Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Tinde Energi
2.7
733 verifiserte omtaler
Tinde Energi avslutter salg av strøm
Tinde Energi har sluttet å selge strøm, og formidler ikke lengre strømavtaler.

Tinde Energi omtaler og erfaringer

Ingen trend

Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
733 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Tinde Energi trenger minimum 10 omtaler.
47%
Middels
47% anbefaler Tinde Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 733 omtaler om Tinde Energi

FILTRER OMTALER
225
134
42
21
311
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Svindel

Omtale av  Christian E

Styr unna!! Dette er bare lureri, firmaet som solgte avtalen fremstilte dette som som en konkurranse der jeg hadde vunnet 2mnd med strøm til 50% og ta det var ett brudd gebyr på 150,-det de ``glemte`` å fortelle at det var 12 mnd biningstid og at bruddgebyret var 150,- per mnd, pluss en mnd forskudd.. Da jeg tok kontakt med Tinde for å rapportere Valids AS WA`s metode for salg forsvarte de denne praksisen.

Svar fra Tinde Energi
05.01.2021 01:17

Hei Christian, Alle våre selgere oppgir avtaletid og aktuelle priser per måned, både skriftlig og muntlig. Om dette ikke er tilstrekkelig dokumentert så er kundeservice mer en villig til å ordne opp for deg. Ha en fin jul! Malin

Nyttig (4)

Svindel.!

Omtale av  Haraldrasmussen

Ble ringt opp av en selger fra Tinde.Energi. Har ikke tenkt å bytte strøm nå.! Selgeren kan jeg ringe ut i 2021. Ok, men tror jeg blir i den avtalen jeg har. Nå har jeg fått 2.faktura fra Tinde.Energi,som må betales.Har spurt etter opptak av lydfila,tar ikke opp samtalen. Svindel.!

Svar fra Tinde Energi
05.01.2021 01:12

Hei Harald, Alle salg som gjøres over telefon har et opptak som bekrefter avtalens inngåelse og vilkår, i tillegg til en SMS som må bekreftes skriftlig. I tillegg har man selvsagt 14 dager ubetinget angrerett. Kundeservice hjelper deg gjerne med dokumentasjonen om du tar kontakt. Ha en fin jul! Malin

Nyttig (4)

Lover mere en de holder.

Omtale av  Jan

Ble lurt til å bytte. Hørtes ut som de samarbeida med min tidligere leverandør. Som selvfølgelig ikke stemte. . Hadde aldri bytta til de hadde jeg vist ting var slik. Ville ikke bytte leverandør men det trengte jeg ikke så selger. Ikke la dere lure

Svar fra Tinde Energi
22.12.2020 14:12

Hei Jan, Så trist å høre at informasjonen ikke kom tydelig nok frem. Om du ikke har hatt kontakt med kundeservice ønsker vi gjerne at du sender oss en e-post og beskriver kommunikasjonen som ledet til dette. Ha en fin jul! Malin

Nyttig (4)

Terror

Omtale av  Vikky

Får email hver eneste dag. Finner på unnskyldninger om hvorfor de ikke kan slette meg fra listene sine. Nå er jeg overbevist om at dette firmaet eksisterer kun for å irritere og plage folk.

Svar fra Tinde Energi
22.12.2020 10:15

Hei Vikky, Vi forespør informasjon vi trenger for å hjelpe, og får vi ikke denne er det dessverre ikke noe vi kan gjøre. Vi ønsker bare å hjelpe og gjør det med glede når vi får tilsendt det vi trenger. Ha en fin jul! Malin

Nyttig (3)

Hvis det var mulig å gi NULL stjerne ville jeg gjøre dette.

Omtale av  Hugo

Tinde ringte meg og aksepterte ikke at jeg sa at jeg ikke var interessert i strøm fra dem. De insisterte flere ganger på å få mine personalia slik at de kunne registrere min avtale selv om jeg gjentok flere ganger at jeg ikke var interessert. Han som ringte var direkte frekk mot meg da jeg sa at nå måtte han gi seg. Dette er TOTALT UAKSEPTABELT. Dessuten er det umulig å få meldt seg av deres email liste, de fortsetter å sende meg eposter selv etter at jeg har meldt meg av flere ganger.

Svar fra Tinde Energi
15.12.2020 15:58

Hei Hugo, Vi beklager for at du har hatt denne negative opplevelsen og vi vil gjerne ta dette videre. Send oss gjerne en e-post eller ta kontakt med kundeservice på telefon, så vil vi gjerne høre mer om denne samtalen. Vi kan også hjelpe deg å få stanset e-postene som sendes til deg. Ha en fin jul! Hilsen Malin

Nyttig (3)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dem ringer som bare det

Omtale av  Mar

Dem driver å ringer værtfall 2 ganger i uka. begyner virkelig å bli iriterenes, spesielt da man ikke har strøm fra dem en gang.

Svar fra Tinde Energi
15.12.2020 15:37

Hei Mar, Du kan gjerne ta kontakt med kundeservice, så skal vi reservere deg mot oppringinger fra oss. Hilsen Malin

Nyttig (3)

Aldri hatt så dyr strøm, og en binding som jeg aldri aksepterte

Omtale av  Kyrre T

Ble oppringt av en selger som påsto jeg hadde bedt om info eller deltatt i en undersøkelse og ville gi meg 2 måneder gratis strøm mot en avtale på et halvt år. Jeg var klar for å bytte avtale uansett fordi jeg mente jeg betalte for mye i dagens avtale, men der tok jeg feil. Nå betaler jeg nesten dobbelt så mye som jeg gjorde før og bindingen, og jeg har fått en miljøavtale jeg ikke kan huske jeg har bedt om. De lovet meg e-faktura, men har sendt meg pdf til en epost jeg ikke har brukt på åresvis. Surr og rot, og på kanten til svindel

Nyttig (3)
Omtale av  Kalle N. F. R

Ble oppring av en selger om svar for å bestille strøm fra tinde energi. du får gratis strøm de 2første månedene, deretter får du strøm til forvaltningspris.avtalen heter tinde miljø og fastleddet er på kun 79 -pr mnd .12 mnd avtaletid og om du mot formodning ønsker å gå ut av avtalen tidligere tilkommer et bruddgebyr på 150 kr pr gjenstående mnd.inn.inneværende + 1mnd forskudd.Mvh Tinde Energi .Men det var ikke riktig ,jeg har betalte x2 for strøm.Dett er uetisk og er frekk måte å lure inn kunder,Gadd vite hvor mange uskldige eldre mennesker de har lurt på denne måten ,Er det virkelig lovlig å holde på slik.

Svar fra Tinde Energi
04.12.2020 12:02

Hei Kalle, Jeg har vansker med å forstå hva problemstillingen som du henviser til er. Det er ikke mulig å betale for strøm til mer enn en leverandør samtidig, da burde man kontakte kundeservice hos sin gamle leverandør for å undersøke hva de fakturerer for. Mener du at du er misfornøyd med prisen er det bare å kontakte kundeservice så skal vi se hvordan vi best mulig kan hjelpe deg. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin

Nyttig (1)

Ren og skjær svindel, her må dere styre unna!

Omtale av  Tomas

Tinde Energi bedriver villedende markedskampanjer og har bindingstid. Jeg er fortsatt usikker på hvordan jeg i det heletatt ble kunde her. I tillegg har de selvfølgelig hårreisende dyre månedspriser og pris pr. kilowatt. Uansett hvem som måtte forsøke å lure deg inn i dette systemet, styr unna. Jeg kommer meg ikke ut igjen før om et års tid. Penger rett i dass.

Svar fra Tinde Energi
04.12.2020 11:49

Hei Tomas, Vi driver ikke med svindel og det å ha bindingstid er både helt lovlig og noe vi er veldig transparente med. Det er oppgitt klart og tydelig i SMS-er som selgere sender ut ved telefonsalg. Det er heller ikke alle våre avtaler som har bindingstid, det varierer med hvilken kampanje som selges. I tillegg har man 14 dager angrerett dersom man ikke ønsker avtalen likevel, så man har god betenkningstid. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (1)

Skjerping

Omtale av  Jan M

Jeg må melde meg til hylekoret, makan til dårlig oppførsel hos dem som ringer rundt. De er mest opptatt av man vil få strøm til halv pris i to måneder, men jeg må presse selgeren til å si prisen. Selgeren vil sammenligne med min nåværende strømleverandør, men blåser opp prisen hos dem slik at det ser svært fordelaktig å bytte. Tinde har et høyt fastledd og gir et urealistisk lav variabel pris. Når jeg spør om jeg kan få tilbudet på epost så svarer selgeren "Jeg kan ringe deg tilbake". Gjentar spørsmålet, han svarer at han vil ringe. Så de vil ikke gi noe skriftlig? Er det bare meg som mener at dette ikke kan aksepteres av en strømleverandør? Jeg vil ikke lage muntlige avtaler med en ukjent strømleverandør. Dessuten er strømavtalen de vil selge av typen forvaltningsavtale. Ulempen med avtaletypen er mange "Forvalting av strøm er ofte lite transparent, og man kan som forbruker risikere at forvalter oppnår dårlige resultater. Ofte vil den økonomiske risikoen forbundet med dette påfalle forbruker. Dersom man velger en forvaltningsavtale er det viktig å gå igjennom kontrakten nøye for å kartlegge hvilke fullmakter man faktisk gir strømleverandør." Og denne forvaltningsavtalen ønsker de at man skal inngå i muntlig?! Ser at Tinde her svarer til de med kritisk tilbakemelding om selgerens oppførsel at vi som blir kontaktet må kontakte kundeservice og fortelle hvem som har sagt hva. Det er ikke vår oppgave å opplyse dem om hva deres selgere snakker om. Det er helt innlysende at Tinde vet hva selgerne driver med, når man leser disse anmeldelsene.

Svar fra Tinde Energi
04.12.2020 11:45

Hei Jan, Selgerne som ringer jobber for et eksternt salgsbyrå på oppdrag fra oss og vi er helt avhengige av tilbakemeldinger for å håndtere enkeltsaker. Det har vesentlige konsekvenser for selgerne som har brutt våre retningslinjer gjentatte ganger. Men jeg tror ikke det finnes mange arbeidsplasser hvor man hører på hvert sekund av hver samtale for å kontrollere hva en ansatt sier, som må til for å ha full kontroll på alle. Vi ser selvsagt mønstre og gjør det vi kan for å hindre uønsket oppførsel, men slike prosesser tar dessverre litt tid, noe jeg skjønner det er vanskelig å akseptere som forbruker. For øvrig er det ingen avtaler hos oss som inngås kun muntlig, alle må bekrefte en skriftlig SMS med vilkår for å bestille en avtale gjennom våre telefonselgere. En forvaltningsavtale innebærer innkjøp av strøm over lengre tid, som aksjehandel. Det innebærer at forvaltere kan gjøre feil, men det innebærer også at man slipper de høye toppene om prisen skulle øke drastisk på kort tid. Det er ofte et mer stabilt alternativ til spotpris hvor målet er at man over en lengre periode skal se en besparelse. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin

Nyttig (4)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

har ingen erfaring

Omtale av  Eva S. N

fikk en tlf. at jeg hadde vunnet Og to måneder strøm til halv pris Fikk melding at jeg skulle svare ja.men.det gikk for fort skulle ikke svart .er det for sent og trekke meg fra dette abonnemanget. Jeg er fornøyd med det jeg har .Jeg ønsker å få et svar..Jeg lurer på om det er noe lureri. Hilsen Eva

Svar fra Tinde Energi
04.12.2020 11:40

Hei Eva, Kundeservice skal mer enn gjerne hjelpe deg å se på angrerett, de kan nås på 321 78 090. Vi trenger litt mer info enn vi har her for å hjelpe deg med dette. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin

Nyttig (2)

Svindel

Omtale av  Ann B. J

Dette er ett selskap som driver svindel. De ringer og sier at du får to måneder med prøvetid med halv pris på strøm. Dette er bullshit. Du blir låst i 12 mnd til den dyreste strømmen på markedet. Dette er det værste selskap jeg har vært borti.

Svar fra Tinde Energi
04.12.2020 11:37

Hei Ann, Vi driver ikke med svindel, og jeg forstår at du har vært i kontakt med kundeservice angående din sak. Vi kvalitetssikrer alle salg og dokumenterer vilkår man blir enig om med selger, og dette er hverken svindel eller bullshit. Strømmen er heller ikke den dyreste på markedet, kampanjen som selges nå har topp 10-garanti for billig strøm. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin

Nyttig (4)

Svindel

Omtale av  Anonym

Min hjemmeboende datter på 18 fikk telefon om at hun hadde vunnet en konkurranse. Hun har ikke deltatt i noen konkurranse. Nei, dette er ikke en «misforståelse» eller «beklagelig feil». Set er bevisst svindel. Jeg fikk samme telefon for en uke siden, og jeg har heller ikke deltatt i noen konkurranse.

Svar fra Tinde Energi
04.12.2020 11:35

Hei, Våre selgere ringer kun til deltakere i konkurranser hvor Tinde Energi er arrangør eller partner. Dette er på ingen måte svindel, konkurransene er helt reelle og det ringes ikke til et nummer som ikke er sendt inn ved deltakelse. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin

Nyttig (2)

Makan til mas!

Omtale av  Benedicte R

Blokkerer alle numrene de ringer fra. For noe mas! Kan disse folka ta seg en bolle og ta et hint? De har ringt meg 55 ganger ila de siste månedene! Er det mulig?? Kommer aldri til å bli kunde hos dem.

Svar fra Tinde Energi
04.12.2020 11:31

Hei Benedicte, Jeg forstår at det er frustrerende å bli oppringt så mange ganger, men tar du kontakt med kundeservice så vil vi gjerne hjelpe deg å stanse det. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin

Nyttig (2)

Uhøflige og påtrengende

Omtale av  Tilde

Jeg meldte meg på en julekalender i regi av tinde, og forventet markedsføring i forbindelse med denne. Det jeg ikke forventet var at selv etter jeg flere ganger har svart at jeg ikke er interessert i tilbudet deres (halv pris på strøm frem til februar) så ringer de 2-3 ganger om dagen. Hittil uken har de ringt meg 12 ganger. I tillegg opplever jeg selgeren som veldig frekke - de skal bare bekrefte mailen din, og vite hvilket selskap du får strøm av i dag, før du blir overført uten å selv be om det. Når jeg svarer høflig at jeg ikke er interessert virker selgerne irriterte og legger på uten å si noe, og så blir jeg ringt opp igjen dagen etter.

Svar fra Tinde Energi
04.12.2020 11:22

Hei Tilde, Dette er ikke oppførsel vi ønsker fra selgerne. I telefonsalg er det vanlig praksis å gjøre flere forsøk dersom man ikke svarer, men ikke 2-3 ganger om dagen og i alle fall ikke etter du har gitt uttrykk for at du ikke ønsker tilbudet. Send gjerne kundeservice en e-post med telefonnummeret ditt, så skal vi hjelpe deg med å få stanset oppringingene dersom du fortsatt mottar dem. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Svindel

Omtale av  Thomas

Ble oppringt med beskjed om at jeg hadde vunnet en konkurranse hvor jeg får 2 mnd gratis strøm og etter dette 79 kr mnd. Oppfattet jeg det slik at det var en fastpris på 79 kr mnd uten flere andre kostnader. Hørtes for godt ut til å være sant. Ble oppring noen uker senere av forrige strømleverandør som forklarte at strømmen kommer i tillegg og at Tinde ikke benytter spotpris på strømmen slik at strømkostnaden ville bli mye høyere. Han hadde snakket med flere som hadde blitt oppringt av Tinde og lurt på samme måte. Føler Tinde prøvde å lure meg og nå må jeg betale for 10 måneder fordi jeg lot meg lure..

Svar fra Tinde Energi
04.12.2020 11:20

Hei Thomas, Du har fått en forvaltningsavtale som innebærer strategiske innkjøp av strøm på sikt. Andre leverandører sier det de vil for å hente kunder tilbake, og vi kjenner oss ikke igjen i det de beskriver i det hele tatt. De fleste gjør alt for å få kunder tilbake. Om det har oppstått en misforståelse med selger er det selvsagt beklagelig, i slike tilfeller står kundeservice klar til å hjelpe så godt de kan. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin

Nyttig (1)

Tinde Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR