Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Tinde Energi
2.7
733 verifiserte omtaler
Tinde Energi avslutter salg av strøm
Tinde Energi har sluttet å selge strøm, og formidler ikke lengre strømavtaler.

Tinde Energi omtaler og erfaringer

Ingen trend

Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
733 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Tinde Energi trenger minimum 10 omtaler.
47%
Middels
47% anbefaler Tinde Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 733 omtaler om Tinde Energi

FILTRER OMTALER
225
134
42
21
311
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Har ringt meg 17 ganger i løpet av de siste 20 dagene

Omtale av  Inger S

Var uheldig/dum og var med på en konkurranse om gavekort på ikea, og da begynte det. Tok telefonen da den ringte og brukte en tid til å høre på en selger som snakket i ett sett. Fikk ikke med meg alt hun sa for linja var dårlig. Da hun var ferdigsnakket, sjekket jeg renommeet til Tinde og hadde lite lyst til å begi meg ut i noe sånt. Svarte dermed ikke ja på smsen som ble sendt.. og siden da har de ringt jevnt og trutt. har jo blokkert nummeret, og talte oppringningene idag. Virker som om folket har frihelger for de ringer ikke så mye fredag og aldri lørdag og søndag.

Svar fra Tinde Energi
02.11.2020 14:54

Hei Inger, Jeg forstår at det er plagsomt å bli oppringt så mange ganger. Det enkleste i slike situasjoner er å ta telefonen og si at du ikke ønsker å bli oppringt flere ganger, eller kontakte oss på kundeservice så vi kan få fjernet nummeret ditt for deg. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (2)

Frekke selgere

Omtale av  Maria A

Hei! Jeg deltok i en konkurranse (la inn e-postadresse) hvor man kan vinne gavekort på 100 000 på IKEA. Ble dagen etterpå oppringt av en selger fra tinde som sa jeg var en av femti som var trukket ut som «finalist». Jeg ble spurt om jeg ønsket halv pris på strøm, og jeg svarte at jeg måtte vente med å svare på dette, men at jeg ønsket tilbudet på mail så jeg kunne vurdere senere. Til slutt (etter å ha blitt oppringt av to forskjellige selgere) svarte jeg at jeg ikke ønsket dette tilbudet nå da jeg har fått tilbud av annen strømleverandør. Jeg takket dog høflig for tilbudet. Da svarte selgeren «ja, om du ønsker skjulte kostnader fra ..navn på strømleverandør) så er det selvsagt helt i orden for oss» og slang på røret. Dette er pågående og lite hyggelig kundeservice som ikke setter tinde i noe godt lys.

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 12:40

Hei Maria, Dette var ikke noe hyggelig lesning. Dette er ikke oppførsel vi ønsker fra våre selgere, og jeg forstår veldig godt at du reagerer. Vi gir en tilbakemelding til salgsavdelingen, men ta gjerne kontakt med kundeservice på 321 78 090 eller [email protected] så kan vi finne frem til den aktuelle selgeren. I mellomtiden ønsker vi deg en fin dag videre. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (3)

Mest aggresive telefonselger jeg noensinne har vært borti

Omtale av  Alf C

Hun starter med å gratulere med at jeg har blitt trukket ut til å få 2mnd. med halv pris på strøm. Hun fortsetter å prate som en foss. jeg slipper ikke til. det ender med at hun sier at da gjenstår det bare for meg å svar ja på en tekstmelding som hun skal sende. helt uakseptabel salgsmetode. jeg konfronterte henne til slutt med at hun var veldig aggressiv i salgsmetoden. da la hun på.

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 11:22

Hei Alf, Vi ønsker selvsagt at ingen skal være usikre på hva de sier ja til, så det er beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med en av våre selgere. Du kan gjerne ta kontakt med oss på kundeservice så kan vi få informasjonen vi trenger for å finne frem til den aktuelle selgeren, og en tilbakemelding blir uansett gitt til avdelingen i sin helhet. Kundeservice kan nås på 321 78 090 eller [email protected]. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (3)

Fikk tilbud på dør!!

Omtale av  Simen

Fikk en hyggelig selger på døra som ga meg 2 måneder med gratis strøm. Produktet virker bra og jeg gleder meg til en lavere strøm regning!!

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 11:09

Hei Simen, Så hyggelig med positiv tilbakemelding! Jeg har videresendt den til avdelingen og de blir nok veldig glade for at du har tatt deg tid til å skrive om dem. Vi takker for det og ønsker deg en fin dag videre. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (2)

Billig!!!

Omtale av  Isak

Har nå brukt tinde energi i et år og er superfornøyd! Aldri før fått så lave regninger. Anbefales!

Nyttig (7)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Løgn og bedrag: Uforskammet foretningspraksis

Omtale av  Alex M

Jeg pleier aldri å skrive negative omtaler om selskaper, men etter å ha opplevd mitt livs verste forsøk på salg (egentlig bedrageri) velger jeg å dele min opplevelse med Tinde Energi for å forhindre at andre kan sitte igjen med følelsen av å ha blitt lurt. Ble ringt opp og fortalt at min mailadresse var blitt trukket ut som vinneren av en konkurranse med 2 måneders gratis strømregning i premie. Da jeg spurte om hvilken konkurranse dette gjaldt, sa vedkommende at det en i regi av "Bø i Sommerland". Svarte med at jeg aldri hverken har vært i Bø i Sommerland eller meldt meg på en slik konkurranse, og det var da tydelig at selgeren ble tatt på sengen. Vedkommende klarte ikke å forklare hvilken konkurranse det gjaldt og mumlet så videre at "nei, det var egentlig en konkurranse i REGI av Tinde Energi..." og at det var en konkurranse på nett... Hen spurte også om hvilken strømleverandør jeg hadde, og jeg svarte Fjordkraft. Dersom jeg takket ja til premien, skulle de betale Fjordkraft for mine strømregninger ut året og så sende meg faktura for de to månedene med HALV PRIS. Altså, hen begynte salgspitchen med å si at jeg hadde VUNNET GRATIS STRØM og, etter et par minutter med dialog, gikk hen over til å si at Tinde Energi ville dekke 50% av strømutgiftene mine hos Fjordkraft ut året. Jeg ble også løyet til og fortalt at jeg ikke trengte å avbestille eller melde meg av noe som helst etter de to månedene med strøm til halv pris. Fullstending villendene markedsføring, for jeg ble for Guds skyld ikke informert om at jeg ville ha innngått en avtale med Tinde Energi og gått VEKK fra strømavtalen min med Fjordkraft, hadde jeg takket ja til "tilbudet" (tidligere PREMIE). Misvisende forsøk på salg!!! Bør klages inn! STYR UNNA. De klarer sikkert å lure med seg eldre personer med denne uforskammede foretningspraksisen!

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 10:24

Hei Alex, Oppførselen du beskriver her er helt uakseptabel fra vår side og vi skal mer enn gjerne ta dette direkte med selgeren det gjelder. For å finne frem til det ønsker vi gjerne at du tar kontakt med kundeservice på 321 78 090 eller [email protected], så kan vi fortsette dialogen og få informasjonen vi trenger der. Vi beklager at du fikk denne opplevelsen med en selger som representerer, og vi ønsker å ta tak i det slik at den aktuelle selgeren får konsekvenser for dette er ikke akseptabelt. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (3)

Liksom 1 av 20 som "vant" en konkurranse

Omtale av  Kristine

Ble oppringt som den heldige vinneren av en konkurranse. Det stemmer at jeg har deltatt i en konkurranse om å vinne gavekort på IKEA, sponset av Tinde. Nå hadde jeg ikke vunnet gavekortet på IKEA, men var 1 av 20 heldige som kunne få gratis strøm i 2 måneder.. Litt sært å vinne noe jeg ikke har bedt om, men ser jo av alle omtaler under at det tydeligvis er et av Tinde sine salgstriks å utpeke personer som vinnere. Kan ikke forstå at dette skal være lovlig markedsføring. Uansett, selgeren sa at jeg ikke måtte bytte strømleverandør siden de har samarbeid med Lyse. Etter mange ord og gratulasjoner fikk jeg mot slutten av samtalen med meg at dette kostet 79kr/mnd og at det var snakk om en 12 mnd avtale, med bruddgebyr. Jeg skulle få en sms jeg bekreftet å motta premien min på, og jeg spurte om den inneholdt avtalevilkår som jeg selvfølgelig vil lese gjennom før jeg aksepterer noe. Fikk sms og ny telefon etter 30 sekunder. Noen som ikke ønsker at nye kunder leser gjennom vilkårene? I den nye samtalen var gevinsten min gått fra 2mnd gratis strøm, til 2mnd strøm med halv pris. Fort gjort å glemme seg når de har så mange "premievinnere". Dette opplevdes veldig useriøst. Og hvis jeg på et senere tidspunkt skal vurdere å bytte strømleverandør er Tinde nå nederst på listen. Med mindre jeg da plutselig vinner gavekortet på IKEA, som jeg faktisk har meldt interesse for ;)

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 10:23

Hei Kristine, Våre eksterne selgere ringer opp alle som melder seg på våre konkurranser for å tilby en god strømavtale, men vi ønsker ikke at de skal fremstille det slik du har opplevd her. Vi har tidligere hatt en kampanje med to måneders gratis strøm som nå er redusert til halv pris i tilsvarende periode, men det unnskylder ikke selgers feil uavhengig av om det var en glipp eller intensjonelt. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen, og vi vil definitivt ta dette videre til selgerne. Om du ønsker å dele mer om din opplevelse eller hjelpe oss å finne frem til selgeren som kontaktet deg kan du gjerne gi kundeservice en lyd på 321 78 090 eller [email protected]. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (4)

Styr unna

Omtale av  Magnus

Selgere ringer uhemmet til alle døgnets tider og i tillegg får du titalls spam-mails daglig fra dette useriøse firmaet

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 10:03

Hei Magnus, Såvidt vi er klare over skal problemstillingene du henviser til ha roet seg, vi har tatt opp saken med både vårt eksterne salgsbyrå og distributøren av e-poster. Skulle du fortsatt oppleve hyppige oppringinger eller e-poster ber vi deg kontakte kundeservice på 321 78 090 eller [email protected] for hjelp. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (1)

Utrolig masete selgere

Omtale av  Kristin

Følte at de prøvde å lure meg til å bli kunde samt innhente alt av informasjon på både meg og mannen min for å bare "legge inn" da jeg hadde "vunnet" en konkurranse. Ikke en god opplevelse.

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 10:01

Hei Kristin, Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med en selger, det er ikke slik vi ønsker at de skal gå frem i det hele tatt og vi tar dette på det største alvor. Tilbakemeldingen din videreformidles til vårt eksterne salgsbyrå. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (2)

Oppringt av agresiv selger

Omtale av  Charlotte H

Det ble lagt frem som om jeg hadde vunnet noe... Og før jeg visste orde av det hadde jeg "nesten" byttet strømleverandør. Hadde det ikke vert fordi jeg er noe kritisk til denne typen hiisig salgspågang hadde jeg byttet leverandør uten selv og vite det. Men det fikk jeg heldigvis avverget! Skjerp dere TINDE

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 09:57

Hei Charlotte, Denne oppførselen ønsker vi ikke fra våre selgere, det skal komme klart frem hva man takker ja til og ingen skal føle seg usikker. Vi beklager at du fikk denne opplevelsen med en av våre selgere. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lurer til seg kunder

Omtale av  Eirik

Ble ringt opp og ble fortalt at jeg har vunnet 2mnd gratis strøm i en konkurranse. Har ikke deltatt i noen konkurranse, og de kunne heller ikke svare på hvilken konkurranse det skulle være. Sa jeg ikke var interessert, men selger sa han måtte ha informasjonen fra meg for å legge det inn. Sa jeg ikke var interessert, men selgeren gav seg ikke.

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 09:42

Hei Eirik, Selgerne skal kunne henvise til hvilken konkurranse det gjelder, så vi beklager her at du ikke har fått informasjonen du har bedt om. Vi ønsker at våre selgere skal være åpne og hyggelige, ikke slik selgeren du beskriver her. Vi tar tilbakemeldingen videre. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (0)

Lureri fra ende til annen

Omtale av  John

Ble som flere oppringt for over 1 mnd siden ifm en "konkurranse" jeg ikke kjente meg igjen i, og lovet 2 mnd gratis strøm. Jeg fortalte hvilket strømselskap jeg har i dag, og ble lovet at jeg ikke ville miste avtalen.. jeg tenkte derfor at jeg hadde vunnet gratis strøm uavhengig av selskap, og sa ja. Rett før samtalen ble avsluttet, ble det nevnt noe om 12 mnd blabla, bruddgebyr osv. Jeg svarte også på påfølgende sms. Ble noen dager kontaktet av min strømleverandør og vi ble enige om å fortsette opprinnelig avtale - da dette virket å være ganske mistenksomt. Nå sitter jeg med en faktura på bruddgebyr på over 1650kr som må betales .. jaja, kos dere :)

Svar fra Tinde Energi
20.10.2020 13:57

Hei John, Dessverre må angrerett sendes direkte til oss, bestilling til en annen leverandør er dessverre ikke det samme som angring. Vi kan derimot gjerne være behjelpelige med utsetting av avtalen eller annet vi kan gjøre for å sikre at du kan fortsette avtalen og slippe bruddgebyret. Du kan da ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg så godt vi kan. I mellomtiden ønsker vi deg en fin dag. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (0)

Svindlet nok en gang av Glenn (Oslo kraft, GNP, Tinde bla bla)

Omtale av  Henning

Skulle få tilbud på mail. Lurt inn i verdens dyreste avtale... Forskuddsbetaling og 1 års bindingstid. Bytter navn hele tiden også.. det sier vel sitt!

Svar fra Tinde Energi
09.10.2020 11:29

Hei Henning, Først og fremst er GNP (tidligere Oslokraft) og Tinde Energi to separate selskaper. GNP har ikke byttet navn til Tinde Energi. Videre er det alvorlige påstander som fremmes her, påstander vi ikke kjenner oss igjen i. På lik linje som andre tilbydere selger vi en rekke forskjellige avtaler, med varierende vilkår. Vi er hverken svindlere eller verdens dyreste, snarere tvert imot. Det er vanskelig for oss å vite hvilken avtale du er tilbudt og hvilke omstendigheter som resulterer i oppfatningen du deler her, men vi har flinke medarbeidere på kundeservice som gjør det de kan for å hjelpe våre kunder. Du er velkommen til å ta kontakt for hjelp eller gi oss en mer konkret tilbakemelding per e-post eller telefon. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (0)

Aggressiv selger 😡

Omtale av  Ketil

Fikk en telefon på tirsdag fra en selger fra tinde og ble gratulert over at jeg har vunnet 2 mnd gratis strøm. Hun snakket som en foss og jeg forklarte henne om at jeg skal ha dette på e-Mail, slik at jeg kunne lese igjennom avtalen FØR jeg bestemte meg. Den viste at det var påslag på 79 pr mnd og at jeg måtte binde meg for ett år, så jeg ønsket ikke å svare ja på meldingen jeg fikk. Har shoppet strøm i fra forskjellige leverandøre og har spart meg mange kroner, og så fort at dette var en dårlig deal. Fikk deretter 4 nye meldinger om at jeg måtte svare ja, noe jeg ikke gjorde og sperret numret på mobilen. Dagen etter, ringte hun igjen og var meget pågående. Da forklarte jeg henne i klartekst at jeg IKKE var interessert, men hun ga seg ikke. Jeg måtte bare legge på, får denne selgeren ga seg ikke. I dag ringte samme nummer, men nå tok jeg den ikke. Detter blokkerte jeg nummret en gang for alle. Så hvis dette numret ringer dere ikke ta den. Makan til aggressiv selger har jeg aldri møtt før. Svindel fra a til å.

Svar fra Tinde Energi
09.10.2020 11:28

Hei Ketil, Det er selvsagt beklagelig at selger har vært for pågående her. Meldingene kan enkelt stanses ved å svare "Nei" eller tilsvarende, og om du kontakter kundeservice kan vi enkelt få fjernet ditt telefonnummer fra ringelistene til våre eksterne selgere. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (0)

Svindel på høyt nivå

Omtale av  Andrea K

Jeg ble ringt og gratulert for å ha vunnet en konkurranse hvor premien var 2 mnd med gratis strøm. Jeg takket ja, men kun om jeg beholdt strømleverandøren min. Jeg syntes det hørtes spesielt ut, men fikk beskjed om at jeg beholdt min nåværende strømleverandør. For de var samarbeidspartnere. Så svarte dessverre «ja» på en melding. Men siden jeg trodde jeg beholdt den samme strømleverandøren så jeg tenkte ikke noe mer over det annet enn at jeg fikk 2 mnd gratis strøm, men en mnd etter fikk jeg melding fra strømleverandøren min om at jeg var på vei bort fra dem og skjønte ingenting. Måtte ringe inn til nettleieren for å høre hvilken strømleverandør jeg var tatt over til. Det var tinde. Jeg ringte inn men fikk høre at det ikke var mulig å gå ut av avtalen da angreretten var gått ut. Så da måtte jeg betale bruddgebyr eller gi de fullmakt til å snakke med gamle strømleverandøren. Og hele veien la de skylden på selgerene sine og at det var beklagelig osv. Hvorfor det skal gå utover oss som blir lurt og svindlet syns jeg er litt merkelig. Dette burde vært ulovlig! Hadde gitt minus 1 om det var mulig. Styr unna.

Svar fra Tinde Energi
09.10.2020 11:27

Hei, Det er beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og våre selgere. Som avtalt har vi tatt saken deres videre og jobber aktivt med å forbedre våre rutiner. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (5)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Føler meg lurt av Tinde energi

Omtale av  Elin

Ble oppringt av en selger som opplyste om at jeg hadde vunnet i en konkurranse og premien var 2 mnd gratis strøm. Jeg svart jeg ikke hadde brukt for gratis strøm i de neste mnd da dette var sommer måneder. Men om jeg derimot kunne fått gratis strøm i høst/vintermnd kunne dette være interessant. Selgeren svarte bekreftende på at dette gikk fint så lenge det var innenfor 2020. Vi avtalte da nov og des. Jeg var litt usikker da dette hørtes litt for bra ut, men selger sa at samtalen ble tatt opp og at det var bevis nok. Men nei, jeg fikk gratis strøm i juli og august og da jeg tok opp dette med Tinde sa de at dette kunne ikke endres på nå! Og ikke nok med, selvfølgelig også gebyr dersom man bryter bindingstiden selvom jeg mener de ikke har holdt sin del av avtalen. Styr unna!!!

Svar fra Tinde Energi
25.09.2020 13:39

Hei Elin, Det er selvsagt beklagelig at denne situasjonen har oppstått, og det er gitt tilbakemelding til selger innen ditt tilfelle. Vi håper du likevel vil se billigere strømregninger i tiden som kommer, og om du mot formodning skulle være misfornøyd med prisene kan du gjerne kontakte kundeservice for hjelp. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (3)

Tinde Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR