei, Lena! Vi takker for dine tilbakemeldinger! Vi jobber hele tiden med utvikling og forbedring av kundeopplevelsen hos NorgesEnergi. Om du referer til verving når du nevner bonus, så vil ververabatt bli registrert på anlegg som blir vervet når dette har hatt aktiv strømleveranse i 1 mnd. Det samme gjelder aktivt anlegg som har foretatt verving, så vil ververabatt bli registrert på anlegg og trukket fra faktura, når vervet anlegg har hatt aktiv strømleveranse i 1 mnd. Mvh, Truls - NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR