Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Legitimering

Omtale av  Adam

Fikk ikkje beskjed om legitimering Har ikkje tilgang til konto eller benken, de stengte alt jeg her pga jeg legitimerte meg ikkje. Siden jeg fikk ikkje beskjed om noe. Kan ikkje betale for bilen, regningene eller mat til meg selv siden de klarer ikkje hjelpe meg. Så nå blir det 2 måneder med sulting. Tussen takk DnB. 🙁

Svar fra DNB Bank
22.11.2022 09:28

Hei Adam. Alle kunder som må legitimere seg har fått beskjed fra oss flere ganger. Hvis man oppdaterer legitimasjonen sin med en gang, så vil alle eventuelle sperrer på konto fjernes. Ønsker deg en fin dag. /Thomas

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Verste kundeservice

Omtale av  Oscar

De bare legger på midt i samtalen fordi at ansatte har ikke kapasitet for å oppfatte problemet .

Svar fra DNB Bank
21.11.2022 14:01

Hei, Dette var leit å høre. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på Bytt, men send oss gjerne en melding fra innlogget nettbank (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så får vi sett på saken for deg. Håper du får en god dag! /Lene

Rotete og dysfunksjonelle nettsider

Omtale av  Terje L

Nettsidene er rotete, og når alt er rett gjort så får jeg likevel feilmelding uten at det er noe rødt som viser hvor jeg har gjort feil. I sommer, siste dagen før fellesferien, møtte jeg personlig opp ved en filial og viste førerkortet for å legitimere meg. De tok bilde av det, og likevel fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde legitimert meg

Svar fra DNB Bank
21.11.2022 13:53

Hei! Dette var leit å høre. Om du har noe du ønsker skulle vært annerledes i nettbanken, send oss gjerne en tilbakemelding på det fra postkassen i nettbanken (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) så kan vi ta det videre til utviklerne våre. Og ta kontakt med oss på chat fra nettbanken, eller på 91504800 mellom 07 og 23, så får vi sett hva som har skjedd med legitimasjonen din. Håper du får en fin dag videre! /Lene

Styr unna DNB - Grådighetskulturen i banken er verre enn noen sinne

Omtale av  Tor

Min kone og jeg har vært totalkunde i DNB i årevis. I tillegg er vi totalkunder i skadeforsikringsselkapet Fremtind AS, som er eid av Sparebank 1 og DNB. Dette kundeforholdet er ikke nok til å bli satt pris på som kunde. Ved siste rentejustering, der Norges Bank satte opp styringsrenten med 0,25%, økte DNB vår lånerente med 0,45%. Det hører med til historien at banken aldri har vært villige til å forhandle med oss om vår lånerente. Dette til tross for at vi aldri har hatt betalingsanmerkninger og/eller på noen måte har misligholdt våre lån. Nå er nok nok for vår del. Vi bytter bank!! Dessverre går det ikke an å gi DNB mindre en èn stjerne i vår kunde tilfredshetsomtale. Hvis så var ville vi gitt dem 0. Vi håper imidlertid at bankens ledelse har oppdaget hvor lavt de scorer her på bytt.no, og hvor elendig omtale de får på bytt.no av det norske folk. Styr unna denne banken folkens !! DNB fortjener ikke vanlige folk som kunder

Svar fra DNB Bank
18.11.2022 13:02

Hei Tor! Takk for tilbakemelding og leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis du har mulighet til å ta kontakt med låneavdelingen vår ser vi gjerne nærmere på saken. /Marthe

Oppsagt konto

Omtale av  Birthe E

Ventet på pass,havnet på sykehus og kom ut til oppsagt konto.Takk til Dnb. Er nå uten tilgang til pengene mine og dermed mat.

Svar fra DNB Bank
15.11.2022 15:35

Hei. Dette var kjedelig å lese. Vi har hatt mulighet for å få utsettelse av fristen når en venter på pass. Da må man kontakte kundesenteret for å gi en tilbakemelding om det, men jeg skjønner at det ikke er enkelt når du har vært på sykehus. Gjerne ta kontakt med avdelingen for relegitimering på telefon 23 02 10 48 (betjent 08:00-20:00 hverdager) slik at de kan se hva som kan gjøres her. /Elisabeth

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Oppsigelse av kreditkort

Omtale av  Fortvilet P. I. U

Logget inn i nettbanken for å finne mulig email eller alternativ for oppsigelse av kreditkortavtale. Fant ikke, men brukte robotchat som sa at jeg kunne logge inn (igjen??) og så velge alternativet under "kort". Logget inn på oppgitt "logg inn- knapp" og fant alternativet "kort", men ingen mulighet for oppsigelse.... Brukte da chatroboten igjen og ba om å få snakke med kunderådgiver , joda det kunne jeg om jeg logget meg inn igjen!!!! og brukte chat. Jeg logget meg inn igjen, men i gen chat utenom robotchatten, SELVOM dette var midt i oppgitt tidsrom for chat og heller ingen opplysning om at chaten var "nede". Grunnen til at jeg ikke ringte oppgitt kundenr er at jeg befinner meg på Filippinene og har prøvd tidligere å ringe, stort sett uten å få svar og i det ene tilfelle hvor de svarte, ble tlf satt over gil en kundebehandler som ikke svarte. Den oppringingen kostet meg kr 121!!!! Helt utrolig og ufattelig at denne banken ikke forstår elementære kundebehov!!! Neste gang jeg er i Norge så sier jeg opp hele kundeforholdet!!

Svar fra DNB Bank
15.11.2022 15:32

Heisann. Det er leit å lese at du hadde en dårlig kundeopplevelse. Jeg tar med videre tilbakemeldingen vedrørende at det ikke ble gitt beskjed om at chat ikke var tilgjengelig i tidsrommet du tok kontakt. Dersom du ikke kommer gjennom chat-roboten, kan du også skrive en melding til oss ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth

Bra bank med gode kundeprogrammer

Omtale av  Dag Ø

Leser andres omtaler om DnB og blir forundret. Har vært kunde i DnB hele livet, dog hette det vel Fellesbanken da min første konto ble opprettet. Alle banker har sine positive og negative sider, samt kanskje noen mangler her og der men stort sett gjør de jobben sin. Jeg personlig har aldri møtt utfordringer med DnB, jeg har blitt gitt god hjelp uansett hva det skulle være, som det å ha fått rådgivning, endret lån, søkt nye lån, satt opp bedriftskonti, fått hjelp under krise, alltid blitt møtt med forståelse og rettferdighet. Ja kanskje lokal banken har blitt borte, men hvor mange ganger de site 10 år har jeg trengt det, tilnærmet null, så ser faktisk det som naturlig at de kutter ned på kostnadene ved å drive lokalkontor da nesten ingen har behov for det lenger. Alternativet er høyere kostnader på banktjenester for å holde lokalkontor oppe, ingen liker det heller, sannsynligvis ville man klaget på det også. Ja DnB støtter ikke Apple Pay, og ja det er sikkert kjipt for mange, men å gi de kun en stjerne i omtale på grunn av det stiller jeg meg ikke bak. Det finnes så mange andre alternativer som er bra, som feks garmin pay som etterfølger noen lover og regler som er greie å forholde deg til. Ble lang denne, men syntes dere fortjener det, både DnB og dere som klipper av stjerner. Så tenk på dette, syntes du Vipps er en fin og bra betalingsløsning, ja da kan du si takk til DnB, Microsoft (og meg), for ja, DnB lagde løsningen Tusen takk til banken min for at dere er der for meg og alle andre 1000vis av kunder Seks fete stjerner fra meg. Dag.

Svar fra DNB Bank
15.11.2022 15:30

Hei! Tusen takk for fine ord. Det er veldig kjekt å lese at du har gode opplevelser med vårt kundesenter og våre produkter :) Jeg har delt dette innlegget med oss som svarer opp på denne siden og alle retter en stor takk til deg for å dele dette. Takk for at du tok deg tid til å skrive en så fin og lang tilbakemelding til oss! /Elisabeth

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR