Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Tinde Energi
2.7
733 verifiserte omtaler
Tinde Energi avslutter salg av strøm
Tinde Energi har sluttet å selge strøm, og formidler ikke lengre strømavtaler.

Tinde Energi omtaler og erfaringer

Ingen trend

Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
733 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Tinde Energi trenger minimum 10 omtaler.
47%
Middels
47% anbefaler Tinde Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 733 omtaler om Tinde Energi

FILTRER OMTALER
225
134
42
21
311
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Svindel

Omtale av  Solfrid

Blir oppringt flere ganger av Tinde energi om at jeg er deltager på en julekalender,dette er bare tull.Ikke gå med på deres lovnad om halv strøm i 2 måneder.

Svar fra Tinde Energi
02.12.2020 13:31

Hei Solfrid, Det er vanskelig å se hva du anser som problematisk her. Vår eksterne salgspartner ringer til deltakere i julekalenderen vår med tilbud om strømavtale hos oss, som har halv pris på strømmen i to måneder. Dette kommer godt med på vinterstid. Svindel er et sterkt ord, og det du beskriver her gjør det vanskelig for meg å forstå hvordan det er en passende betegnelse for situasjonen. Ta gjerne kontakt med kundeservice om du har en mer konkret tilbakemelding du ønsker å gi, vi ønsker så mye informasjon som mulig slik at vi kan jobbe for å bli bedre. Hilsen Malin

Nyttig (0)

Ordentlig lureri

Omtale av  Vegar

Fikk også beskjed om at jeg har "blitt trukket ut til og vunnet 2 måneder med halv strøm" slik hun ordla seg. Jeg sa "dette hørtes jo veldig bra ut." Svarte ikke JA på meldingen fordi jeg fikk en følelse av press. Derfor leste jeg meg opp og fant ut at dette var et salg. Jeg fikk ikke vite at dette er et salg. Grusomt at jeg kunnet bare skrevet JA til en melding, som ble sendt etter en 2-3 min samtale om noe jeg ikke kjente til. Følte dette var ekkelt ettersom jeg selv måtte lese meg opp på avtalen og finne ut at dette ikke var i nærheten av lønnsomt.

Svar fra Tinde Energi
02.12.2020 13:25

Hei Vegar, Det er trist å høre at selger har presentert tilbudet på måten du beskriver og vi ønsker selvsagt at alle som blir oppringt skal få all informasjon om hva tilbudet gjelder. Ta gjerne kontakt med kundeservice og beskriv denne samtalen sammen med ditt telefonnummer. Da kan vi finne frem til den spesifikke selgeren det gjelder og ta saken videre direkte med vedkommende. Hilsen Malin

Nyttig (1)

Good service

Omtale av  Eva

I would like to thanks Tinde Energi kundeservice most specially to M. for giving me fully support of what I need, very informative , polite good manners, he really knows his position. compared to others. Guess he’s on the right tract when it comes to his responsibilities by dealing a client/s like me. Tinder must recognize him🤩 Was calling the sales department of Tinde Energi most of them are very rude omg can’t imagine neither! Don’t want to listen of your side instead telling me to call kundeservice cos they cannot help with my concern tho the root of the problem was started from them. I believe when your dealing business to customers you should listen , for that those clients will recommend it further more. specially M. this guy is bice but his tactic dealing clients is not in a nice way and for that it will ruin himself and the company itself. Guess Tinde Energi gives focus on their employees that all employees must know the mission& vision of the company. Sales department in my opinion think they need a serious regular workshop how to deal clients! BUT the Tinde kundeservice guys I salute you! Once again thank you Mathias for a very generous help you are professional enough! You should noticeable with that company you are in. TOP service bortsatt sales department! Sorry was telling the truth by experience and also it will help both parties CLIENT & The COMPANY! God bless us all! Mvh Eva

Svar fra Tinde Energi
02.12.2020 12:44

Hi Eva, On behalf of Mathias and the others in costumer service we would like to thank you for taking the time to describe your experience and I have forwarded your friendly words to both Mathias and the rest of the office. Feedback like this is what motivates us and we will continue to do our outmost to ensure everyone feels this way after reaching out to us. Have a nice day, Eva. Best regards Malin in Tinde Energi

Nyttig (2)

Telefonterror

Omtale av  Johnny M

Aldri ta tlf fra dette nummer.Blir evig telefonterror,ringer hver deg,flere ganger daglig i månedsvis.Ville gitt minus seks i terningkast hvis mulig

Svar fra Tinde Energi
26.11.2020 11:40

Hei Johnny, Hvis du opplever våre eksterne selgere som pågående ber vi deg kontakte kundeservice, de kan hjelpe deg med denne problemstillingen raskt og enkelt. Hilsen Malin

Nyttig (2)

Svindel

Omtale av  Kim H

Min kone fikk beskjed om at hun hadde vunnet halv strøm i to mnd. Så ble jeg plutselig involvert av en selger som mente ditt og datt. Skjønte ikke hva det dreide seg om før etterpå, men da mener Tinde en er låst til selskapet! Om disse ringer; LEGG PÅ!!

Svar fra Tinde Energi
26.11.2020 11:39

Hei Kim, Det er selvsagt beklagelig om du er misfornøyd med avtalen deres, men jeg sliter med å forstå nøyaktig hva som er problematisk her. Vi har en pågående kampanje med halv pris på strøm i to måneder som innebærer at man har strømavtalen din hos oss, og det er på ingen måte svindel. Alle som inngår avtaler hos oss har også angrerett som man kan velge å benytte seg av. Ta gjerne kontakt med kundeservice dersom du har en konkret klage. Hilsen Malin

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lureri - intet annet å si

Omtale av  Øystein

Jeg ble oppringt i dag av en selger, som kunne glede meg med å si at jeg hadde vunnet i en julekalender. Premien var halv strømpris hos min strømleverandør i to måneder. Det var slik han ordla seg. Jeg skjønte det slik at Tinde skulle betale halve strømregninga mi i to måneder...og thats it. Etterhvert skjønte jeg at han forsøkte å snikinnføre et leverandørbytte i samtalen, noe jeg spurte ham om, og som han bekreftet. Jeg takket derfor nei til "kalendergaven", og presiserte at jeg IKKE var interessert i å bytte leverandør. Jeg synes det er hårreisende at dere bruker slike sleipe metoder for å kapre kunder, og jeg kommer ALDRI til å vurdere dere som leverandør av strøm til min husstand. Jeg kommer også til å advare andre mot å gå på disse utspillene deres i fremtiden. Makan til frekkhet!

Svar fra Tinde Energi
24.11.2020 08:51

Hei Øystein, Jeg er helt enig med deg i at dette er hårreisende og frekt, og dette er praksis som undersøkes akkurat nå og som skal være ute av verden innen kort tid gjennom endring av rutiner. Vi må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med en av våre eksterne selgere. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med kopi av det du har skrevet her, samt telefonnummeret ditt. Med det kan vi finne frem til riktig selger og ta saken direkte med dem. Hilsen Malin

Nyttig (7)

Selgerne trenger grunnkurs i normal folkeskikk

Omtale av  Aleksander

Ble oppringt av en svensk selger fra deres callsenter på bakgrunn av en IKEA konkurranse jeg hadde meldt meg på. Selger prøver å selge inn halv pris på strømmen første 2 månedene for deretter å være «topp 10» billigst gjennom deres forvaltningsavtale. Takker nei til dette og selger sier ingenting men bare legger på. Ikke rart dere har drittscore her da jeg sikkert ikke er førstemann som opplever slik kundeservice 😂 Neitakk Tinde, gi selgerne deres et grundig kurs i folkeskikk før dere ringer rundt til potensielle kunder.

Svar fra Tinde Energi
24.11.2020 08:41

Hei Aleksander, Det er trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med en av våre selgere, og som du selv har observert så er du ikke alene. Dette er bare å beklage. Jeg tar videre alle tilbakemeldinger, men det er vanskelig å finne frem til riktig selger. Ta gjerne kontakt med kundeservice på [email protected] og beskriv opplevelsen din, og legg gjerne ved ditt telefonnummer. Da har vi en konkret tilbakemelding vi kan gi direkte til selger, noe vi mer enn gjerne skal gjøre. Hilsen Malin

Nyttig (3)

Lureri - styr unna

Omtale av  Hans

Ble oppringt av en ung, kvinnelig og pågående telefonselger. Jeg ble forespeilet markedets billigste pris på strøm. Var kunde hos Ishavskraft. Jeg takket ja den 9 okt i år. Fikk første regning for antatt strømforbruk. Der ser jeg at Ishavskraft lå under i pris ! Den 12 oktober ba jeg om å avslutte forholdet i forhold til kjøpslovens mulighet om å angre. Dette ble bekreftet av Tinde Energi pr email den 19 okt der det skrives at min saldo står på null. Den 13 nov fikk jeg inkassovarsel fra Kredinor.no på kr 58, -pluss gebyr på kr 36,- for et krav fra Tinde Energi som jeg ikke har fått. Jeg ringte Kredinor og varslet om hva Tinde Energi hadde uttalt. Den 14 okt fikk jeg purrevarsel fra Tinde Energi på en faktura som var skrevet den 10 oktober pålydende kr 1090,- for forventet forbruk fram til 1 des. Og dette i tiden jeg ikke er kunde hos Tinde Energi ! Jeg sliter i dag 14 njov med å få kontakt med Kredinor om å holde fingene fra fatet til jeg får ordnet opp med Tinde Energi. Dette er i bare rot, men forsøk på pengeutpressing som er straffbart.

Svar fra Tinde Energi
24.11.2020 08:38

Hei Hans, Jeg forstår det slik at situasjonen din er løst og at dette ble rettet opp i hos kundeservice, og vi beklager selvfølgelig den misvisende kommunikasjonen. Skulle det derimot ikke være ordnet, ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg. Hilsen Malin

Nyttig (2)

Betaling

Omtale av  Terje

Glemmer du å legge inn fakturaen i nettbanken blir kravet sendt omgående til inkasso. De burde sende en purring før de sender til inkasso som det står på deres faktura. Kommer til å komme meg ut av avtalen så fort som mulig

Svar fra Tinde Energi
24.11.2020 08:36

Hei Terje, Jeg forstår veldig godt tankegangen din her, men jeg skal forklare den prosessen. Noen dager etter fakturaen har forfalt sendes kravet videre til vår eksterne partner som krever inn forfalte fakturaer. De sender først purring, men fordi purringen ikke kommer fra oss forstår jeg at den kan se ut som inkasso. Har du derimot ikke mottatt faktura eller purring og kun fått inkasso ber jeg deg kontakte kundeservice, så kan du få hjelp til undersøke hvorfor de ikke har kommet frem og få en god løsning. Hilsen Malin

Nyttig (1)

Forvaltningsavtale + 2 mnd med halv pris.

Omtale av  Knut S. R

Ble oppringt av en svært hyggelig telefonselger for omtrent 3 mnd siden. Hun var veldig hyggelig og fortalte meg hvor mye jeg betalte på strømmen i dag. Hun sa hvis jeg går over til Tinde vil jeg få to mnd med halv pris også en forvaltingpris etter det. Strømregningen de to første månedene var aldeles lave. Jeg var selvfølgelig spent på hvordan prisen ville bli etter disse to mnd. i går kom fakturaen og jeg vil si jeg er positivt overrasket over hvor mye jeg har spart. Anbefaler alle å prøve ut Tinde.

Svar fra Tinde Energi
24.11.2020 08:35

Hei Knut, Så fint å høre at du er fornøyd med avtalen hos oss! Vi gjør alt vi kan for at våre kunder skal spare penger på strømmen, og det er fint å høre at du ser en forskjell. Ta gjerne kontakt med kundeservice dersom du skulle ha noen spørsmål videre i avtalen din, og vi håper du vil fortsette å være fornøyd. Hilsen Malin

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Morsom salgstaktikk..!

Omtale av  Petter

Ser det er mange heldige vinnere her, og jeg ble i dag en av dere. Jeg ble ringt opp og fikk fortalt at jeg var en av ti heldige ekstrapremievinnere, Og Tinde Energi skulle ta deler av strømregningen min. (jippi tenkte jeg). Litt ut i samtalen gikk det over til at jeg måtte binde meg til en strømavtale uten påslag i 12 mnd. Som alltid forlanger jeg å få tilbudet skriftlig. Men nå et par timer etter har jeg fortsatt ikke fått, og derfor havnet jeg hit inn.. Og ser jeg er langt fra alene om å være den heldige vinner.. 😊 Jeg tok meg litt tid og leste igjennom noen av innleggene og bet meg merk i en liten sak.. Malin på kundeservice skulle hatt pris for hjelpsomheten som består i å svare på alle innleggene her. Og hun tar det alltid videre til salgsrepresentantene, men virker ikke som Malin får mye gehør, siden denne uheldige vinklingene i salgsvirksomheten tydeligvis ikke stopper opp.. Og alle klarer sikkert å sette seg inn i hvordan det er å hver dag gjøre en strålende jobb, uten helt å nå gjennom. Så en klapp på skuldra til Malin, som tydeligvis aldri gir opp..😂🤣

Svar fra Tinde Energi
24.11.2020 08:34

Hei Petter, Dette var artig lesning! Fint å se noen vise forståelse for jobben vi gjør på kundeservice :) Jeg tar virkelig videre alt som blir skrevet her, men som du påpeker - ting tar tid og det er ikke alltid man kommer gjennom. Da er det bare en ting som gjelder, og det er å fortsette å rapportere til noen blir lei av e-postene mine :) En fin dag til deg Petter, og takk for den positive anerkjennelsen. Og som alltid vil jeg sende tilbakemeldingen din videre til vårt eksterne salgsbyrå. Hilsen Malin

Nyttig (3)

Svindel

Omtale av  Abdel

Har en klar beskjed til selgeren som ringte meg: SKAM DEG! Uprofesjonelt og lavmål på høyeste grad! Styr unna!! Lurer deg med cheap salepitch som går ut på at du har vunnet noe som egentlig ikke eksisterer!

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 14:48

Hei Abdel, Vi skal gjerne videreformidle beskjeden din til den aktuelle selgeren, for vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med inntrykket du har nå. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med en beskrivelse av samtalen du hadde med selger, samt telefonnummeret ditt så vi finner frem til den som ringte deg opp. Vi beklager at en av våre selgere har oppført seg på denne måten og vi skal mer enn gjerne ta tak i saken. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (3)

HOLD DERE LANGT UNNA!!

Omtale av  Karlsen J

Pågående og uærlige telefonselgere som sier man har vunnet konkurranse, men egentlig forsøker å lure folk til å kjøpe strømavtale

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 14:29

Hei, Vi benytter oss av et eksternt salgsbyrå og vi er derfor helt avhengige av konkrete tilbakemeldinger for å ta dette videre med selgeren det gjelder, for dette er ikke akseptabel opptreden. Send oss gjerne en e-post til [email protected] og beskriv samtalen du hadde med selger, og legg til telefonnummeret ditt. Da finner vi riktig person og kan ta det videre. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med en av våre selgere.

Nyttig (2)

Slett kundebehandling

Omtale av  Terje

Eg vart verva som ny Tinde-kunde av seljar som var høfleg og hyggeleg, men ho gav ein del uklar informasjon. Først då eg fekk den første fakturaen etter inngått avtale, oppdaga eg at dette er eit firma som neglisjerer nye kundar. For å få forklaring på faktura, uklar informasjon og prosedyre ringde eg to av Tinde sine oppgitte telefonnummer pluss seljar sitt telefonnummer. Det eine nummeret svara med støyande musikk og deretter ein automatisk telefonsvarar der eg vart lova å bli oppringt «uten å miste din plass i køen» (det skjedde ikkje). Det andre nummeret tilbydde støyande musikk utan informasjon - og seljar svara ikkje. Forsøk på å nå Tinde via oppgitt e-post førde heller ikkje fram. Først då eg gjekk tilbake til min tidlegare straumleverandør, fekk eg ein standardisert e-post frå Tinde. I e-posten bad firmaet faktisk meg ringja til telefonnummeret (32178090) som før ikkje tilbydde anna enn ein upåliteleg telefonsvarar og musikk (eller e-post - der det før ikkje var svar å få). Dette er svært dårleg kundepolitikk, og ein får inntrykk av eit useriøst firma! Ein vervar ikkje nye kundar, for så å gløyma dei eller be dei bruka tid på å ringja telefonnummer som ikkje svarar!

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 14:28

Hei Terje, I enkelte perioder kan det være mye trykk på telefonlinjene våre, noe som kan gjøre det vanskelig å komme gjennom. På e-poster er vi derimot effektive på svar og det tar sjeldent lenger enn en dag eller to, så det høres veldig rart ut. Vi ønsker selvsagt å hjelpe deg med det vi kan, så du kan gjerne prøve å sende en ny e-post til [email protected], eller prøv [email protected] så tar jeg tak i det personlig. Hit kan du også sende telefonnummeret ditt om du ønsker, så ringer en av oss deg opp. Vi vil selvsagt være så behjelpelige som mulig, og vi vil også gjerne komme til bunns i hvorfor du ikke har fått kontakt med oss når du har forsøkt. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (1)

Selgers informasjon var feilaktig

Omtale av  Per

Prisen som ble oppgitt kan endres over natta, og du kan ikke komme deg ut av avtalen uten å betale et høyt gebyr.

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 14:18

Hei Per, Strømpriser forandres fra dag til dag, noe hverken vi eller andre strømleverandører har kontroll over. Vi har også forskjellige avtaler med innledende prisavslag som på et punkt tar slutt, noe som kan forårsake en opplevd brå endring. Har du videre spørsmål angående strømpriser eller din avtale er du velkommen til å kontakte kundeservice på 32 17 80 90 eller [email protected]. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ekstremt useriøs salgsmetode

Omtale av  Marie

Ble med i en konkurranse hvor jeg kunne vinne gavekort på ikea og man godkjente da at tinde energi kunne kontakte meg. De ringte hver dag til sent på kvelden. Tok til slutt telefonen hvor selger sier jeg er finalist i konkurransen og at jeg må svare ja på en melding til et strømtilbud. Jeg svarte nei og da ble jeg ringt opp igjen hvor jeg forklarte at jeg ikke ønsker tilbudet. Selger ble svært irritert og prøvde å lure meg til at det hun drev med ikke var telefonsalg men en del av konkurransen. Hun sa at jeg ikke kunne være med i trekningen til konkurransen lenger hvis jeg ikke takket ja. Synes det er rart å velge en salgsmetode hvor alle som er med i konkurransen har blitt finalister og hvis man ikke kjøper strømmen så får man ikke være med videre i konkurransen. Oppsummert så følte jeg at selger prøvde å lure meg og var lite imøtekommen.

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 13:31

Hei Maria, Her må vi bare beklage selgers oppførsel, og det du har blitt fortalt her stemmer rett og slett ikke. Deltakelse i konkurransen avhenger ikke av at du aksepterer strømavtalen, det skal være et vennlig tilbud som alle selvsagt står helt fritt til å takke nei til. Vi vil gjerne undersøke hvilken selger du har kontakt med, så hvis du kunne sendt oss en e-post til [email protected], kopiert inn det du har skrevet her og lagt til telefonnummeret ditt så skal vi ta dette direkte med den aktuelle selgeren. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (1)

Tinde Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR